F5J- Elektro jadralci-nadaljevanje

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a sharkpade » 31.08.2004, 19:23

potem pa če bom imel čas se vam pridružim.
Pa če dobim še en komplet celic in polnilec. Aja kwa pa imaš ti za en model, kolk je težak,... pogon in prop


miha
Sharkpade
Uporabniški avatar
sharkpade
Naš človek :)
 
Prispevkov: 161
Pridružen: 29.05.2004, 15:26
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Vombat » 31.08.2004, 19:58

Telstar 400, Mega X 400 6V, prop je Gunther. Mam 8 celic kan 650. Teža je okoli 550g. Samo je model bil že stokrat v koruzi, na njivi in drugih neprijaznih terenih tako da je bolj bogi.
Pridi če maš čas
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a sharkpade » 31.08.2004, 20:03

bom "fehtal robija če bo čas. Tako da bom poskušal priti sm mi mal treninga manjka zato ker praktično še nikoli nisem pristajal na ravnini tako da se zna zgodit da jo razbijem. Je pa trdna ko terminator. Vsaj krilo saj ima 300g. bom do tekme poskušal naredilt novo. :D
Sharkpade
Uporabniški avatar
sharkpade
Naš človek :)
 
Prispevkov: 161
Pridružen: 29.05.2004, 15:26
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 01.09.2004, 16:55

sharkpade napisal/-a:še načrt


Zdravo

Jaz ti priporočam da narediš 2 metrske krile. Meni so se zelo dobro obnesle in sem bil z njimi zelo zadovoljen. V zraku jih nikoli nisem šparu in so dosti zdržale. Sedaj so pa res v dveh polovicah, vendar je to posledica pikiranja v gozd. Že delam nove in upam, da mi bo uspelo do 11. 9.

LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a sharkpade » 01.09.2004, 20:32

ej a mi lohk kdo pove kako bi zmanjšal težo kanje z 800g na vsaj 650g če ne manj prva rešitev je krilo, ki je že zamišljeno, kaj pa trup zdaj imam lesen prednji del in palčko pa še V rep.

lp

miha
Sharkpade
Uporabniški avatar
sharkpade
Naš človek :)
 
Prispevkov: 161
Pridružen: 29.05.2004, 15:26
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a sharkpade » 01.09.2004, 20:37

ej a mi lohk kdo pove kako bi zmanjšal težo kanje z 800g na vsaj 650g če ne manj prva rešitev je krilo, ki je že zamišljeno, kaj pa trup zdaj imam lesen prednji del in palčko pa še V rep.

lp

miha
Sharkpade
Uporabniški avatar
sharkpade
Naš človek :)
 
Prispevkov: 161
Pridružen: 29.05.2004, 15:26
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a rock » 02.09.2004, 09:40

V temi F5J-Info,

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?p=29029#29029

sem objavil članek. Kaj je "F5J". Menim, da je lahko zanimivo za vsakogar, še posebej pa nujo za vsakega F5J navdušenca.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.09.2004, 10:01

BRAVO ROK!!! :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 02.09.2004, 12:39

mene pa zanima kako so nastale ostale v FAI ju priznane kategorije in kako so postale "zakon" pod njihovim okriljem.

Mislim, da če se izoblikuje tale naša kategorija po nekih "pametnih" pravilih, ki bodo zagotovila dolgotrajno zanimivost (s tem tudi številčno udeležbo na številčnih tekmovanjih), potem organizacija FAI ne bo mogla več zatiskati oči pred to novo kategorijo, in jo bo prisiljena spraviti pod svoje okrilje....sicer pa FAI ne rabimo, če ne bo nič "ukrepala"!?

Seveda se na FAI ne spoznam preveč, ampak zakaj je pomembno da bi nam neka birokracija krojila smernice razvoja neke kategorije. Zakaj nebi bilo obratno! Masa ljudi zainteresiranih za neko dejavnost ()v našem primeru mi s F5J) izoblikuje pravila in postavi temelje ki bi jih enostavno morala povzeti FAI.

A razmišljam narobe?

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 02.09.2004, 13:08

Mitja prav nič ne razmišljaš narobe.

HLG je nastal kot igračkanje velikega števila navdušenih modelarjev. Čez čas se je preobrazil v SAL ali DLG. Vsa svetovna histerija je pripeljala do odločitve FAI-a in kategorija je postala uradna FAI - F3K kategorija. Če ne veš šele predkratkim dve leti nazaj, ko je v Sloveniji vse skupaj zamrlo.

Marsikateri se sprašuje, saj nihče nima volje zadeve speljati. Volje res ne vem, koliko je je. Kakorkoli možen je pa vsaj prvi korak. 25. september, Madžarska.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 02.09.2004, 14:00

Če malo pogledamo fotke iz madžarskih tekem bomo hitro opazili da se pretežno "stari" modelarji udejstvujejo tudi na zmagovalnih odrih prevladujejo starejši. Starim mačkom pa se dostikrat ne ljubi ukvarjat z raznimi FAI in feji se zmenjo naredijo ligo (žilnska liga) dogovorijo pravila in to je to, srečajo se zabavajo se in klasa je popolna

Konec koncev pa kaj kurac rabimo FAI, da ji bomo licence plačevali kaj nam pa nudi, kaj je boljšega v njenem okrilju

BDW slo licence itak ne veljajo ker je SLZ isključila modelarje iz svojih vrst ker ni 100 članarin letno kar oni smatrajo za minimum :shock:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 02.09.2004, 14:08

En amerikanc je z raketnim avtomobilom dosegel zvočni zid. 8) Bil je prava faca....seveda pa se ni zmenil za nobeno mendnarodno organizacijo...

Veliko let kasneje sa njim pa so Angleži prebili zvočni zid z avtomobilom na dva reaktivna motorja z dodatnim izgorevanjem. Ker so to storili "pod okriljem mednarodne avtomobilske zveze" sedaj trdijo DA SO ONI EDINI IN PRVI, KI SO PREBILI ZVOČNI ZID Z AVTOM!! :shock: In imajo uradno priznan rekord!!??

Torej če si v neki zvezi si priznan, če pa nisi si pa nula :twisted:

Naj gre vse skupaj u k.... !

Gajver prikimavam z glavo na tvoj zgornji post!
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.09.2004, 20:00

belovic napisal/-a:Miha, predvidevam da si si nagledal model z razpetino cca. 1,5m :?: :!:

no, naj povem se jaz svoj pogled na manjse modele z LI-po celicami...
po moje se avioni z razpetino okoli 1,5m na vecjih visinah veliko slabse odrezejo kot tile s katerimi letimo cca. 2 metra rapona...

a ste ze kdaj poskusili leteti HLG hkrati z joticami ali 2m nacionalko?? povem vam da je ceprav vrhunski HLG prav bogo letel proti ta vecjim... zakaj pa mislite da v nekaterih klasah omejujejo rapon kril? ker v praksi ponavadi drzi vecja razpetina boljse jadralne lastnosti :!: :!:
in prepricam sem da bo tezko doseci cas 9-9,30 minut pa ceprav bo visina nekaj vecja :wink: manjsa masa tudi ni vedno v prid... ''zgoraj'' skoraj vedno piha in tak avion bo enostavno stal na mestu, ce pa ga obtezis ne dobis nic drugega ko leteci kamen :idea:
po moje je se vedno idealen avion za razponom 1,8 do 2,0 metra,
a to je le moje glasno razmisljanje in bomo videli kaj bo cas prinesel...
mogoce se bo F5J spremenil v dirko motornjakov ali pylonov ki jim sploh
ne bo treba jadrati :wink: (mogoce se bo kdo opogumil in na eni od prihodnjih tekem konkuriral s Parky-em li Piper-jem :lol: :lol: :lol: )

lp,ivica


Ivica, prav imaš! Gledal sem model "Rival Just". Če je prazen res samo 170g, potem je to to!

Slika

Ko sem v soboto letel s Parkyjem tistih 47 minut in pa če malo podrobno pogledam Telstarje kako so se odrezali na vsaki tekmi, pa če še malo dodam svojih sicer bolj malo izkušenj, bi moral tak model biti pisan na mojo kožo.

Velikih modelov sem se po domače povedano "najedel" in bom poskušal ostalim pokazati malo drugačno pot. Upam, da se bo obneslo.

Pogon bo NEPOSREDEN. Dober prenos stane, pri nesrečah pa ravno prenos nasrka. Za eliso bom uporabil Cam speed prop 4.7 x 4.7 z mojo modifikacijo, če tega ne bo prepovedoval pravilnik ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 02.09.2004, 20:21

:lol: :roll: :D

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.09.2004, 20:40

He, he Robi, jeb**** se bom šel malo pametnega. Letos mi je na nekaj tekmah šlo preveč simpel, moram malo tople vode odkrit, da bom znal ceniti modele made in SLO (Andrej Petrovčič).
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a belovic » 02.09.2004, 22:55

kot bi na jugu rekli: ''zivi bili, pa vidjeli...''

sicer pa je najmanjsi problem HLG-ja motorizirat :wink:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Robi » 03.09.2004, 06:17

Že pred leti so bili na F3J tekmah poizkusi s HLG-ji v prvih jutranjih štartih, ko je bilo še vse mirno in brez termike, vendar se niso obnesli. Vseeno leti 2,7 kg težak Experience v takih pogojih boljše kot HLG, da o sedanjih modernejših F3J mašinah ne govorimo.
Moje mnenje je, da smo s sedanjimi modeli kar na dobri poti, jaz osebno razmišljam še o enem krilu za vetrovne pogoje.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 03.09.2004, 08:15

jaz osebno razmišljam še o enem krilu za vetrovne pogoje.
:D :D :D

na polovici tekem je pihalo in ta stavek je najpogosteje napisan stavek v F5J tematiki dejmo no že enkrat izumit to krilo za veter :shock: :D :D
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.09.2004, 09:36

dejmo no že enkrat izumit to krilo za veter


Ni kaj izumljat!

Kaj naj pomeni "krilo za v veter" ?

To, da bo v vetru 50 km/h, lahko še vedno letelo saj 15 km/ naprej, brez da bi grozno hitro izgubljalo višino.

(številke sem sedajle kar napisal kakršne so mi na pamet prišle...morda imate vi v mislih kake druge...želje)

To pomeni da bo moralo letalo leteti s hitrostjo 65 km/h (50+15) zelo dobro.....

Treba je samo optimirati upor letala, da bo imelo pri tej hitrosti letenja kar največjo fineso. (prodornost)

Tu se samo s poizkušanjem ne da nahitro narediti kaj dosti, bolje se je vreči v aerodinamične izračune, kar pa je za marsikoga pretrd oreh ali prevelika neznanka.

Mislim da je treba predvsem veliko pozornost posvetiti "čistoči" letala; čim bolj aerodinamično, lepo izpeljani prehodi med elementi, obvezno profilirati repne površine, ter poskriti vse nepotrebne štrleče elemente...

Veliko pozornost je treba posvetiti špranjam na krmilnih površinah, kajti ti upori pridejo do izraza ravno pri letenju z večjimi hitrostimi. Tu se ne moremo več izgovarjati češ da je pomembna samo prva tretina krila, nazaj je pa izak vse zvrtinčeno. Če se s tem sprijaznimo, ne bomo mogli narediti prodornega modela!
Izbirati je treba profile krila, katerim se pojavi odlepljanje laminarnega toka čim dlje nazaj od nosa. (Laminar separation bubble location). Tu si lahko pomagamo s programom X foil, da najdemo najbolj ugoden profil. Ko iščemo karakteristike profila v X foilu, moramo iskati kompozitno polaro profila, katera upošteva spreminjanje Re števila skozi vse režime letenja. Ne tako kot pri programu Profili, ko se polara računa le za eno Re vrednost. Da razložim: pri velikih vpadnih kotih letalo leti počasi...torej z nizkim Re številom, ko pa ga "napičimo" letalo leti hitro..torej z visokim Re številom. Le tako dobljena polara profila je uporabna za nadaljne aerodinamične izračune.

Seveda pa mora biti tudi gradnja krila karseda natančna....tukaj se slabo piše "klasični konstrukciji krila".

Pa še nekaj! Hitro letalo ob neki določeni površini krila, leti pod relativno malim količnikom vzgona, zato inducirani upor ni tako velik da bi delal zgago. To pomeni da ima tako letalo lahko precej manjšo vitkost krila od običajne. To pomeni manjšo razpetino, manjše obremenitve nosilca, lažje krilo..itd...

Že nekaj časa iščem luknjo v prostem času, ki bi jo rad zapolnil z aerodinamičnimi izračuni, s katerimi bi primerjal različne "konfiguracije", da bi videl koliko kaka stvar vpliva na končni rezultat (vpliv različnih profilov, različnih oblik, različnih ploskovnih obremenitev na sposobnosti modela, tako da bi prišel do smernic, ki bi imele za rezultat letalo, ki bi čim bolj ustrezalo postavljenim zahtevam)

No, do naslednje sezone bo že veliko več jasnega :D

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 03.09.2004, 11:36

Po vsem povedanem bi prišel do zaključka, da so uporabni lahki hotlinerji, v skrajnem primeru tudi zelo lahki in veliki pyloni ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov

cron