F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 08:01

ultralajt napisal/-a:
Zakaj nima Švajgi trgovine bolj na jugu? :(



Poglej pri http://www.primusr.com



Kaj menite ? Od katerega treninga se več odnese..tistega v slabem vremenu ali tistega ko je zelo termično :?:




Enega za zajtrk, enega za kosilo enega za večerjo ;)


bo nekaj!

Evo aktualna slika danes ob 8:01.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 28.04.2004, 09:01

Jah, Miha pač ima pogoje! :D Naredi tekmo... Travnik izgleda odlično. Hmmmm...en čis tak hint....če je vroč dan, pol je termično na tistih njivah, zvečer po lepem dnevu je termično tole tvoje naselje (nad hišami in drevesi) čes dan ob delnem vremenu pa najbol seka trava (sveže pokošena po teoriji 1/4 bol kot navadna (visoka)).

Miha, jaz še ti nisem voščil obilo uspeha v avio sceni. Dobrodošel, čim manj flikanja in čim več uspeha!


Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 09:13

Hvala Jan :wink:


Še mal slikc letalnega placa pred hišo. Ko bo letos prvič košnja, se lahko kdo iz okolice kaj oglasi pa bomo skupaj leteli in trenirali :)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

Pa je le prišel...

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 28.04.2004, 10:49

Ja Miha, še malo nam lušte delaj ja....edino kar ti lahko jaz skozi okno slikam je gozd na sever, jug, vshod in zahod.... ne, počakaj....na zahod je GOZD! :roll:

No, tudi jaz se trudim, da se vam pridružim, žal šele na nasednji tekmi. (manjkal mi je trup). Kupil sem Mibotov Fly Q Elektro (1,8m) in sem se odločil, da bom na trup dal lahko dvojna krila. Ena krila so od originala (to bo bol za sprostitev in "nažigancijo") druga pa so delana tako kot Andrejeve (iste) - te bodo pa za tekmo. Sedaj le še skočim v Avstrijo po servote in regulator, in že delamo. Prilagam eno slikco, za lažjo predstavo ;)


Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rock » 28.04.2004, 13:28

Miha nam pa resne luste povzroca. To so ze niski udarci. :D :D :D

Mitja sprasujs kdaj trenirat? No, najlazji odgovor je v vsakem vremenu. Ti bo pa prav prisel vsak trenig v nemogocih pogojih. Takrat bos sam presenecen kaj vse obvladas, si malo ze sam omenil. Hecno je to, vsak zna jadrat ko je lepo vreme. Nastane pa takojsna selekcija ko le tega ni.

Se en nesrecen splet okoliscin pricakujem v tej kategoriji. Kmalu bomo zadeli pogon in model za najboljsi izkoristek. Modeli bodo brez termike ostali v zraku 9 minut. Tako da se bo prava selekcija delala v zadnji sekundi in tocnosti pristanka. Tako predlagam trening pristankov. Skratka celotne procedure pristanka. Na tekmi sem opazil pravo zmedo v fazi pristajanja. Ponavadi je na tekmovanju (je tudi v pravilniku) tako imenovani "safety" koridor. Za lazjo predstavo bi bila potrebna slika. To je koridor, ki se nahaja med mestom starta in piko pristanka. O sirini se odloci organizator, je pa predpisana visina 3m pod katero ne sme biti izveden prelet modela. To se mi zdi zelo smiselno. Nikakor se ne sme zgoditi da bi bil sotekmovalec moten zaradi napacnih odlocitev nekega drugega tekmovalca. Na tekmi v Krtini sem opazil vec taksnih nesrecnih pripetljajev. Sam sicer nikoli nisem bil udelezen, samo sem pomagal Samu pa sva skakala kot kobilice da naju niso povzl. :D

Kroko. Nekaj bom ukrenil v smeri clanka o vakumiranju kril in vsega ostalega. Zaenkrat imam tezavo, da sem brez slik, da bi bil clanek ta pravi. Samo moje besede povedo premalo. Mi je pa pravi izziv. Verjamem, da se da te modele delat na ta nacin. Mogoce bom res vse naredil, da ne bom imel reberc in folije.

Se malo glede teze pogona. Moj model ima 270g, pogon 300g. Tukaj je nekaj hudo narobe. Gledam cisto lajicno. Ampak mi logika pravi da je nekaj hudo narobe. A smo res tako leni??????
V naslednjih dneh gre moj MPJ reduktor na struznico. Po moje se da kar nekaj mesa dol pobrat? upam da je to dovoljeno? Ustavite me, da si ne bom delal stroskov.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 13:59

Dve dobri urci letenja. Huh, ok nič napornega. Pa me je vseeno jezilo, ker sem uspel narest le nekaj poletov blizu 10 minut in si na koncu pristal pred noge. Po dvanajsti nisem našel termike, kanje ki so se dvigovale so bile predaleč. Zgleda, da jih je strah modela, ker sem kar nekajkrat, ko so bile blizu letel v termičnem stolpu nad njimi 8) Je bilo fajn za videt, model vs. kanja. Jasno nisem mel za kruh. :wink: Torej večinoma sem letel le po 6 minut. Sem pa zelo primerjal KAN 1050 vs. KAN 650, oboje paket po 7N. Jasno se s KAN 1050 vzpenja lepo, vendar se res šele opazi razlika, ko se jadra in tipa termiko. So 650tke veliko boljše! Pa sem navaden amater ampak res razlika v masi tistih 40 g se še kako pozna.

No in pridna sestra je spet naredila uslugo in posnela "štart na kmetih".

Video prikazuje skoraj celoten dvig, na koncu je bil model že kar daleč in ga ni več ulovila.

Tule ga pa dol potegnete, skoraj 2.5 MB je.

http://www.modelarji.com/upload/start_kan1050.WMV

Frišni 7N KAN 1050 s polnilca (Hot Of the Charger - HOC), Speed 400 6 V, robbe 4:1 planeta in 13 x 8 Aeronaut. Spet sem vrgel bolj na izi, ker model lepo penja. Kar ne zelo razveseljuje je to, da je motor res samo mlačen. Lahko pa naredim 4 štarte po 6 sekund. Če so pogoji in rokca prava model b.p. ostane v zraku eno urco in več... V vetru je model dokaj prodoren.

S KAN 650 lahko naredim 2 in "pol" štarta, vendar model potem bolje jadra. Vendar je že slabše prodoren.

Mikajo me še KAN 350. 8 N. Bom poročal ko jih dobim!


Vsekakor pa mi pristajanje še kar gre, problem je najti termiko, pa tudi ko pomagajo živali. 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 14:05

Rok, se opravičujem za nizke udarce. :oops:

Travnik vabi, samo sedajle trava raste na "turbo" in sem jo danes že kar precej potacal. Upam, da bo kmet kmalu kosil. No potem ste vabljeni modelarji tekmovalci F5J iz bližnje okolice, da v lepem popoldnevu- večeru naredimo par štartov. 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 28.04.2004, 14:14

Huh Miha.....si ti ziher da nas ne prinašaš okoli in je noter skrit kak Hacker? :D Ne morem verjet kako to štajga...to je pa res noro.....no, saj te bomo kar hitro razkrinkali....do konec tedna grem po tale setup, pol bomo pa videli. Upam, da bo tudi moj šel takole (za take kot sem jaz bi višina dosti pomenila, ko sem bol lejvi za termiko).

Nice Video.

Lep dan vam želim..... zdaj grem pa verjetno na Štatenberg nažigavat! :D


Bye bye
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 14:23

Jan, Hacker je prizemljen. Bi pa šlo po izračunih , če samo zamenjam motor gor minimalno 7 m/s, več kot 2 x toliko kot je videno na video. V tistih 40 s motorja v F5J 7 bi modelček že res bil pikica 8)

Sem pa tudi sprobal hitrostne meje modela in doživel skoraj flutter ene uške, malo je manjkalo pa bi se utrgala. Je pa potrgalo filojo na centroplanu iz prve tretjine. What an experience!
8) Mal pofenal pa selotejp gor pripopal pa je blo! He, he.


Jan, tale tvoj Fly Q zgleda opasno! Ampak se mi zdi malo trup že prekratek za ta ogromna krila.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 28.04.2004, 14:29

Glede trupa in kril....ja razmerje bi naj bilo nekje 2:1 - Krila: trup

Krila bodo mela nekaj več kot 2m, trup pa je dolg 980mm ....Jah, ni glih 2:1, ampak za take male razlike se ne bomo sekirali. Če pa ne bo šlo kot bi moglo, pol pa...hmmmmm....bom pa samo z centroplanom letel :D

No, v realtnosti naj ne bi bilo to tako pomembno, edino kar bo je to, da bo model po višini zelo občutljiv...termika bo ga verjetno malce premetavala! :D



Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 14:51

Ja, kakšni ki tole berejo in so pasivni jih najbrž že boli glava ker toliko debatiramo o teh pogonih. Sam sem upal da dovolj pomagal in svetoval, dva video posnetka (glej INFO debato) in obširni opis postrežejo z veliko informacijami. Če so še vprašanja okoli tega pa jasno kar na plano.

Tudi o modelih in letenju nasplošno smo povedali kar veliko.

Zelo malo pa smo govorili o samih napravah in njihovih nastavitvah.

Kot popolni analfabet pri letalskih nastavitvah sem z veseljem spet poiskal navodila za napravo in se podučil o mešalcih in podobnih zadevah. Prej sem pri avtomobilih in čolnih uporabljal le dual rate, expo pa kakšen servo revers.

Sam sem že izpred 15 let pristaš Graupnerja. Pa da ne bomo tu šli v kreganje katere naprave so boljše, itd. Moj namen je samo na primeru pokazati kaj se vse da naresti z računalniškimi napravami.

Moj model vodim z napravo MC-12. Na modelu je V rep in s preprosto vključitvijo ustreznega programa v repa se servomehanizma začneta delovati usklajeno. Impresivno če to prvič vidiš 8)

Nadalje ima moj model tudi flap. Flap uporabljam pri pristajanju saj se hitrost močno zniža in model začne hitreje padati, vendar še vedno kontrolirano. Lahko bi rekli ene vrste zavora.

In sem študiral kako bi to krmilil na napravi. Nimam nobenih zunanjih stikal in podobne krame. Samo napravo. No in sem prišel na naslednjo idejo. Na ročko za plin bom ponovno namestil vzmet, da se bo centrirala. Naprej bom imel plin, v nevtralni poziciji bo zavora, da se lepo propeler zloži, ko pa bom pomikal ročico nazaj pa bo začel delovati flap :wink:

Torej, da krmilnik (SUN 1000) deluje samo v zgornjem območju sem uporabil sub trim in travel adjust funkcijo. Da ne bo začel flap lesti navzgor (bi se verjetno polomili zobčeniki na servomehanizmu) sem mu s travel adjust popolnoma omejil hod v eno smer. Z enim prostim mešalnikom sem potem zmešal plin in flap. In voila!

Velja povedati, da sem se prej sem se učil in igral na mizi s štirimi servomehanizmi in nisem poskušal v letalu.

Če bodo kogra res zanimale konkretne številke iz nastavitev bom šel in prekopiral iz naprave ter tu objavil.

Nadalje sem izkoristil možnost timerja. Ko samo malenkostno premaknem ročico v smeri dodajanja plina mi začne odštevati 60 sekund. 20 sekund pred koncem piska na 2 sekundi, 10 sekund pred koncem pa vsako sekundo.

Ker pa se štetje časa ne nadaljuje, ko spustim ročico, sem si na pultu pri strani z ježki pritrdil malo boljšo štoparico. Imam nastavljeno odštevanje 9 minut. Torej po koncu motornega časa pritisnem tipko na štoparici in začne odštevati.

Točko pristanka pa sem na travi izbral enega izmed lepih cvetočih regratov.

Velja nameniti še nekaj besed o starejši MC-16.

Glede vodenja mi je ta starejša naprava zelo pri srcu, saj ima zelo kvalitetne potenciometre in večje ročice. Od zgoraj opisanega se razlikuje po tem, da nima štoparice in pa da se lahko kvarčni kristal menja samo, če se odpre ohišje.


Kaj pa bi še lahko se poigral?


Najbrž je kdo opazil, da moj model na video posnetku velik propeler (premer 33 cm) že kar pošteno vleče v levo in navzgor. Sicer se da efekt navora propelerja omejiti z ustreznim naklonom pritrditvene plošče motorja oz reduktorja, vendar le do neke mere.

Nekateri imajo še zmešan plin in pa višino ter plin in smer. Štart je potem še bolj optimalen! Vendar to zahteva kar nekaj preizkušanja in vaje. Neukim letenja to odsvetujem.


Torej povejte, če koga od vas to zanima. Sigurno bi bilo zanimivo slišati, kako imate to narejeni ostali na primeru naprav.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a lenko » 28.04.2004, 19:04

Danes sem se prvič podal v termične vode.Sicer sem bolj začetnik ampak s kanjo je šlo super.Kljub veliki masi 800 g in motorju 480 se je model vzpenjal pod zelo velikim kotom. Po nekje petnajstih minutah pa je tako zapihalo, da me je kr prestavl, model pa je doživel bližnje srečanje z drevesom, nato se je pa še okopal v potoku.Tako letenje je zelo sproščujoče in upam, da bo naslednjič boljše. Upam da že jutri.

Lep pozdrav!
lenko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 152
Pridružen: 27.09.2003, 19:11
Kraj: Preddvor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 28.04.2004, 23:12

Mene pa zanima ce se ze kaj ve glede naslednje tekme? Ker sta napisana dva datuma. In sicer 8.5. ali 15. 5....A kdo kaj ve kako je s tem? Pa kje sploh je tekma?

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 28.04.2004, 23:22

....govorice pravijo 8.5. zaradi sovpadanja z F3A 15.5. v Vrežeju.

Sem pa se odločil nekaj:
F5J- Unlimited ne bom več tekmoval zaradi večih razlogov....
Torej...pridem s polno paro v klaso F5J-400 z novim še nerojenim modelom, tako da se pazite :lol:

(ps: da me ne bo tožil kdo za javne grožnje 8) )
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 23:37

Ja, Andrej tole je pa res škoda no, tale Soarmaster ti je pisan na kožo.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Kroko » 29.04.2004, 01:11

Še eno letalo se rojeva. Pred petimi minutami sem končal krilo.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 29.04.2004, 08:12

Še eno letalo se rojeva. Pred petimi minutami sem končal krilo.

Kar elegantno krilo.. 8) ..skoraj posnema eliptični tloris. Če si izbral dober profil(e) in dal na zaključkih pametno zvitje, zna biti zelo dobro :lol:

Ob sliki sem pomislil na to, kako se kaj obnaša krilo ki je pokrito s temno folijo (naprimer črno) ko ga pustimo da se sonči (na tleh) Črna barva se lahko na soncu segreje krepko preko 70°C pa se sprašujem kako lahko to vpliva na balzovo konstrukcijo tik spodaj :?: :!: Ali poleg temperaturnih sprememb in raztezkov lahko pride tudi do poslabšanja trdnosti balze? Črna je včasih COOL, ampak ravno zaradi straha (opisanega zgoraj) se še nikoli nisem odločil za črno folijo :roll: .

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 29.04.2004, 08:54

ultralajt...... Črna barva - folja je res cool..."giftig". Nonstop že razmišljam o črno rumenem avjonu, ampak to enostavne ne gre, zato ker črna barva absurbira toliko toplote, da lahko napimer krilo deformira...ga zvije v neželjene oblike. Trdnost balze se ne mora poslabšati, ampak preizkušeno verjami, da se krilo kar lepo zvije, če je le malo na soncu - dovol je že, da na sončnem travniku letiš z avjonom. Včasih lomi tudi rebra od kril....

Škoda! Očitno je le za dekoracijo ;)



Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 29.04.2004, 08:55

Kroko....


Super krilce, dizajn je odličen, res je lepo krilo, kot je ultralajt rekel...le profil še mora bit tapravi, pa da zvitja štimajo, pa si good to go.

Se mi samo zdo, ali si se odločil za krilo brez flapa?


Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Kroko » 29.04.2004, 08:57

Ko pa karbonski D-box izgleda tako dobro.
Mogoče se bo zrak v krilu segrel in bom dobil dodatna dviganja kot toplozračni baloni :lol: :lol: :lol: :lol:

Je pa črna folija samo tam, kjer je krilo oplankano z balso.

Namesto 104 enakih rebrc je tule 36 različnih.
Geometrijskega zvitja ni. Samo aerodinamično.

Krilo res nima flapa. Mislim, da bo kljub temu dobro pobiralo termiko. Če pa misliš na flap kot zavoro pri pristanku jo lahko naknadno vgradim saj je kontrukcija temu prilagojena
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron