Zaščita serva pred vodo

vse o zvezi z elektroniko

Moderator: frank11

Zaščita serva pred vodo

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.10.2005, 17:57

Pozdravljeni,

Voda je eden največjih sovražnikov avtomobilskih modelarjev. Lani smo na dirki 24-ur Tolmina ekipa ECO++ imeli 6 novih rezervnih servov HITEC HS-645 BB/MG.

Kljub vodstvu v prvih dveh urah smo zaradi nevihte in ogromnih težav z elektroniko na koncu pristali na petem mestu. Zamenjali smo vseh šest servov, ki so nehali delovati, ko je v elektroniko prišla voda. Nato smo serve razdrli in jih posušili. Ko je bil servo suh, je zopet normalno deloval.

Serve smo tesnili s tekočo gumo na vseh spojih in na uvodu kablov v servo. Osovino smo ščitili z mastjo, ki bi naj odbijala vodo. Kljub temu so bili vsi napori zaman. Voda je prodrla v servo.

Ker serva ni mogoče zatesniti pred vodo, sva se s sinom odločila zaščititi elektroniko pred vodo. Za to sva uporabila posebno zaščitno snov, ki se uporablja za zaščito elektronike v vojaški industriji in ščiti elektroniko pred vsemi vrstami tekočin, vključno s kislinami in ima temperaturni obseg zaščite od -70 do +200 stopinj Celzija. Istočasno deluje tudi kod izolator z izjemno visoko prebojno trdnostjo. Snov ima certifikat NATO.

Na filmu si lahko pogledate test tako zaščitenega serva, ki pred zaščito ni smel "videti" vode, pa je že po...zdil.

FILM

Sedaj tudi po več kot enournem namakanju v kozarcu vode normalno deluje.



Saj ni res, pa je.

Lep pozdrav

Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a Jetforce » 12.10.2005, 19:35

Kje pa se da to mast dobit.Pa cena!Kako pa sta motorček zaščitla??

LP Nejc
Jetforce
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 952
Pridružen: 01.06.2005, 21:46
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.10.2005, 19:49

Motorčka in potenciometra ne rabiš ščit pred vodo.

LP
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a Jetforce » 12.10.2005, 19:51

Samo elektroniko??No kje pa se to dobi??Pa kolko stane?
Jetforce
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 952
Pridružen: 01.06.2005, 21:46
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.10.2005, 19:53

Saj ni taka skrivnost. Evo podatkov.


Product Description

Flexible, transparent & unique modified silicone conformal coating specifically designed for the protection of
electronic circuitry. It has been formulated to meet the highest defence standards in both Europe and the United States.
It holds approvals including the British Ministry of Defence (MOD) DEF-STAN 59/47 Issue 4, and Underwriters
Laboratories UL746CQMJU2.
Features
• Resistant to most solvents, lubricants and chemicals associated with most aerospace and automotive
applications.
• Excellent adhesion under all climatic conditions to a variety of substrates, including high altitude/decompression
to BS.3G100, MIL-STD-810C, RTCA D0160A, ARINC600.
• Fluoresces under UV light for ease of inspection.
• Extreme operating temperature range.
• Can be soldered through without fear of highly toxic gases being produced (contains no isocyanates).
• Non-corrosive to Cadmium and Zinc plate (contains no phenols).
• Excellent resistance to mould growth & UV light
• Cured coating can be removed with Electrolube SCC3 Remover Gel (DRG).
• Excellent dielectric properties at all frequencies in accordance to DEF-STAN 59-4/2 Annex C
Approvals UL746CQMJU2 Yes Approval E138403 (R)
DEF-STAN 59/47 (Issue 4) Yes
RoHS Compliant (2002/95/EC): Yes
IPC-CC-830 Meets approval
NATO Stock Numbers: 6850996642823 (DCA05L)
6850992530057 (DCA200H)
Liquid Properties Appearance: Clear Pale Straw
Specific Gravity (Density) @ 20°C: 0.97 (Bulk), 0.78 (Aerosol) g/ml
VOC Content: 73% (Bulk) 83% (Aerosol)
Flash Point: 27°C (Bulk), <23°C (Aerosol)
Solids content: 37% (Bulk), 27% (Aerosol)
Viscosity @ 20°C: 180 - 250 Centipoise (Bulk)
Touch Dry: 50 - 55 minutes
Recommended Curing Schedule: 2 Hours @ 20°C Followed by:
2 - 24 Hours @ 90°C to 120°C
(Maximum Solvent Resistance Achieved @ 120°C)
Coverage @ 25 &#956;m: 14.8 m&#178; per litre (Bulk), 2.16 m&#178; (200ml Aerosol)
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a MaNe » 12.10.2005, 19:59

Ja samo, če je motorček v vodi se krtačke dosti hitreje obrabijo.

Je pa to res super zadeva.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1362
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

OdgovorNapisal/-a Jetforce » 12.10.2005, 20:04

Ja kaj pa cena pa kje se bi dalo to dobit???
Jetforce
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 952
Pridružen: 01.06.2005, 21:46
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a grkman » 12.10.2005, 20:06

Tudi mene zanima
Uporabniški avatar
grkman
Naš človek :)
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 04.06.2004, 16:20
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.10.2005, 20:07

Podatke o ceni in dobavljivosti objavim jutri.
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a Jošt Kozorog » 12.10.2005, 21:40

Mam eno vprasanje...

-Mislite da bi se enak učinek doseglo z tekočo gumo? če ne, zakaj ne?

-Bi se dalo enak postopek uporabiti na sprejemniku kjer se pojavlja kondenz?

-So morda na sprejemniko kakšni elementi ki morajo "dihati" (se ne spoznam na elektroniko zato prosim poenostavljene odgovore :D )


lp, boštjan
PES KI LAJA, NI ZADOSTI KUHAN... Kitajski pregovor...
Uporabniški avatar
Jošt Kozorog
Naš človek :)
 
Prispevkov: 199
Pridružen: 21.10.2003, 12:11
Kraj: Sežana-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MaNe » 12.10.2005, 21:43

Pomojem, ja samo problem gume je da razpoka, oz. se ob premikanju pojavijo razpoke. Pri masti tega ni.

Na spejemniku ni delov ki bi mogli, dihat.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1362
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

OdgovorNapisal/-a rokec » 13.10.2005, 07:49

S tekočo gumo smo precej eksperimentirali in se ni obnesla. Vedno smo poskušali tesniti ohišja elektronike, kar pa 100% ni mogoče. Kot je rekel Tyco tekoča guma rada odstopi in poka. Velikokrat ne opaziš, da ti vode pronica med žicami, čeprav so zalite z gumo. Še večji problem pa je tesnenje osi pri servu. Tega pa ni mogoče tesniti z gumo, ker se os vrti. Po mojih izkušnjah največ vode prodre v servo ravno pri osi in ne na spojih ohišja ali uvodu kabla.

Predlagani postopek ne tesni ohišja, ampak zaščiti samo elektroniko. Torej je tudi vseeno ali je voda prodrla v ohišje ali je vlaga posledica kondenza.

Pri sprejemniku je problem konektorjev in menjava kristala. Bom poskusil tudi to. Objavim rezultate.

Link do proizvajalca spraja imenovanega DCA. http://www.electrolube.com/docs/bconformal.html

Če koga zanima lahko Electrolube DCA 200 ml spray dobi pri meni.

Cena 4.000.- SIT + poštnina, rok dobave cca 10 dni.

Naj pa opozorim, da postopek zaščite traja več kot 36 ur.

Lep pozdrav
Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a GODFATHER » 13.10.2005, 08:20

Zanimivo!

Moram pa reči, da to letošnjo leto ni bilo vreme naklonjeno nam modelarjem in smo na hrvaškem in v avstriji imeli cca. 70% dežnih dirk!

Mislim da ni bilo 5% voznikov, ki bi imeli težave z vodo na servotu! Jaz prav tako nisem imel nobenih težav. Servoti imajo tesnila, tako da voda naj ne bi prišla noter. Jaz pa tam kjer se sevo da odpreti in razstaviti preventivno ali zalepim s kakšnim lepilnim trakom, ali prej ko sem še imel sem namazal s tekočo gumo.

Vozili pa smo po pravih nalivih in po cca. 2-5 cm visokih lužah!

Sprejemniki in regulatorji pa so delali težave tistim, ki niso imeli pravilno pripravljene komponente. Kako delamo mi:

Najprej celoten regulator ali sprejemnik poviješ s toaletnim papirjem ali robčkom (da vpija kondenz in da ne bi robi poškodovali kasneje balod ali kondom). Nato vsak kabel ki gre iz sprejemnika ven dodotno poviješ v nov papir (servo kabel ki gre ven, regulator kabel ki gre ven, transponder kabel ki gre ven). Nato pa lepo vse skupaj damo v balon ali kondom (lahko tudi v dva ali celo 3 - po želji). Kompleten sprejemnik mora biti v balonu/kondomu, kakor tudi tisti oblečeni kabli s papirjem. Nato na koncu balona/kondoma z vezico vse skupaj zategnemo. Ko to imamo vse skupaj pripravljeno je to ena velika kepa, ki jo stlačimo v svoj avto in tisti del kjer je konec z vezico zavezan, poskušamo tako fiksirat da gleda konec dol proti šasiji, saj ko se kaplice vode naberejo na kablih, lahko po njih polzijo in če to vse skupaj stoji v zrak, lepo tečejo navzdol proti notranjosti balona/kondoma!

Tak način delajo hrvati že cca. 2-3 leti! Avstrijci se redko odločajo voziti v dežju, kakor tudi v sloveniji to ni bil ravno trend, da bi se vozilo v dežnih razmerah. Tam pa je vseeno, samo da se vozi in da ima voznik streho nad glavo!

Je pa sigurno vsaka guma, spray, ali kakšna druga zadeva, kot je prikazana v filmu samo noviteta, ki je ni slabo imeti in je sigurno dobrodošla v modelarstvu!

Pohvale Srečkotu na vodoodpornosti!

Lep dan
Dejan Šabeder
041578468
dejan.sabeder@gmail.com

SHEPHERD-NOSRAM-THUNDER TIGER-ASSOCIATED-NOVAROSSI-ENETTI
Uporabniški avatar
GODFATHER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1629
Pridružen: 11.11.2002, 13:21
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a grilnet » 13.10.2005, 08:57

Ta zadeva obstaja tudi v rdeči barvi. Poimenovali so jo DCR spray.



LP
Uporabniški avatar
grilnet
Forumski veteran
 
Prispevkov: 717
Pridružen: 22.11.2002, 17:06
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a rokec » 13.10.2005, 09:18

TC3 ne pozabi, da nitro dirka traja nekoliko dlje, kot elektro. Tudi mi smo na 24-ur Tolmina vozili prvih pol ali tričetrt ure brez problema, potem se pa je začelo. Vibracije na nitro avtu presneto pripomorejo k pronicanju vode.

Lp Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a GODFATHER » 13.10.2005, 10:17

rokec napisal/-a:TC3 ne pozabi, da nitro dirka traja nekoliko dlje, kot elektro. Tudi mi smo na 24-ur Tolmina vozili prvih pol ali tričetrt ure brez problema, potem se pa je začelo. Vibracije na nitro avtu presneto pripomorejo k pronicanju vode.

Lp Srečko Bizjak


Verjamem! In sem vesel, da se to da porihtati sedaj da deluje brezhibno. Sem pač samo dopisal eno možnost "vodoodpornosti", je pa vaša sigurno prava rešitev, naša (5 minut vožnje) pa je zgolj alternativa!

V 5-ih minutah se res ne da zadeve toliko zmočiti, kot pa je pri 30 minutah ali 24 ur, ko je že vsa zadeva toliko premočena, da si sploh ne morem predstavljati. To je zgolj varovanje dotoka vode na zadevo in je kratkočasna rešitev, vaš primer pa je dolgotrajen in kvalitetno prikazana rešitev.

Lep dan
Dejan Šabeder
041578468
dejan.sabeder@gmail.com

SHEPHERD-NOSRAM-THUNDER TIGER-ASSOCIATED-NOVAROSSI-ENETTI
Uporabniški avatar
GODFATHER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1629
Pridružen: 11.11.2002, 13:21
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Jošt Kozorog » 13.10.2005, 11:24

BRAVO FANTJE! Končno ena zelo konstruktivna debata!

Pohvale Bizjakovim, in hvala za odgovore!


lp, boštjan
PES KI LAJA, NI ZADOSTI KUHAN... Kitajski pregovor...
Uporabniški avatar
Jošt Kozorog
Naš človek :)
 
Prispevkov: 199
Pridružen: 21.10.2003, 12:11
Kraj: Sežana-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a s mark » 06.03.2006, 00:05

zanima me tale sprej. glede nato da je postopek dolg 36ur me zanima ali je tudi težko ali je samo zaradi sušenja spreja in ponovnega nanosa ali kaj podobnega. kakšen pa sploh je postopek?

lp Mark
-Mugen MBX-5+OPS vulkano rally2
-komande XR-6
Uporabniški avatar
s mark
Član
 
Prispevkov: 92
Pridružen: 07.07.2005, 08:52
Kraj: Ljubljana - Vič

OdgovorNapisal/-a rokec » 06.03.2006, 15:57

Postopek je enostaven:

- posprejaš
- sušiš na sobni temperaturi 12 ur
- sušiš na temperaturi 90 stopinj 24 ur

Končano
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 269
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a MaNe » 06.03.2006, 17:01

Samo ni 90 stopinj za elektroniko že malo hudo?
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1362
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

Naslednja

Vrni se na Elektronik

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron