No, bom pa tako razložil:
- predstavljajte si, da vozite pozimi, ko je temperatura okolice 5°C. Torej piha v glavo motorja in ohišje-karter zrak s 5°C. Ta nizka temperatura preprečuje ohišju motorja, da bi se normalno raztezalo.
- zdaj pa si predstavljajte, da je notranjost motorja "normalno" vroča, se pravi (odčitano z IR termometrom na svečki) med 100 in 110°C. Se pravi, da je bat normalno vroč, srajčka pa že nekoliko manj, da o ohišju sploh ne govorimo. Iz tega sledi, da je raztezek bata prevelik v razmerju z raztezki srajčke in ohišja-cilindra.
To povzroči prekomerno obrabo bata in možnost zaribavanja. S tem, ko mi zmanjšamo delovno temperaturo motorja (obogatimo zmes in s tem tudi povečamo mazanje) za recimo okoli 10°C, zmanjašamo raztezek bata, ne pa toliko raztezka srajčke, ki je že prej bil premajhen. Posledica tega pa je, da smo sedaj bolje v področju pravih toleranc.
Pa še nekaj: večkrat nastopi težava, ko odčitavamo pozimi T motorja, ko takoj ob postanku odčitamo temperaturo. Kaj se zgodi: pri vožnji mrzel zrak zaradi velike hitrosti bolje hladi motor kot pri mirovanju (prestop toplote). Do tu vse jasno, vendar ravno zaradi tega pozimi odčitamo prenizko temp. motorja, ker če bi še malo počakali na mestu, bi opazili, kako se dviguje.
Zato je pozimi bolje nastavljati motor po "ušesu": od prebogate do počasi optimalne zmesi.
Upam, da sem sedaj odgovoril na vaša vprašanja.
lp
Jernej