Goriva

Vse o modelih z notranjim izgorevanjem ...

Moderator: MaNe

Goriva

OdgovorNapisal/-a Shorty » 11.09.2004, 22:08

Živjo,

zanima me kaj se zgodi, če daš v avto s priporočenim 16% gorivom 10% in druge kombinacije in kakšna je nasploh razlika med gorivi.

Ine
Uporabniški avatar
Shorty
Novinec
 
Prispevkov: 23
Pridružen: 25.08.2004, 19:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MaNe » 12.09.2004, 00:08

Razlika med gorivi je v količini in vrsti olja (sintetika ali ricinusovo olje) ter količini nitrometana.

Več ko je nitrometana bolj bo šel motor (večja moč, boljši pospeški, večja obraba), manj ga je manj bo šel.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1351
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

OdgovorNapisal/-a peugeot1 » 12.09.2004, 00:22

Točno. več ga je bolj bo šel :D , pa tudi prej crknil :( !!!
Lp, Klemen
Uporabniški avatar
peugeot1
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 23.08.2004, 16:05
Kraj: Selca

OdgovorNapisal/-a ELO » 12.09.2004, 09:01

z nitrometanom ni čisto tako!

motor ne bo nič prej crknil, je pa treba uporabiti ustrezni število podložk in ustrezno svečko!
s slednjo kombinacijo se pri modelarskih motorjih namreč nastavlja predvžig.

nitrometan pri teh motorjih ne deluje kot osnova izgorevanja, ni tisto, kar daje energijo, to ej anmreč metanol, nitrometan služi za hlajenje mešanice v cilindru in to pripomore k večjemu izkoristku in moči!

razlika med olji:
sinetika v procesu zgorevam ricinus ne!
ricinus zato tudi služi za hlajenje in se ga uporablja med 2-10% , problem ricinusa je pri nizkih vrtljajih, kjer povzroča "pacanje" svečk!

pri viskooobremenjenih motorjih je vedno prispten ricinus, do nekje 4%
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a SERPENT » 12.09.2004, 11:10

Res je, da z več nitrometana ni rečeno, da bo motor manj časa deloval. Mora pa, kot je napisal tudi ELO, biti nastavljeno pravilno kompresijsko razmerje (podložke pod glavo motorja).

Kar pa se tiče funkcije nitrometana: nitrometan zelo slabo gori, je pa odličen "eksploziv", ko se kompresija poveča.
Osnovna funkcija nitrometana je, da prinaša s seboj dodatno količino "prostega" kisika, zato lahko tudi dovedemo več goriva, kar pripomore k večji moči, na žalost pa tudi večji porabi.
Vpliv hlajenja je bolj zanemarljiv, saj se pri večji spoščeni energiji sprošča več toplote, zato pa je treba biti pazljiv pri kompresijskem razmerju glede na vsebnost nitrometana v mešanici.

Olja:
osnovna razlika med sintetičnim in ricinusovim oljem je, da sintetika zgori veliko prej (okrog 120°C), ricinus pa šele pri okrog 180 (upoštevajte temperature kot okvirne, saj je to odvisno od kvalitete olja).
To pomeni, da je ricinus veliko boljše mazalno sredstvo, medtem ko je sintetika boljša pri "detergiranju" motorja ter pri povečanju zmogljivosti, saj je več zgori skupaj z ostalimi komponentami goriva.
Zato je, kot je napisal tudi ELO, za visoko zmogljive motorje zelo priporočljiva uporaba ricinusa skupaj s sintetiko, v kakšnem razmerju, pa je velika skrivnost vseh proizvajalcev goriv.

Kjer je uporabljen večji delež ricinusa, so nujno potrebna še antikorozivna sredstva, ter še ostali "detergenti", ki služijo "čiščenju" zgorevalne komore ter ostalih vitalnih delov motorja.

Veliko bi še lahko pisali o tem, vendar se danes dobi že tako dobre pripravljene mešanice, da sploh nima smisla razmišljati o "domačem" mešanju komponent.

lp
Jernej
http://www.toprc.eu
...feel special !!!
Uporabniški avatar
SERPENT
Forumski veteran
 
Prispevkov: 798
Pridružen: 01.12.2002, 18:14
Kraj: Nova Gorica

OdgovorNapisal/-a Shorty » 12.09.2004, 14:30

Najlepša hvala za pojasnila. Sedaj mi je nekako bolj jasno iz česa so goriva.

Ine
Uporabniški avatar
Shorty
Novinec
 
Prispevkov: 23
Pridružen: 25.08.2004, 19:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a no_name » 21.09.2004, 11:10

Kje pa se dobijo te podložke za pod glavo motorja?
Ali so to standardnih dimenzij?
Ali to obstaja tudi pri aero motorjih?
Manj podložk pomeni večje komp. razmerje, pomeni več predvžiga, pomeni pregrevanje? Ali je možno?

Kakšnih debelin pa so( najbrž v stotinkah mm)?
no_name
Naš človek :)
 
Prispevkov: 151
Pridružen: 18.03.2004, 12:58
Kraj: Lesce


Vrni se na Eksplozijski.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov

cron