Nov trenažni model - za začetnike

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Nov trenažni model - za začetnike

OdgovorNapisal/-a Mr.Bostjan » 27.05.2004, 09:50

Živjo!

Letos poleti imam namen skonstruirati nov trenažni model na osnovi predhodnika E-Trainerja, ki me je osebno zelo presenetil z dobrimi letalnimi lastnosmi čeprav ga neposredno žene navaden speed 600, ki se napaja iz 8 celic.

Zadal sem si sledeče cilje:
1. Povečanje površine krila pri isti ali manjši masi, da bo model počasnejši
2. Izboljašnje izgleda modela
3. Izbira pogona z reduktorjem ali brezkrtačnim motorjem (BK).

Na vas (predvsem začetinke, dobrodošla pa bodo tudi mnenja starih mačkov) se obračam predvsem glede tretje točke, torej izbire pogona. Ideja o novem modelu je namreč že stara in se je v tem času na področju pogonov marsikaj spremenilo. Moj prvotni namen je bil uporabiti Graupnerjev jermenski reduktor in motor speed 600 race, ki je po mojih preračunih precej boljša izbira od neposrednega pogona s speed 600 pri ISTI vhodni moči. Tako bi kombinacija z reduktorjem zagotavljala ISTO hitrost modela in precej boljši vlek, saj bi namesto 8" elise vrtela vsaj 10" eliso. No, potem so pa tu še razni BK pogoni ... aktualen bi bil kakšen "outrunner" (na primer AXI) saj odpade potreba po reduktorju, poleg tega pa imajo še daljšo življenjsko dobo.

Torej ...
Zanima me, katera oblika pogona se vam bolj dopade glede na to, da je proračun začetnika običajno precej omejen?

Da bo izbira lažja, naredimo primerjavo (preko palca):
a.)
Speed 600 race ... 5 kSIT
Power gear 2,5:1 ... 7 kSIT
Krmilnik ... 10 kSIT
--------------------------------
Skupaj: 22 kSIT

b.)
AXI ... 18 kSIT
Krmilnik ... 20 kSIT
--------------------------------
Skupaj: 38 KSIT

PS.
Če se kdo s čimerkoli ne strinja, naj pove, pa bomo popravili saj sem cene na hitro "zmetal skupaj". Bistvo pa je, da bi naredili stroškovno primerjavo dveh ekvivalentnih pogonov ter ugotovili splošno mnenje glede optimalnega pogona za tovrstni model.
Lep podzrav,
Boštjan Perdan
DMA Modra ptica
Uporabniški avatar
Mr.Bostjan
Član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18.04.2004, 22:42
Kraj: Šenčur

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 27.05.2004, 10:03

Boštjan

Odlična ideja!
Po moje niti ni tako zelo pomembno koliko točno stane kateri pogon.
Če imaš čas (če se ti ljubi) pripravi načrt modela tako za klasičen ,
kot BK pogon. Nekateri imajo višji nekateri nižji proračun , kdo se bo kljub nizkem proračunu vseeno odločil za BK pogon... Pomembno je , da je zadeva čimbolje dokumentirana , saj opažam , da imajo začetniki (tem pa je v prvi vrsti tak model namenjen ) ravno s tem , največ težav.


lp Slowfly
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.05.2004, 11:35

zakaj sploh 600 motor aku za 600 ma 1/2 kg

400 z reduktorjem im 450g potega pa vleče pol manj ampov
konstrukcija mora bit lahka pa se da narest trejnerčka ki špila je simpel in dostopen
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mucek » 27.05.2004, 11:42

Jest tud bolj navijam za 400 z reduktorjem, ker zadeva pride precej dostopnejša, pa še lažja, kar se pozna pri grdih pristankih. :twisted:

LP, Grega
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 27.05.2004, 12:46

Pri vsej poplavi raznih ARF parkflyerjih na "400"tko pa bi res pasal en lep trejner na "600"tko. Jaz sem za 600 !
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.05.2004, 14:11

Andrej Petrovčič napisal/-a:Pri vsej poplavi raznih ARF parkflyerjih na "400"tko pa bi res pasal en lep trejner na "600"tko. Jaz sem za 600 !


:D :lol:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Mr.Bostjan » 27.05.2004, 14:16

Živjo!

Sam prihajam še iz stare šole, ko smo se letenja učili s 1,5 m trainerji s 6,5 ccm motorji in takšen model v elektro različici bi rad ponudil tudi današnjim začetnikom.

Modelov s 400 pogonom je na tržišču že več kot dovolj. Poleg tega imam občutek, da je treba pri malih modelih precej bolj paziti na težo modela ... tako sem se sam nasmolil z modelom na speed 400 z reduktorjem za katerega sem uporabil kar ostanke iz delavnice in je bil odločno pretežak. Obliko slednjega bom sedaj uporabil za novega trainerja. :)

Skratka, oblika in osnovni gabariti modela so več ali manj določeni. Odprto ostaja še vprašanje pogona in razni manjši detajli, kot na primer pritrditev krila: z elastiko ali vijaki? Dr. Cajhen bi dejal z elastiko!

Še enkrat vabim začetnike, da podajo svoje mnenje.
Lep podzrav,
Boštjan Perdan
DMA Modra ptica
Uporabniški avatar
Mr.Bostjan
Član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18.04.2004, 22:42
Kraj: Šenčur

OdgovorNapisal/-a overman » 30.06.2004, 16:01

Sam se komaj zacenjam okvarjati z letenjem (jadralnim), ampak ze cutim kako me bo cez cas prevzel elektro (bencin odpade, ker imam rad tisino-mir). Zelel bi si modela, ki bi solidno vlekel ter ostal dolgo v zraku. Lepo bi bilo ce bi lahko model v zrak ponesel se kaksnih dodatnih 150g balasta (AP in podobne zadeve :P ). Z tistim "dolgo" racunam na kaksnih 30 minut :roll:
Seveda pa bi bilo lepo ce bi bil model dokaj preproste gradnje, ter moznost uporabe standardnih komponent (ugodneje).

Lep pozdrav

PS: to je bilo mnenje popolnega laika, zato me ne krizat ce sem povedal kaj popolnoma nesmiselnega :oops:
overman
Član
 
Prispevkov: 44
Pridružen: 26.06.2004, 11:06
Kraj: Murska Sobota

OdgovorNapisal/-a Mr.Bostjan » 30.06.2004, 17:59

overman napisal/-a:PS: to je bilo mnenje popolnega laika, zato me ne krizat ce sem povedal kaj popolnoma nesmiselnega :oops:


Ni kaj kritizirati ... še več takšnih odgovorov, prosim! :D

30 minut? Ni problema ... boš pa moral malo globje seči v žep! Se pa da tudi z navadnimi Ni-Cd to doseči, le parkrat moraš vmes pristati ... še nejvečji problem je pregrevanje motorja (zlasti poleti)
Lep podzrav,
Boštjan Perdan
DMA Modra ptica
Uporabniški avatar
Mr.Bostjan
Član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18.04.2004, 22:42
Kraj: Šenčur

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 30.06.2004, 20:12

Boštjan !

Če si se do sedaj držal stare šole , ne vidim razloga zakaj se ne bi tudi naprej. Torej , kot bi rekel Dr. Cajhen - elastika. Za začetnike vsekakor bolj primerna pa tudi dolgočasna (beri dolgotrajna) rešitev.


lp Jože
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mucek » 30.06.2004, 20:46

Tudi meni se zdi elastika primernejša. Mene (no, avion) je v mojih začetkih kar precejkrat rešila večje škode. Se mi zdi, da jee še vedno precej boljša kot plastični vijaki kar se tiče trdih t.o. pristankov...

LP, Grega
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a SG1 » 15.07.2004, 08:11

Živjo!

Jaz sem za Speed 600 brez reduktorja, vpetje krila z elastiko ter standardne komponente.

Lep pozdrav!

Samo Gaberšek
Uporabniški avatar
SG1
Novinec
 
Prispevkov: 27
Pridružen: 20.01.2003, 13:31
Kraj: Vrhnika


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov

cron