Super HPI EP - brezščetinar

Vse o modelih na elektro pogon ...

Moderator: Scythe

Super HPI EP - brezščetinar

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.04.2004, 23:56

No danes je končno tako daleč, da je poleg ene skromne slikce videt tudi premikajoče slikce z zvokom :wink:


Torej za kaj se gre?

Najbrž sem komur že precej presedal, ker sem toliko motovilil s tem BK pogonom v modelih avtomobilov. Sigurno je kdo posumil, da se nekaj "kuha" v Holčevem labu :twisted:

Model sem našel po vztrajnem iskanju in sicer second hand, zelo dobro ohranjen Super HPI EP. Na kratko povedano nek križanec med 1/10 in 1/8. Po odzivih BK uporabnikov v teh modelih zadevšna za ta denar ponuja še največ.

http://www.hpiracing.com/kits/super_rs4/main.htm

Slika

Model je res zelo robustno narejen in se da z nekaj spretnosti odpraviti skoraj vso zračnost v rokah, krmiljenju, ...

Motor je Lehner 1530/9, vrti se 3175 obratov na V pri obremenitvi pod maks. izkoristkom. Krmilnik je BK 1895, sprogramiran, da je minimalni čas o ničelnega do maks. plina kar 1,3 sekunde. To ne samo blagodejno na porabo toka in daljše čase vožnje ampak predvsem na prenos in jermene in "lažjo" vožnjo pri slabšem oprijemu.
Akumulatorji so "dinozavri". RC1600 4/5 NiCd. 12 celic. To zadostuje za okoli 8 do 10 minut vožnje. Napolnejo se v cca 15 do 18 minutah. Z dvemi paketi se da z malo vmesnega počitka voziti skoraj nemoteno.

Še nekaj besed:

Pogon lahko iz sebe iztisne 1.5 KS, teoretično na zelo zelo kratek čas tudi 2 KS. Masa modela je okoli 1700 - 1750 g pripravljen na vožnjo.

Krivulja izkoristka je med 10 in 70 A zelo zelo položna, torej se da končno hitrost "regulirati" kar z ustreznim prestavnim razmerjem. Navora bo vedno dovolj. Največje prestavno razmerje (za najmanjše hitrosti), ki je bilo uporabljeno na spodnjem video posnetku daje v teroji hitrosti okoli 70 do 80 km/h. Sicer mmam še mnogo bolj zmogljive motorje, samo mislim, da bo tale setup meni osebno popolnoma odgovarjal za začetek. Problem so akuji. Ti ki so sedaj notri so kar mali "dinozavri" ampak jih imam in se si rekel, dejmo jih nekje pametno uporabit.

Če bi se res poglobil, bi dal malo bolj "oster" motor in ustrezne LiPo akuje. Časi vožnje bi bili pri okoli 100 g manjši masi okoli 30 do 40 minut, pospeševanje bolj brutalno (če je oprijem), končna hitrost pa še višja ...
Se bo mogoče še letos zgodilo ;)


Model je na slikah že s Enneti pencami za modele 1/8 C. Manjkajo samo še vmesniki... pence so pa precej (!) lažje kot originalne, mnogo pretrde gume.


Video:

Proga KTL
Originalne gume (zelo slabe, vse štiri so težke kar četrt kile, pa še napihnejo se pod brzino in drsajo v karoserijo)
Voznik: Jaro, ki je zelo zelo previdno dodajal plin, zaradi slabega oprijema..

http://www.modelarji.com/upload/SEP1.WMV

Po takile vožnji pa po progi z zelo malo plina:

Motor : 35 st. C
Regler: 25 st. C
Priponke
4.jpg
4.jpg (73.29 KiB) Videno 2255 krat
1.jpg
1.jpg (72.88 KiB) Videno 2347 krat
1.jpg
Karoserija je res bolj bljak barva, pride druga, bolj 1/8 C alike ;)
1.jpg (35.52 KiB) Videno 2336 krat
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Jaro » 16.04.2004, 12:53

Kot je bilo že omenjeno, sem imel včeraj priložnost videti in tudi preizkusiti tale bolid, da ne rečem projektil.

Naj že kar takoj povdarim, da nisem obremenjen z nitrom niti z elektriko, zato bo moje mnenje precej nepristransko.

Ker se je vse skupaj dogajalo na KTL-u, kjer je podlaga takšna kot pač je (včeraj je bila še slabša, kot na dirki za DP), sem se spraševal samo to, kaj bi tale reč zganjala na progi, ki ima vsaj nekaj oprijema. Kljub sprogramiranim zakasnitvam regulatorja tole pospešuje tako, da je groza.

Naredila sva tudi en drag race z mojim Serpentkom. Rezultat: nisem imel nobenih šans, čeprav je bil moj avto, kljub slabi podlagi, za razliko od Mihovega, v celoti obvladljiv.

Škoda da tega ni videl kak elektro skeptik. Tale avto bi bil lahko z istim setupom precej težji pa bi bil še vedno hudo hiter, trenutna konfiguracija pa je že tako too much. Očitno so tisti, ki so želeli na 24 ur Tolmina z elektro avtom, precej dobro vedeli kaj počnejo, po nekaterih burnih reakcijah pa mogoče tudi kdo od tistih, ki so bili kategorično proti.

Edina zamera pa je: NIČ NE ROPOTA! To, da ne smrdi še gre, ampak Miha, vsaj kak sound modul bi lahko namontiral. Vsaj v setupu z LiPo bi imel dovolj energije tudi za to. :D
Lep pozdrav,

Jaro
Uporabniški avatar
Jaro
Naš človek :)
 
Prispevkov: 217
Pridružen: 18.02.2003, 12:05
Kraj: Izlake

OdgovorNapisal/-a frcac » 16.04.2004, 13:57

Živjo.

Sem bil tretji prisoten pri testu tele zelene pošasti - vsekakor ne bi rad razpihoval kakšnih debat o elektro vs. nitro, štiriindvajseturnih dirkah, o tem kdo kako kam in kdaj paše in tako dalje in tako naprej, ...

... ampak TOLE LETI KOT SVINJA :!: :!: :!:

Jarotov našpičeni Serpent z Enetti pencami imel nobeni šans, kljub slbaim gumam in pazljivemu obvladovanju pri pospeševanju tele elektro beštije.

Pregrešna misel: omejiš moč na toliko kot jo rabiš, zakasnitev nastaviš tako da avto ni obremenjen, občutek imaš da voziš na "polno" pa voziš hitro ampak varčno do gum in drugih pogonskih sklopov. Brez tankanja, ampak menjava pogonskega paketa na pol ure in dobrimi vozniki ... zdaj vem zakaj je bilo toliko šundra okoli dirke - ne zaradi pogona, ampak zaradi strahu...

Je pa res, da manjka oblak dima in šunder... tisto cviljenje ob dinamični nastavitvi timinga motorja je sicer za Mihata lahko poezija, zvok oziroma cviljenje pa spominja na zariban ležaj... :P

Poanta basni - velikokrat je bilo na forumu napisanega da je umetnost nastaviti avto da laufa pol ure BP, tole pa kar dela in nimaš kaj tikat in šraufat... (je pa še zmeraj fino imeti mastne prste)

Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a mihah » 16.04.2004, 14:17

Sound modul bo nameščen! Tole bom uporabil: http://www.funnyville.com/fv/pictures/dengdeng.shtml

Za mastne prste bo pa tudi poskrbljeno. 5 ml litijeve masti po celem avtu in podvozju. :wink:

Vsak ma svoje veselje :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.04.2004, 11:38

Še mal slikc.
Priponke
1.jpg
1.jpg (58.1 KiB) Videno 2585 krat
2.jpg
2.jpg (57.07 KiB) Videno 2214 krat
3.jpg
3.jpg (63.92 KiB) Videno 2212 krat
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.04.2004, 11:39

Pa še mal za poglede limat 8)
Priponke
4.jpg
4.jpg (44.48 KiB) Videno 2207 krat
5.jpg
5.jpg (70.39 KiB) Videno 2203 krat
6.jpg
6.jpg (63.59 KiB) Videno 2201 krat
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.04.2004, 11:40

Še nekaj detajlov...
Priponke
7.jpg
7.jpg (71.66 KiB) Videno 2192 krat
8.jpg
8.jpg (77.72 KiB) Videno 2190 krat
9.jpg
9.jpg (81.17 KiB) Videno 2185 krat
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.04.2004, 11:43

Tako še tile dve slikci.

Če ima kdo kakšna konkretna vprašanja, ki se nanašajo na model, pogon, itd. bom z veseljem odgovoril.

Veliko odgovorov na temo BK pogon v avtih najdete v debati:
http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=347

Tam lahko tudi vprašate bolj splošno, če ne najdete odgovora na vaše vprašanje.
Priponke
10.jpg
10.jpg (79.59 KiB) Videno 2179 krat
cells.jpg
cells.jpg (49.29 KiB) Videno 2175 krat
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.04.2004, 12:17

Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš


Vrni se na Elektro.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov

cron