Brezkrtačni motorji v Dp

Vse o modelih na elektro pogon ...

Moderator: Scythe

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 18.05.2003, 12:22

Zdravo,

ja v tujini se nekaj po malem kuha, ampak pomojem po prej "For Fun" kategorija, to pa je, kar se mene tiče, še bolj zanimivo.
Še posebej je zanimivo, ker primeren BK komplet stane enako ali celo manj kot tekmovalna kombinacija motorja in reglerja, vzdrževanja pa praktično ni.

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a tr » 19.05.2003, 17:17

To jaz hočem povedat da pride vse skupi 200 Eur in pa da ni nobenih problemov več.Aleš se opravičujem če sem te prizadel.Oprosti.Sej jaz morm tud stiskat pr budzetu da lahka kej kupim.Lp Travca


P:S: na si punc umislat pol si suh ko poper.
....... No comment......
Uporabniški avatar
tr
Naš človek :)
 
Prispevkov: 235
Pridružen: 18.11.2002, 15:43
Kraj: Žalec

OdgovorNapisal/-a mirtic » 04.06.2003, 21:37

mene zanima ce so tele BK motorji ravno tako zmogljivi kot krtacni ali dosegajo se celo boljse rezultate?

lp, mirtic
Uporabniški avatar
mirtic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 02.06.2003, 18:56
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a DobnikarA » 04.06.2003, 23:10

No, ravno v tej stevilki RC Car Actiona je bil test NOVAK Brushless-a, ki je kot komplet z regulatorjem narejen za uporabo v avtomobilih. Ne vem, ce je clanek tudi na rccaraction.com , ampak povzetek za zdaj je tak, da se v praksi ni pokazalo nobene razlike v zmogljivosti med 10 ovojnim novim Reedy krtacnikom in tem NOVAKom. Res je prednost na strani BK, ko so stvar sprobali v avtu TC3 na oval progi, da je cas voznje daljsi za 12% oz minuto in se nekaj dlje kot pri krtacniku. Ni seveda nobenega vzdrzevanja.
Kar me ni posebno navdusilo pri BK je to, da so morali na testu prestavno razmerje pri BK precej spustiti, da je dosegel enako hitrost kot z Reedyjem (BK razmerje je bilo 6,9, krtacnik 8,5). Enako hitrost zato, da so lahko preizkusili učinkovitost motorjev v praksi.
Menda sta bila sistema tako nastavljena najbolj optimalno, kar seveda verjamem, po izkusnjah z 10 ovojnimi K motorji (je 8,5 optimalno razmerje). Seveda se bo vedno nasel kak "frik" , ki bo stvar potisnil malo hitreje kot je bilo to v tem primeru (41,5 mph). To velja predvsem za BK. Ne dvomim, da bi motor zdrzal vecji napor, za regulator pa bi bil problem. Temperatura BK regulatorja je bila znatno visja kot regulator za krtacne motorje.
No, to je zame dokaz, kje je BK tehnika trenutno na avtomodelarski sceni. Objava prvega testa je ze spodbudno za naprej, da se bo razvoj nadaljeval in tehnika izpopolnila. Kot uporabnik bi si zelel priti v trgovino in vzeti iz police tiste najboljse stvari, preizkusene in preverjene, da bo to 100% zanesljiva stvar brez omejitev. To zaenkrat pogresam. Nisem namrec navdusen za iskanje najbolj primernega kompleta (motor+regulator) na internetu. Predvsem me zanimajo regulatorji, ki so zame se vedno najšibkejsa točka BK sistema. Tale NOVAKov je s senzorjem, kar je edino primerno za uporabo v avtomobilih. Je pa precej velik in ne tako mocan kot primerljiv K regulator.
No, tu mislim, da bo moral iti razvoj naprej, in to pred ocmi kupcev. Le to bo potegnilo za sabo širše množice uporabnikov. :roll:

lp Ales
šit, spet imam prav...
Uporabniški avatar
DobnikarA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 12.11.2002, 18:11
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a mihah » 05.06.2003, 20:58

Eno je Novak, kjer so je "malinovci" pri BK zadevah, hočejo potegniti mastne pare (btw: napol preverjeno proizvodni stroški motorja in regulatorja skupaj ne presegajo 40 USD). Drugo pa so ugledne firme Lehner, Kontronik, Hacker, Schulze ...

Novak motor je po performansah več kot 3 x bolj "švoh" od basica.

BTW: BK tehnika je že dlje časa "100% ready" za pogon v avtomobilih. Motorji že od "pamtiveka" regulatorji pa od Future SHPA serije naprej. Torej več kot dve leti.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mirtic » 05.06.2003, 22:47

neda se mi vsega brat..

torej koliko znese BK motor in regler ce je treba kej posebnega ?

lp
Uporabniški avatar
mirtic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 02.06.2003, 18:56
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a DobnikarA » 06.06.2003, 00:45

Jaz moram reci, da ti, Miha, res tezko verjamem. Sam si nekoc dejal, da je BK tehnika v razvoju recimo taka, da gre z naslednjim modelom za priblizno "0,5% gor ucinkovitost", ostalo ze nima bit vec kej boljse. Zdaj pravis, da je Basic 5300 recimo trikrat mocnejsi od Novaka za katerega "obljubljajo" 5800 obratov na volt... Bi mi moral dokazati v praksi, da bi ti lahko verjel, sem pac skeptik.

Kot sem rekel, ne trdim, da ne obstojajo kompleti, s katerim lahko avto dejansko vozis. Sam si zelim podobnih prednosti (regler), ki jih imajo krtacni regulatorji zdruzenih skupaj v BK komplet. To je manjsa dimenzija, teza, tokovi vsaj primerljivi z najboljsimi reglerji ki so tu zdaj, software se bolj izpopolnjen,... no to se cakam. Po moznosti, da se bo vse to dalo dobiti v trgovini, ne pa po netu.
Če je stvar torej ze dve leti pripravljena, bi moralo biti kakemu spretnemu trgovcu ze jasno, da bi se splacalo dati v svojo ponudbo nekaj boljsega, novega,... ceprav bi potem cakal morda le se na kak skurjen regler, saj od prodaje krtack ne bi vec slo. V Avstriji ima v AMC na polici tako Vortexa kot Novaka, ce je tehnologija drugih ze dve leti stara, zakaj se potem ne pojavi v trgovini?

lp ALes
šit, spet imam prav...
Uporabniški avatar
DobnikarA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 12.11.2002, 18:11
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.06.2003, 23:10

Aleš, če verjameš ali ne mi je vseeno. Lahko pa vprašaš ljudi, ki me poznajo in ti bodo lahko povedali kolikokrat sem se zlagal pri takih rečeh pa koliko se na te zadeve dejansko spoznam.

Rad bi imel en tak demonstracijski avto, samo mi čolni poberejo preveč (ves) časa.

Ponovimo zgodbico za osvežitev
1. krtačni lobi je pri avtih močan. Glavne (vse) tekme ... only brush motorji. Kupci to zato kupujejo, saj nimajo kaj drugega, a ne? Kupujejo tudi raznorazne bolj ali manj uporabne zadeve, ki sodijo zraven krtačnih motorjev. Tako dobijo trgovci in proizvajalci denar, da spet dajo ven nove tipe motorjev in regulatorjev (zraven pa si res dobro polnijo denarnice). In cikel se ponavlja in ponavlja, seveda v vedno bolj "megalomanske" razsežnosti, vsaj v USA.

Zakaj bi torej začeli prodajati BK motorje? Ni več prodaje rezervnih in tuning up delov. Začetna investicija je visoka, spet odpade del kupcev. nenazadnje folk postaja vedno bol butast (pustimo skrajno izjemo - amije) in je kurjenje BK regulatorjev lahko zoprno. Lepo sicer za proizv. in trgovce, za stranke pa nikakor ne. Raje bo šel nazaj, na "preizkušeno" krtačno tehniko.

Kolikor je avto tržišča BK, je še dobro, ma kaj odlično, da je software prišel sploh do te mere.


To je manjsa dimenzija,

Manjša dimnzija kot krtačni? Lahko po zdravi pameti pomisliš: koliko več fetov je potrebno za krmiljenje 3 faznega motorja. Če že zahtevaš moč, jo moraš nekako tudi disipirati. BK motorji imajo drastično nižjo Ri kot krtačni motorji. Kar prihraniš na manjši masi motorja lahko komot pridobiš na reglerju. Teža pogona bo zato enaka.

Sicer pa bi ti bilo to lahko jasno, po vsem tem času, debatah, razlagah....

teza,

velja enako kot zgoraj.

tokovi vsaj primerljivi z najboljsimi reglerji ki so tu zdaj


eh, eh, eh. Poznaš kakšen avtomobilski regler, ki bi lahko naenkrat krmilil 6 ali več recimo 10 ovojnih motorjev?

software se bolj izpopolnjen

Razvoj bo šel naprej. Dobre firme nudijo updejt softwarea na obstoječ regler.


In pa še v premislek:

Če bi bil ta NOVAKov motor za kej, bi ga TAKOJ pohopsali letalski modelarji, helikopteraši in nenazadnje tudi čolnarji. Tako pa se ni nič od tega zgodilo, mogoče kakšni osamljeni razočarani ... dobra BK roba pa se veselo vrti v vseh mogočih in nemogočih modelih, projektih... :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.06.2003, 23:17

mirtic napisal/-a:neda se mi vsega brat..

torej koliko znese BK motor in regler ce je treba kej posebnega ?

lp


če se ti ne da brat / iskat pomeni, da nisi zainteresiran.


Tule sem o tem pisal in dal ustrezne naslove:

http://mmm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... f07c7f790e
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a DobnikarA » 07.06.2003, 07:34

Saj pravim, da bom verjel, ampak mene preprica le uporaba v praksi. Ni problem Miha glede avta, imam se enega, ce si zainteresiran da bi naredil poizkus. Tudi mene seveda zanima, kako izgleda zadeva noter... ce bos imel kaj casa?

No tole moje pisanje je spodbudil tisti clanek v CA (si ga verjetno prebral). To je PRVO, kar je bilo moc zaslediti v avto modelarskih revijah do sedaj o BK. Poglej, ce bi bile firme ki proizvajajo BK opremo kaj spretne, bi ze pred tistima dvema letoma ko so motorji in regulatorji bili pripravljeni za uporabo v avtih, to izkoristili, dali nekaj denarcev za objavo v revijah, pa bi se to takoj "razpaslo" med uporabniki (trdim). Tako pa se zdi, kot da se vse tele firme nekako sramezljivo skrivajo in kot da nocejo prodreti na trzisce s svojimi izdelki. To govorim izkljucno avto mod. sceno (pri colnih in letalih je ze drugace). Ce bi jaz imel BK firmo in vedel, da prozvajam nekaj 300% boljsega kot to sedaj obstoji na trgu, bi vse vlozil v to, da to tudi dokazem in ker bi bil prvi, bi se mi to obrestovalo, ostali bi sledili. Krtacni lobi se bi lahko samo se pod nosom obrisal. Tako pa si "neprodor" BK-ja po videnem in napisanem lahko razlagam samo se s tem, da je stvar trenutno v taki fazi, kot so to zapisali v naslovu clanka v CA: "Something better or just something different?"

Teza in velikost?
Tudi meni ni treba soliti pameti (kot razumem, da ti jo jaz :lol: ). Sam sem v modelarstvu tudi ze kar dolgo in se se predobro spomnim kako je bilo na zacetku. Ves navdusen sem prisel iz trgovine, ko pa sem imel v zepu NOV regulator. Pa ves, kako mocan je bil? "To je "makina", tega se ne da skurit, sej zaboga drzi ze celih 70 A konstantnega toka". "Pa poglej kako je majhen in lahek. Tehta samo 55g brez zic in dimenzije so tudi samo 7*3*1,5....". #po 6 letih. "ne tale je pa prevelik pa pretezek. Bom raje tega ki ima 17g, pa se najmanjsi je povrhu saj meri le 2*2*1. Itak je tudi najmocnejsi, drzi 150A konstantnega toka..."
Upam da sem nakazal, kaj zelim tudi povedat. Ko ze mislil da se ne da bolje, te firme vedno znova presenetijo. Samo pocakajte, enako bo pri BK, samo cakat bo treba.

lp Ales

PS: Miha, poglej si malo Orionov forum. Folk javno kritizira Orion in hvali Novaka. Ne vem, ce se ti bodo zdeli ravno razocarani.
Letala: ne rabijo senzorske tehnologije, zato ne posegajo po tem. Imajo drugje dosti uporabne robe za dobit...
šit, spet imam prav...
Uporabniški avatar
DobnikarA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 12.11.2002, 18:11
Kraj: Domžale

Prejšnja

Vrni se na Elektro.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov

cron