Sixty - Model za pobočje

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Intruder » 19.11.2004, 13:31

Ker sem danes malce hitreje končal z šolo, in ker imam čas do 2h, sem se odločil, da se v delavnici zadeve malce premaknejo od razpakiranja k izgradnji!


Danes sem se v šoli spomnil, "zakaj pa ne bi modelu vgradil kljukice za pračkanje na gumico - stane me nič, razen 5g kaj bom dodal" ....in rečeno sorjeno. Skupaj sem zlepil dva koščka 4mm topolovega špera, jih oblikoval, da so več ali manj pasali v nulo v trup, nato sem trup malce pobrusil in nato vzel R&G 5min 2 komponentni epoxy ter lepo namazal in pritrdil. Lega kljukice je 15mm pred težiščem (težišče je natačno 1/3 krila). Nato sem se spravil razporejati komponente. Sodeč po tej sliki...

Slika

... mi nikakor ni jasno, kako je spravil dva HS-55 servota vzporedno. Ali so morda HS-50? Jaz sem se odločil za postavitev servotov zaporedno. Mizica paše v trup tako, da se zadnji vijak zadnjega servota privijači skozi luknjico v trupu pod krilom, saj drugače ne bi prišel skupaj z porosotrom za sprejemnik. Tako, kot izgleda mizica na sliki je ravno toliko pomajena nazaj, da še lahko brez problema vzamemo zadnji servo ven in prav tako pričvrstimo jekleno žičko na ročko.

Mizica kot mizica je prav tako narejena iz 4mm topolovega špera. Tam, kjer so zvrtane luknjice za pritrditev servotov, sem kanil kaplico tekočega CA-ja, da postane luknja bol močna in tesna.

Slike, ki sem jih naredil so zgolj samo za predstavo. Tudi mizica še ni zalepljena v trup, je pa narejena več ali manj v nulo, tako da se drži robov trupa že brez lepila dovol trdno.

Ko stisnem tipko pošlji, grem dalje na delo. Malce sem postal že površen, zato sem se odločil za pavzo.

P.S.

Servote še čakam, vendar se v resnici ne mudi, ker do nedelje za model ne bo časa!


Lep pozdrav!



Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil Intruder, dne 19.11.2004, 13:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 19.11.2004, 13:34

Še ena...

Točno tako bodo servoti. Sedaj še niso priviti, saj še mizica ni zalepljena. OB lepljenju muzuce v trup, sem se iz izkušenj naučil predvsem to, da pred lepljenjem stično površino trup DOBRO pobrusiš, saj ob prvem malo tršem pristanku na nos kar hitro mizica odstopi od trupa! Za lepljenje bom uporabil ali 5 minutni epoxy, ali pa 24 urni epoxy + mikrobaloni!


Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 19.11.2004, 14:52

Superca Jan! ;)

Evo, še slika kevlar modifikacije 8)

Slika
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 19.11.2004, 19:38

Jan... vso srečo z modelom in upam, da te bo navdušil.

Sicer sem (spet) malo skeptičen glede izbire servomehanizmov (vendar ne se menit za to).

Glede vijakov pa je tako, da sem skoraj 100%, da morata biti zraven dva jeklena vijaka. Plastika je zgolj za okras.

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Intruder » 21.11.2004, 15:50

Živjo TŠ!


Povej zakaj si skeptičen glede servotov?


HS-125MG.....ni ga boljšega za takšne modele. Flat servo z več kot dovol moči in pa metal getribi!


Ali mislih HS-55?

Do zdaj sem jih uporabljal in v Destiny in v FlyQ in so se odnesli odlično. Oba modela pa imata bolj kot ne enake krmilne površine na repu!

Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a » 21.11.2004, 16:12

Kolikor sem jaz računal in se pogovarjal (seveda pa me jemljite z rezervo) najbolj trpi prav višini (torej oba HS55).

Boš videl je rekel slep.

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 00:45

Tako....model je več ali manj končan.

Danes sem delal pribljižno 4 ure skupaj. Dosti časa sem porabil na servo mehanizmih od eleronov in njihovimi povezavami. Kjub temu, da je HS-125MG tisto "ta pravo" se še vedno predebeli in je bilo treba krilo malce dvigniti na enem mestu, kjer gre servo malce pod krilo. :( Dodal bi še, da so pokrovčki za servo zelo nepraktični. Ročko od servomehanizma sem mogel čisto do konca odrezati in narediti novo luknjico, da je lahko pasal pokrov na veh, saj drugače je rokica bila previsoka. Kjub temu so hvala bogu sedaj odkoli dovol veliki. Poskrbite, da bo povezava (jeklena žička) čim manj odmakjena od površine elerona - torej...spustite jo čim nižje, da boste dosegli čim večji odklon.

En problem, ki pa še nevem točno, kako ga bom rešil je pa postalo težišče. Namreč, dosti preveč nazaj je. Prestavit bi ga mogel vsaj za 30mm, kar pa še ne vem, kako bom uspel, saj v nosu več ni preveč prostora za svinec.

Pohvalil bi rad te flat wing servote HS-125, ker delujejo reeees odlično in so vsekakor vredni svojega denarja. Res sem imel sreči, da sem jih dobil sedaj po 40% znižanju. Njihova hitrost je res visoka, moči je več kot dovolj za ta model, po vrhu pa še težki niso.

Za HS-55 sem pa prepričan, da bodo zdržali. TŠ.....tvojo trditev, da pa smerno in višinsko krmilo najbolj trpita, bi pa jaz zanikal, saj niti ni logično. Imata najmanjšo površino, ni jima potrebno nevem kako držati obliko profila, po vrhu so pa odkloni minimalni. Med tem ko eleroni držijo 30% celotne globine krila, da ne omenim, kaj se dogaja, ko z visoko hitrostjo narediš rolo. :twisted:

Slike bom objavil jutri, ker sem čisto psihično uničen. Mi je današnje delo kar nekaj živcev požrlo! Je to normalno?! :?



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 22.11.2004, 01:01

Ola, Jan!

Si kar predstavljam... jaz sem tudi optimistično začel pri Flashu pri 5125 (digitalna izvedma 125), pa je res kar naenkrat bilo premalo prostora. Ampak sem nekako delno našel rešitev, ne vem pa kako bo z odkloni.

Verjetno ima Sixty še tanjše krilo in je vse skupaj še bolj zamotano. :?

Res me zanima kako si to rešil (slike) ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 22.11.2004, 09:38

Intruder napisal/-a:Slike bom objavil jutri, ker sem čisto psihično uničen. Mi je današnje delo kar nekaj živcev požrlo! Je to normalno?! :?


NI !!!!

Modelarstvo ti mora biti v užitek in za sprostitev. Če boš doživljal psihične traume zaradi enega k... modela, potem ke zadnji čas, da začneš razmišljati o nakupu albuma za zbiranje znamk ... :lol:

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 09:51

Ha ha ha :D
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 10:07

Kakorkoli.....


Model je končan.

Vzletna treža:


610g


Za nastavitev težišča sem potreboval še 65g svinca. Hvala bogu sem imel svinec, ki je bil vlit v debelini kreditne kartice, tako da sem ga lahko prepogibal in oblikoval kolikor sem želel brez posebnega napora. Celo z škarjami se ga je dalo rezat :D Celice so sedaj dobesedno obdane s svinčeno steno, tako da ne bo nobenih motenj :P :D

Sedaj, ko se je delo končalo, sem malce žalosten, saj sem prav vzljubil delo z ARTF GFK modeli. Že Destiny mi je bil v užitek, vendar so me takrat še malce mučile izkušnje. Sedaj je že bolje, vendar sem se marsikaj novega naučil, tako da bo izgradnja naslednjega modela spet malce lažja. Torej.... vaja dela mojstra in progress !!!


Obljubljene slike pa si lahko pogledate tukaj. Sicer jih ni dosti, saj sem model čisto pozabil poslikati, preden sem vse skril in zadelal :?


Lep pozdrav!


Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 10:10

In še zadnja - takšen, kot bo izgledal v zraku:
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 22.11.2004, 10:22

Jan, pohvale! :D Zelo lepo pedantno popedenano :)

Ne vem koliko si se kaj posvečal takšnim detajlom:

Slika

Ali je na krilih špranja po celem flaperonu? Potem malo premisli ;)

Sem poskusil s stisnjenim zrakom malo pihati in res, zrak se ujame ravno v špranjo in začne precej cviliti....
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 10:34

Najlepša hvala miha!


Tudi o tem sem razmišljal. Destiny je to že imela, ta pa ne. Rob je kar oster in relativno velik. Na repu me toliko ne moti, med tem ko na eleronih to kar izstopa. Videl šem že, da obstaja nek prozoren trak, ko ga je samo polovica lepljivega, vendar je stalo 5m tega kar lepe denarce, tako da potem takem sem raje brez tega, pa naj žvižga, kolikor mu duša da. Bom vsaj vedel ,koliko hitro ga pičim :P :twisted:

Kaj predlagaš ti? Ali obstaja kaka home made rešitev!?



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 22.11.2004, 10:39

Intruder napisal/-a:
Kaj predlagaš ti? Ali obstaja kaka home made rešitev!?




Zgornja slika je iz mojega modela -> home made rešitev ;)

Linka:
http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=5345

Moja izvedba:
http://modelarji.com/forum/viewtopic.ph ... 8&start=25

Samo ne sedaj reči, da v MB nihče nima kaptonskega traku ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 22.11.2004, 22:28

Bravo Jan, sedaj pa samo še na hrib!!!!!!!!!!

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

Brez vas ne bi bilo tako...

OdgovorNapisal/-a Intruder » 22.11.2004, 22:42

Hvala Tine.

Tudi jaz tako pravim. Dovol je bilo besed. Sedaj je čas, da se vsa predelana teorija ter praktična izgotovljenost modela spreobrne v High performans model, ki bo dal obilo užitkov in mnogo preletenih ur brez poškodb.

Jutri bo model verejtno sprobam. Za začetek na ravnini iz roke ter na gumico. Pa da vidimo, koliko model dejansko jadra in koliko se kaj poznajo malce spuščeni flaperoni, ali je flap + višina pravilno zmiksana, ali model pade v kovit ali samo zapumpa....nato pa na padino pa GASAAAAAAAA!

Prijatelji modelarji...zahvaljujem se vam za vse nasvete in modrosti, ki se jih delili z menoj. Marsikatera mi je prišla prav in mi tudi bo v prihodnje.

Sedaj pa še občutki in slike modela v elementu! Upam, da bom imel koga, ki bi se javil, da bo to poslikal. Sam namreč ne morem :P


Lep pozdrav!

Jan


P.S.


Hvala!
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 24.11.2004, 01:31

Tako.....pa se je zgodilo!

Danes sem sprobal, kaj je nastalo v delavnici. Moji prvi občutki so več kot pozitivni. Model, tako, kot je bil striman v nulco, tako sem ga vrgel in tako je letel ravno. Torej težišče štima, eleroni niso nič zviti....superc....

Prva stvar, ki mi je padla v oči je to, da je model neizmerno lep v elementu. Nisem se ga mogel nagledati. Druga stvar, kar me je presenetila, da kljub malim hodom model še vedno maha po zraku kot en ptič (hode bom napisal nižje). Ena, delno negativna, stran modela je dolg trup, kar je prispevalo to, da je model kljub 100% hodom smeri in višine zelo malo vodljiv. Za rekreacijsko letenje je več kot dovol, med tem ko za kakšna hrbtna letenja definitivno potrebuje večje odklone. Bomo navili na 125%, pa bomo videli, koliko bo prispevalo. "Chaimber" oz malce flapi dol, so se kar dobro odnesli. Ob vklopu le teh model nekoliko upočasni ter se dvigne za par metrov. Nato je njegova gitrost nekoliko manjša, med tem pa pobira tudi tista minimalna dviganja. Ker se mi dopadejo zavore, sem si zmiksal zavore (flape čim bolj dol). Pokazalo se je, da model enostavno ne spremeni preveč svojih lastnosti (Vsaj z mojimi odkloni ne - učitno so premajhni). Odločil sem se, da bom sedaj ob pristankih odklanjal elerone gor, kar bo tudi prispevalo k varnosti oz. preprečanju poškodovanja eleronov.
Model je primeren prav tako za močnejše vetrove kot za blage vetrove in rahla dviganja. Z ali brez spuščenih flaperonov se model da zelo lepo voziti tudi počasi, je pa res, da ne pokaže, kdaj bo padel v kovit. Kar ne enkrat se zvrne. Ni pa tako kritičen. Da se pobere potrebuje morda max. 5 - 8m.

Začetnikom bi vseeno odsvetoval model. V primeru, da pa drži, pa brez problema.... kolikor se da. Bol kot boš ga dol tiščal, bol bo šel, bol bo se drl in bol bo rinil v višave. Zvok ki ga pa proizvaja je pa kar močan že pri relativno malih hitrostih. Sumim na reže med eleroni ter na luknjo pod V repom.

Odloni:

Eleroni: *
Gor: 6mm
Dol: 4mm
D/R
Gor: 8mm
Dol: 6mm
Višina in smer: Obe površini gor in dol 7mm( 100%)
Spuščeni flapi: *
Dol: 3mm
Dvigjeni flapi: *
Gor: 2mm

* merjeno na koncih kril!


Lep pozdrav!

Jan

P.S.

Žal ni bilo fotoaparata, tako da bo na slike potrebno še malce počakati! :(
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 24.11.2004, 11:59

Aja...pa še težišče (C.G.)


Je točno na 1/3 krila, torej 57mm ;)



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 24.11.2004, 18:15

Tako....da nadaljujem svoj monolog....


Danes sem še enkrat letel ter model sprobal malo bolje. Občutki se niso spremenili. Model je super...leti kot more, edino, kar je velika prednost, da se ga da lateti res počasi. Pogoji so bili šibki. Ravno toliko, da se je držal v zraku. Letel sem na sever pri Hrastovcu. Z mano je bil Jernej, ki je naredil par posnetkov. Hvala Jernej!

Lep pozdrav!


Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron