F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 11.07.2004, 16:00

Novi trupi za F5J.

Info:

e-mail: peter.kolman@spad.si
GSM: +386 41 768 912

http://www.spad.si

cena 8.000 sit

teža 30-50 g.



LP
Sebastjan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a Icoman » 11.07.2004, 21:58

Mouhec
Dal si gor sliko dokoncanega telsterja.Zanim me ali je model dobro viden v zraku glede tega da je folija prozorna.Pa se zanima me ali si to naredil sam doma ali si kupil v panoptikumu,kajti slisal sem da ima panoptikum dosti rahle modele, in da je potem treba se nekaj ojacevati(zanima me koliko)?


Takole...
na kakih 200 metrih je še dobro viden... na spodnji strani uške je sicer do polovice prekrit z črno folijo ampak v zraku je vseeno zelen. Na zgornji strani kril ima na uškah bele lise tako da se tudi loči kako je obrnjen.
Vsa folija je oracover razen trupa ki je Signal-ora tudi oracover.
Kit sem kupil v Mantua model v Ljubljani, narejen pa je v dnevni sobi.
Ojačan je trup in sicer z bolj trdimi balzovimi letvicami dve letvici pa sta smrekovi(spodnji)
Za plank tupa zgoraj in spodaj sem uporabil 3mm balso da sem robove
lahko zbrusil v večji radij.
Krilo je ojačano kjer se uška spaja v srednji del 2 X 30g steklenko
in pa na koncih kjer dajemo čez krilo elastike.
Sprednjo letvico sem prepojil z cijanokolom da nebi že z likalnikom
zaj***al profila ker je tale letvica mehka kot depron.
460 g RTF z 8N 650mAh kan
LP,Ico
Uporabniški avatar
Icoman
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 21.02.2004, 11:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 12.07.2004, 00:00

Fullspeed:
ideja, koncept in izvedba trupa se mi zdijo nekam znane :idea:

Bostjan,Damjan,Zlatko & Co.
trup je super, pravi lepotec 8) samo zanima me tehnicna izvedba pylon nosilca za krilo :idea: (po moje mora biti krilo mora cvrsto pritrjeno na trup brez moznosti nagibanja krila levo-desno :!: ...) seveda ni problem narediti dovolj cvrsto ampak zelel bi hkrati cim manj dodatne mase (leseni nosilci, jekleni vijaki :roll: ...)
...da pa bi bil trup uporaben za ''Nacionalko'' ni dvoma :?: , samo spet kako bi se pylon obnesel na vitlu :?:
ce se kateremu da, naj mi prosim razlozi vaso izvedbo pylona :wink:

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Goldi » 12.07.2004, 06:04

Ivica!

Narejene pridejo še karbonske "solzice" glede na profil - MH32, ki pridejo nalepljene na trup. Tako imaš trup uporaben za vse profile, le dela je več s "solzicami. Vse je naštudirano :lol:

Ko bo končano bodo slike objavljene. Mi nič ne skrivamo ( še vsaj zaenkrat :twisted: )
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 12.07.2004, 07:33

belovic napisal/-a:Fullspeed:
ideja, koncept in izvedba trupa se mi zdijo nekam znane :idea:

lp,ivica


Ja Ivica, verjetno da ti je znano, vendar je bil model v izdelavi že pred tvojo objavo :). Kakorkoli razlika je v tem, da je tukaj palica že zraven in jo ni potrebno lepiti. Torej - trup je navit v enem kosu !!!! in tako odpade kakršnokoli lepljenje palice na gobec trupa!!.

Cena pa je tudi več kot primerna :)

LP
Sebastjan
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 12.07.2004, 08:06

fullspeed kako je mišljena montaža krila nekako ni vidno iz slikce
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 12.07.2004, 08:20

MC GAYVER napisal/-a:fullspeed kako je mišljena montaža krila nekako ni vidno iz slikce


Na trupu (gobcu) je del ravne površine.Krila lahko montiraš direkt na trup - vijak !, ali pa si omisliš distančnike oz baldahin.

Lp
Sebastjan
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a Kroko » 12.07.2004, 10:01

@fullspeed
Kakšna je dolžina trupa in kakšna je dolžina gobca? Kakšen je premer trupa?
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 12.07.2004, 10:37

Evo podatki trupa gledano od začetka gobca nazaj - vse so notranje mere!!

fi 26 mm, na 50 mm trupa je fi 30 mm, na 100 mm trupa je fi 40 mm.

Dolžina gobca do začetka mizice - prvi rob krila je 300 mm

od prvega roba krila - mizice proti palici je 200 mm.

fi palice na začetku 20 mm - > 8 mm na koncu.

dolžina trupa caa 1100 mm

LP
Sebastjan
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a Boštjan » 12.07.2004, 15:50

MC GAYVER, vidim da maš novo slikico. Kaj maŠ to za eno mašino?
Uporabniški avatar
Boštjan
Član
 
Prispevkov: 30
Pridružen: 08.05.2004, 22:14
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 12.07.2004, 19:38

tole je pa Grunau baby ki pa že dolgo ni več pri meni
posnetek je pa nastal na Kalu nad Hrastnikom na srečanju modlarjev na hribu ki sva ga z Andrejem spravila skup pred dvema letoma


lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.07.2004, 21:38

Robi napisal/-a:
damjan napisal/-a:Kaj vam je pošel zagon ?
Že par dni ni nobeden nič povedal - napisal, kaj dela novega, ali kaj je kdo pogruntal.


Dogaja, dogaja :D Nastaja še eno vakumirano krilo z vpadljivim imenom: MH Killer LP, Robi


Danes vzeto krilo iz vakuma je že obsojeno na odpad :cry: Ni zdržalo niti osnovnega trdnostnega testa na mizi. Krilo je iz stiroporne sredice in oblečeno s 25 g tkanino, po dolžini pa ima še ojačitev iz enosmernega karbona na zgornji in spodnji strani. Ker se karbon pri upogibu nima kam naslonit (stiropor je premehak in tudi zelo malo ga je zaradi tankega profila) se je prelomil, tako de je krilo za v smeti. Sicer pa je bila teža samega krila kar osupljiva. Pri razponu 230 cm in globini 20 cm na sredini, je imelo krilo borih 123 g, od tega bi šlo še kakih 5 -8 g proč pri brušenju prednjega roba in odrezu zadnjega roba. RTF krilo bi bilo lažje od Andrejeve lesenjače :D Bogdan me je opozoril na to, kaj se bo zgodilo, ampak sem verjel Ivici in Roku. Njuna teorija drži za stirodur, kar sem tudi preizkusil na krilu, s katerim sem letel v Kamniku, v stiroporu pa mora biti med karbonoma nekaj trdnega, kar daje oporo. 5 mm balsa postavljena pokonci bi za F5J potrebe sigurno zadostovala, seveda za normalno letenje, brez lupingov in podobnih neumnosti.

Lep pozdrav,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Ebola » 12.07.2004, 21:54

Iščem trup za F5J ali se spalač kupit zgornjega!

Hvala za pomoč

Leon
Ebola te reši ....
Uporabniški avatar
Ebola
Naš človek :)
 
Prispevkov: 139
Pridružen: 07.07.2004, 18:16
Kraj: Maribor - Miklavž

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 12.07.2004, 22:05

SHEAR WEB pravijo v angleščini povezavi med zgornjo in spodnjo pasnico nosilca krila. (STOJINA ji pravimo po slovensko) Ta je zadolžena za prenašanje strižne sile, ki nastane med pasnicama nosilca med upogibanjem krila. Pri manjših obremenitvah in (ali) trdnejšem stiropornemu jedru krila tega ni treba, a če hočete narediti lahko in še vedno zadosti trdno krilo, sama oplata in mehka sredica ne moreta kljubovati strižni sili. Zadeva se "stečka", razdalja med pasnicama nosilca se zmanjša, kar posledično dodatno poveča tlačno napetost v zgornji pasnici in zadeva nato "klecne".

Zanimivo rešitev tega problema je imelo "tapravo" jadralno letalo Windrose. Krilo je narejeno iz stirodura. Pasnice krila so iz karbonskega rowinga. Za prenbašanje strižne sile, pa so služile bukove paličice zapičene v stiropornemu jedru tako, da so potekale v krilu vertikalno naravnost med pasnicama nosilca. Nosilec je izgledal kot vodoravno postavljena lojtra....dve močni pasnici iz karbona, ter bukovi klini vmes.

Morda bi se dalo kaj takega uporabiti tudi na krilu za naš model !?

Čeprav naslednje priporočeno branje zadeva pravo letalstvo, vseeno za razumevanje obremenitev v krilu in namenu posameznih elementov za kljubovanje določenim obremenitvam, priporočam pogled v knjigi:
(zagotovo se dajo kupiti tudi na Amazon.com)

- Martin Hollmann: COMPOSITE AIRCRAFT DESIGN
- Andrew C. Marshall: COMPOSITE BASICS

Toliko o premagovanju strižne sile, ki se pojavi pri upogibnih obremenitvah krila. Če ima kdo kako dodatno vprašanje na to temo, se z veseljem spustim v debato.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.07.2004, 22:16

Vse je jasno, že prej je bilo jasno, ampak treba je bilo probat :cry:
Sicer pa, tista 5 mm pokončno postavljena balsa ne bi vagala dosti več kot tisti stiropor, ki bi ga izrezal iz krila. Ampak treba bi bilo izrezat ven stiropor in zlimat skupaj pokonci postavljeno balso ... Priznam, da me je pokopala lenoba :lol:

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 12.07.2004, 23:15

Sebastjan:
naj ti povem da je ideja in pozitiv za trup nastala se preden se je sploh porodila ideja o F5J :!: v glavi Andreja & Co., ker je trup bil sprva misljen za SAL :idea: in sele kasneje sem dobil idejo da bi se ga dalo uporabit za F5J :!: ... prve slike sem objavil meseca aprila tako, da ne me basat :roll:
no, sicer pa ima vsak clovek svoje veselje in ce koga veseli Copy-Paste in bi se poleg tega rad kaj zasluzil, naj uziva :oops: ...

Robi:
Iskreno sozalje za uniceno krilo :( ... Z Rokom sva ti dobronamerno :!: svetovala za krila iz stirodurja, ki je veliko bolj kompakten kot ''velikozrnat'' stiropor!! Jaz nikoli ne delam kril iz navadnega stiroporja brez ''remenjace'' in tudi moje F5J krilo ima stojino iz 3mm balze (navpicno letnice!!! + roving ), kar mislim da sem ti povedal na tekmi v MB in tudi pokazal da prenese tudi veliko vecje obremenitve :!: kot ostala F5J krila...

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 13.07.2004, 00:02

belovic napisal/-a:Sebastjan:
naj ti povem da je ideja in pozitiv za trup nastala se preden se je sploh porodila ideja o F5J :!: v glavi Andreja & Co., ker je trup bil sprva misljen za SAL :idea: in sele kasneje sem dobil idejo da bi se ga dalo uporabit za F5J :!: ... prve slike sem objavil meseca aprila tako, da ne me basat :roll:
no, sicer pa ima vsak clovek svoje veselje in ce koga veseli Copy-Paste in bi se poleg tega rad kaj zasluzil, naj uziva :oops: ...


lp,ivica


Kakorkoli ivica, trup (pa kakršen koli- oni stari) ki ga uporablja vsaj ene 20-25 ljudi v SLO je star caa 5-6 let. Ja pa Andrej je bil prvi ki ga je kupil.

Ok ker si imel idejo. No pa še tole. Obstaja tudi zeloo dober trup za classic HLG, kakršnega tudi še nisem nikjer videl je pa tudi star caa 6-7 let. (Si takrat tudi že vedel za HLG kategorijo???

Drugače pa kaj si hotel povedat?? Avtorske pravice? , ali da je trup predrag? Kar se tiče COPY/PASTE - si opazil da je pri tem trupu palica že zraven ( nič lepljenja). Pa še to model za trup je narejen preceeeeeeej drugače kot tvoj :).

Zelo se zabavam ko berem tole debato!!

No pa da ne bo prehudo.

In ivica ter kompanija. Veliko sem jih že povabil, pa bom še vas.

V Litiji 5 in 6 septembra je miting. Upam da se ga boste udeležili. Baje kakor slišim ste fina druščina, in nekaj jih celo poznam. (Sem mislil da se bom celo kake tekme udeležil - pa mi ne znese :( )

PS.:

Nikoli še nisem videl (pa se ne zezam) pravega SAL modela - v živo - predvsem starta !!, zato mislim da bi bila kakšna prezentacija zelo zanimiva.


LP
Sebastjan
Zadnjič spremenil fullspeed, dne 13.07.2004, 00:05, skupaj popravljeno 1 krat.
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a Robi » 13.07.2004, 00:03

Ivica (tudi Rok) brez panike. Ničesar vama ne očitam. Pri krilih iz stirodurja je bil vajin nasvet res zlata vreden, ampak ker me je presenetila trdnost tega krila v vseh mogočih situacijah sem si pač mislil, da bo ista tehnologija zdržala tudi "normalno" letenje s stiroporno sredico. Nič hudega, bomo pač naredili novega, boljšega, trdnejšega. MH killerja :lol: Mimogrede bi še kar na tem mestu vprašal, če ima gdo slučajno za prodat vsaj 2m enosmernega karbona (pod nujno)??? Ponudbe pa rajši na pm ali mail, da ne bo še kakšnih pritožb nad komercialnimi oglasi :wink:

LP,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 13.07.2004, 01:39

>Drugače pa kaj si hotel povedat?? Avtorske pravice? , ali da je trup predrag?<

Avtorske pravice, kje pa :roll:... ce bo le pripomogel k se vecji popularizaciji F5J...
pa tudi mislim, da je cena za trup postena :idea: glede na material in vlozeni trud...

hotel sem le, da bi bil malo bolj inovativen in kreativen 8) ter s svojo idejo zasluzil kaksnen tolar, ne da bi bilo treba kopirat druge :!:
...

in hvala za povabilo, ce bo kaj casa se vam bom z veseljem pridruzil :lol:

lp,ivica
Zadnjič spremenil belovic, dne 13.07.2004, 11:48, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Goldi » 13.07.2004, 08:02

Ahoj!

Kako se vam ne zdi logično, da edino vzdolžni nosilec preprečuje zvijanje (navzgor) krila pri obremenitvi. Samo tkanina in enosmerni karbon brez nosilca je "luk i voda"! Ja kam pa se pri obremenitvi poda tkanina brez nosilca??? Ja v stiropor vendar. In stiropor je mehak in ga "cvikne". Ta postopek izdelave krila z enosmernim karbonom je lahko samo za kakšnega slowflyerja, kjer ni obremenitev. Modeli F5J pa niso nevem kako lahki. Potrebno je tudi računati na kakšen nepredvidljiv manever..... :lol:
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron