Revolucija je pred vrati :D

Vse o modelih na elektro pogon ...

Moderator: Scythe

Revolucija je pred vrati :D

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.12.2002, 17:45

Brezkrtačni motorji so bili prvi znanilci, da se elektro modelarstvu obetajo boljši časi. Dandanes je tehnologija pri avtih res dovolj razvita, v naslednjem letu in dveh, ko se pričakuje glavno rast tržišča pa se bodo dodelali še detajli, predvsem pri krmiljenju (regulatorju).

Vendar ostaja ozko grlo predvsem izvor energije - to so akumulatorji. Čeprav so časi voženj z modeli, ki uporabljajo trenutno najzmogljivejše NiMH akuje (selektirane in pushnjene GP3300) in so zmogljivejši od primerljivih modelov z nitro motorji okoli 10 do 15 minut, je že dandanes možno kupiti akumulatorje, ki so sposobni zagotoviti enake sposobnosti s časi vožnje tudi do 1 ure!

Ja, to so akumulatorji litij polimer firme Kokam. http://www.kokam.com Letalski modelarji jih že uporabljajo, demostracije njihovih modelov pa jemljejo sapo tako po zmogljivostih kot po ubijalskem času vožnje! In to je šele začetek!

Tehnologija litijevih akujev se zelo razlikuje od današnje tehnologije NiMH. Zelo obetajoče pa so nekatere stvari kot npr. nizki samopraznilni tokovi, možnost kratkoročne obremenitve z velikimi tokovi , itd. Tehnologija je pribrižno v stanju kot ko smo dobivali prve NiMH akuje. Torej precej na začetku, vendar imajo znanstveniki že ideje, za večkratno povečanje tokovnih zmogljivosti kot tudi nekaj na kapacitete! Glavni problem je dovolj veliko (majhno) tržišče.

Ne bom se preveč ponavljal, poglejte tule:

http://modelarji.com/phpBB/viewtopic.ph ... forum=7&12


Pripravite se na revolucijo! :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a tr » 27.12.2002, 16:33

Ja Miha se strinjam prvo brezkrtačni motor pol pa še kokam baterije pa kr ene pol ure na full to bo pol dirkanje biti zbran pol ure haha.sam jih ni za dobit kokamov je vse razprodan.Sam sej ves da je treba staro tehnologijo do konca istrzit da zacnejo pol novo pridajat.to bo še par let predn se bo rc car lobi spovnu da je cajt za kej novga.Lp Travca
Uporabniški avatar
tr
Naš človek :)
 
Prispevkov: 235
Pridružen: 18.11.2002, 15:43
Kraj: Žalec

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.12.2002, 21:01

Hja, bo zanimivo to spremljat, ja. Pri avtih je se to, da pravilnike pisejo zveze, ki so pod vplivom velikih firm....

Se bodo pa sigurno pojavili taki, ki radi sprobavajo novosti ,kasneje pa se mogoce kaksne hobi trgovine, ki bodo (so) zastopniki Kokam pa bodo naredili kaksne pokalne tekme.
Aja, pa sej so tudi tiste 24 urne tekme ne? Tam bi se lipo akuji se kako dobro odrezali :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a DobnikarA » 04.01.2003, 19:04

Ja upam da bo (ce te stvari kaj drzijo) kaj kmalu mozno "demonstrativno" preizkusiti tele akuje, saj bo jemalo sapo vsem, ce se bo dalo avto peljati recimo 1/2 ure.
Pa so ti akuji (mislim njihovi potencialni praznilni tokovi) že na ravni potreb za avtomodelarstvo; mislim, da bi bile potem zmogljivosti primerljive z danasnjimi modeli?
Kaj pa je skrivnost pri polnjenju - obicajne polnilce za Cd in Mh baterije lahko pozabimo?

lp Ales
šit, spet imam prav...
Uporabniški avatar
DobnikarA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 12.11.2002, 18:11
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a mihah » 05.01.2003, 02:10

DobnikarA napisal/-a:Ja upam da bo (ce te stvari kaj drzijo) kaj kmalu mozno "demonstrativno" preizkusiti tele akuje, saj bo jemalo sapo vsem, ce se bo dalo avto peljati recimo 1/2 ure.
Pa so ti akuji (mislim njihovi potencialni praznilni tokovi) že na ravni potreb za avtomodelarstvo; mislim, da bi bile potem zmogljivosti primerljive z danasnjimi modeli?
Kaj pa je skrivnost pri polnjenju - obicajne polnilce za Cd in Mh baterije lahko pozabimo?

lp Ales



Moja predvidevanja;
Na splošno se bo dalo peljat izredno izredno agresivne 1/2 ure na pripravljeni stezi (torej veliko oprijema) in zelo hudim BK motorjem, za potrebe 95% folka pa bo dosti malo manj hud BK, časi voženj pa do kakšne urce. Pri malih zadevah 2 urci ne smeta biti problem.

Aleš, če misliš za substitucijo kvazi teže 6 x SC akujev je trenutno tole na voljo: 2s9p (2 serijsko, 9 paralelno) 1070 mAh , 9.18 Ah. Torej 3 x toliko kapacitete kot 3000ke ob enaki teži, vendar celo malo višji napetosti (kot 6 in pol akujev). Takemu paketu ni blema zagotavljat stalno (!) okoli 30 A toka, kratkotrajno (15 do 20 sekund) bi šlo cca 45 do 50 A. Torej več kot zadosti. In to že danes! Kaj bo jutri, čez pol leta, ali pa čez 1 leto ... to bo šele pestro :D

Skrivnosti pri polnjenju v osnovi ni! Samo posamezen aku ne sme priti nad 4.325 V. Hardware današnjih polnilcev bi bil čisto OK, samo software bi moral biti drugačen... samo jasno si proizvajalci že manejo roke :P
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a tr » 05.01.2003, 14:35

Vse skupaj bo revolucija.Verjetno se bo spremenil dizajn avtomobilčkov treba bo nardit nove gume,itd... Te baterije bojo potegnale zasabo vso dosedanjo tehnologijo,naprimer da se slucajno odločijo čez eno leto pri kaksni organizaciji za spremembo pravil,da dopustijo te baterije,potem lahko orion pa trinity pa še kakšna druga firma zaprejo tovarne.saj gdo bo pa pol še pet minut furu.He he he to bo še hec.Skratka uzival bomo še bolj kot zdej.Lp Travca
Uporabniški avatar
tr
Naš človek :)
 
Prispevkov: 235
Pridružen: 18.11.2002, 15:43
Kraj: Žalec

OdgovorNapisal/-a MescaN » 05.01.2003, 15:55

Vse skupaj zgleda zelo resno in zanimivo.

Mel bi eno vprasanje delno povezano z litijevimi baterijami. Ravno kar sem v fazi kupovanja novega polnilca. V mislih sem imel Intelli-a. Se mi zdi, da dobis veliko za ta denar. Sedaj pa te novosti o litijevih baterijah. Se mi sploh splaca dat 100 Eurov za polnilec, ce bom mogel cez leto ali dve kupiti novega, da bi lahko polnil litijeve baterije. Se mi morda bolj placa dati 220 Eurov in kupiti Schulze-a (v mislih imam serijo 6) ter kasneje nadgraditi softwere? Morda veste ce bo Schulze hardewere-sko sposoben polniti vec litijevih baterij pri softwerski nadgradnji? Na kaksnem nivoju bo to polnjenje?

Hvala!
MescaN
Član
 
Prispevkov: 41
Pridružen: 07.12.2002, 01:07
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a tr » 05.01.2003, 16:20

Moje mnenje je da pr polnilcu ni za šparat mi smo vsi kupl intellije na hiter ker je gnarja zmankval.Vsekakor je schulze vredn svojga denarja.Poglej pa tudi za orbitronica to je tudi zelo kvalitetna firma.Mas tle povezavo http://orbit-electronic.de Ce se boš pa za šulzeja odloču pol pa Mihata praši.Kar se tiče pa firm ki proizvajajo prov za avtočke polnilce kak novak to je pa pesek v oči stane tulk ko schulze pa za 8 celic največ.Lp Travca
Uporabniški avatar
tr
Naš človek :)
 
Prispevkov: 235
Pridružen: 18.11.2002, 15:43
Kraj: Žalec

OdgovorNapisal/-a mihah » 05.01.2003, 20:29

U, noro zanimanje po mojih samogovorih ;)

@ MescaN:

"Se mi morda bolj placa dati 220 Eurov in kupiti Schulze-a (v mislih imam serijo 6) ter kasneje nadgraditi softwere? Morda veste ce bo Schulze hardewere-sko sposoben polniti vec litijevih baterij pri softwerski nadgradnji? Na kaksnem nivoju bo to polnjenje?"

Ravno prejle sem govoril z g. Schulzejem. Izvleček: Tehnika gre skoraj (pre)hitro naprej. Zdajle je težko govoriti kdaj in kako bi prišel nov software za več celic in večje tokove za polnilce in katere.
Kar nekaj je za razrešit na nivoju samih celic. Zaradi zelo občutljive narave Lipolimernih akujev bi bilo najbolje imeti po mojem polnilec, ki bi polnil na izhod po eno ali dve celici (tako kot sedaj) in potem mnogo izhodov. To potem pomeni tudi drugačen hardware.

Kar je trenutno pomembno, kolikor sem razumen Kokamovega uslužbenca "JJ HONG"a na ezonemag forumu, je to, da rabijo feedback od uporabnikov in pa tržišče. Potem zna iti to res naprej po pospešenem načinu.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš


Vrni se na Elektro.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron