STABILIZATORJI!!!

Vprašanja in odgovori za začetnike ......

Moderatorji: nitro-s, Lojz

STABILIZATORJI!!!

OdgovorNapisal/-a Scythe » 29.01.2006, 11:03

Zanima me delovanje stabilizatorjev vpliv na lego modela spremembe ob različnih nastavitvah kako ga nastaviti za dež, za suho progo, za progo z malo oprijema, z veliko oprijema!! Zanima me kaj se sploh dogaja z stabilizatorjem, koko koristi avtu je bolje voziti brez stabilizatorja !!!
imam avto 1/10 (tc3) in poznam zelo dobrega tekmovalca ki je dirkal skoz brez stabilizatorjev !!!

-ŽE NAPREJ HVALA ZA ODGOVORE!!!
Xray T4, X12 RX8, REDS
www.Toprc.eu
Scythe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 696
Pridružen: 19.10.2004, 20:58
Kraj: Fram

OdgovorNapisal/-a JC Borcy » 29.01.2006, 11:26

Tole si malo preberi pa testiraj različne nastavitve.

Odvisno je tudi od tvojega stila vožnje in kako imaš nastavljeno komando (endpoint, eksponenta, hitrost servota, ... - na volanu seveda)


Slika

XRAY T2 Set-up Book - PDF file (ZIP) (2 MB size)
http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=2525

Veliko sreče z testi.
LP, Borut
Uporabniški avatar
JC Borcy
____________________
____________________
 
Prispevkov: 1201
Pridružen: 10.07.2004, 04:08
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a MaNe » 29.01.2006, 14:09

Najbolše bo, če boš sam ugotovil zakaj so dobri, oziroma kadaj je vredu če imaš stabilizatorje gor. To pa boš dosegel tako, da boš probal enkrat peljat brez njih drugič z njimi.

Nasploh se glede setupa avta največ naučiš, če sam sprobavaš eksteme in minimume določene nastavitve na avtu. Npr.: avto pleješ s stabilizatorji in pol brez njih, ali pa sperminjanje roll centra, itd.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1351
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

OdgovorNapisal/-a MaNe » 29.01.2006, 14:27

Ali pa vpiši v google "stabilizer" ali "nati roll bar" pa malo poglej po straneh. Pred nekaj časa sem videl filmček, ki parav prikazuje kako se avto obnaša s satabilizatorjem in kako brez.

V dežju se vozi brez stabilizatorjev.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1351
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

OdgovorNapisal/-a ELO » 05.02.2006, 13:38

upam da ste sedaj ugotovili pomen stabilizatorjev.

če kdo dirka brez uporabe nastavljanja stabilizatorjev ali sploh brez njih to pomeni, da si ne zna nastaviti avta.
vsaj ne tako, da bi iz njega stisnil maksimum.

pri mnogih avtih se lahko stabilizatorji dokupijo kot opcija, kar nekako pomeni to, da na osnovnem nivoju res ne rabiš stabilizatorjev, ko pa avto obvladaš ti stabilizatorji zelo koristijo.

tudi sam sem kot totalen začetnik raje vozil brez stabilizatorjev. po kakih treh mesecih sem že čutil razliko...

na koncu mojega modelarskega udejstvovanja pa mi je razlika v trdoti stabilizatorjev oziroma nastavljanje le-teh pomenilo skoraj tako pomemben del setupa kot recimo trdota amortizerjev.

l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Scythe » 05.02.2006, 13:47

hvala za odgovor!!! prvi pameten!!!
Xray T4, X12 RX8, REDS
www.Toprc.eu
Scythe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 696
Pridružen: 19.10.2004, 20:58
Kraj: Fram

OdgovorNapisal/-a GODFATHER » 06.02.2006, 11:55

ELO napisal/-a:če kdo dirka brez uporabe nastavljanja stabilizatorjev ali sploh brez njih to pomeni, da si ne zna nastaviti avta.
vsaj ne tako, da bi iz njega stisnil maksimum.


Leto 2002,2003 - vedno stabilizatorji ker če sem jih že imel , zakaj jih ne bi dal gor?

Leto 2004 - nikoli stabilizatorji
Rezultati:
http://users.volja.net/tc3_driver/2004.html

Leto 2005 - nikoli vozil s stabilizatorjem
Rezultati:
http://users.volja.net/tc3_driver/2005.html

Kaj bi bilo še, če bi si znal avto nastaviti in uporabil stabilizatorje.

Leto 2006
HPi challenge tepih 10 mesto - moj najboljši dosežek v zelo močni konkurenci (noben ne vozi stabilizatorje)
Int. race (včeraj) 58 prijavljenih še hujša konkurenca: 11. mesto!
Noben ne vozi stabilizatorje.
Torej to je moja najboljša uvrstitev kariere!!! Plank 20, pfister 15, ....

Verjetno je elektro drugače od nitra!

V elektru resnično zelo malo voznikov s katerimi vozim uporablja stabilizatorje in to še tisti ki so slabši.

Bom pa - Obljubim ! letos bolj pozoren na to! Vam javim !

Lep dan
Dejan Šabeder
041578468
dejan.sabeder@gmail.com

SHEPHERD-NOSRAM-THUNDER TIGER-ASSOCIATED-NOVAROSSI-ENETTI
Uporabniški avatar
GODFATHER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1568
Pridružen: 11.11.2002, 13:21
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a DobnikarA » 11.02.2006, 07:08

Dejte se bolj držat teme in neprimerne komentarje prosim izpustite. Če boste prebrali naslovni post in nato vse ostale še enkrat bo najbrz jasno, da ni bilo skoraj nič pametnega v zvezi s tem napisanega. Še največ vredna sta bila napotka, da je najbolje stabilizatorje preizkusiti v praksi in pa link k teoretičnemu branju o stabilizatorjih.
Napišite lastne izkušnje, a da bodo komu v pomoč, jih potem tudi utemeljite, zakaj je to tako (kako se avto po vaše obnaša brez, s tršim in mehkejšim stabilizatorjem recimo). Tudi spisek cele kariere pri TC4 ne vem zakaj je na tem mestu, ker s stabilizatorji samimi nima nič skupnega... :roll:

Da pa ne bom samo moralnih delil, bi recimo povedal svoje izkušnje s stabiliatorji:

Da, uporabljal sem jih, a seveda v odvisnosti od večih dejavnikov. Zdaj upam da boste zastopili, da to kar bom napisal ni noben recept, ampak sem tako delal izključno zato, ker sem s takim početjem občutil, da se moj avto na tisti in tisti progi, v tistih in tistih pogojih hitreje (lažje) pelje. Kot rečeno, vsaj naj sproba sam, ko bo dobro obvladal svoj model, pa bo lahko sam videl za kaj gre...
Torej, največkrat sem jih res imel na modelu (govorim torej o elektro), spredaj in zadaj. Imel sem sicer samo eno debelino stabilizatorjev, tako da trdote nisem nikoli štelal. S stabilizatorji sem si prvenstveno pomagal, da sem ob danem oprijemu popravljal prekrmarjenje/podkrmarjenje modela. Pri mojem modelu je bilo vedno tako, da sem zadaj imel stabilizator (ker sem imel pač občutek, da je na zadku vedno bilo dovolj oprijema), spredaj pa sem se dostikrat ubadal s tem, ali sem ga imel ali ne (če bi imel različne trdote stabilizatorjev, bi seveda lahko natančneje nastavljal). Dopoldne (ko se asfalt še ni segrel) sem ga velikokrat snel, ker sem spredaj rabil več efekta na zavijanju. Ko pa je asfalt dosegel določeno temperaturo, sem sprednji stabilizator zopet zmontiral na model - in zopet dosegel meni primeren učinek zavijanja. Če ga recimo nisem dal nazaj gor, sem imel v takih pogojih spredaj preveč prekrmarjen avto. S stabilizatorjem je torej moč doseči prekrmarjenje in podkrmarjenje. Ampak to je postranska funkcija stabilizatorja. Prvenstvena funkcija pa je, da avtu stabilizator doda (kot že ime pove) stabilnost. Vsak, ki mu delovnje stabilizatorja ni jasno, naj si to ogleda na svojem modelu. Model je treba je nekoliko dvigniti in odklopiti amortizerje, nato pa eno stran preme premikati gor in dol (v smeri delovanja amortizerjev). Efekt bo jasno viden (edino če vijaki za downstope ne bodo do konca zategnjeni :D ). Torej namen je (v praksi), da del sile stabilizator prenese na notranje kolo in delno razbremeni zunanje, ko gre avto skozi ovinek (ce je kdo fizik na tem forumu, naj me prosim dopolni in opiše ta efekt s strokovnimi besedami). Ekstrem pred katerim ščiti stabilizator oz. mejo pomika višje, je recimo "traction rolling" oz. zvračanje avta v ovinku zaradi preobilice oprijema. Res je, da stabilizator sam tega ne prepreči, saj saj so tu zraven še mnogi dejavniki, ki vplivajo zraven (gume, amortizerji, vzmeti, one-way ali diferencial,itd...), ampak kot rečeno, stabilizator pri vsem tem odigra svojo vlogo. Ja in res je - elektro in nitro sta precej različna. Če govorimo o 1:10 nitro je 15-30% težji v primerjavi z elektrom 1:10, ima višje težišče, motor ima večjo moč,... - vse to pomeni, da so sile v ovinkih večje. In prav večje sile so razlog, da se stabilzatorji pri nitro v 90% uporabljajo, pri elektro pa kot rečeno manj. Jaz sem jih vseeno tudi pri elektro ker se je model z njimi hitreje peljal - moj model namreč ni narejen iz najtrših materialov (carbon), in je brez stabilizatorjev deloval preveč "mlahavo" za moj okus in premalo natančen pri vožnji skozi ovinke. Če se pa govori o vlažnem, pa mehkejšemu avtu ni para - seveda takrat po možnosti brez stabilizatorjev in z mehkeje nastavljenim podvozjem. Stabilizator torej lahko odigra tudi negativno v vlogo - če je oprijema malo in je stabilizator pretrd, še tisto malo oprijema kar ga je ne bo izkoristil v polni meri.
No, sej govorit bi se dalo še dolgo v noč (jutro :D ), pa naj bo dovolj, raje v živo ob pivu... :wink:

lp Ales
Uporabniški avatar
DobnikarA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 12.11.2002, 18:11
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a Scythe » 11.02.2006, 10:23

aha !! hajlepša ti hvala Aleš!!!
Xray T4, X12 RX8, REDS
www.Toprc.eu
Scythe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 696
Pridružen: 19.10.2004, 20:58
Kraj: Fram

OdgovorNapisal/-a Čur » 12.02.2006, 00:01

Prednji:
Priponke
img_0029r.jpg
img_0029r.jpg (28.28 KiB) Videno 2451 krat
Uporabniški avatar
Čur
Stara sablja
 
Prispevkov: 1062
Pridružen: 11.11.2002, 21:39
Kraj: Novo mesto


Vrni se na Pomoč začetnikom.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

cron