Začetniške težave

Vse o modelih z notranjim izgorevanjem ...

Moderator: MaNe

Začetniške težave

OdgovorNapisal/-a Voyager » 02.04.2003, 02:47

Ojla,

Nabavu sem PROTECH NITRO TECH-12 tuned. Imam pa nekaj težavic :oops:

Če imam na avtu karoserijo, potem na ročko od gasa reagira zlo počas, če pa probam brez karoserije, potem gasa sploh ne rabim, ker se mu kr fuzla (beri zame je potem štand gas prehitr)... Ima kdo kakšno idejo ?

Ali masterji vžigate motor z zračnim filtrom ali brez ? Jaz če vžigam z njem, se kar nabildam preden prdne.

Ali je v ljubljani kakšna steza? Prostor za simobilom v BTCju je zame še premajhen... V navodilih je napisana cela znanost za ulaufafanje motorja in tuniranje vijakov, a je kakšen kandidat ki mi bi motor nastavu ? Je morda kje kaj več napisano u ulaufafanju mototjev - za začetnike seveda ?

Drugače pa moram priznati, da me je ta svet modelarstva prijetno presenetu 8)

Kako pa v LJ kaj s klubi stojimo ?

Thx za vse odgovore....

lp,
Branko
Voyager
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.04.2003, 02:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 02.04.2003, 08:11

najbolje zate da do nedelje ne diraš nič, pa da v nedeljo prideš na KTL, kjer ti bo kak mojster motor nastavil!

tisto kar ti pišeš kaže na presuho delovanje motorja, ti bo zadeva se pregrela pa adijo $$$$.

ponavadi nastavljajo motorje izkušeni velemojstri RV volana, v zameno za kak pir ali dva!

o teoriji štelanja pa se mi ne da pisat, je preveč!

mislim pa da je bilo nekja linkov tu na forumu o osnovah štelanja že danih!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Voyager » 02.04.2003, 12:42

Hvala za nasvet, sam ni mi jasn kako bom do nedelje zdržu 8)

Sej razumeš velik otrok, hehe

Sem pa na slikah vidu, da imate vsi neki luknje v karoseriji, je to zaradi hlajenja motorja ali, da se z modelom lažje rokuje ? (gorivo, stikalo za vklop in izklop, itd)

lp,
Branko
Voyager
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.04.2003, 02:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Fisher » 02.04.2003, 12:47

Vse kar si nastel. :)
Hlajenje, tankanje, stelanje motorcka...itd...skratka vse kar mora biti pri roki, tam mora biti luknja :)
Uporabniški avatar
Fisher
Naš človek :)
 
Prispevkov: 215
Pridružen: 18.11.2002, 22:58
Kraj: Tolmin

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 02.04.2003, 16:54

Ulaufajo in prvič nastavijo naj ti ga v trgovini kjer si ga kupil :D



.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 02.04.2003, 17:45

Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a ELO » 02.04.2003, 17:48

Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Voyager » 02.04.2003, 20:17

Se mi zdi bolje, da dam kakemu "majstru" za pivo :P
Voyager
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.04.2003, 02:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 02.04.2003, 20:19

ma ja, v nedeljo, saj pridejo!

jaz bom tudi tam po moje
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Luki » 03.04.2003, 08:05

Živjo elo
Ob keri uri pa boš na KTL-ju,?
Luka iz okolice ljubljane
Uporabniški avatar
Luki
Član
 
Prispevkov: 43
Pridružen: 27.02.2003, 22:05
Kraj: Ljubljana - okolica

OdgovorNapisal/-a ELO » 03.04.2003, 09:20

če bom bom popoldne, po 15:00
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Voyager » 03.04.2003, 12:59

Upam, da bo dobro vreme, bolj slabo kaže za enkrat ;)

lp,
Branko
Voyager
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.04.2003, 02:18
Kraj: Ljubljana

protechou avto

OdgovorNapisal/-a vovksamo » 05.02.2004, 12:38

js mam glih tak model a sm se na začetki tud mal zafrkavu z njim. sm pa ugutovu da če si taprau modelar morš kej tudi sam pogruntat. js sm recimo mal minimo uštimu, izpuh sm obrnu proti tlem in ga mal odrezal, pa servo sm naštimou(kadar ga vžgeš more bit mal gasa da se uteče)in zadeva štima 8) .
kar se pa tiče filtra ga morm tud jst na začetki snet da vidm če gorivo pride v motor. po naslednem tankanju pa sam napumpm in upalm mašino. :P

lp
Ne se trud't br't , ker tuki n'č ne piše.
Uporabniški avatar
vovksamo
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 04.02.2004, 14:40
Kraj: Postojna

OdgovorNapisal/-a mimi » 19.02.2004, 01:27

Oj, najprej lep pozdrav vsem, sem nov na tem forumu in tudi novopečeni ''modelar'' :wink: :oops: .
Pred 10 dnevi sem skrpal skupaj denar za model Mantua Amika. Uspešno sem ga sestavil, in ga zaenkrat neuspešno, a z užitkom ganjam (robniki so preblizu drug drugemu :wink: , možgani mi še ne delajo dobro na ''reverse''), a vaja dela mojstra pravijo.
Ko sem ga sestavil in pofarbal ter polimal, sem ga odnesel v trgovino. Tam je trgovec (se mi zdi zelo v redu človek, se po mojem kar spozna na zadevo) pregledal, če sem ga kje polomil (pa ga nisem) in sledil je prvi zagon. Pokazal in povedal mi je, da je najbolje na komandi dat nekaj plina, da lažje vžge, ker je štand gas premalo, da bi prijel, če je avto mrzel, svečko odviti, malo nasprejati v odprtino, odstraniti filter, s prstom zamašiti dovod zraka in nekajkrat potegniti za zaganjač ter nato odmakniti prst iz ''snorkla'', in še 1x potegniti ter opzovati, če gorivo prši iz odprtine za svečko. Če prši, nataknem filter ter z roko, pa ne do konca privijem svečko, da kompresija lahko uhaja, nataknem kabel in zakurblam. Avto v tem primeru vedno vžge, mi pa gre blazno na živce špricanje goriva poleg svečke, cel avto je takoj masten, preden mi uspe zategnit svečko. No, potem ga pustim teči kake pol minute in gasa. Ko je ogret, dela zelo lepo, ko v pribl. 10-15 minutah popije tistih 1.25 deci, mu kar sproti nalivam gorivo, ne da bi ga ugašal oz. pustil, da sam ugasne oz. da mu čisto zmanjka goriva. Takoj ko prime in je še hladen, pa rad nekajkrat crkne.
Po prvem zagonu je, kot pač velevajo predpisi kake dobre pol ure laufal pod prostim tekom in potem smo stopnjevali. Vem da je bolje, da dobi več bencina kot premalo, tako da avto lepo kadi in včasih kar malce zakašlja (NE ZAMUKA), ko mu naenkrat dodam poln plin.
Kako ostali prakticirate pri zaganjanju motorja? A imate vsi totalno maste roke in avto, prede se lahko ''igrate''?
Ali so vsi avti/motorji taki, da je praktično nemogoče potegnit za špago, če svečka ni odvita? Danes sem namreč malo preveč privil svečko, na silo potegnil in zj***l zobnik, tako da bom jutri malo šraufal.
hvala za kakršenkoli nasvet in lp
samo, da se vrti in brni :)
mimi
Član
 
Prispevkov: 38
Pridružen: 19.02.2004, 00:39
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a ELO » 19.02.2004, 07:56

namesto da daješ filter dol pihneš v rezervoar, če imaš nadtlak cevko! pihneš samo toliko, da gorivo pride do vplinjača oz. malce več, da v vplinjaču slišiš nekakšen šmrk ko gorivo not kapne!

svečko moraš malce odviti ker je kompresija prehuda ob novih mootrjih!

dobra investicija je tudi štartbox! ko ti crkne ali vrvica ali akj drugega je takoj smiseln nakup štatrtboxa, odpade šravfanje svečke in vse oistalo!

l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a mimi » 19.02.2004, 14:10

ELO, 10X. Tole pihanje je pa res nekaj vreden nasvet. Pa še oddušek sem si pustil precej dolg, tako da bo tole res OK.
Štart box ja... na kakšen akumulator pa to deluje? In kakšen (iz česa) je tisti kolešček, ki se vrti? A ga to pritakneš potem na tisti kovinski zobnik, ki ima zelo goste zobe?
lp

Miha
samo, da se vrti in brni :)
mimi
Član
 
Prispevkov: 38
Pridružen: 19.02.2004, 00:39
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a ELO » 19.02.2004, 14:15

startbox deluje na 12V, torej tudi na navaden avtomobilski akumulator!

kolešček sztartboksa je iz gume, prisloniš pa ga na vztrajnik, ja, to je tisti kovinski kolešček na motorju, ki je narebren!

l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a mimi » 25.02.2004, 12:55

Še nekaj vrpašanj/nasvetov:
S čim izrezujete karoserije?
Kakšne barve uporabljate? A so dobre samo tiste, ki jih dobiš v modelarkih tregovinah? Se mi ne dopadejo odtenki. Sam sem si Amiko zelo lepo pobarval v Marlboro barvah, barve tudi na bencih niso občutljive, se mi pa lušči.
Ali je v redu, da motor, ko po recimo pol minute do minute teka na mestu ob polnem plinu še bolj močno zakadi in zakašlja, potem pa dela normalno? Če ga skoz turiraš, dela ves čas b.p.. Polnih obratov ne doseže, začne prej ''trokirat'', če pa mu dam manj bencina (recimo samo četrt obrata pa se zgodi, da sicer doseže hude obrate in lepše reagira po teku na mestu, samo se pa zgodi, da po nekaj sekundah polnega plina in potem spustiš in takoj spet poln plin ''zamuka'', verjetno premalo goriva, saj se tudi prosti tek po turiranju precej zviša, avto počasi leze naprej. No, saj malo se prosti tek zviša tudi ob sedanjih nastavitvah tkoj po turiranju, samo ne toliko in pa nikoli ze ''zamuka''. Ob vijaku za prosti tek je še en vijak, manjši, črn, meni motor najbolje dela, če je ta vijak čisto privit. Če ga samo malo odvijem, ne laufa v redu, tudi če mu dodajam ali zapiram gorivo.
Motor je Force Junior 5,5 ccm, 1.4 PS, z ta malim izpuhom.
Sicer pa je moči že itaq preveč zame, zadnji konec pometa, da je veselje, avto obrača, ga buta ob robnike,...
samo, da se vrti in brni :)
mimi
Član
 
Prispevkov: 38
Pridružen: 19.02.2004, 00:39
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a ELO » 25.02.2004, 14:45

za izrezovanje uporabljam škarje za lexan od protecha, ki so ukrivljenje in omogočajo dobro rezanje tudi po krivuljah (prodaja mibo modeli)!

odprtine za kolesa in ostale okrogle odprtine izrezujem s šestilom za kovino! luknje do premera nekje 12mm pa izdelujem s posebnim hudy luknjačem (prodaja clio shop)!

barve so najboljše od pactre, ki jih prodaja mantua model! ali v spreju ali za airbrush, ni važno!

v motorju, če dolgo teče na mestu, nastane usedlina oz. višek ricinusa. normalno je, da motor ob dodatku polnega plina malce pokašlja da se izprazni odvečnega olja, potem pa normalno deluje!

kar se ostalih nastavitev vplinjača tiče ti pa pisno ne morem pomagati preveč, motor je treba dejansko slišati da ga lahko nastaviš!

l.p.
de elo
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a mimi » 25.02.2004, 18:44

Štekam. Samo vseeno mi naj nekdo pove, kaj je tisti ''tretji'' nastavitveni vijak (če to sploh je, ali je tisto šoba?) na vplinjaču? Po moji logiki je šoba... :roll: :?: Sicer imam kar nekaj znanja o cvajtakterjih (mopedi) in ostalih motorjih, tole je zame pač novo, v glavnem:
Z enim vijakom vplivaš na batek za odpiranje zraka in s tem prosti tek, z drugim spreminjaš razmerje gorivo/zrak, kaj je torej tisto tretje?
samo, da se vrti in brni :)
mimi
Član
 
Prispevkov: 38
Pridružen: 19.02.2004, 00:39
Kraj: Krško

Naslednja

Vrni se na Eksplozijski.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron