Napisal/-a MANTUA » 28.04.2005, 11:06
Modele ECO se nastavlja tako, kot vse ostale modele avtomobilov in pri njihovih nastavitvah ni nikakršnih posebnosti.
Pred nastavljanjem podvozja je treba poskrbeti za naslednje:
Model mora biti brezhibno sestavljen, kar pomeni, da se vsi gibljivi deli gibljejo popolnoma brez upora, da so vsi koti podvozja nastavljeni simetrično in da amortizerji delujejo brezhibno. Večina težav z modelom izhaja iz nepravilnega sestavljanje, ki onemogoča začetek nastavljanja.
Vsi ki avtomobila ne znate pravilno sestaviti poiščite pomoč v bližnjih modelarskih društvih, kjer vam bodo z veseljem pomagali, seveda pa lahko vse odgovore dobite tudi v trgovini. Vedeti morate le, da nihče ne bo namesto vas sestavljal modela, ampak da se boste morali sami potruditi.
Ko je model brezhibno sestavljen se lahko lotite osnovnega nastavljanja:
1.) Gume:
Pred začetkom nastavljanja morate na model namestiti prave gume. Z napačnimi gumami modela ni možno nastaviti. Za model ECO lahko v toplem delu sezone uporabimo standardne gume (Kat št. 3926000 spredaj in Kat. Št. 3927000 zadaj), če namestimo 6-kotne 17mm adapterje pa lahko uporabimo tudi termične gume (Kat št. 3910000 zadaj in Kat št. 3911000 zadaj). Za vožnjo v mrazu pod 10 stopinj namestimo zimske gume. (Kat št. 3940000).
2.) Višina od tal:
Višino od tal nastavite s prednapetostjo amortizerja. Vijake za omejitev višine modela simetrično odvijte, tako da model prosto "sedi" na amortizerjih, ki lahko delujejo v obe smeri. Višina od tal zadaj, naj bo za izhodišče 14 do 18 mm. Višina spredaj naj bo enaka ali največ 2-3 mm nižja.
3.) Koti koles:
Za izhodišče nastavimo vse kot koles pravokotno.
Nastavljanje modela:
1.) Nastavljanje trdote amortizerjev:
Med vožnjo opazujmo oprijem modela v ovinku (V ovinek vstopamo brez plina in postopno povečujemo odklon volana, med vožnjo skozi ovinek pospešujemo počasi !).
a.) Če med vožnjo skozi ovinek odnaša zadnji del modela (model je prekrmarjen) nekoliko zmehčajte zadnje amortizerje ali nekoliko stisnite vzmeti na sprednjih.
b.) Če med vožnjo skozi ovinek odnaša sprednji del modela (model je podkrmarjen), nekoliko zmehčajte sprednje amoritzerje in strdite zadnje.
Amortizerje nastavljajte, dokler ne dosežete najboljšega možnega rezultata.
2.) Nastavljanje nakolonskih kotov koles:
Med vožnjo opazujte obrabo gum. Če gume niso enakomerno obrabljene, ampak se bolj obrabljajo na notranji ali zunanji strani, z privijanjem in odvijanjem vijaka na zgornjih rokah popravljajte kote dokler, obraba gum ne bo enakomerna.
3.) Nastavljenje stekanja koles spredaj:
Stekanje sprednjih koles mora biti nastavljeno tako, da sta kolesi obrnjeni nekoliko navzven. Bolj, kot so kolesa obrnjena navzven, bolje avto zavija in slabše drži ravno smer na ravnini.
[/b]Opisanih je le nekaj najbolj onsovnih nastavitev, ki vsakemu začetniku omogočajo da v približno 5 do 10 urah vožnje model nastavi dovolj dobro za zabavno vožnjo.[b]