Lep pozdrav!
Sestanek z Matjažem Jurkovičem je zaradi njegove časovne stiske žal prestavljen na ponedeljek, vendar:
Danes sem na avtomobilu zamenjal celotni fergazer z rezervoarjem od marderja . In kar je najpomembneje, zamenjal sem tudi tesnila. Vzel sem jih od zenoah motorja. Na pogled so bila videti debelejša in širša. In glej ga zlomka, avto prvič v njegovem življenju ni zamorilo pri dodajanju plina. In prvič se je iz izpuha tako lepo gosto kadilo. Avtu sem dodajal plin na mestu seveda, saj sem moral zraven držati rezervoar od FG-ja. Nato sem zamenjal samo originalen rezervoar z FG-jevim, fergazer pa sem še vedno pustil FG-jev. Avto je tudi z original rezervoarjem deloval brezhibno. Nato sem spakiral in se odpravil na progo. Prvič v življenju peljal z normalnim glasom in gostim dimom za seboj. Vendar to je trajalo samo kakšnih sedem minut. Nato pa je avto z naraščanjem temperature (delovne, seveda, saj sem avto peljal zmerno hitro, ker še ni čisto utečen) začel izgubljati bel dim iz izpuha,izgubljati moč in pridobivati mukajoč glas. Vse te moje izkušnje so bile zame dovolj, da mi je kapnil vzrok za takšno delovanje avtomobila.
Moja ugotovitev je sledeča:
-Iz stika koleno-cilinder in koleno-fergazer mi vleče zrak v motor
1). VZROKI za nastanek težave:
- premočno pritrjevanje vijakov, ki pritrjujeta koleno fergazerja na cilinder
- premočno pritrjevanje vijakov, ki pritrjujeta koleno fergazerja in fergazer
- plastično koleno fergazerja
- tanka in ozka tesnila
2). POSLEDICE
-ukrivitev plastičnega kolena fergazerja in s tem prepuščanje zraka v notranjost
3). ANALIZA
-Na sliki prikazujem potek sil zaradi vijakov, ki povzročajo strižne napetosti v plastičnem kolenu, in s tem deformacijo le-tega
-Na naslednji sliki so prikazana teoretična mesta, kjer naj bi nastajal razmik. To delno dokazujejo tudi moji madeži na tesnilih. Levo je tesnilo cilinder-koleno, v sredini koleno-fergazer in desno fergazer-zračni filter
-Nadalje sta prikazani krivulji, ki prikazujeta posplošeni deformacijski liniji kolena fergazerja.
Torej to je moje mišljenje, ki pa še ni dokazano . Nadalje sem se odločil, da bom kupil nova tesnila od zenoah motorjev in sicer za vsako stično mesto nameravam dodati dvojno tesnilo. Vijake pa bom probal priviti ravno prav močno, da bodo še opravljali funkcijo pritrditve, vendar kar z najmanjšim možnim deformiranjem plastičnega kolena. Prosim za vaša mnenja in pripombe.
Ko bom svoje mišljenje dokazoval v praksi,(takoj ko dobim tesnila) vam bom sporočil rezultat.