Elanko napisal/-a:Vem pa da bencinarji veliko bolj gredo ampak dobijo pospešek šele pri visokih obratih (kM) dizli pa ga imajo tudi pri nizkih (Nm).
Ni ravno tako. Še enkrat da ti razložim.
Motor, ki ni prisilno polnjen, recimo pri Honda S2000, ima na 2 litra prostornine, kar 240 KM(brez turbine). Ampak, tak motor je treba "priganjati", saj se ta prebudi šele pri nekje 5-6.000 rpm in se zavrti vse do 9.000 rpm. Navor je šibka točka takšnega motorja, saj je številka borih 208Nm, kar je za skoraj polovico manj, pri enakem številu konjev.
Ti novodobni turbo motorji, pa so nekaj čisto drugega, kot so bili pred desetletji. Tako imenovane turbo luknje, ni več, kjer je turbina prijela šele pri 2.500-3.000 obratih.
Avto vleče, kot sem že povedal pri 1.800 obratih (popravek od prej), kjer je tudi največji navor. Diezelski motorji, imajo max navor prav tako nekje med 1.750-2.000 obrati, odvisno od moči. Tako da tukaj ni več razlike, celo bencinski agregat ga je prehitel, če gledamo da nastopi max navor pri 170 KM TDI-ju, šele pri 2.000 obratih.
http://www.volkswagen.si/modeli/golf/go ... ?motor=393
Pri V6, kot se lahko vidi, pa je spet druga pesem, saj nastopi ta navor šele pri 3.000 obratih.
Kaj pomeni ta max navor pri teh obratih ? Laično povedano, od tu naprej bo avto začel "vlečt".
Se pravi, teorija o tem, da samo diezelski motorji vlečejo pri nižjih obratih, ne drži več.
Novi, prisilno polnjeni bencinski motorji, so jih v tem že dohiteli ali celo prehiteli.
LP