Ok glede na to da je govora o senzorju pospeska in kompenzaciji zdrsa.
Kolikor mi je znano iz fizike, bi bilo mozno zdrs oz. rotacijo okoli osi zaznati z merjenjem diference centrifugalnih pospeskov.
Zdrs v ovinku nastane zaradi razlike centrifugalnih sil, ki delujejo na vozilo v ovinku. Ker je Fspredaj razlicna (manjsa) of Fzadaj nastane
rotacija (zadek odnese navzven)
Ker je
F=m.a
in ker je teoreticno masa vozila spredaj in zadaj enaka, bi torej moral
pospesek spredaj biti enak pospesku zadaj, ce sta sili enaki. Kar morata
biti, ce naj ne bo zdrsa oz. rotacije okoli osi vozila.
Iz tega logicno sledi, da bi potreboval dva senzorja, ki merita "cetrifugalni"
pospesek spredaj in zadaj ter kompenzacijo /regulacijo/ razlike pospeskov.
Problem je, da je potrebno zelo natancno in hitro meriti to razliko pospeskov, torej v primeru ADXL202, ki bi najbrz zadostil kriterijem locljivosti, zelo hitro in natacno merjenje sirine PWM pulza.
Vecina mikrokontrolerjev (poceni variante) po mojem tega kriterija ne izpoljnjuje (clock, stevilo bitov PWM capture registra) bi pa bilo fajn to probat v praksi
Drugo kar je, je kriterij stabilnosti taksne regulacije. Ce je dusenje prenizko bo vozilo zacelo opletati, ce je previsoko bo kompenzacija
delovala prepozno
Dusenje mora biti nizko, ce naj bo regulacija hitra, ce je hitra je
verjetnost, da sistem zaoscilira vecja.
Torej zadeva "naj taku simpl"
Eto toliko.
Malo tehnicnega "mamba jamba" za premlevat cez vikend
-M.