Napisal/-a Lojz » 08.01.2010, 12:35
... en namig, ki bi mogoče prišel prav izkušenim drifterjem kot tudi ostalim dirkačem, kar se tiče flexa oz. fleksibilnosti šasije. Torej bolj toga šasija (odporna proti zvijanju) bo načeloma dala manj oprijema a po drugi strani je takšna šasija zelo občutljiva na nastavitve podvozja (amortizerji - trdota, pozicija; razni koti - caster, camber, toe itd.; višina, širina itd.) že majhno spremembo lahko hitreje občutimo oz. zaznamo. Medtem, ko šasija z veliko fleksa (se močneje zvija) prej omenjene nastavitve kompenzira ali po domače rečeno ''požre''. V takem primeru lahko naredimo več sprememb na avtomobilu pa kljub temu ne bomo spremenili veliko pri obnašanju in odzivanju avtka. To velja tako za RC avtke kot tudi za prave dirkalnike! Kar pa generalno ne pomeni, da bo avto z mehko šasijo, ki daje kvazi več oprijema tudi hitrejši na pisti ... Koga ta tema ali katerakoli tema iz področja dinamike vozil zanima, mu priporočam knjigo Race Car Vehicle Dynamics avtorjev William F. Milliken in Douglas L. Milliken, ki daje osnovni pogled v to tematiko in pokriva skoraj vsa področja povezana z razvojem uspešne dirkalne šasije!
LPL
Xray-REDS-Sanwa