V množici modelov avtomobilov v merilu 1/8 z brezkrtačnimi elektro motorji, je HPI-jev SAVAGE-X FLUX zagotovo ena izmed najbolj pričakovanih novosti. Pred nekaj dnevi smo imeli priložnost novi HPI-jev model preiskusiti, zato vam predstavljamo prve vtise iz preizkusne vožnje.
Za letošnjo sezono so vsi proizvajalci avtomobilskih modelov predstavili svoje že znane in tudi nekaj novih modelov v merilu 1/8, ki so prirejeni za močne brezkrtačne elektro pogone. HPI je tudi v tej kategoriji naredil velik korak naprej od konkurence, saj ni le preprosto vgradil elektro motorja v motorni avto, kot to lahko vidimo pri večini modelov, ampak je svoj znani model SAVAGE-X popolnoma prilagodil elektro pogonu. Rezultat so neverjetne vozne zmogljivosti, ki jih doslej pri modelih te velikosti nismo poznali.
HPI SAVAGE je že vrsto let najzmiogljivejši in najbolj razširjen monster tovornjak na svetu, zato predstavlja odlično osnovo za predelavo na električni pogon. Model v merilu 1/8, ki je v osnovni različi namenjen motorjem z notranjim izgorevanjem je ohranil osnovne dimenzije podvozja. Nihajne roke in centralni del pogonskega sklopa je enak, kot pri motornem modelu. Šasija je izdelana na novo in prilagojena vgradnji elektro motorja in komponent.
Močan motor FLUX TORK 2200, prihaja iz hiše "Castle Creations", ki je znana po svojih pogonih "Mamba" je z dvemi močnimi nosilci pritrjen nizko na šasijo. Regulator vrtljajev je nameščen na zgornjem srednjem delu modela, kjer je dobro zaščiten pred udarci. Nosilca za dva pogonska akumulatorja sta postavljena simetrično levo in desno ob najnižji del šasije. Zaradi večje teže modela so dvojne amortizerje klasičnega SAVAGEa nadomestili z enojnimi amortizerji z večjim volumnom.
Vsebina kompleta in priprava za vožnjo:
V kompletu dobimo že sestavljen model, ki je pripravljen na vožnjo. RTR komplet vključuje HPI-jevo volansko RV napravo, v modelu pa je že vgrajen močan servo mehanizem za zavijanje, ki popolnoma zadovoljivo opravlja svojo nalogo. Karoserija je že pobarvana in nameščena, zato je vse kar moramo storiti pred vožnjo le to, da vstavimo pogonske akumulatorje, ki jih ni v kompletu.
Pogonski akumulatorji:
Model sprejme skorajda vse pogonske akumulatorje, ki so na voljo. Uporabite lahko po dva paketa 7,2V ali 8,4V NiMh akumulatorjev ali dva paketa LiPo s 7,4 ali 11,1V. Pri uporabi akumulatorjev morate biti pozorni le na to, da uporabite dva enaka paketa.
Vožnja:
Zdrsljiva sklopka na tem modelu ni zgolj za okras, zato je treba pred vsako vožnjo obvezno preveriti nastavitev sklopke, ki pogonski sklop varuje pred poškodbami.
Prvo presenečenje, ki smo ga doživeli že med tem, ko je HPI-jev tehnik nastavljel model, je bilo, da se model tudi pri zelo hitrih in ostrih zavijanjih na podlagi z dobrim oprijemom ne prevrne. Ker je dom Monster tovornjakov predvsem neurejen teren, ki ne nudi dobrega oprijema se nekaterie modeli pri vožnjio po asfaltu hitro prevrnejo. Lastnost HPI-jevega SAVAGEa v primerjavi s podobnimi modeli je bila že doslej mnogo boljša lega v zavojih, novi FLUX pa je s svojo nekoliko večjo težo in mnogo nižje postavljenim težiščem popolnoma presenetil in dokazal, da lahko tudi monster tovornjak dosega neverjetne zmogljivosti v ovinkih. Nizko nameščeni akumulatorji in motor so težišče občutno znižali v primerjavi z motornim modelom, k boljši legi pa je prispevala tudi drugačna razporeditev teža in novi amortizerji z velikim volumnom.
Moč: Preveč je dovolj ?
Avtomobilski modelarji se nikoli ne zadovoljimo s primerno močnim motorjem, ampak si vedno želimo premočnega motorja, četudi bi morda s šibkejšim motorjem dosegali boljše čase krogov na tekmovalni stezi. Bistvo modelov SAVAGE nikoli ni bilo doseganje najhitrejših krogov na stezi. Model je vedno navduševal z brutalnim pospeševanjem, dvigovanjem na zadnja kolesa, zelo dolgih nadzorovanih skokih in neverjetno sposobnostjo premagovanja zelo zahtevnih terenov.
Za poskusno vožnjo sta bila v model nameščena dva serijska paketa LRP-jevih 7,4V LiPo 5300 mAh akumulatorjev, torej "srednja" izbira napajanja, ki omogoča približno 70% največje zmogljivosti motorja. Ko mi je HPI-jev voznik z velikim nezaupanjem podal RV napravo sem zelo natančno in počasi začel dodajati plin. Regulator vrtljajev deluje zelo natančno, zato je model mogoče peljati tudi počasi. Za razliko od motornega pogona je vsa moč elektro motorja na voljo že na začetku, zato lahko pozabimo na kakršno koli grobo dodajanje plina. Model se na komando odzove trenutno, zato ima sunek plina ob štartu za rezultat preval na mestu. Moči je dovolj v celem območju, zato tudi malo bolj odločno dodajanje plina tudi pri večji hitrosti model postavi na zadnji kolesi. Moči je torej dovolj oziroma preveč, saj na velikem asfaltnem parkirišču modela nisem uspel peljati hitreje, kot to dopušča približno polovica plina.
Zaviranje:
Model zavira s pomočjo motorja. Zavora na regulatorju je proporcionalna in zelo močna, zato omogoča vse od natančnega blagega zaviranja, pa do sunkovitih zaviranj, pri katerih se model postavi na prednja kolesa.
Zaključek:
HPI je z najnovejšo predelavo postavil nova merila v prihajajočem avtomobilskem razredu. Izboljšanim voznim lastnostim preizkušene šasije z znižanim težiščem so dodali pogonski sklop z neomejeno zalogo moči, ki si je bo zaželel marsikateri voznik, ki je doslej prisegal na "nitro" pogon. Električni pogon je tokrat dokazal da je zmogljivejši v vseh pogledih. Model odpira nešteto možnosti za predelave, predvsem pa se bo zanimivo ukvarjati s programiranjem zmogljivih RV naprav, ki bodo nadzorovale odzivnost elektro motorja.