Neuradno sprejeti 1:10 pravilnik

Vse o avtomobilskem modelarstvu : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: FASTLANE

Neuradno sprejeti 1:10 pravilnik

OdgovorNapisal/-a ELO » 19.12.2002, 06:46

torej, imamo dve klasi v 1:10
200mm touring in 235mm touring!

prosim da dobro preberete oba pravilnika...


torej, 1:10 200mm:
1:10 pravilnik . doc
PRAVILNIK ZA 1/10 I.C. 200mm Touring Car

1. TEHNIČNE SPECIFIKACIJE

1.1 IME RAZREDA
Ime razreda je “1:10 200mm TOURING CAR”. Dovoljen je pogon na 2 ali 4 kolesa (2WD ali 4WD). Dovoljena je samo ena zavora, ki deluje na vsa gnana kolesa.

1.2 MENJALNIK
Dovoljen je menjalnik z maksimalno dvema prestavama.

1.3 VARNOSTNI DODATKI
Vsi avtomobili morajo biti opremljeni s sklopko in zavoro, ki mora biti sposobna zadržati avto medtem ko motor deluje.

1.4 OMEJITVE MOTORJA
Maksimalna delovna prostornina motorja je lahko 2.11ccm. Motorji morajo biti dvotaktni in zračno hlajeni.
Število kanalov motorja ni omejeno (EFRA predpisuje 4 kanale vključno z izpuhom). Ni dovoljeno prosilno poljenje motorja z zrakom ali naprave za časovno odvisno delovanje!
Delovanje motorja mora biti pogojeno z žarilno svečko.

Bat in srajčka ne smeta imeti dodatnih izvrtin.

Maksimalni premer v uplinjaču je lahko 5.50mm. Dovoljene so klasične in "turbo" žarilne svečke.

Maksimalni premer izvrtine v glavni gredi je na konceh lahko največ 7.00mm. Izvrtina se lahko s konstantnim neprekinjenim posnetkom maksimalne širine 0.5mm, če je to zahteva proizvodnega procesa gredi

1.5 PROSTORNINA MOTORJA
Največja delovna prostornina - .12 (2.11 cc).

1.6 PREDELAVE
Dovoljeni so posegi in preureditve (TUNING) motorja in sicer do te mere, da motor ustreza pogojem pod točkami 1.4 in 1.5.

1.7 IZPUH
Obvezna je uporaba dvoprekatnega izpuha, ki mora ustrezati naslednjim dimenzijam:
Maksimalni premer izpušne cevke je lahko 5.2mm (*)
Izpušna cevka mora biti dolžine vsaj 10.0mm. (merjeno od lonca)

(Drawing to be fitted)

Izhodna cevka mora biti usmerjena vodoravno ali navzdol.

(*) Vključuje toleranco proizvodnje!.

Uporaba INS box (zmanjševanje sesalnega šuma na vplinjaču) ni obvezna. Največja dovoljena glasnost delujočega modela je 82dB(A).

1.8 TEŽA MODELA
Minimalna teža brez goriva in transponderja: 1700 gramov; 1715 gramov z vgrajenim lastnim transponderjem.

1.9 REZERVOAR
Kapaciteta rezervoarja 75.0ccm vključno s cevkami, filtri,….

1.10 OBLIKE KAROSERIJ
Dovoljene oblike karoserij: Touring car (Sedan) karoserije, dovoljene 2- in 4–vratne verzije, s kakršnimi se tekmuje v International 2 litre Touring series.

1.11 ODBIJAČ
Sprednji odbijač se mora čimbolje prilegati karoseriji in mora biti skonstruiran tako, da ne poškoduje drugih modelov ali tekmovalcev! Odbijač mora biti iz pene ali gume ali iz drugega elastičnega materiala.

1.12 KAROSERIJA
Karoserija mora biti narejena iz fleksibilnega materiala in pravilno pobarvana. Deli karoserije kot so sprednje, zadnje ali bočne luči, rešetke in zajemalci zraka morajo biti kontrastno nakazani! Vsa okna morajo biti prozorna ali delno transparentna (zatemnjena).

1.13 KAROSERIJA-I
Karoserija ne sme biti izrezana nad spodnjo linijo odbijača spredaj in zadaj ter nad linijo spodnjega roba vrat na straneh. Zadnji del karoserije ne sme biti odrezan višje od 45mm, merjeno z 10mm kladico podloženo pod ploščo šasije.

1.14 KAROSERIJA -II
1.14 V karoseriji so dovoljene naslednje dodatne izvrtine oz. odprtine:

V vetrobranskem steklu je lahko samo ena izvrtina, katere maksimalna mera lahko meri 50.0mm.
V strehi je lahko luknja s premerom max 20mm, namenjena za užarjenje žarilne svečke.
Sprednja bočna stekla in zadnje steklo se lahko odstranijo v celoti, zadnja bočna stekla morajo ostrati nedotaknjena.
Luknja maksimalnega premera 30mm za dolivanje goriva.
Dovoljene so izvrtine do maksimalnega premera 10mm za potrebe transponderja, antene in nastavitve vplinjača.
Oprtina izpušne cevke mora biti razumne velikosti.

Ostale izvrtine niso dovoljene.

1.15 KAROSERIJA -III
Roll-bars (roll-over bars) morajo biti pod karoserijo.

1.16 KAROSERIJA -IV
Noben del avtomobila razen izpušne cevke ne sme gledati izven karoserije, kadar gledamo avto odzgoraj (ptičja perspektiva).

1.17 KAROSERIJA -V
Dovoljeni so kakršnikoli aerodinamični dodatki pod karoserijo/šasijo.

1.18 DIMENZIJE
MIN / MAX (mm)
Medosna razdalja 230.0 / 270.0
Širina brez karoserije 170.0 / 200.0
Širina s karoserijo 175.0 / 205.0
Dolžina vključno s karoserijo in spojlerjem 360.0 / 460.0
Višina do vrha strehe, merjeno z 10mm kladico pod šasijo 120.0 / 175.0
Dolžina spojlerja 125.0 / 200.0
Stranske ovire (winglets, side dams) 25.0 x 40.0
Wing overhand (at rear) 10.0
Premer kolesa. (excluding tyre bead) 46.0 / 50.0
Maksimalna širina koles: spredaj 26.0mm, zadaj 30.0mm

1.19 AERODINAMIČNI DODATKI
1.19 Na avto je lahko nameščeno eno krilo ali en spojler. Če ima originalen avto le teh več, je enako dovoljeno tudi na modelu. Krilo ali spojler morata biti iz elastičnega materiala ter morata biti pobarvana. Krilo in spojler ne smeta biti pritrjena z vezico! Na karoserijo morata biti pritrjena direkntno in z vezjo, ki ne omogoča elastičnega vpetja spojlerja. Krilo in spojler ne smeta štrleti izven maksimalne širine ali višine karoserije. Zadnja krilca morajo biti nameščena točno na poziciji, katero je predvidel proizvajalec avtomobila. Previs krila ali spojlerja ne sme presegati 10.00mm od skrajne točke pokrova prtljažnika.
Stranske ovire na spojlerju so lahko nameščene vendar morajo biti velikosti primerljive (razmerje) s tistimi na originalnem avtu in ne smejo segati izven linije strehe.
Maksimalna globina krila ali spojlerja je 45.0mm.

1.20 KOLESA
Dovoljena je uporaba penastih ali gumijastih gum.
Dodatki za povečevanje oprijema gum niso dovoljeni.
Pritrjevanje koles se lahko izvrši ali z matico ali z vijakom.
Sistemi hitrega ali avtomatskega vpenjanja koles niso dovoljeni.


1.21 GORIVO
Gorivo lahko vsebuje samo metanol (methyl alcohol) , olje za mazanje ter maksimalno 16% volumskega deleža nitrometana.

Specifična teža mešanice ne sme biti več kot 0.87kg/l Za kontrolo mešanice se uporablja napravo Nitromax 16.

1.22 ANTENA
Antena mora biti fleksibilna. Karbon, kovine, ali ostali materiali so prepovedani.

1.23 SERVOMOTORJI
Dovoljena sta samo 2 servomotorja (plin/zavora in smer).

1.24 TELEMETRIJA
Ne sme se uporabljati dodatnih elektronskih naprav z izjemo:
- sprejemnik in oddajnik za upravljanje plina in smeri
- pasivnih data-logging sistemov
- Data-logging s posredovanjem podatkov se lahko uporabi samo med treningi!
- Dovoljen je dodatni elektronski Fail safe modul


1.25 SPLOŠNO
Vse mere v tem pravilniku so ali maksimalne ali minimalne.





:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:



1:10 235mm

1:10 nitro 235mm Touring


1.1 IME RAZREDA
Ime razreda je “1:10 235mm TOURING CAR”. Dovoljen je pogon na 2 ali 4 kolesa (2WD ali 4WD). Dovoljena je samo ena zavora, ki deluje na vsa gnana kolesa
1.2 MENJALNIK
Dovoljen je menjalnik z maksimalno dvema prestavama.
1.3 VARNOSTNI DODATKI
Vsi avtomobili morajo biti opremljeni s sklopko in zavoro, ki mora biti sposobna zadržati avto medtem ko motor deluje.
1.4 OMEJITVE MOTORJA
Maksimalna delovna prostornina motorja je lahko 2.5 ccm. Motorji morajo biti dvotaktni in zračno hlajeni.
Ni dovoljeno prosilno poljenje motorja z zrakom ali naprave za časovno odvisno delovanje!
Delovanje motorja mora biti pogojeno z žarilno svečko.
Bat in srajčka ne smeta imeti dodatnih izvrtin.
1.5 PREDELAVE
Dovoljeni so posegi in preureditve (TUNING) motorja in sicer do te mere, da motor ustreza pogojem pod točko 1.4
1.6 IZPUH
Izpušna cevka mora biti dolžine vsaj 15.0mm. (merjeno od lonca)
Izhodna cevka mora biti usmerjena vodoravno ali navzdol.
Uporaba INS box (zmanjševanje sesalnega šuma na vplinjaču) ni obvezna. Največja dovoljena glasnost delujočega modela je 82dB(A).
1.7 TEŽA MODELA
Minimalna teža brez goriva in transponderja: 1900 gramov z 2.5ccm motorjem; 1700 gramov z 2.11ccm motorjem.
1.8 REZERVOAR
Kapaciteta rezervoarja 75.0ccm vključno s cevkami, filtri,….
1.9 OBLIKE KAROSERIJ
Dovoljene oblike karoserij: Touring car (Sedan) karoserije, dovoljene 2- in 4–vratne verzije, s kakršnimi se tekmuje v International 2 litre Touring series.
1.10 ODBIJAČ
Sprednji odbijač se mora čimbolje prilegati karoseriji in mora biti skonstruiran tako, da ne poškoduje drugih modelov ali tekmovalcev! Odbijač mora biti iz pene ali gume ali iz drugega elastičnega materiala.
1.11 KAROSERIJA
Karoserija mora biti narejena iz fleksibilnega materiala in pravilno pobarvana. Deli karoserije kot so sprednje, zadnje ali bočne luči, rešetke in zajemalci zraka morajo biti kontrastno nakazani! Vsa okna morajo biti prozorna ali delno transparentna (zatemnjena).
1.12 KAROSERIJA-I
Karoserija ne sme biti izrezana nad spodnjo linijo odbijača spredaj in zadaj ter nad linijo spodnjega roba vrat na straneh. Zadnji del karoserije ne sme biti odrezan višje od 45mm, merjeno z 10mm kladico podloženo pod ploščo šasije.
1.13 KAROSERIJA -II
V karoseriji so dovoljene naslednje dodatne izvrtine oz. odprtine:

V vetrobranskem steklu je lahko samo ena izvrtina, katere maksimalna mera lahko meri 50.0mm.
V strehi je lahko luknja s premerom max 20mm, namenjena za užarjenje žarilne svečke.
Sprednja bočna stekla in zadnje steklo se lahko odstranijo v celoti, zadnja bočna stekla morajo ostrati nedotaknjena.
Luknja maksimalnega premera 30mm za dolivanje goriva.
Dovoljene so izvrtine do maksimalnega premera 10mm za potrebe transponderja, antene in nastavitve vplinjača.
Oprtina izpušne cevke mora biti razumne velikosti.

Ostale izvrtine niso dovoljene.


1.14 KAROSERIJA -IV
Noben del avtomobila razen izpušne cevke ne sme gledati izven karoserije, kadar gledamo avto odzgoraj (ptičja perspektiva).
1.15 DIMENZIJE
MIN / MAX (mm)
Medosna razdalja 260 / 280.0
Širina max.250.0mm
Dolžina vključno s karoserijo in spojlerjem max.490.0mm
Dolžina spojlerja max.230mm
Stranske ovire (winglets, side dams) 25.0 x 55.0
Wing overhand (at rear) 10.0
Premer koles: spredaj max.:75mm, zadaj max.:80mm; Širina kolesa spredaj max.:30mm, zadaj max.:51mm;
Maksimalni premer platišč je 51mm.
1.16 KOLESA
Obvezna je uporaba penastih gum.
Dodatki za povečevanje oprijema gum niso dovoljeni.
Pritrjevanje koles se lahko izvrši ali z matico, vijakom ali hitrim vpenjanjem.
1.17 GORIVO
Gorivo lahko vsebuje samo metanol (methyl alcohol) , olje za mazanje ter maksimalno 16% volumskega deleža nitrometana.
1.18 ANTENA
Antena mora biti fleksibilna. Karbon, kovine, ali ostali materiali so prepovedani
1.19 SERVOMOTORJI
Dovoljena sta samo 2 servomotorja (plin/zavora in smer).
1.20 TELEMETRIJA
Ne sme se uporabljati dodatnih elektronskih naprav z izjemo:
- sprejemnik in oddajnik za upravljanje plina in smeri
- pasivnih data-logging sistemov
- Data-logging s posredovanjem podatkov se lahko uporabi samo med treningi!
- Dovoljen je dodatni elektronski Fail safe modul
1.21 SPLOŠNO
Vse mere v tem pravilniku so ali maksimalne ali minimalne.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a blisk » 19.12.2002, 09:11

Pozdravljeni vsi, še posebej udeleženci včerejšnje bitke.

Se zahvaljujem vsem da ste se bojevali v imenu vseh avtomodelarjev.

Elo, kako pa je z odprtino na zadnjem steklu?

L.P.
Zdenko.
Uporabniški avatar
blisk
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 123
Pridružen: 08.11.2002, 11:42
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Fuelboy » 19.12.2002, 09:35

Alo :)

Sprednja bočna stekla in zadnje steklo se lahko odstranijo v celoti, zadnja bočna stekla morajo ostrati nedotaknjena.


lp
Tomaž
Uporabniški avatar
Fuelboy
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 260
Pridružen: 30.10.2002, 16:47
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a blisk » 19.12.2002, 10:04

Hvala, nisem dobro pogledal.

L.P.
Zdenko.
Uporabniški avatar
blisk
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 123
Pridružen: 08.11.2002, 11:42
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a dušan » 19.12.2002, 11:03

A je bilo včeraj govora tudi o kakšnih drugih kategorijah in načinih tekmovanja ali samo o pravilniku za 1/10?
Dušan
Uporabniški avatar
dušan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 103
Pridružen: 14.11.2002, 23:56
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 19.12.2002, 12:37

dušan, je blo!

celoten pravilnik bo objavljen tu gor ko ga uredim in mi ga društva potrdijo!

l.p.
de elo



ampak fantje, ne samo laško, tudi 1:10 je zakon!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a 2Fast&2Furious » 19.12.2002, 18:14

To se mi zdi čist popolno! V zahvalo gre elo-tu za trud :P :P in nam ki smo ga spodbujali z laškim! :twisted: hehehe

En praznični pozdrav :!:

L.P. HABY
2001-Državni prvak v kat 1:8 Rally Junior
2001-Podprvak v kat. 1:8 Junior Off-Road
2002-Podprvak v kat. nacional
2002-Mantua prvak v kat. 1:8 junior rally in 1:8 junior off-road
2003-Državni prvak v kat. 1:10 200mm
2003-Podprvak v kat. 1:8 Off-Road
2Fast&2Furious
Naš človek :)
 
Prispevkov: 407
Pridružen: 09.11.2002, 22:00
Kraj: Ljubljana


Vrni se na Splošno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov

cron