edit:
dejansko ga ni strokovnjaka ki to navedeno zračnost občuti pod prsti!
za druge ne vem, bom pa napisal kako to preverim jaz.
spodaj napisano velja za avtomodelarske nitro motorje prostornin 2.11 in 3.5ccm...
pogovarjamo se o zračnosti v sklopu bat-sornik-ojnica;
zračnost (v smeri gor-dol) ugotovim tako, da primem bat in ojnico ter vlečem narazen-skupaj, kot v smeri obremenitve med delovanjem . če z očesom opazim zračnost, ponavadi se to vidi, včasih tudi kot iztisk olja ali drugih tekočin v zvezi, zraven se tudi malce sliši (če prepoznate zvok), sledi menjava. takoj ko tu zaznate minimalno zračnost morate opraviti menjavo sornika!
toda pozor!!
včasih je bat tisti, ki je poškodovan (ovalna odprtina za sornik), mogoče zaradi kakega zatika ali kaj drugega!! takrat menjava sornika ne pride v poštev ampak takoj menjava garniture. ko daste za garnituro 100eur je dejansko smiseln nakup tudi novega sornika in ojnice!!
pri svojih motorjih vsega tega še nisem zaznal (mogoče prehitro prodam
), sem pa to že naredil dvema ali trem, ki sta me za to prosila...
še ena zadevica o zračnosti...
zračnost v povezavi gred-ojnica je normalna, vsaj v nekih razumnih merah. če je zračnost 0.2mm je res preveč, ampak z očesom enostavno zaznavna zračnost je normalna in ni razloga za skrb ali kaj podobnega.
upam da bo komu koristno!