pravilnik 1:10 200m (predlog)

Vse o avtomobilskem modelarstvu : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: FASTLANE

OdgovorNapisal/-a blisk » 10.12.2002, 09:40

Zdravo vsem,

Predlagam da dovolimo roll-over bars nad karoserijo. Avto je tako bolj zaščiten pri prevračanu, raje se obrne nazaj na "noge" in bolj je praktično za nošenje avta.

Očitno nas bo drugo sezono res že za dve skupini, morda še več. V takem primeru bi res lahko naredili F1 in F2.

Lep pozdrav,
Zdenko.
Uporabniški avatar
blisk
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 123
Pridružen: 08.11.2002, 11:42
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ELO » 10.12.2002, 10:00

zdravo!


daljši roll bar bi ob prevrnitvi in posledično udarcem in trenju pomenil tudi večji moment obremenitve in bi kvečjemu poškodoval kak vitalen del kot je npr. nosilec! da ne govorimo ob prevrnitvi na kaki pisti s travnatimi izletnimi conami, tam bi se vse potrgalo, zvilo,.....

tako da v daljšem roll baru ne vidim smisla! avto se načeloma brez probljem nosi s prsti skozi prednja bočna stekla!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a rokec » 10.12.2002, 10:22

Pozdravljeni

Kategorija 1:10 ni začetniška kategorija. Nobeden od današnjih 1:10 voznikov ni začel z njo. Vsi imajo za sabo bogato tekmovalno kariero.

Zmotno je prepričanje, da je 1:10 konstrukcijsko enostavnejši avtomobil in lažji za voziti. To seveda ni res. Zato širiti mnenje, da bi bila ta kategorija primerna za za začetnike, ni umestno.

Razni čudni poceni zmazki a la Carson, Tamiya, HPI... ne spadajo nikjer v svetu v nobeno kategorijo in so glede na njihove performanse primerni edino za domača dvorišča. Na domačih dvoriščih pa ni pravilnika in si lahko vsak kupi in vozi avtomobil po svojih željah in sposobnostih.

Uvajanje dodatnih kategorij na državnem prvenstvu bi pomenilo samo to, da bo tekmovalcev po kategorijah samo manj in da se bo dirka za DP časovno še bolj vlekla.


Lep pozdrav

Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 263
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a mihah » 10.12.2002, 11:22

Nisem noben avtomobilski majster, pa vseeno poznam razliko med modeli, ki so namenjeni tekmovanju po takem pravilniku kot ga je predlagal ELO in pa tistimi Carson, Tamiya, HPI. Ti modeli so bili narejeni poleg tega, da so namenjeni zabavi za pokalne tekme, ki jih prirejajo omenjene firme (kot pri nas s Hrošči oz. pred mesecem končano prvenstvo HPI na Japonskem).
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rokec » 10.12.2002, 13:30

Se popolnoma strinjam.

LP

Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 263
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a ELO » 10.12.2002, 13:35

ola!

dejansko je treba razlikovati med igračo in modelom!

l.p.
de elo
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a blisk » 10.12.2002, 13:49

Zdravo,

Zanima me kateri modeli so zraven Serpent Impulsa in 705-ke še konkurenčni v klasi 1:10 touring oz. ustrezajo normativom te klase.

L.P.
Zdenko.
Uporabniški avatar
blisk
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 123
Pridružen: 08.11.2002, 11:42
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ELO » 10.12.2002, 13:59

Zdravo!

kaj pa vem,

modelov ne poznam, jih pa proizvajajo mugen, protech, hpi, kyosho, ofna, yokomo, megatech, tamiya,.. to so proizvajalci tistih ki ustrezajo klasi s tehnične plati!

o konkurnčnosti pa jaz ne morem soditi, ne poznam!!!

več o modelih na http://www.nitroreview.com


l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a rokec » 10.12.2002, 14:07

Zdravo

Na primer:

Mugen Seiki MTX-3
Protech XT-4
Kyosho V-One R
Yokomo GT-4
Ofna nitro OB-4
Team Associated nitro TC-3

Seveda je pa tu največje vprašanje dobavljivosti rezervnih delov za posamezne modele....

LP
Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 263
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a nitro-s » 12.12.2002, 02:57

Še vedno se ne strinjam z vami, da nočete uvesti še dodatne kategorije 1:10 Junior (avto ne predelan in org. motor), ker DP podpira ZOTKS. Po vašem so vse igračke, kar stane pod 100.000 Sit. Verjetno imate dostiti denarja ali bogate starše, ker te vaše "igračke za velike" stanejo prek 250.000 Sit (model, motor, servoti, komande, starter, gume......) in si zamislite osnovnošolce, dijake in druge, kako samo sanjajo o tem. Treba je mlade privabiti, jim dati možnost, le tako se bo lahko avto - medelarstvo v Sloveniji bolje razvijalo. Zato bo več tekmovalcev, kateri bodo lahko iz ene kategorije kasneje prišli v drugo. :lol:
Občutek imam in tudi drugi, da bo drugo leto DP 1:10 I.C. 200mm samo za posebno elito, ki ima več kot 200.000 sit za avto in motor, drugače ne boš konkurenčen. :oops:
Elo zanima me, ko si ti začel si verjetno že takoj kupil "golda", če ne malo razmisli. Zanima me še, kdo je za pravilnik odgovoren (kdo ga je sestavil in predlagal) in koliko članov ga mora potrditi, da je sprejet.
Delno se strinjam z pravilnikov (pripombe sledijo) za 1:10 I.C. 200mm. Tudi sam se zamimam za 1:10 I.C. 200mm, ampak, če bodo stvari ostale take kot so, bom ostal samo pri 1:8 (tu je sve tako kot mora biti - DP za vse).
Vljudno vas prosim, da ne pluvajte po drugih zmankah modelov (HPI, TAMIYA, CARSON ....), ker boste s tem užali latnike teh modelov, kateri si pač ni so kupili SERPENT-a Ipm. PRO (da ne bo ista pesem, kot je bila z "hroščem"). :(
Imam še eno vprašanje za vas. Zakaj se na DP vozijo "hrošči" v klasi Rally - Junior (nacional), če je to najcenejši avto 1:8 (z vsem) v SLO (70.000sit) in je to po vaših merilih igračka?
Če ne gre drugače, pa predlagajte (poseben pravilnik), da se bodo tudi slabši avti 1:10 vozili na DP (zanima me, kaj na to pravi ga. M. K.).

http://www2.arnes.si/~ljzotks2/mladi_tehniki/avtomobili/index.html
LP Stanko

GSM: 070 688-446 ___ E-MAIL: stanislav.kokol@triera.net

XRAY X4 2024 Stock - XRAY X12 2018 - BURI 2.2
Tamiya TT-02 - Tamiya TT-02R 21.5T
SANWA M17
Uporabniški avatar
nitro-s
____________________
____________________
 
Prispevkov: 3301
Pridružen: 15.11.2002, 01:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ELO » 12.12.2002, 08:25

Zdravo!

Avto nepredelan in original motor; ja, v to klaso povsem pade moj serpent impulse pro, s petkanalnim turbo motorjem! Ter še malo morje drugih avtov od carsonov, hpijev,tamiy,.....

Skratka, tehnično gledano, v pravilnik padejo avti od vseh tekmovalcev! Edino motor mora pač biti 2.11, ker nekateri gor dajejo eco 2.5ccm, čeprav imajo ponavadi le-ti tam okoli 1/3 moči normalnega 2.11.

Pravilnik za 1:10 sem "sestavil" jaz, in je razen v motorju povsem identičen EFRInemu!

1:10 ne bo I.C. ampak bo T.C.

Pravilnik mora sprejeti večina na sestanku udeleženih!

Je pa kategorija 1:10 TC sigurno cenejša kot pa rally!

Pri rally te avto z motorjem stane 200.000 SIT, startbox 20.000 SIT, + servoti in komande!

1:10 avto od serpenta osnovni stane komplet z motorjem, resnonanco, startboxom, gorivom, torbico, aku za svečko,.... v akciji 115.000 SIT in v redni ceni 150.000 SIT (pa odštej še 20% mwst, če si Martin Krpan)

Torej, kaj je ceneje?

Predlagaj kako omejiti 1:10 (razen F1 in F2) da bo lahko tudi junior klasa v 1:10!

Kot sem že omenil, pri meni je vse serijsko, tudi tisti servoti za 30.000 SIT/kom!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.12.2002, 08:47

Se strinjam z vami, da je neumestno primerjati performanse avtomobilov, ki so v popolnoma različnih cenovnih razredih. V kolikor sem katerega lastnika omenjenih znamk avtomobilov užalil, se mu na tem mestu iskreno opravičujem. Moj namen ni bil "soliti pamet" lastnikom avtomobilov, saj le-ti sami dobro poznajo svoje modele, pač pa z nasvetom pomagati začetnikom in tistim, ki razmišljajo o vstopu v 1:10 tekmovalno kategorijo. Najdražji avtomobil je tisti, za katerega na dirki ugotoviš, da je neuporaben.

Sicer pa s sinom ne voziva Srepent-a in sva trenutno brez avtomobila.

Kategorizacija avtomobilov v "igrače" in "ne-igrače" tudi po mojem mnenju ni primerna. Avtomobile bi bilo pametneje ocenjevati kot tiste za zabavo in tekmovalne. Za takšno "kategorizacijo" pa seveda nikoli ni bilo merilo cena, ampak performanse avtomobila!

Do sedaj sva vozila Protech XT-4, za katerega lahko trdim, da je brez predelav konkurenčen avtomobil, saj so bili časi, ki jih je dosegal na dirkah podobni Serpentovim. Lahko zapišem tudi to, da je cena celotnega kompleta skupaj z motorjem pri firmi Mibo iz Logatca pod 80.000 SIT. Gre torej za tekmovalni avto, po konkurenčni ceni. Poleg tega je v skladu z EFRA pravilnikom, kakor tudi s predlaganim pravilnikom za slovensko DP.

Pred kategorijo 1:10 sva vozila 1:8 Rallye, pa lahko rečem, da je cena tekmovalnega avtomobila v klasi 1:10 (tudi Serpenta) nižja kot tekmovalnega avtomobila v klasi 1:8 Rallye. Nabava avtomobila je bolj kot ne enkratna investicija, najdražje pa je obratovanje (oz. dirke), rezervni deli, gume, gorivo ipd. V tem segmentu pa je kategorija 1:10 bistveno cenejša kot 1:8.

Glede uvajanja dodatne kategorije v klasi 1:10 me pa zanima predvsem tole:

- kako bi zagotovili da bo kategorija cenovno recimo pod 100.000 ?
- kako bi zagotovili da se v tej kategoriji ne bo našel tekmovalec s serijskim avtomobilom in serijskim motorjem, ki bo v cenovnem rangu 300.000 in bo po performansah daleč prekašal ostale tekmovalce ?

V kolikor to ni mogoče omejiti s posebnim pravilnikom, bomo s tem dobili samo še eno paralelno kategorijo v kateri tisti z cenejšimi avtomobili ne bodo imeli prav nobene možnosti za zmago. To pa seveda ni cilj nove kategorije.

Lep pozdrav

Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 263
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a Fuelboy » 12.12.2002, 11:49

OK , to je moje mnenje: :)

...vsaj kar se tiče štajerskehga konca (Maribor in okolica) se je v zadnjem letu na področju avtomodelarstva naredilo ogromno, iz nič nas je v dobrem letu že 24 in zanimanja je lahko rečem vedno več. Od teh 24 nas je nekje 14 aktivnih - redno vozimo na progi v MB predvsem z modeli 1:8 RALLY in 'HROŠČI'.
Hočem pa reči naslednje, kategorija 1:10 postaja zelo zanimiva, in imam občutek da bo v kratkem postala popularnejša od kategorije 1:8, zato se bo v prihodnje marsikateri modelar začetnik odločil zanjo, ker bo kategorija pač 'IN'. O nej uspehu ne dvomim, ker če ne drugega za modele 1:10 dobiš kar ti srce poželi, medtem ko si v kategoriji 1:8 bolj kot ne, zelo omejen. In to mislim da jo bo naredilo zelo privlačno za bodoče modelarje in tudi večeno tistih ki danes vozimo 1:8. Dejstvo je da kategorija kljub zelo dobri paleti modelov na trgu pri nas ni bila popularna, ker je nihče ni vozil, zdaj, ko pa je vsak dan več lastnikov modelov 1:10 bo kategorija po mojem mnenju doživela velik razcvet. In tu bi polek na tiste najboljše, ki so že s kategorijo dodobra seznanjeni, mogli misliti tudi na tiste, ki bodo v kategorijo šele vstopili, ne nujno žčetnike! Tudi sam bom polek kategorije 1:8 nabavil model 1:10, samo za začetek nimam namena vložiti v model toliko denarja kot sem ga namenil za 1:8 in zato mislim da bi bilo dobro, če bi našli neko rešitev, s katero bi lahko rešili problem tistih, ki v klaso 1:10 vstopajo z nekimi 'osnovnimi' modeli in tistimi, ki imajo sedaj že visoko proesionalne. Dejstvo, je da je razvitost modelov 1:10 v primerjavi 1:8 dosti večja, predvsem po tehnološki plati, kar menim da odločilno vpliva na razloko med 'osnovnini-standardnimi' modeli in 'PRO' modeli v določeni kategoriji, in je pri modelih 1:10 po dosti bolj očitna kot pri 1:8.

Zato menim, da bi kategoriji morali biti dve. Omejevanje glede na ceno modela mislim da je nesmiselno, treba bi bilo omejiti z recimo št. kanalov na motorju...ne vem natančno kako, ker nimam v tej kategoriji nobenih izkušenj, me pa zanima za v prihodnje. :)

Zakaj ne povzamamo pravilnika po EFRI, in polek te kategorije napravimo še eno 'ODPRTO' v kateri razen dimenzij modela in omejitve na prostornino motorja drugih nebi bilo?


no... to bi bilo nekako to, kakor na stvar gledam jaz... :wink:

lep pozdrav vsem!

Tomaž
Uporabniški avatar
Fuelboy
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 260
Pridružen: 30.10.2002, 16:47
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rokec » 12.12.2002, 13:34

Zanimivo in argumentirano mnenje.

Kaj pa če v pravilniku predlagamo samo en popravek. Da je motor omejen na 2.5 cmm. V tem primeru pa bi lahko vozili praktično vsi avtomobili, ki so (in bodo) v Sloveniji in imeli bi samo eno kategorijo.

Lep pozdrav

Srečko Bizjak
Uporabniški avatar
rokec
Naš človek :)
 
Prispevkov: 263
Pridružen: 09.11.2002, 20:39
Kraj: Gorica pri Slivnici

OdgovorNapisal/-a Papak » 12.12.2002, 14:44

Pozabljate nekaj!

Če omejijo motorje strogo po efri, bodo vsi kupovali 3 kanalne motorje raznorazne MS race variante, ki so 10.000 SIT dražji od 5 kanalnih motorjev istega proizvajalca!

In ti, ki imajo sedaj raznotrazne R&B motorje ipd bodo zopet delali risanke v klasi!

torej, tehnično s plati motorja se po moje zadev ne da omejiti! sploh tako ne, da bi se to kaj poznalo na manjši ceni!

jas mislim da preveč gledaš (nitro-s) na mantuo junior, le-ta kategorija je namreč omejena s kataloškimi številkami dovoljenih kosov! Kako boš v 1:10 junior opredelil kateri kosi od serpenta, mugena, kyoshota, protecha,.... so dovoljeni!


PapaK ma vas rad!
PapaK is BACK!!!
Uporabniški avatar
Papak
Član
 
Prispevkov: 30
Pridružen: 06.12.2002, 18:21
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a ELO » 12.12.2002, 15:20

hehe, se skoraj lahko da podpišem pod papakov post!

torej, še vedno čakam neko pametno omejitev, kako v 1:10 določiti začetniško klaso! :?

2.5ccm motor tudi ni rešitev, ki bi bila naklonjena našim denarnicam! uporaba 2.5ccm motorjev bi pomenila, da bodo modeli še hitrejši, še bolj obremenjeni ter še dražji!

ker 2.5ccm na serijskemu carsonu ni enako 2.5ccm 3port race MS! 8)

no, dejmo fantje, predloge na plano!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a nitro-s » 13.12.2002, 23:22

LP Stanko

GSM: 070 688-446 ___ E-MAIL: stanislav.kokol@triera.net

XRAY X4 2024 Stock - XRAY X12 2018 - BURI 2.2
Tamiya TT-02 - Tamiya TT-02R 21.5T
SANWA M17
Uporabniški avatar
nitro-s
____________________
____________________
 
Prispevkov: 3301
Pridružen: 15.11.2002, 01:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ELO » 14.12.2002, 05:26

Pravilnik je napisan samo za določenega proizvajalca!

No, tega v pravilniku za DP ne sme biti, vsaj po mojem mišljenju ne, kaj praviš?

Glede na to, česar je v sloveniji v 1:10 trenutno največ bi moralo pa, če, kvečjemu pisati za serpente.

ampak, strogo NE!

mislim da je pravilnik tak kakršn je predlagan povsem u redu!

bolj kot tu pišete bolj mi to potrjujete! ker namreč noben ni nič revolucionarnega napisal!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

Barvanje 1

OdgovorNapisal/-a GHOST » 15.12.2002, 00:43

Zdravo !

Eno vprašanje bi imel na spodnji člen pravilnika.

.12 KAROSERIJA
Karoserija mora biti narejena iz fleksibilnega materiala in pravilno pobarvana. Deli karoserije kot so sprednje, zadnje ali bočne luči, rešetke in zajemalci zraka morajo biti kontrastno nakazani! Vsa okna morajo biti prozorna ali delno transparentna (zatemnjena).



VPRAŠANJE !

1. Zakaj morajo biti zadnje ali bočne luči in zajemalci zraka kontrastno nakazani ? Kakšno funkcijo ima to pri sami vožnji oz. dirki ?

2. Zakaj morajo biti okna prozorna ? Zakaj me smejo biti črna ?


moje mnenje : zakaj bi se se moral človek mučiti še z takšnimi nepotrebnimi detalji, naj si vsak pobarva avto kako mu je pač všeč.

Kaj si to tudi vzel iz pravilnika EFRE ?

-------------------------------------------------------------------------------------

Imam pa še eno pripombo na pravilnik, mislim da bi bilo pošteno resno premisliti o dveh kategorijah recimo :

F1 - vrhunski razred ( obstoječ pravilnik )
F2 - nižji razred

Kako bi se to omejilo sicer ne vem nisem preveč dolgo v avto modelarstvu zato bi dal to v premislek vam (starim mačkom) kateri ste že dalj časa v avto modelarstvu. Sigurno obstaja neki način, saj bi tako omogočili slabšim voznikom z slabšimi avti tudi tekmovati in se tako kaliti v nižjem razredu pred vstopom v višji razred.
Lp Dean
040/239-554
ghost.013@gmail.com
Kolendar - Avstrijsko DP Elektro 2014
Uporabniški avatar
GHOST
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 703
Pridružen: 30.10.2002, 22:10
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ELO » 15.12.2002, 10:54

Ja, tudi to je iz EFRE!

Pa mislim da je prav da je tako!

Če karikiram je najbolje da nekdo okna pobarva na črno, prav tako tudi vse ostalo, in to je to, kar se karoserije tiče!
Kdo pa si želi gledat take grde in nezanimive avte?

Modeli naj bodo lepi tudi za pogledat! naj bodo nečemu podobni, a ne?

Pripraviti karoserijo tako, da ustreza pogojem iz pravilnika vzame maksimum tri ure dela! (brez barvanja in čakanja da se barva posuši).

nekje minimum dela s karoserijo (samo izrezovanje) pa vzame tam okoli 1 ure!

torej, dve dodatni uri modelarjenja in avto bo vsaj lep, če že ne hiter!

da povzamem, izgled karoserije res ne pripomore k hitrejšim časom, pripomore pa k splošnemu vtisu! Marsikdo izmed novincev bi si želel voziti lep in hiter avto živih barv kot pa nek enobarvni dolgčas, pri katerem niti ne veš kaj je spredaj ali zadaj!

pa tudi fizika govori v prid prozornosti in tega!

vsaj kar se sevanja tiče! Avto se v poletnih emsecih pod črno karoserijo segreje tudi nad 80 st.celzija! Kar pa vsi vemo da je škodljivo, zato svetle barve, pa prozorna okna in to..........

F1 in F2:
predlagajte kako nekomu prepovedati prijavo v F2 (recimo da hočem jaz, ki v F1 ne morem biti prvi ker sta od mene vsaj dva boljša, domov nositi pokale samo za 1. mesto, in se prijavim lepo v F2.... tam pa štala)
torej????

v F1 in F2 bomo 1:10 200 lahko delili takrat, ko bo redno na tekme prihajalo vsaj 14 tekmovalcev!







tko, upam da je sedaj zopet nekaj več razčiščenega kar se pravilnika tiče!





l.p.

de elo
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov