Napisal/-a MANTUA » 23.06.2005, 09:19
Z izbiro goriva je takole:
Uporabi gorivo, ki ga priporoča proizvajalec ! Takšno gorivo je zagotovo najboljše za vsak motor. Če tega podatka ni mogoče dobiti, se pozanimaj pri nekomu, ki uporablja enak motor kot ti in mu motor deluje brezhibno.
Pa še nekaj teorije o sestavnih delih goriva:
1.) Osnova goriva je vedno metanol.
2.) Za mazanje služi olje (ricinovo ali sintetično ali mešanica obeh). Pomembno je da je v gorivu pravilna količina kvalitetnega olja. Če je olja premalo (in/ali če ni dovolj kvalitetno) se motor pregreva, deli v njem pa se pretirano obrabljajo. Če je olja preveč motor ne doseže polne moči. Priporočeni odstotki olja za različne motorje so različni.
3.) Nitrometan je dodatek gorivu, ki skrbi za boljšo hlapljivost goriva in boljšo izgorevalno vrednost, kar pomeni da se gorivo v uplinjaču bolje razprši, kar ima za posledico več bolj fino razpršenega goriva v valju motorja in s tem večjo moč in tudi boljše hlajenje.
In še nekaj kar mora vsakdo vedeti o motorjih z žarilno svečko:
Proces v motorju je ottov proces, enak kot v večjih bencinskih motorjih. Drugačen je le način vžiga. ( O tem, kako pomembna je točka predvžiga mi verjetno ni potrebno razlagati, saj ste se o tem učili v osnovni šoli ! ) Gorivo se vžge, ko se dovolj stisne, ob najbolj vroči točki (to je svečka, ki žari ves čas delovanja motorja in ne samo pri vžigu !).
Točka vžiga goriva je odvisna od naslednjih stvari:
1.) Kompresijsko razmerje:
Več podložk (tesnil) pod motorja pomeni manjše kompresijsko razmerje in s tem kasnejši vžig goriva. Manj podložk, pomeni manjše kompresijsko razmerje in hitrejši vžig motorja.
2.) Temperatura "najbolj vroče točke" v cilindru:
Hladnejša svečka bo gorivo vžigala kasneje, kot toplejša svečka.
3.) Količina nitrometana v gorivu:
Več nitrometana v gorivu povzroči hitrejši vžig, manj pa kasnejši.
Za brezhibno delovanje motorja moramo torej le uskladiti vse tir parametre, ki vplivajo na predvžig, izbrati pravilno resonančno cev in nastaviti vijake na uplinjaču !
Vsak modelar se torej lahko sam odloča med dvema možnostma, ki sta:
1.) Upoštevati navodilo
2.) Z eksperimentiranjem (za kar potrebujete znanje) doseči najboljši rezultat.
Aja, vprašanje je bilo tudi kje kupiti gorivo s 15% nitrometana. Pri meni v trgovini. Če je slučajno kje cenejše mi sporočite, pa bom popravil cene.