Praznenje NiCd

vse o zvezi z elektroniko

Moderator: frank11

Praznenje NiCd

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 26.08.2004, 15:14

O tej temi sem na forumu iskal, vendar sem našel bolj malo. :?

Mene pa konkretno zanima, na koliko voltov je treba sprazniti posamezno NiCd celico preden jo ponovno napolniš. 8)

Čimprej odpišite! :P

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 26.08.2004, 16:18

nicd celice je potrebno praznit do konca
lahko jih celo skladiščimo pripete na upor, ko pa odklopimo upor jih je dobro čim prej priklopiti na polnilec
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a grkman » 26.08.2004, 21:19

Pozdravljeni

Mi lahko poveš na kakšen upor in kako pripete.
Uporabniški avatar
grkman
Naš človek :)
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 04.06.2004, 16:20
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 26.08.2004, 21:27

paket najlažje "pripneš " z pomočjo konektorja kakršnega pač uporabljaš

praznenje baterij se navadno počne kar z avtomobilsko žarnico 50W ali ekvivalentni upor
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 27.08.2004, 08:42

Ka je potem kaj hudega, če sem 6 celično NiCd spraznil do 20 mV?
Bo tudi to baterija shranila kot "memory efekt"? :roll:

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.08.2004, 10:12

NE
o memory efektu se veliko preveč govori mogoče ga je pri kakih starih akujih še kaj bilo pri današnjih je samo bav bav
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 27.08.2004, 11:25

Hvala MC GAYVER za vse odgovore! :D

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a opportunity » 20.09.2004, 21:56

Ne prazni celice do konca! Kdor to govori nima prav. Celico spraznis do priblizno 1 volta in nic manj. Posebno to velja za mocnostne Ni - Cd akumulatorje. Ni-Mh akumolatorji niso mocnostni, uporabljajo se samo za komande, ne pa tudi za hitro praznenje, kot je to potrebno pri mocnostnih pogonskih elektromotorjih. Prav tako Ni-Mh celice praznimo samo do priblizno 1 V na celico, potem pa jih ponovno polnimo priblizno 10 do 12 ur z eno desetino kapacitete. To je za celice najugodnejse. Cao.
opportunity
Novinec
 
Prispevkov: 14
Pridružen: 02.01.2004, 14:58

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 20.09.2004, 22:11

@ opportunity

Za Ni-Cd celice (modelarske) , je to približno držalo do pred cca 10. leti. Kdaj pa si pobral to informacijo o praznjenju Ni-Cd celic?

lp
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 20.09.2004, 23:36

opportunity napisal/-a:Ni-Mh akumolatorji niso mocnostni, uporabljajo se samo za komande, ne pa tudi za hitro praznenje, kot je to potrebno pri mocnostnih pogonskih elektromotorjih.


A si ravno iz jame ven prilezu? :D

Hec, ampak vseeno me zanima od kod tvoja trditev ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 21.09.2004, 07:07

Ka zej, praznim do konca al do 1volta na celico>6V? 8)

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a TheEdge » 21.09.2004, 08:47

KA ti preden greš v šolo, greš na net!? :D

ti sprazni baterije do konca. Ni se nič za bat. lahko pustiš kakšen mili volt notr... ne bo nč škodilo, koristilo pa mogoče (polarnost). NiMH baterije pa se praznijo 0,8V po celici.

lp
Gašper
paragliding.....
Uporabniški avatar
TheEdge
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 01.06.2004, 17:29
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a kiwi » 21.09.2004, 12:24

Pozdravljeni!

Gledam to in vidim da ste ubogega TechniCa do konca zmedli.

Technic, to kar ti pravijo da jih izpraznis do konca ni misljeno, da jih izpraznis na 0V.

Bom malo poenostavil. Akuji se praznijo na 0,8 do 1V na celico (govorim o Nimh ali Nicd). Ko akuje izpraznis v modelu, jih prikljucis na avtomobilsko zarnico in pustis prikljucene tako dolgo, da zarnica ugasne. Ce si model vozil takjo, dolgo, da se ti je motor ustavil potem praznenje z zarnico ne bo trajalo dolgo. Ko zarnica ugasne, potem jo odklopi. (ce bos pustil prikljuceno se dlje casa se ti bojo celice prekomerno izpraznile in tako jih bos unicil)

Prikljucevanje na upore pomeni, da vsako celico praznis potem ko zarnica ugasne se z uporom zaporedno vezano zener diodo 1V. Tako se ti bojo vse celice izpraznile na enak nivo in se bojo posotpoma v paketu izenacile.

Da ne bom dolgovezil. Vec o tem imas napisano na strnani http://www.modelarji.com/ pod rubriko clanki -> posamezno praznenje NiCd akumulatorjev v kompletu

Vendar pa je o tem bilo pisanega tudi ze na tem forumu samo malo je potrebno poiskati.
Upam da sem kaj pomagal.

Lp Bostjan
samo da leti !!!
Uporabniški avatar
kiwi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 376
Pridružen: 29.04.2003, 08:30
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a Vombat » 21.09.2004, 13:59

Hvala vam. Še meni ste odgovoril na nekaj vprašanj :)

Kje je sedaj kdo ki bi take infote dal v eno zbirko (knjigico)? Dam mu sam za 1 per če to naredi. Pa če mu vsak iz foruma da, bo kar velik pijače za spit :lol:
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a rock » 21.09.2004, 14:32

Vombat,

ne prosi drugih naredi sam.

za palčilo v obliki pira se bo že našel posluh

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 21.09.2004, 14:34

Hvala, hvala in še enkrat hvala vsem!!!! :D
Ste mi zelo pomagali. 8)

@The Edge: Ja preden grem v šolo, grem na net. Da vidim če je kej novega... :lol: Mam pač dost cajta.

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a kiwi » 21.09.2004, 15:08

Hi!

Ok ce bom mel kaj cajta bom potegnil to znanje skupaj in ga prilepil kot INFO. Drugace pa je podobno naredil ze miha na strani modelarji.com

Lp Bostjan
samo da leti !!!
Uporabniški avatar
kiwi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 376
Pridružen: 29.04.2003, 08:30
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 25.09.2004, 20:15

Do zdaj sem vedno praznil do konca(~20 mV sem sicer pustil notri), nafilal in je šlo notri še zmeraj skoraj 9V(8,6). :roll:

Zdaj bom pa poskusil še to, da jih praznem do 0,8V na celico-4,8V ter napolnil s hitrim polnilcem, ki polni z 1,5A(baterije so namreč 1500 mAh), pa bom videl kako se obnese. :wink:

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a Tolovaj » 30.09.2004, 14:18

No, pa gremo lepo po vrsti. Pri skoraj vseh odgovorih sem zasledil neumnosti iz neznanja, ki ga prenašate iz roda v rod. Pa gremo lepo po vrsti v glavnem za Ni-Cd.

It is best to fast charge nickel-based batteries. A slow charge is known to build up a crystalline formation on nickel-based batteries, a phenomenon that lowers battery performance and shortens service life. The battery temperature during charge should be moderate and the temperature peak kept as short as possible.

Battery manufacturers recommend that new batteries be slow-charged for 24 hours before use. A slow charge helps to bring the cells within a battery pack to an equal charge level because each cell self-discharges to different capacity levels. During long storage, the electrolyte tends to gravitate to the bottom of the cell. The initial trickle charge helps redistribute the electrolyte to remedy dry spots on the separator that may have developed.
Some battery manufacturers do not fully form their batteries before shipment. These batteries reach their full potential only after the customer has primed them through several charge/discharge cycles, either with a battery analyzer or through normal use. In many cases, 50 to 100 discharge/charge cycles are needed to fully form a nickel-based battery. Quality cells, such as those made by Sanyo and Panasonic, are known to perform to full specification after as few as 5 to 7 discharge/charge cycles. Early readings may be inconsistent, but the capacity levels become very steady once fully primed. A slight capacity peak is observed between 100 and 300 cycles.

The charge efficiency factor of a standard NiCd is better on fast charge than slow charge. At a 1C charge rate, the typical charge efficiency is 1.1 or 91 percent. On an overnight slow charge (0.1C), the efficiency drops to 1.4 or 71 percent.

The typical end-of-discharge voltage for nickel-based batteries is 1V/cell. At that voltage level, about 99 percent of the energy is spent and the voltage starts to drop rapidly if the discharge continues. Discharging beyond the cut-off voltage must be avoided, especially under heavy load.
Since the cells in a battery pack cannot be perfectly matched, a negative voltage potential (cell reversal) across a weaker cell occurs if the discharge is allowed to continue beyond the cut-off point. The larger the number of cells connected in series, the greater the likelihood of this occurring.

If the battery is discharged at a rate higher than 1C, the more common end-of-discharge point of a nickel-based battery is 0.9V/cell. This is done to compensate for the voltage drop induced by the internal resistance of the cell, the wiring, protection devices and contacts of the pack. A lower cut-off point also delivers better battery performance at cold temperatures.

All batteries exhibit a certain amount of self-discharge; the highest is visible on nickel-based batteries. As a rule, a nickel-based battery discharges 10 to 15 percent of its capacity in the first 24 hours after charge, followed by 10 to 15 percent every month thereafter.

All NiCd batteries in regular use and on standby mode (sitting in a charger for operational readiness) should be exercised once per month. Between these monthly exercise cycles, no further service is needed. The battery can be used with any desired user pattern without the concern of memory.
The NiMH battery is affected by memory also, but to a lesser degree. No scientific research is available that compares NiMH with NiCd in terms of memory degradation. Neither is information on hand that suggests the optimal amount of maintenance required to obtain maximum battery life. Applying a full discharge once every three months appears right. Because of the NiMH battery’s shorter cycle life, over-exercising is not recommended.
A hand towel must be cleaned periodically. However, if it were washed after each use, its fabric would wear out very quickly. In the same way, it is neither necessary nor advisable to discharge a rechargeable battery before each charge — excessive cycling puts extra strain on the battery.
Exercise and Recondition — Research has shown that if no exercise is applied to a NiCd for three months or more, the crystals ingrain themselves, making them more difficult to break up. In such a case, exercise is no longer effective in restoring a battery and reconditioning is required. Recondition is a slow, deep discharge that removes the remaining battery energy by draining the cells to a voltage threshold below 1V/cell.

Recondition consists of a discharge to 1V/cell at a 1C load current, followed by a secondary discharge to 0.4V at a much reduced current. NiCd batteries affected by memory often restore themselves to full service.



Če mi kdo ne verjame, naj obišče http://www.cadex.com, firmo ki je med vodilnimi v svetu na področju raziskav akumulatorskih celic.

Tukaj http://www.buchmann.ca/ pa si lahko preberete vse kaj vas zanima o akumulatorjih in vzdrževanju. Ali pa če kdo želi imam gradivo strnjeno v wordovem formatu na 135 straneh.

Upam, da je kaj uporabnega in da se neha prenašati neznanje... pa ko bi to bilo samo na tem področju...

Pa lep pozdrav.
Uporabniški avatar
Tolovaj
Novinec
 
Prispevkov: 22
Pridružen: 30.09.2004, 13:25

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 30.09.2004, 14:45

Se pravi(sem malo povzel):

-polnil jih bom hitro
-praznil jih bom do 0,9-1 Volt na celico
-enkrat na tri mesece jih bom spraznil do konca

Če sem kaj napisal narobe, me prosim popravite. :oops:

LP!
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

Naslednja

Vrni se na Elektronik

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov

cron