hitrost

Vse o modelih z notranjim izgorevanjem ...

Moderator: MaNe

hitrost

OdgovorNapisal/-a vovksamo » 16.02.2004, 18:24

mne pa zanima kku se modeli poveča hitrost ( če se sploh lhku ) :o
Ne se trud't br't , ker tuki n'č ne piše.
Uporabniški avatar
vovksamo
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 04.02.2004, 14:40
Kraj: Postojna

OdgovorNapisal/-a ELO » 16.02.2004, 20:48

hitrost je odvisna predvsem od moči motorja in upora avta!

pri hitrosti se ponavadi konča takrat, ko sila upora postane enaka vlečni sili motorja...

ena izmed možnosti je povečanje moči motorja, druga pa zmanjšanje upora!

seveda tu igra vlogo še prestavno razmerje, ki naj bi bilo grobo rečeno takšno, da pri (skoraj) najvišjih vrtljajih vozilo doseže svojo maksimalno hitrost (teoretičnno)
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a mihah » 16.02.2004, 21:15

Gregor je omenil upor.

Upor se začne pojavljati že v samem motorju.

Nadaljuje se pri prenosu. Od zobčenika - na motorju (sklopke) do glavnega zobčenika (in njune medsebojne zračnosti), materiala, in širine zob. Nadaljuje se z ležajem, potem naprej pa s celotnim ostalim prenosom (pri nekaterih avtih res veliko) vse do koles.

Kolesa sama, material, širina, profil gume, ... tudi ni ravno zanemarljiv upor pri višjih hitrostih.

Potem je tu upor karoserije - zračni upor.

In nenazadnje tudi teren po katerem voziš (npr. asfalt ima različno granulacijo).
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ELO » 16.02.2004, 22:10

prej se mi je malo mudilo...!

pod upor sem mislil predvsem zračni upor ki nastane zaradi gibanja avta v fluidu (zrak) zračni upor je odvisen od oblike telesa (koeficient zračnega upora) in narašča s kvadratom hitrosti!
tu moraš izbrati nek kompromis, namreč za uporabo zračnega upora na krilu si povečaš pritisno silo na podlago, katere povečanje ti omogoča doeganje večjih hitrosti v ovinku in stabilnejši avto v celotnem področju delovanja!

druga stvar, katero mora motor premagovati pa so raznorazne izgube izgube, kot jih je tudi miha h. omenil! te nastanejo že v samem motorju (notranji mehanski/toplotni izkoristek) in v celotni transmisiji! v pravem 1:1 avtu je samo v transmisiji približno 30%izgub oziroma ena cel tretjina!

% izgub v transmisiji pa je odvisen od vrtse pogona (jermen/kardan), od vrste uporabljenih materialov in masti v diferencialih, še največ izgub v RC avtih pa se pojavlja v kolesnih in ostalih ležajih! Zaradi tega je smiselna uporaba čimredkejšega olja v ležajih ali pa sploh neuporaba kakršnega koli mazalnega sredstva!

kotalni upor in oprijemanje z obliko pri naših modelih ne igrata velike vloge, mi smo še vedno najbolj odvisni od adhezijskih sil!


če pa bi rad kakemu konkretnemu avtu povečal top speed nam povej za kateri avto gre, kateri motor imaš gor in tako naprej!

potem ti bomo lahko svetovali!

moraš pa upoštevati tudi to, da so zmogljivi avtomodelarski motorji lahko na polnih obratih kvečjemu par sekund, zato kako doooolgo pospeševanje predstavlja veliko tombolo v nadalnjem delovanju motorja!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a vovksamo » 17.02.2004, 21:49

pa ima spoiler na karoseriji velik pomen?

za koliko(pribljižno) se poveča hitrost avtomobilu ko preide iz 1. v 2. brzino( jaz namreč menjalnika nimam, pa me zanima če se ga splača kupt.

lp
Ne se trud't br't , ker tuki n'č ne piše.
Uporabniški avatar
vovksamo
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 04.02.2004, 14:40
Kraj: Postojna

OdgovorNapisal/-a ELO » 18.02.2004, 07:08

spojler ali krilo ali oba imata velik pomen na aerodinamiko in vozne sposobnosti avtomobila!

odvisnost hitrostu od uporabljenih jermenic za seprent 950 najdeš na http://www.mytsn.com/products/dnlfile.a ... lish%2Epdf

ustrezno spremeni gear ratio za prvo prestavo večji zobnik na gredi deliš z večjim zobnikom na motorju) in enostavno izračunaš teoretično hitrost 1. prestave!

naknadna vgradnja menjalnika, če avto tega nima predvidenega v sami osnovi, nima smisla, je preveč zakomplicirano!


l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku


Vrni se na Eksplozijski.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron