mare napisal/-a:OK v čem se torej razlikuje 1:10 od 1:18? (kolk je kera stvar bolj resna od druge in zakaj)
Mal sm razmišlju in pregruntal, da je največja omejitev začetna cena avta (30.000sit) in strošek na sezono (10-15.000sit)
A se to da z 1:10??
btw kolk tekm pa je na leto za 1:18 al pa 1:24?
Torej, 1:10 in 1:18 se predvsem zelo razlikujeta v velikosti. 1:18 modeli so zdaj precej napredovali in jim lahko praktično nastaviš vse to, kar se da pri 1:10. Tudi precej hitri so lahko. Z raznimi motorji lahko ta avtek pripraviš do tega, da ga v praksi skozi ovinke ne boš mogel peljati, ampak to je druga zgodba. Pripravljeni za voznjo dosegajo hitrosti do 30 ali 40 kmh. Take modele se zunaj tudi lahko vozi, a pri nas primerne proge zanje ni. Tako so dirke za te modele predvsem pozimi in v dvorani na tepihu, kjer je to res super. Stroški so relativno majhni, saj te en ornk model pride tam okoli 40k sit z vsem, razen komande.
1:10 so pa definitivno modeli, ki jih res lahko pripraviš v formulo, ampak se tudi to v praksi ne dela. Pripravljen model dosega hitrosti do 60-70 kmh, odvisno od motorjev in zobniškega razmerja. Na evropskem prvenstvu so recimo taki modeli dosegali tudi 90 kmh, z omejitvijo motorjev na 12 ovojev (v prostem teku se vrtijo do 40 000 obratov), obstojajo pa tudi motorji z 6 ovoji (ti se recimo vrtijo prek 60 000 vrtljajev). Pa tudi to so spet druge zgodbe. Pretiravati seveda ne gre, ker so problem celice, ki jih močan motor hitreje izprazni. Formulo nardit torej ni noben problem, samo vprašanje je, če to hočeš...
Torej avto ti bo šel toliko, kolikor ti motor "dovoli". Za začetek si izbereš eno poceni varianto za 5000 sit, do 14 ovojev recimo, pa bo sel avtoček nekje do 50 kmh, kar je za zacetnika dovolj.
1:10 je seveda drazji od 1:18 in za 30.000 kaj dosti od avta ne bos imel. Toliko te recimo pride solidna šasija, ostalo (motor in regulator) pa si izbereš po zelji. Za motor svetujem najcenejsega, pri regulatorju ti pa ni treba šparat in kupiš enega brez omejitve (ki zdrzi vse motorje). Taki so sicer dragi, a bolje to, kot da ti je kasneje zal. (BTW: enega prodajam za 10k sit, če koga zanima
)
Malo bolj natancno bi moral vedeti, kaj imas v mislih za nakup in za kaksen namen (resno dirkanje ali tako za lušt), da lahko kake so cene, pa katere modele moraš gledat.
Zdaj tukaj lahko napišem celo znanost, da pa ne bi preveč dolgovezil, mi lahko na mail posljes kaka bolj konkretna vprasanja, še najbolje pa da se vsi, ki vas zanima kako zaceti pridete pogledat avtomobile od blizu (trening, dirka,...), pa boste največ informacij odnesli...
lp Ales
šit, spet imam prav...