Senzor pospeška

vse o zvezi z elektroniko

Moderator: frank11

Senzor pospeška

OdgovorNapisal/-a Icy » 11.11.2002, 14:49

Zdravo,

najdel sem senzor pospeška, ki meri pospeške v vzodlžni in prečni smeri. Sicer ga sedaj uporabljam za merjenje pomikov glave, vendar bi bil lahko koristen pri merjenju stabilnosti avto modela.

Senzor je od podjetja Analog Devices (http://www.analog.com) ADXL202E.

Pri Conradu je drag, vendar ga lahko nabavite kot vzorce.
Icy
Icy
Novinec
 
Prispevkov: 14
Pridružen: 11.11.2002, 14:22
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Mazi » 22.12.2002, 11:46

Evo, sva vsaj dva!

Pravkar koncujem stabilizacijo za ladjo, ki pri 23 metrih sicer ni ravno model, a bodo izkusnje zagotovo prenosljive se kam drugam. Uporabljam dva motorolina MMA1270D, 2.5G +/- , ki sta nagnjena med seboj za 120 stopinj, oziroma vsak po 60 stopinj od Z osi. Z napravo znatno izboljsam originalni giroskopski sistem in sicer njegovo funkcijo izpred mnogo let, sedaj je namrec ze dotrajal.

Ce koga se kaj zanima...

LP

Matjaz
Mazi
 
Prispevkov: 5
Pridružen: 22.12.2002, 11:45

OdgovorNapisal/-a grega » 01.06.2003, 23:22

Zdravo!

Sicer sem nekaj že gledal, pa vseeno. Kaj vama tile čipi vračajo? Nagib ali pospešek? Ima izhod spremenljivo napetost?

grega
Uporabniški avatar
grega
Naš človek :)
 
Prispevkov: 333
Pridružen: 12.05.2003, 13:04
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a Misko » 20.06.2003, 07:58

ADXL202 meri pospešek (dv/dx) katerega proporcionalno vrednost
vrne v obliki PWM pulza.


-Marjan
Uporabniški avatar
Misko
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 19.06.2003, 21:36
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a grega » 20.06.2003, 16:20

A si mogoče probal tudi vrtenje okol osi? Kako ta zadeva deluje v praksi? Bi bilo za merjenje obrata bolj smiselno uporabiti kak čip ki deluje na principu kompasa?
Ne poznam zadeve, ampak mislim da si z silami pri rotaciji ne moreš prav veliko pomagati
???
Uporabniški avatar
grega
Naš človek :)
 
Prispevkov: 333
Pridružen: 12.05.2003, 13:04
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a Misko » 20.06.2003, 20:26

Ok glede na to da je govora o senzorju pospeska in kompenzaciji zdrsa.

Kolikor mi je znano iz fizike, bi bilo mozno zdrs oz. rotacijo okoli osi zaznati z merjenjem diference centrifugalnih pospeskov.

Zdrs v ovinku nastane zaradi razlike centrifugalnih sil, ki delujejo na vozilo v ovinku. Ker je Fspredaj razlicna (manjsa) of Fzadaj nastane
rotacija (zadek odnese navzven)

Ker je

F=m.a

in ker je teoreticno masa vozila spredaj in zadaj enaka, bi torej moral
pospesek spredaj biti enak pospesku zadaj, ce sta sili enaki. Kar morata
biti, ce naj ne bo zdrsa oz. rotacije okoli osi vozila.

Iz tega logicno sledi, da bi potreboval dva senzorja, ki merita "cetrifugalni"
pospesek spredaj in zadaj ter kompenzacijo /regulacijo/ razlike pospeskov.

Problem je, da je potrebno zelo natancno in hitro meriti to razliko pospeskov, torej v primeru ADXL202, ki bi najbrz zadostil kriterijem locljivosti, zelo hitro in natacno merjenje sirine PWM pulza.

Vecina mikrokontrolerjev (poceni variante) po mojem tega kriterija ne izpoljnjuje (clock, stevilo bitov PWM capture registra) bi pa bilo fajn to probat v praksi :idea:

Drugo kar je, je kriterij stabilnosti taksne regulacije. Ce je dusenje prenizko bo vozilo zacelo opletati, ce je previsoko bo kompenzacija
delovala prepozno :?

Dusenje mora biti nizko, ce naj bo regulacija hitra, ce je hitra je
verjetnost, da sistem zaoscilira vecja.

Torej zadeva "naj taku simpl" :wink:

Eto toliko.

Malo tehnicnega "mamba jamba" za premlevat cez vikend :roll:

-M.
Uporabniški avatar
Misko
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 19.06.2003, 21:36
Kraj: Maribor


Vrni se na Elektronik

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron