BK krmilnik iz domače delavnice

vse o zvezi z elektroniko

Moderator: frank11

OdgovorNapisal/-a SkajHaj » 27.01.2005, 20:12

KIT sem prevzel tudi jaz in sem prijetno presenečen. Vidi se, da si si vzel kar nekaj časa za tole. Se lepo zahvaljujem.

Pri SMD spajkanju sem čisti vajenec.
Kakšno temperaturo nastavimo pri spajkanju elementov? Ali je treba pri spajkanju s čim odvajati toploto (pinceta...)?

LP,
Tomaž
Uporabniški avatar
SkajHaj
 
Prispevkov: 8
Pridružen: 10.11.2004, 13:10

OdgovorNapisal/-a falcon » 27.01.2005, 23:13

Smd spajkanje je čisto preprosto, vendar je pametno upoštevati sledeče.
Spajkalnik naj ne bo večje moči od 15W in naj ima kvalitetno ozko konico.
Cin naj ne bo debelejši od 0.5mm, ker si s tem najbolj zatežiš delo. Upori in kondenzatorji niso preveč občutljivi na pregrevanje, paziti pa je potrebno pri tranzistorjih in mikroprocesorjih. Nožice teh je pametno spajkati v mešanem vrstnem redu, da se določeni del preveč ne segreje (recimo če je več nožic, greš po diagonali in ne zaporedno eno za drugo).
Treba pa je paziti, da nisi preobčutjiv in da ne narediš hladnega spoja.

Če imaš štorasto orodje in imaš težave z začetnim fiksiranjem malih elementov, najprej pocini eno stran ploščice in s pinceto dodaj element in bo cin zlezel iz plate na element in ga fiksiral. Ko končaš na drugi strani obvezno pocini še enkrat (z dodajanjem cina) prvi fiksirni kontakt, saj ta prvi spoj v večini primerov ni dovolj kvaliteten (pri ljudeh, ki še nimajo občutka). Drugo je pa če imaš namensko pasto za fiksiranje in lotanje pod vročim zrakom, vendar večina tega ljubiteljsko ne uporablja.

Upam, da boste vsi uspešno scinili reglerčke in da bodo dobro služili namenu, še enkrat pa hvala Primožu, ki nam je vse skupaj omogočil.

LP, Nejc Fedran
Uporabniški avatar
falcon
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 26.08.2004, 22:23
Kraj: Zagorje

Spajkanje

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 27.01.2005, 23:32

SkajHaj napisal/-a:KIT sem prevzel tudi jaz in sem prijetno presenečen. Vidi se, da si si vzel kar nekaj časa za tole. Se lepo zahvaljujem.

Tudi mene veseli, da ste zadovoljni in boste upam še bolj, ko boste KIT sestavili! Moj moto je, da mora biti vsaka stvar primerno kvalitetno izpeljana.

SkajHaj napisal/-a:Pri SMD spajkanju sem čisti vajenec. Kakšno temperaturo nastavimo pri spajkanju elementov? Ali je treba pri spajkanju s čim odvajati toploto (pinceta...)?


Na mojem ERSA spajkalniku imam temperaturo nastavljeno na 320-350 st.C. Mogoče to ni čisto po teoriji, vprašanje je tudi, koliko skala drži. V glavnem, pametno je temperaturo nastavit tako, da se spajka razlije, a da temperatura ne zažge takoj fluksa v njej, kar se potem vidi kot grbančast spoj (v normalnih primerih morajo biti spoji gladki), ki vsekakor ni kvaliteten. Pinceta je namenjena postavitvi elementa na mesto!

SkajHaj: Če še nisi nikoli spajkal SMD, ti priporočam, da malo povadiš drugje in ne greš takoj spajkat krmilnika.
Če imaš možnost dobiti enih 20 novih SMD uporov (zanemarljiv strošek), snemi magari elemente s stare elektronike CDROM-a s toplotno pištolo, očisti posamezne kontakte s pletenico in za vajo prispajkaj kakšen element. Poznam precej ljudi, ki niso nikoli spajkali SMD in so se v enem dnevu naučili. Če poznaš koga, ki to obvlada, bo še najbolje, da ti da ene pol ure "instrukcij".
Največji hec je kako element prispajkat v prvi od dveh (ali več) točk. Sam dodam na prvo spajkalno točko malo (res malo) spajke, s pinceto pristavim element in obenem segrejem to točko s spajko. Zatem prispajkam drugo točko in na koncu še popravim spoj prve točke. Na internetu se najbrž najde precej gradiva na to temo.

Predvsem bi poudaril, da pri SMD tehnologiji niso uporabne klasične "pumpice", posebej še take za en črn in en bel, ki koščke posesane spajke raztresejo vse naokoli po vezju. Če je spajke v kakšni točki preveč, je za odstranjevanje najprimernejša pletenica. Tudi konica ni potrebno, da se stanjša v 0, premer 0.5 ali 1mm na koncu bo povsem v redu.

LP Primož.

P.S. Danes sva z Andrejem preizkusila njegov MEGA ACn 16/15/5 motor z Jeti Advance krmilnikom in kasneje še z močnejšo "Sergey Korochenko" izvedbo QUAX krmilnika (glej prvo stran te teme) in nisva opazila nobene razlike v delovanju. Tudi start je povsem soliden. SW je bil isti, kot v KITih, le preveden za malenkost spremenjen HW. Za izvedbo krmilnika v KITu je ta motor malo prehud saj z 8 celicami in uporabljeno eliso "potegne" dobrih 11A.
Zadnjič spremenil PrimozL, dne 29.01.2005, 20:38, skupaj popravljeno 1 krat.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

OdgovorNapisal/-a mihah » 29.01.2005, 12:09

"Lego kocke" sem dvignil na pošti. Lep paketek :)

Potem sem se takoj oglasil pri kolegu v Mengšu, namreč on je že sestavil skupaj svoj kompletek. In sva hotela probati in prišla do zaključkov:

- BEC deluje
- gori zelena lučka
- motor ne dela, vendar na začetku piskne.

In sva nekaj gledala tam okoli X3, kjer naj bi bili trije elementi oz konektor za debugganje (tako sem na hitro razumel)

http://www.turbinenmuseum.de/Brushless2-BS.jpg

Ali je potrebno tam naresti kakšen kratkostičen mostiček?

Sicer se iz krmilnika nič ni pokadilo :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a FeLiXXX » 29.01.2005, 12:42

Na koncu SMD spajkanja je zelo priporočljivo vse skupaj še ne koncu ¨pogret¨ s spajkalnikom na vroč zrak.
To pa zato ker ker lahko s tem spajkalnikom zelo lepo ¨stopiš¨ več spojev naenkrat in so potem elementi 100% prispajkani tako kot morejo bit in tudi vidi se če je kje slučajno nastal kak hladen spoj ko se je spajkalo z navadnim spajkalnikom (po barvi cina se vidi če je spoj hladen).
Pa tudi elementi se na tak način lepo vsedejo na tiskano vezje da niso slučajno v luftu kar se rado zgodi pri spajkanju z navadnim spajkalnikom.
Navsezadnje je pa takšno spajkanje dosti bol zanesljivo in kvalitetno od navadnega spajkanja saj se po pravem v SMD tehniki spajka s spajkalniki na vroč zrak.

LP
Andrej
Everybody can roll a perfect joint !
Uporabniški avatar
FeLiXXX
Novinec
 
Prispevkov: 23
Pridružen: 02.11.2004, 20:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Vombat » 29.01.2005, 13:40

Ja, samo večina ljudi nima doma takega spajkalnika in se je treba malo pomatrat z navadnim spajkalnikom
Zadnjič spremenil Vombat, dne 30.01.2005, 13:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

Izgon hroščev iz krmilnika

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 29.01.2005, 20:48

Miha,

Jaz bi najprej pod povečevalnim steklom podrobno pregledal celo vezje glede kratkih stikov in slabih spojev. Zatem bi pregledal, da so vsi elementi na pravem mestu. Ravno danes končujem s spajkanjem serije za tiste, ki so naročili sestavljene krmilnike. Material za te krmilnike je iz istega kupa, mikrokrmilnike sem programiral istočasno z isto vsebino. V ponedeljek bom en krmilnik poskeniral in dal velikooooo sliko za referenco.

Če krmilnik piskne, potem zadeva ni daleč od delovanja. Na X3 ni potrebno nič prevezovat. Če imaš v uC program z debug izhodom (v KITu tega ni), priklopiš tja gor TTL/RS232 pretvornik in gledaš na PC-ju, kaj se dogaja.

Upam, da je kolega prispajkal mostičke med FETi. Tudi meni se je zgodilo, da sem pozabil na mostičke in potem motor samo nekaj bezlja naprej in nazaj par sekund in se ustavi.

Se motor niti malo ne premakne?

Prvi krmilnik od sestavljenih dela in lahko potrdim, da je razpored komponent, kolikor je pač opisan v dokumentu v0.1, v redu. V ponedeljek bom dal na net novo verzijo dokumenta, do sedaj je napisan do vgradnje FETov, manjkajo samo še uC in servo kabel ter izhodne žice.

LP Primož
Zadnjič spremenil PrimozL, dne 30.01.2005, 18:21, skupaj popravljeno 1 krat.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.01.2005, 10:24

Primož, hvala za odgovor.

Kolega je prispajkal mostičke, vendar tudi ni delovalo. Bo pa še enkrat vse pregledal.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mirko12 » 30.01.2005, 23:30

Z velikim veseljem sem se lotil spajkanja regulatorja. Pri prvem testu, ko so bili vsi upori in pa napetostni regulator prispajkani, sem izmeril 5V na označenih mestih, ki jih je Primož vidno označil na tiskanini . Z navdušenjem sem nadaljeval in kmalu je zmanjkalo vseh elementov.
Povabil sem Miha H., ki je sokrajan , da ga testitava.Na usmernik sem nastavil 11V, tok pa omejil na 0,5A.Motor pri vklopu napajanja kratko zapiska in nič drugega.Naknadno smo ugotovili, da nisem prispajkal kratkostična mostička pri fetih. Ampak regler še vedno ne dela . Oscilator
sem preveril z osciloskopom in deluje .Prav tako sveti zelena led .Primož mi lahko svetuješ kake meritve naj naredim, da ugotovim kje sem ga POLOMIL.

Pozdrav Miro
Priponke
cccc 009.jpg
cccc 009.jpg (57.49 KiB) Videno 11175 krat
mirko12
 
Prispevkov: 1
Pridružen: 18.11.2004, 19:12
Kraj: Mengeš

Navodilo

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 31.01.2005, 11:10

mirko12 napisal/-a:Primož mi lahko svetuješ kake meritve naj naredim, da ugotovim kje sem ga POLOMIL.
Pozdrav Miro


Miro, odgovoril sem ti na PM.

Na Internet sem dal dopolnjeno navodilo (v0.2), manjkajo še opisi preizkusov delovanja. Na stran sem dodal še dve sliki končanega vezja. Celo upori so v tem vezju postavljeni tako, da se jih da brati naravnost oz. z desne (glavo nagneš v levo :lol: ), če so postavljeni pokonci.

V kratkem bom preselil vse skupaj na drug strežnik. Obenem se zahvaljujem vsem, ki ste ponudili prostor na strežnikih.

Čez vikend sem sestavil vse krmilnike za tiste, ki ste naročili sestavljene, in moram se pohvaliti, da so vsi delali od prve in so že preizkušeni na bremenu. Poslal ijh bom nekje sredi tedna.

LP Primož.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

Zagon krmilnika

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 03.02.2005, 18:57

Živijo,

V tem trenutku se je pokazala težava, da le malo oddajnikov zmore dajat PPM impulze v področju 1.1 (ustavljen) do 1.9ms (poln plin), po prvotnem standardu naj bi bilo celo 1.0 do 2.0 ms.

Na mojem FC16 imam subtrim (STRM) nastavljen na -9, odklon (ATV) pa na obe strani 100% in pri tem ni velike rezerve.

Kako torej zagnat krmilnik?
Ob vsakem vklopu da motorček od sebe en pisk, to je samo znak, da je živ. Ko date plin na minimum, se oglasi z dvema piskoma, takrat je pripravljen na zagon (armed). Če se to ne zgodi na eno ali drugi strani, pač spreminjaš trim/subtrim ali kakorkoli se to na tvojem oddajniku to imenuje, dokler se to ne zgodi. Je pa treba še preveriti, da doseže poln plin. To je takrat, ko se sliši jasen preskok iz PWM načina v polno komutacijo. Fino je, da imaš na vsaki strani še malo prostega hoda ročice.

Da to ne bo več problem, bom predelal SW, da bo področje PPM impulza 1.15-1.85ms ali celo 1.2-1.8ms. Nov SW si boste s PC sami pretočili na krmilnik, shemo kabla sem vam itak obljubil.

Če ima kdo možnost pomerit z merilnikom širine impulzov, bi prosil, da mi sporoči, kolikšno je to območje pri komercialnih krmilnikih, ki nimajo avtomatskega nastavljanja področja (takih je malo več).


LP Primož.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

OdgovorNapisal/-a Lupek » 03.02.2005, 20:49

Danes sem tudi jaz prejel ragulator in deluje več kot odlično. Najlepša hvala PrimožuL.

Lp: Luka
Kdor vpraša je butelj za pet minut, kdor pa ne vpraša ostane butelj za vedno.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

področje PPM - popravljen SW

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 04.02.2005, 09:46

Živijo,

SW sem na hitro predelal, da ima nekaj več rezerve na vsaki strani (1.18-1.82ms).
Za prvi popravek sem pograbil najhitrejšo možno rešitev in deluje BP. "Hitra" rešitev ima tudi nekaj stranskih učinkov in sicer, da se je število stopenj nastavitve plina s 100 zmanjšalo na 80 in da se je PWM frekvenca z 10 dvignila na 12.5 kHz. Obe posledici sta praktično nepomembni za praktično uporabo.

Shema kabla in navodilo za pretočitev mogoče konec vikenda.

LP Primož.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

OdgovorNapisal/-a combataš » 04.02.2005, 12:33

Zdravo!

Včeraj sem na pošti dvignil sestavljen krmilnik - z eno besedo odlično delo! Pohvale in iskrena hvala avtorju
Prisrčne pozdrave,

Alexej Dolinšek
MD Kanja
Hrastnik
Uporabniški avatar
combataš
Novinec
 
Prispevkov: 15
Pridružen: 10.05.2004, 22:59
Kraj: Hrastnik

OdgovorNapisal/-a miki » 06.02.2005, 00:32

Evo jest sm ravno končal z spajkanjem in testiranjem krmilnika !
Stvar funkcionira uredu no zdej mam na šmi-ju prikloplenga, ki ima samo 1A napajalni tok. Jutri bom pa na celice probu.

LP

Peter
Uporabniški avatar
miki
Novinec
 
Prispevkov: 17
Pridružen: 31.10.2004, 20:02
Kraj: Grosuplje

OdgovorNapisal/-a dejanmes » 07.02.2005, 17:45

Pošiljko prejel vendar se zadeva od piska in zelene lučke ne premakne, kakšen nasvet kaj bi bilo lahko narobe? Motorja sta oba Y navita eden z supermagneti eden z navadnimi, oddajnik Futaba FX18, baterije 7xAAA.

Hvala, Dejan
Kdor visoko leta ma dobr odriv...
Uporabniški avatar
dejanmes
Naš človek :)
 
Prispevkov: 110
Pridružen: 11.11.2004, 11:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kiwi » 07.02.2005, 18:24

dejanmes napisal/-a:Pošiljko prejel vendar se zadeva od piska in zelene lučke ne premakne, kakšen nasvet kaj bi bilo lahko narobe? Motorja sta oba Y navita eden z supermagneti eden z navadnimi, oddajnik Futaba FX18, baterije 7xAAA.

Hvala, Dejan


@Dejan
Zgoraj je primoz ze napisal, da je problem v sirini krmilnih impulzov. Probaj na oddajniku strimati gas do konca dol. Bo slo bos videl.

Lp Bostjan
samo da leti !!!
Uporabniški avatar
kiwi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 376
Pridružen: 29.04.2003, 08:30
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a dejanmes » 07.02.2005, 21:30

Hvala Kiwi, ko sm slišu dvojni pisk so se mi :lol: do ušes,
sam ne dela še na ročico za gas ampak na 100k potenciometer.

LP, Dejan
Kdor visoko leta ma dobr odriv...
Uporabniški avatar
dejanmes
Naš človek :)
 
Prispevkov: 110
Pridružen: 11.11.2004, 11:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a žuž » 07.02.2005, 21:35

No eden je scinan in stestiran. Ostale komponente preizkusa futaba FC-16, sprejemnik FP-R 118 F, aku 8 x kan 650 in več različnih cd-rom motorčkov, standardni in ne previtlani. Vse je delovalo brezhibno.

L.P. žuž
Uporabniški avatar
žuž
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 23.03.2004, 20:55
Kraj: Črnomelj

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 07.02.2005, 23:41

Živ,

Me veseli, da vam gre sestavljanje od rok. Če bo kdo le imel probleme s hodom, naj si zamenja firmware.
Navodilo za sestavljanje in preizkus je sedaj približno končano in ravnokar sem obnovil spletno stran in jo obenem tudi preselil na

http://primoz.lemut.net/modeli/BK_krmilnik/index.html

Po pravici povedano, tisti programirni kabel je en velik kompromis, meni na dveh PCjih deluje. Naslednji boljši približek je opisan na http://www.lancos.com/e2p/siprog_base.png, prava stvar pa je programator s 74HCT245.

Še to. Tisti, ki ste prejeli sestavljene krmilnike, ste najbrž sami razvozljali, da napis 2L/3L pomeni 2 oz. 3 Li-ion celice, analogno 7N/8N pomeni 7 oz. 8 Ni-Cd celic.

LP Primož.
PrimozL
Član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 01.06.2004, 13:56
Kraj: Ajdovščina

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Elektronik

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron