Živijo,
V juliju sem od Mareta prejel vzorec tlačnega senzorja, posebej kalibriranega za področje 800-1100mbar. Senzor je trenutno priključen na Atmel ATmega8 razvojno ploščo z LCD, serijskim vmesnikom in SPI 1Mbit FLASH pomnilnikom (
http://primoz.lemut.net/modeli/RC_logger/Mega8_demo.jpg ).
Vmes je bilo poletje, ko se bolj ali manj počiva. Zadnja dva tedna me je pa prav zagrabilo in sem se, ko mi je čas dopuščal, pošteno zakopal v SW. Naprava deluje do te mere, da shranjuje samo višino in mi shranjene meritve izbljuva na serijski vmesnik, da jih preberem s terminalskim programom. Danes smo na ajdovskem letališču demo ploščo s tlačnim senzorjem postavili v Piperja v aerovleki. Rezultati so prikazani v datoteki
http://primoz.lemut.net/modeli/RC_logger/PIPER.xls
Oz. samo graf v
http://primoz.lemut.net/modeli/RC_logger/Piper.jpg
Na grafu se lepo vidijo zaporedni dvigi zaprege in zadnji, turistični let. Globok minimum pred pristankom je točka, kjer nad stezo Piper odvrže vlečno vrv na nizki višini, se dvigne in naredi še pristajalni krog.
Opazil sem, da senzor potrebuje ob vklopu kar nekaj časa, da se stabilizira. To sem upošteval v SW, ko določam izhodiščno višino, ampak očitno še premalo. Odtod v surovih meritvah negativen odmik na zemlji. To je popravljeno v drugem grafu, kjer sem meritve premaknil za povprečno odstopanje izhodiščne višine po odsekih.
Kako je s točnostjo? Pred odklopom jadralnega letala mi je pilot sporočil največjo višino, ki jo je dosegel. Največje odstopanje je 13m pri višini 316m. Vedeti pa moramo, da je točnost odvisna od točnosti odčitane višine v letalu, modela atmosfere (povzet po NASI), napake približka naravnega logaritma s tremi členi Taylorjeve vrste, kvantizacije, šuma senzorja, ... Današnji preizkus je bil razen tekanja po stopnišču in vožnje z avtomobilom prvi resen in z rezultati sem zadovoljen. Ob priliki bom naredil še primerjalne meritve z GPS. Točnost se bo zagotovo dalo še izboljšat.
Zaenkrat se bom moral vsaj do konca septembra z razvojem ustavit, ker me čakajo še druge obveznosti. Upam, da se bo čez zimo iz tega izcimila naprava, ki bo poleg višine znala pomerit še napetost BEC, napetost akumulatorja, tok in obrate motorja, širino impulza na enem PPM kanalu in mogoče še kaj. Predvsem je cilj naredit cenovno ugoden, a zmogljiv logger. V zvezi s tem me zanima, kaj pričakujete glede točnosti izmerjene višine.
Zahvaljujem se Stojanu in aeroklubu, ki sta mi omogočila meritve.
LP Primož.