Dejte se bolj držat teme in neprimerne komentarje prosim izpustite. Če boste prebrali naslovni post in nato vse ostale še enkrat bo najbrz jasno, da ni bilo skoraj nič pametnega v zvezi s tem napisanega. Še največ vredna sta bila napotka, da je najbolje stabilizatorje preizkusiti v praksi in pa link k teoretičnemu branju o stabilizatorjih.
Napišite lastne izkušnje, a da bodo komu v pomoč, jih potem tudi utemeljite, zakaj je to tako (kako se avto po vaše obnaša brez, s tršim in mehkejšim stabilizatorjem recimo). Tudi spisek cele kariere pri TC4 ne vem zakaj je na tem mestu, ker s stabilizatorji samimi nima nič skupnega...
Da pa ne bom samo moralnih delil, bi recimo povedal svoje izkušnje s stabiliatorji:
Da, uporabljal sem jih, a seveda v odvisnosti od večih dejavnikov. Zdaj upam da boste zastopili, da to kar bom napisal ni noben recept, ampak sem tako delal izključno zato, ker sem s takim početjem občutil, da se moj avto na tisti in tisti progi, v tistih in tistih pogojih hitreje (lažje) pelje. Kot rečeno, vsaj naj sproba sam, ko bo dobro obvladal svoj model, pa bo lahko sam videl za kaj gre...
Torej, največkrat sem jih res imel na modelu (govorim torej o elektro), spredaj in zadaj. Imel sem sicer samo eno debelino stabilizatorjev, tako da trdote nisem nikoli štelal. S stabilizatorji sem si prvenstveno pomagal, da sem ob danem oprijemu popravljal prekrmarjenje/podkrmarjenje modela. Pri mojem modelu je bilo vedno tako, da sem zadaj imel stabilizator (ker sem imel pač občutek, da je na zadku vedno bilo dovolj oprijema), spredaj pa sem se dostikrat ubadal s tem, ali sem ga imel ali ne (če bi imel različne trdote stabilizatorjev, bi seveda lahko natančneje nastavljal). Dopoldne (ko se asfalt še ni segrel) sem ga velikokrat snel, ker sem spredaj rabil več efekta na zavijanju. Ko pa je asfalt dosegel določeno temperaturo, sem sprednji stabilizator zopet zmontiral na model - in zopet dosegel meni primeren učinek zavijanja. Če ga recimo nisem dal nazaj gor, sem imel v takih pogojih spredaj preveč prekrmarjen avto. S stabilizatorjem je torej moč doseči prekrmarjenje in podkrmarjenje. Ampak to je postranska funkcija stabilizatorja. Prvenstvena funkcija pa je, da avtu stabilizator doda (kot že ime pove) stabilnost. Vsak, ki mu delovnje stabilizatorja ni jasno, naj si to ogleda na svojem modelu. Model je treba je nekoliko dvigniti in odklopiti amortizerje, nato pa eno stran preme premikati gor in dol (v smeri delovanja amortizerjev). Efekt bo jasno viden (edino če vijaki za downstope ne bodo do konca zategnjeni
). Torej namen je (v praksi), da del sile stabilizator prenese na notranje kolo in delno razbremeni zunanje, ko gre avto skozi ovinek (ce je kdo fizik na tem forumu, naj me prosim dopolni in opiše ta efekt s strokovnimi besedami). Ekstrem pred katerim ščiti stabilizator oz. mejo pomika višje, je recimo "traction rolling" oz. zvračanje avta v ovinku zaradi preobilice oprijema. Res je, da stabilizator sam tega ne prepreči, saj saj so tu zraven še mnogi dejavniki, ki vplivajo zraven (gume, amortizerji, vzmeti, one-way ali diferencial,itd...), ampak kot rečeno, stabilizator pri vsem tem odigra svojo vlogo. Ja in res je - elektro in nitro sta precej različna. Če govorimo o 1:10 nitro je 15-30% težji v primerjavi z elektrom 1:10, ima višje težišče, motor ima večjo moč,... - vse to pomeni, da so sile v ovinkih večje. In prav večje sile so razlog, da se stabilzatorji pri nitro v 90% uporabljajo, pri elektro pa kot rečeno manj. Jaz sem jih vseeno tudi pri elektro ker se je model z njimi hitreje peljal - moj model namreč ni narejen iz najtrših materialov (carbon), in je brez stabilizatorjev deloval preveč "mlahavo" za moj okus in premalo natančen pri vožnji skozi ovinke. Če se pa govori o vlažnem, pa mehkejšemu avtu ni para - seveda takrat po možnosti brez stabilizatorjev in z mehkeje nastavljenim podvozjem. Stabilizator torej lahko odigra tudi negativno v vlogo - če je oprijema malo in je stabilizator pretrd, še tisto malo oprijema kar ga je ne bo izkoristil v polni meri.
No, sej govorit bi se dalo še dolgo v noč (jutro
), pa naj bo dovolj, raje v živo ob pivu...
lp Ales