Gremo recimo po vrsti, čeprav bomo zašli iz tematike. Vse v najboljši meri za pomoč.
Prvo se spodtaknem ob izjavi:
8A lahko kuri že motor Speed 280, večji običajno več.
Povedano le pol resnice. Resda lahko 280 kuri 8 A, ampak pri tem toku (npr. na 6 do 7 celic) bo hitro podobna ogorku...
Motorji imajo t.i. Krivulje izkoristkov. Govorimo Eta(I). Eta - izkoristek, I - tok.
Pri nizkih tokih mali izkoristek, nekje vmes dosežejo max. izkoristek, potem pa pri večjih tokovih izkoristek pada.
Če smo konkretni, primer s strani proizvajalca motorjev Speed 280 za Graupner, to je firma Mabuchi.
http://www.mabuchi-motor.co.jp/english/Poglejmo na enem primeru RC-280RA/SA
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... rc_280rasaSpodaj so podani grafi, ki so sicer vsi v odvisnosti od navora. Ampak nič ne de. Hitro se vidi, da že sam podani graf (desni) RC-280SA-2865 pri 6 V (napajanje ~ 5 celicami) do toka 8 A sploh ni grafa. Takrat izkoristek pade pod 25 % kar pomeni, da gre 75% moči samo za gretje.
Torej pri končni vrednosti ~6 A je izkoristek 25 %.
6 A x 6 V = 36 W (toliko gre notri)
36 W x 0.25 = 9 W (v mehansko moč)
36 W - 9 W = 27 W (toliko gre v toploto)
Najbrž ima vsak doma kakšen 25 do 30 W spajkalnik pa naj ga prime po eni minuti če si ga upa!
Tak motorček bo živel le kratek čas oz ne bo pravilno obremenjen (preobremenjen!).
Optimalni izkoristek je nekje pri 2 A. Moramo pri naši uporabi seveda poskrbeti, da se bo tok gibal okoli te vrednosti. Za uporabo v modelih letal se nam ni potrebno silno ubadati, saj proizvajalci/prodajalci podajajo primerne velikosti propelerjev, krmilnikov in akumulatorjev v katalogih. Še več, take mini sete se že da veliko časa kupiti. Pri tem gre za preizkušeno kombinacijo za v nek model letala. Podobno je tudi pri modleih avtomobilov, redkeje čolnov.
Če se pa hoče kdo sam igrat ali pa misli, da bo prihranil kakšen tolar pa naj kar poskusi. Izkušnje in dejstva kažejo, da se tako pokuri več motorčkov, vendar se več nauči.
No, torej bodo zadosti akumulatorji, ki že trajno lahko dajejo iz sebe recimo 3 A. Takih je pa že kar veliko. Pa še lahki in razmeroma poceni so. Govorimo seveda o NiMH.
Seveda pa je potrebno za boljše izkoristke in večje moči poseči po večjem motorju, seveda to s seboj prinese večje akumulatorje, ki so težji, bolj zmogljive krmilnike, ki so dražji, večje modele, ki so težji, ...
Blizu blokirnega toka, sepravi tam nekje 20A.
Spet to kar sem napisal zgoraj. Bedarija je imeti toliko predimenzionirane akumulatorje. Blizu blokirnega toka ne deluje noben e-motor na tem svetu z dobrim izkoristkom.... oz bolje rečeno, izkoristek je blizu 0 %.
Torej mladi navdušenci, naučite se gledati z odprtimi očmi. Naučite se iskanja informacij. Informacije so tam zunaj...
Noben vam ne bo postregel z njimi na pladnju.
Če jih ne znate poiskat pa poskušajte vsaj svoje vprašanje zastaviti na širiko. Vzamite si čas za pisanje vprašanja. Copy / paste , dve besedi ... to ne bo šlo
Upam, da je tehle mojih nekaj minut za tole pisanje doseglo vsaj del mojega namena.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...