Napisal/-a MANTUA » 19.06.2004, 09:30
Ker razpravljalci ne omenjanjo imen trgovin in konkretnih primerov, lahko le v splošnem odgovorim na vprašanja, ki jih postavljajo, ter povem nekaj o svojih izkušnjah z ljudmi, ki kupujejo modele.
In da ne bo pomote ! Tudi pri meni se zgodi, da je včasih na kakšen rezervni del treba počakati, ali pa da kakšnega rezervnega dela za modele, ki niso več v proizvodnem programu že več let ni več možno dobiti.
Za tiste, ki vas zanima bom na kratko opisal, kaj vpliva na dobavo rezervnih delov v trgovini in pri proizvajalcih.
1.) Trgovina živi od zaslužka
Vsi morate vedeti, da trgovci ne živimo od zraka, ampak moramo plačati stroške trgovine, davke, zaposlene in še mariskaj, kar sploh ni poceni. Slovenija je majhno tržišče, zato tudi modelarske trgovine težko preživijo in se za preživetje borijo na vse možne načine.
Ker je višina zaslužka vedno sporna, so proizvajalci in večji distributerji z več desetletnimi izkušnjami določili priporočene prodajne cene, ki trgovcem omogočajo preživetje in naj bi se jih držali. Ker se trgovci med seboj borimo za obstoj, v Sloveniji večinoma prodajamo izdeleke ceneje od priporočenih prodajnih cen, ki jih lahko preberete na uradnih internetnih straneh prizvajalcev.
Pri Mantui naprimer prodajam vse modele avtomobilov, po cenah, ki so približno 10% nižje od priporočenih cen, ki se jih držijo trgovci v Italiji, kar je plod desetletnega uspešnega sodelovanja, nekateri slovenski trgovci, pa prodajajo modele avtomobilov tudi do 30% ceneje od priporočenih cen. Pri takšnih cenah, delajo skoraj brez zaslužka, zato si zaloge rezervnih delov preprosto ne morejo privoščiti, saj dobra zaloga rezervnih in opcijskih delov za eno samo vrsto modela, stane od 1.000.000,00 do 1.500.000,00 SIT. Takšno zalogo si trgovina lahko ustvari, po večletni prodaji istega in podobnih modelov avtomobilov, ki jih proda v zadostnih količinah po normalnih cenah in še pri tako visoki zalogi se včasih zgodi, da kakših delov zmanjka, zato jih je kljub EU in hitrejši dostavi treba počakati.
Vsakdo si lahko sam izračuna, da se nobenemu trgovcu, ki proda 5, 10 ali celo 20 modelov avtomobilov ne izplača imeti zaloge rezerevnih delov zanje, saj si je ne more privoščiti.
2.) Proizvajalci modelov
V Evropi je ponudba modelov zelo pestra, vendar je zelo malo modelov Evropskega porekla.
Za modele, ki jih proizvajajo v Evropi je precej preporsto priti do rezervnih delov, saj jih je v skrajni sili mogoče naročiti direktno pri proizvajalcu in jih v razmeroma kratkem času tudi dobiti.
Za modele, ki jih razni distributerji prodajajo pod svojim imenom, v resnici pa prihajajo iz Kitajske pa je zadeva lahko težja. Veliki distributerji namreč vedno iščejo najugodnejšega ponudnika, kjer kupijo zelo veliko količino modelov s pripadajočimi rezervnimi deli, ko jih prodajo včasih spet kupijo enake ali novejše modele od istega proizvajalca, včasih pa nekaj povsem drugega, zato se kupcu Kitajskega avtomobila (ki sicer prihaja na police trgvin pod znanim trgovskim imenom, kašne Evropske blagovne znamke), lahko zgodi, da že čez leto ali dve ne bo mogel nikjer več dobiti rezervnih delov zanj in tako naprej.
Tudi za evropske modele, ki niso več v proizvodnem programu, proizvajalci ne proizvajajo več rezervnih delov, ko jih zmanjka, zato večini modelov avtomobilov slej ali prej dokončno poteče življenjska doba.
3.) Kaj lahko stori kupec ?
Kupci lahko pred nakupom storijo veliko. O vsaki trgovini v Sloveniji lahko izvedo koliko časa obstaja, kolikio dobaviteljev je med tem zamenjala, kako je poskrbljeno za dobavo rezervnih delov za starejše modele in tako dalje.
Še pred nakupom se lahko vsakdo pozanima in prepriča, če so rezervni deli za avtomobil dejansko na zalogi, jih prime v roke in si ogleda ali so zapakirani v originalni embalaži, ali pa pobrani iz kakšne odprte škatle avtomobila...
Če gre za nakup tekmovalnega modela, si lahko vsakdo na dirkah ogleda kakšne rezultate dosega omenjeni model, kakšne so dirke zanj, koliko je dirk, kakšna je konkurenca in se s tekmovalci pogovori o tehnični podpori.
4.) Najpogostejše napake, ki jih delajo kupci modelov:
- Veliko kupcev novih modelov zanima samo cena modela in morda še izgled škatle.
- O pomembnih stvareh, ki sem jih omenjal v prejšnji točki se sploh ne pozanimajo oziroma jih preslišijo.
- Brez da bi se prepričali v resničnost, verjamejo vsemu kar jim pove trgovec
- Modele kupujejo v tujini, kjer je preskrba z deli mnogokrat še slabša
- Da bi prihranili denar kupujejo rabljene modele, brez da bi prej sploh povprašali če zanje obstaja kakršnakoli tehnična podpora
- Modele kupujejo pri ilegalnih trgovcih, ki ponavadi po nekaj mesecih delovanja izginejo in pustijo svoje kupce brez kakršnekoli tehnične podpore
To je bilo nekaj stvari, ki jih je treba vedeti, če koga zanima še kaj, pa lahko vpraša. Za zaključek naj povem, da vse krivde za napačen nakup ne gre valiti na trgovca, ampak so za napačne nakupe odgovorni predvsem kuci, ki v večini primerov (zaradi lenobe in malomarnosti !) ne dobijo dovolj informacij o modelu, ki ga nameravajo kupiti, ampak se raje odločijo na podlagi reklamnih sporočil.