XRAY M18 novosti by ATOMIC

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Moderator: JC Borcy

XRAY M18 novosti by ATOMIC

OdgovorNapisal/-a JC Borcy » 04.09.2005, 23:12

Atomic izdal en kup novosti za naše malčke:

- Atomic Central One-Way with Titanium Shaft (XR68) - USD$21.60

It can gives you very smooth and fast cornering speed. Make use of the combination of Front Differential or front-locked Differential or Front one-way, various of running charateristics can be achived!!

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- Atomic strengthen Arm for XRay M18 - USD$5.30
Fibre Strengthen suspension Arm for Xray M18, Different combination of Caster and Camber angles are provided:
(0* Caster/ 0* Camber) [XR62]
(0* Caster/ 1* Camber) [XR63]
(0* Caster/ 2* Camber) [XR64]
(6* Caster/ 0* Camber) [XR65]
(6* Caster/ 1* Camber) [XR66]
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- Atomic Adjustable Shock for X Ray M18
The body of shock embebed screw thread and made it adjustable in spring pre-load tension. The ride height of chassis can be easily changed by just turn the collar.
Atomic Adjustable. Shock for X Ray M18 [XR61] - USD$7.90
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- Atomic Strengthen Drive Shaft for X-Ray M18
Made of Hi-tensile steel, strong and can resist impact!
Atomic Strengthen Drive Shaft for X-Ray M18 [XR60] - USD$15.80
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- Rear Toe angle Adjustment Titanium turnbuckles Set for Xray M18
Titanium turnbuckles set for the adjustment of Rear toe angle of Xray M18. Fine tuning of toe angles can be made.

More Toe-in angle at rear, give u hi-rear traction when coming out of corner. Less Toe- angle, gives u fast turning respond and smaller turning angle.
Atomic Rear Toe In/Out Adjustment Set [XR59] - USD$6.50
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- New version Anti-Roll bars kit for Xray M18
Re-dsigned bulkhead cover and new roll bar mounting hub,
Provide better and smoother conjuntion movement of the A-arms.
Ensure less chasis rolling when fast cornering, a must used item in hi- speed and hi-traction track.
Atomic Anti Roll Bar Kit for XRAY M18 (Secord Edition) [XR55] - USD$18.40
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- 48 Pitch Motor gears for 300 size motors
New motor gears range from 11t to 20t, suitable for most 300 size motors. Set screw included in each package.
Atomic 48p motor gears serires:
#Y006 --- 11T Alloy Motor Gear
#Y003 --- 12T Alloy Motor Gear
#Y007 --- 13T Alloy Motor Gear
#Y008 --- 14T Alloy Motor Gear
#Y009 --- 15T Alloy Motor Gear
#Y004 --- 16T Alloy Motor Gear
#Y010 --- 17T Alloy Motor Gear
#Y011 --- 18T Alloy Motor Gear
#Y012 --- 19T Alloy Motor Gear
#Y013 --- 20T Alloy Motor Gear
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LP, Borut
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OdgovorNapisal/-a MaNe » 05.09.2005, 16:14

Komentar enega najbolših avstrijskih dirkačev na te dele in povdarek na kaj je treba najbolj pazit pr teh malih avtih.

Žal je v nemščini, ko bom mel čas ga bom prevedel. Lahko ga tudi kdo drug.

Oh, viele schöne Tunigteile für diejenigen die sich nicht auskennen !



Freilauf : beim 18er funktioniert der normale Freilauf nicht

Und der in der Kardanwelle schon gar nicht,

Kugeldiffs sind viel besser, die kann man von der härte einstellen !

Braucht man aber nur hinten !





Die oberen Querlenker fahren wir mit 0 Grad schon seit einem Jahr !





Einstellbare Dämpfer: bei einem Federweg von 2mm ist das wohl lebenswichtig !

Da ist die Höhenlehre 1000% wichtiger



Stahlantriebswellen, wieso ?

Bin mit einem Satz Plastik den ganzen Winter mit dem 300 Motor gefahren !



Einstellbare Spurstangen sind ganz net, nur wehr kann das messen ??



Stabi: ein muß bei 2mm Federweg !!??





Motorritzel, können ganz nützlich sein, wir verwenden die 1:10er Ritzel mit einem Einsatz



Nicht für ungut, wir haben schon so gut wie alles probiert, ist aber alles Schwachsinn !!!



Bei den Autos mit Brushless Motoren oder 300 ist das wichtigste die Reifen, die Spurbreite, härtere Federn,

0° Querlenker vorne, 2,5° Vorspur hinten und die Bodenfreiheit 2mm, außerdem sollte die Karosserie keinen

Millimeter zu hoch sein, also max. ausschneiden, natürlich der Einbau der Komponenten der Elektronic

sollte auch so tief wie möglich sein ! Alu Motorblock ist eh klar, und fertig,



von den Servos sprech ich erst gar nicht ! die machen auf unserer Bahn 0,3-0,4 sec. aus !



den restliche Geld kann man in Akkus und Reifen investieren, und nicht in schön glänzenden Sondermüll !!
LP
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