ODPRTA IN KONSTRUKTIVNA DEBATA F5J PRAVILA

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

ODPRTA IN KONSTRUKTIVNA DEBATA F5J PRAVILA

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.09.2004, 09:20

VELIKOKRAT smo se že pogovarjali mislim da tudi marsikaj dorekli pa vendar vse predloge popravka pravilnika bi bilo lepo napisati da se na koncu lahko naredi čistopis pravil po katerih se bo tekmovalo v naslednji sezoni

letos smo začeli takole

Andrej objavi
########
V Sloveniji se bo letos tekmovalo po naslednjih pravilih:

KATEGORIJE: F5J 400: dovoljena je uporaba navadnega 400 motorja (napetost ni predpisana) in pa največ 8 celic, dovoljeni čas delovanja motorja od začetka turnusa je 60s. Tekmovalci imajo lahko kateri koli model, ki ustreza pravilom in ne samo Telstara.

SPLOŠNA PRAVILA TEKMOVANJA ZA VSE KATEGORIJE:

RC modeli so poljubne konstrukcije, ki za pogon uporabljajo en elektromotor z ali brez reduktorja, celice so lahko NiCd ali NiMh.
Tekmovalec ima lahko največ tri modele. Med tekmovanjem mu lahko pomagata dva pomočnika.
Tekmovanje bo imelo tri turnuse in dva FLY OFF-a v katerega se uvrsti 10 najboljših, če bo dovolj tekmovalcev.
Tekmovanje bo veljavno, če se bodo prijavili najmanj štirje tekmovalci.
V vsakem turnusu bo imel tekmovalec v svoji skupini na voljo 10 minut (600 s). Šteje se let z in brez vklopljenega motorja. Vsaka sekunda je 1 točka. Za pristanek lahko tekmovalec dobi še dodatnih 100 točk. (Pristanek do treh metrov od označenega mesta prinese 100 točk nato pa za vsake naslednje tri metre 20 točk manj do petnajstega metra, ki prinese 20 točk).
Pristanek po 10 minutah ne šteje. Če tekmovalec ne pristane v eni minuti po izteku časa v svoji skupini dobi 0 točk.
Z 0 se oceni vsak let če: tekmovalec vključi motor po znaku IZKLOP MOTORJA, tekmovalec med letom izgubi kakšen del modela, pristane več kot 100 m od pristajalne točke, ne izključi motorja 10s po znaku IZKLOP MOTORJA.
Z 50 točkami odbitka se oceni vsak let če: tekmovalec ne izključi motorja po znaku IZKLOP MOTORJA.
Pristanek ne šteje: če je model pristal po koncu turnusa, če je med pristankom kogarkoli zadel.
V vsakem turnusu se preračunajo točke tako, da jih prvi dobi 1000 nato pa ustrezno manj. V primeru enakega števila točk štejejo boljši pristanki.
V slučaju trka dveh ali več modelov v zraku, lahko le-ti ponavljajo let v naslednji skupini, če za to obstaja možnost.
V finalu se rezultati iz predtekmovanja ne prištevajo.
Za ostala pravila, ki niso tukaj zapisana velja osnutek FAI pravil za kategorijo F5J.
########

in sezono smo spravili kar lepo pod streho vendar tekme so se odvijale pa malo prilagojenih pravilih po potrebi in kar nekaj pritožb je bilo slišati da ima vsak svoja pravila

prdlagam da svoje predloge pišejo vsi ki so bili na vsaj eni tekmi.
Zadnjič spremenil MC GAYVER, dne 17.10.2004, 14:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Robi » 27.09.2004, 10:33

1. Pristanki naj se točkujejo od 100 do 0 točk v razdaljah po 1 m od pike.

2. Število turnusov najmanj 5, z odbitkom najslabšega rezultata.

3. Dva finalna leta, s podaljšanim časom na 15 minut.

Toliko zaenkrat.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a overlord_tm » 27.09.2004, 18:39

Mogoce bi ukinu izravnavanje tock :D

Naj se za tocke steje stevilo sekund leta in tocke za pristanek brez preračunavanja.
Uporabniški avatar
overlord_tm
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 06.05.2004, 14:28
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.09.2004, 19:05

overlord_tm napisal/-a:Mogoce bi ukinu izravnavanje tock :D

Naj se za tocke steje stevilo sekund leta in tocke za pristanek brez preračunavanja.


Ravno v izravnavanju je poanta ... :roll:

____________

Podpiram pristajanje na 1 m.

Turnusi 4, odbitek 1, podpiram 2 flyoffa po 15 minut.

V F5J 400 se dovoli uporaba 2SxP akumulatorjev na kemiji Li-xx
______

Bolj "radikalne" predlogi kar se tiče združevanja kategorij F5J 7 in F5J unlimited:

dovoli se maksimalna masa akumulatorskega paketa, ki je enakovredna
masi paketa 7 x Sub C po 63 gramov na aku + 10 gramov.

Razlog? Na 7 akujev je izkoristek sistema blazno nizek, igramo se z velikimi tokovi in majhnimi napetostmi. Visoka napetost -> nizki tokovi, sistem postane dosti bolj učinkovit.

Dovoljeni še vedno samo NiCd/NiMH.

EDIT: Če na tekmi ni dovolj prijavljenih tekmovalcev v kategorijah F5J-7 in unlimited se jih da skupaj. Pravila ostanejo enaka 40 in 20 s za motor. Točkuje se ločeno. Pokalov se ne podeli.
Zadnjič spremenil mihah, dne 27.09.2004, 22:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Kroko » 27.09.2004, 20:04

1. Vsaj 4 turnusi. Priporočeno 6 turnusov
2. Najslabši turnus ne šteje
3. Dva fly off-a. Če se ne izpeljeta je tekma neregularna
4. Trajanje fly off-ov 15min
5. Pristajanje na 1m.
6. Dovoljena Li-xx kemija. Ali bi se dalo omejitev postaviti na 10V nominalne napetosti paketa? Pa naj kdo vozi na 5 Pb celic če želi.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a junior » 27.09.2004, 20:38

-1. Prvo kot prvo bi bilo potrebno pogon kar se da omejiti.Se pravi nobenih modifikacij na motorju(nekako zapečatiti).
-2. Čim manj izbire celic(lahko tudi samo LiXX).
-3. 4+2 - da ostane še kej cajta za debato in ''tekoče zadeve''

To je jadralna disciplina(a se motim?) in namen motorja je le spraviti model na neko čim bolj enakopravno višino.
Kdor hoče imet formulo naj gre na 7celic.
Primož Peternel: Moje poste jemlji ''z rezervo''!
Uporabniški avatar
junior
Naš človek :)
 
Prispevkov: 164
Pridružen: 12.07.2003, 12:15
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a luigidon » 27.09.2004, 21:56

Sem za:

*5 ali več turnusov od katerih se eden črta (kako spravit to pod streha ni noben problem. Le malo discipline in pa CD plošček)
*2 fly offa s časom 15 minut
*dovoljena uporaba niCD, niMH in Li-xx
*pristanku na 1m natančno s tem, da se točno določi katera točka letala mora biti notri. Ali je to nos, ali je to tam kjer je težišče ali mora biti celo letalo v točki.
*podpiram odbijanje točk. če tekmovalec ne izključi motorja takoj po koncu ene minute
*podpiram, da se da tekmovalcu za cel let 0 točk, če vmes vključi motor. Tukaj spada tudi to, da bo videl, da bo pristal kje v kakšnem drevesu ali pa kje zelo daleč in s to pomočjo pripelje letalo do sebe.
*podpiram za let 0 točk, če tekmovalec zadane koga, predmet ali osebo, drugega ali sebe, ter če med letom izgubi kakšen del.
*tekmovalec lahko svoj model še enkrat požene v zrak z minuto motorja, ko je enkrat pristal. Let se potem šteje od vzleta naprej do zaključka turnusa. Torej, če mu je odletel propeler, ga lahko pristane, prisraufa nazaj in poleti še enkrat. Če je s tem izgubil dve minuti in poslal model v zrak, mu je za let ostalo še 8 minut.
*če kdo do štarta ni pripravljen se štarta brez njega. Štarta lahko kadarkoli med turnusom, s tem, da konec turnusa je tudi konec njegovega časa.
*če pride do trka modelov, tekmovalec NE MORE leteti v drugi skupini. Lahko leti edino V SVOJI.


Mislim, da bo to zaenkrat vse. Prav je, da se določijo pravila in, da se po njih ravnamo. Ker sem ugotovil, da nam bo posnet CD prisel zelo prav, sem že začel razmišljat v to smer. Podajte predloge, kaj vse bi moglo bit posneto na CDju. Pa bom dal jaz enemu našemu spikerju, ki ima dober glas za to, da prebere, pa bomo imeli:)))

Na CDju naj bi bilo:
*začetek pripravljalnega časa:10 minut z besedilom: "Pripravljalni čas se je začel. Še deset minut do štarta."
*Dve minuti do štarta z besedilom: "Dve minuti do štarta"
*Minuta do štarta z besedilom:"Minuta do štarta"
*Odštevanje do štarta 10 sekund prej z besedilom: "Deset, dvet, osem sedem, šest, pet, štiri, dve, ena, pisk"
*Izklop motorja z besedilom: "Ugasnite motor ob signalu-pisk"
*Med turnusom se pove vsako minuto, torej druga minuta, tretja minuta itd..Zadnja minuta se govori na 15 sekund, zadnjih 10 sekund se šteje in na koncu sledi pisk. Ob peti minuti se napove še pripravljalni čas 10 minut za naslednjo skupino.

To je zdele na hitro. Če imate kakšno idejo kaj bi še imeli in kakšno besedilo bi lahko uporabili kar na dan z njim.
Vsaka zvezdica bi bila svoj index, razen turnus. Turnus bi bil en index od začetka do konca. Po koncu se spet zavrti index kjer je dve minuti do štarta in potem spet jovo na novo. Ob napovedi desetih minut do štarta naslednje skupine se pove še tekmovalce, ki bodo tekmovali v naslednji skupini. Glas bi z raznimi filtri lahko še malce bolj povdaril, pa tudi zvok sirene bi dal takšen, da ti gotovo ne uide. S tem bi si naredili zelo tekoče tekme.
Edini problem je potem ozvočenje. Ampak sem prepričan, da ima vsaj nekaj klubov svoje prenosno ozvočenje. Poem rabimo samo en prenosem zvočnik z daljinskim mikrofonon in pa prenosni CD player. To pa mislim, a bi si vsak klub lahko nekje sposodil. V primeru hude krize, lahko tudi jaz poskrbim za izposojo. Samostojen zvočnik na baterijo in daljinski mikrofon, pa še Cd player prenosni in gremo....

to bi bilo vse...

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 28.09.2004, 07:59

Podpiram:
- 4 turnusi po 10 minut z odbitkom najslabšega (minimalno 3 brez odbitka)
- 2 flyoffa po 15 minut (tekma je regularna z vsaj enim flyoffom)
- točkovanje pristanka na 1 meter
- pri kategoriji F5J-400 uporaba do 8 NiCd, NiMH celic oz. 2 Li-XX celic
- kadar ni dovolj tekmovalcev za UNLIMITED in 7-CELIC je kategoriji smiselno združiti, vendar eni odklaplajo po 20, drugi pa po 40 sekundah. Za lažje sojenje bi štartali 7-CELIC 20 sekund prej kot UNLIMITED
- pokali se podelijo če so v posamezni kategoriji prijavljeni vsaj 3 tekmovalci
- uporaba CD-ja se mi zdi zeli smiselna ker z njim tekmovanje poteka bolj tekoče
- ostala pravila naj bi ostala nespremenjena
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 28.09.2004, 08:11

SE strinjam z vsem doslej predlaganim !

ZZ je napisal: uporaba CD-ja se mi zdi zeli smiselna ker z njim tekmovanje poteka bolj tekoče... (konec citata)

Predlagam, da se posname tudi "mednarodni CD" v angleškem jeziku, ki bi se predvajal na Euro tekmi, ko bo drugo leto pri nas...mi bi pa prej še po njemu malo potrenirali...ter ga potem "uturili" še inozemnim organizatorjem. Mislim da je čas da začnemo sami "krojiti pravila" ker ste na osnovi dosedanjih izkušenj videli kako naj bi bilo najbolje (govorim za kategorijo 400 8 celic) in prav. Saj ste s svojo pojavnostjo in ekipno zmago pokazali da ste asi in je sedaj treba narediti tako, da se drugi zgledujejo po vas in sledijo! Zato jim skrojimo mednarodna pravila in servirajmo še topla, ter ukrepajmo tako da se bodo priznala in uveljavila.

DOSEDANJA DEBATA POD TEM TOPICOM KAŽE DA SE JE VEČINI ŽE SKRISTALIZIRALO KAJ JE TISTO TAPRAVO, ZATO KER VIDIM DA SO PREDLOGI IN KOMENTARJI ZELO ENOTNI IN USMERJENI V ENO (NAJBRŽ TAPRAVO) SMER.

Drugo leto pa počasi na podoben način naskočimo še drugo klaso! Recept pa že bolj ali manj poznamo! idim da je znanja in vole dovolj! Sploh pa zato ker se znanje in pomoč nesebično deli med nami!

LP Mitja

Viva La F5J !!
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Big A » 28.09.2004, 09:01

Vidim, da se stvari okrog F5J-400 peljejo v pravo smer.
Predlogov o tem, kako naj izgledajo nova pravila je kar nekaj. Super.

Tisto kar manjka, so 'volitve'.

- treba je določiti, kateri predlogi naj se uveljavijo ko 'slovenski predlogi' in ki naj bi drugo leto postali del pravil.

- treba bo izvoliti vodstvo oziroma koordinatorja(ko), ki bo presejal naše predloge in ji potem zastopal(a) pri koordinaciji z drugimi državami.

Časa ni več prav veliko, če le hočemo imeti drugo leto te stvari urejene.

Idealni koordinatorji bi bili tisti, ki odlično poznajo sceno. Na primer Andrej Petrovčič, Rok, Mc Gyver, Miha ??

LP
A
Uporabniški avatar
Big A
Naš človek :)
 
Prispevkov: 134
Pridružen: 14.12.2003, 14:22
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 28.09.2004, 11:15

Vse leto sem težil s pravili, zdaj sem pa tiho.

No ni čisto tako, te dni jih pišem. Pišem kompletna pravila za sezono 2005. Naslanjam se na vzorec Slovaških pravil in FAI F3J pravil.

FAI F3J pravila koristim zato, ker jih pravzaprav vsi narodi ki se sedaj ukvarjajo z F5J koristijo.
Z Slovaškimi pa zato, ker je bil sklenjen dogovor, da letimo naslednje leto Euro Cup, ki pa bo po njihovih pravilih. Seveda, če ne bomo tudi mednarodno glasni.
Pri tem moram biti kolikor se da odkrit. V tujini gledajo na F5J malo drugče kot mi.

No in da ne bo straha, da se komu podrejamo. Samo za vzorec jih koristim in tako bi si od vas želel, da prav vsak, ki je letos bil na vsaj eni tekmi, pove svoj pogled na vse skupaj. Nekaj takega kar je že v prejšnih postih.
Te želje oziroma mnenja že zdaj upoštevam.

Samo na to bi še opozoril, glejte na pravila bolj na široko.

Definirati je potrebno:

Zakaj se gre in cilji kategorije.
Splošna pravila o modelu oziroma karakteristike
Zahteve tekmovanja - RC naprave in podobno
Diskvalifikacije oziroma leti vredni nič točk
Tekmovalec in pomočniki
Ureditev tekmovalnega prostora
Varnostna pravila
Tekmovalno letenje
Ponavljanja
Organizacija tekmovanja
Pristanki
Točkovanje
Predlogi organizatorju za boljšo izvedno tekmovanja
Matrika, vzorec razporeda tekmovalcev v skupine. Zagotovljen mora biti pogoj, da se vsak tekmovalec pomeri z vsakim na tekmi

Trenutno sem na četrti strani s fontom velikosti 12, napisati je potrebno še tri strani, tako da bo prvi "mušter" objavljen jutri zjutraj na teh straneh foruma.

Potrudite se s čim več predlogi.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a SEBASTJAN » 28.09.2004, 13:31

Kakšnakoli bodo že pravila, ČIM PREJ JIH OBJAVITE DA BOM LAHKO ZAČEL Z GRADNO NOVEGA MODELA.

Veliko sreče.
SEBO
Uporabniški avatar
SEBASTJAN
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 19.03.2003, 15:17
Kraj: Polzela

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 28.09.2004, 15:12

SEBASTJAN napisal/-a:Kakšnakoli bodo že pravila, ČIM PREJ JIH OBJAVITE DA BOM LAHKO ZAČEL Z GRADNO NOVEGA MODELA.

Veliko sreče.


Kar se gradnje tiče lahko zagotovim da v pravilih NE BO nič takega kar bi uplivalo na izgradnjo modela
Še najbolj verjetno da bo največja sprememba ki bi lahko vplivala na konstrukcijo uporaba LI xx celic
Tako da kar gradit brez skrbi :lol: :lol:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

PRAVILNIK

OdgovorNapisal/-a CAR » 28.09.2004, 16:04

NAREDITE SMISELN PRAVILNIK KI GA PREDLAGA (ROK) UPOŠTEVAJTE EVROPSKA PRAVILA NE KOMPLICIRAJTE Z TEHNIKO KER BOSTE Z TEM UNIČILI RAZVOJ POTEKA KATEGORIJE KI NAJ V OSNOVI OSTANE TO KOMU JE NAMENJENA IN TO SO ZAČETNIKI KOT ANDREJ V KOLIKOR SE POJAVI VIŠJA KVALITETA ALI ZAHTEVE POSAMEZNIKA SE TA PREKVALIFICIRA V DRUGO KATEGORIJO TAKO DA OSTANE NEPOPAČENA OSNOVNA IDEJA KLASE F5J NE DAJTE DA UNIČITE KATEGORIJO KOT SO TO PRED DAVNIMI LETI ZELO LEPO IN PRIVLAČNO F3B NA KRAJU JE BILA TAKO SFIZIRANA DA BREZ SUPER VITEL IN KEVLARJEV NISI SMEL KAJ TAM ISKATI MED BOGATAŠI KI SO NA TEKMO PRIVLEKLI LOGISIKE ZA 5000 TISOČ TEDANJIH MARK OPREME!!!
V LENARTU SO JE TAKRAT V ZLATIH ČASIH F3B ORGANIZIRALO MEDNARODNO TEKMOVANJE Z 45 TEKMOVALCI V DVEH DNEH!
SEDAJ IMASTE F5J STE NA PRAVI POTI LE SKREGATI SE NE SMETE MED SABO PA BO VSE OK!!
Uporabniški avatar
CAR
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 27.09.2004, 10:57
Kraj: Tacen

OdgovorNapisal/-a steem » 28.09.2004, 16:19

Jaz bi pa predlagal, da uporaba motorčka ni omejena ... in da se njegova uporaba kaznuje z -1(minus eno) točko na sekundo. Obratovalni čas ostane isti 10 min. Ampak, ko se motorček izklopi je ponoven zagon prepovedan!
Torej
Če nekdo leti 10 min oz. 600s in je uporabljal 10s motorčka se mu prizna 590 točk.
Če se vam zdi takšno pravilo smiselno bi bilo vredu, da se na tem še malo razmisli, ker je možnosti še kar precej. Bi pa s tem pravilom sigurno dodali vnemirljivost tekmovanja.

En predlog.

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rock » 29.09.2004, 02:40

No, pa sem pripravil "mušter". Kar nekaj branja, vendar se splača.


PRAVILA KATEGORIJE F5J – JADRALNI MODELI Z ELEKTROMOTORJEM
SLOVENSKA PRAVILA SEZONE 2005 - osnutek


Predmet
Tekmovanje radijsko vodenih jadralnih modelov z elektromotorjem za posameznike. Na tekmovanju se leti več kvalifikacijskih krogov. V vsakem kvalifikacijskem krogu so tekmovalci razdeljeni v skupine. V vsaki skupini se rezultati preračunavajo zaradi izločitve vpliva vremenskih pogojev, ki se med leti lahko spreminjajo. Tekmovalci z najvišjimi seštevki rezultatov letijo še dva finalna leta v eni skupini za končno uvrstitev.

1 Splošna pravila

1.1 Definicija radijsko vodenega modela z elektromotorjem
Model letala z enim elektromotorjem. Elektromotor se koristi samo kot pomoč pri vzletu. Na model deluje vzgon samo na čvrste, nepregibne površine. Model s spremenljivo geometrijo ali površino mora odgovarjati predpisanim karakteristikam, kadar so površine v maksimalno ali minimalno razširjeni obliki. Vse kontrolne površine je potrebno upravljati preko naprave za radijsko vodenje. Napravo za radijsko vodenje upravlja modelar, ki mora biti na tleh. Baterije s katerimi napajamo elektromotor oziroma pogone krmilnih površin morajo biti v modelu in ne smejo imeti nikakršne povezave s tlemi ali drugim letečim objektom. Polnjenje baterij med letom s pomočjo sončnih celic je dovoljeno.

1.2 Gradnja modela


1.3 Karakteristike radijsko vodenega modela z elektromotorjem

a) splošna pravila
največja površina: 150dm2
največja vzletna teža: 5kg
obremenitev: največja 75 g/dm2

b) baterije pogona sestavljene iz NiCd, NiMH, Li-ion ali Li-pol členov

c) minimalni radij nosu 3mm

d) na modelu ne sme biti nobenih izrastkov ali naprav, ki bi modelu omogočale ustavitev na zemlji

e) naprava za radijsko vodenje mora biti sposobna delovati na oddaljenosti 20 kHz do sosednje naprave. Če ta pogoj ni izpolnjen, mora tekmovalec sporočiti delovno širino pasu (največ 50 kHz).

f) kakršna koli naprava za dajanje informacij z modela k modelarju upravljalcu ni dovoljena

g) tekmovalec lahko uporablja dva modela med tekmovanjem

h) tekmovalec lahko med tekmovanjem kombinira dele modelov, če predelani model odgovarja pravilom in so bili deli pred tekmovanjem predelani in označeni

i) da bo lahko možna menjava starta v naslednjih tekmovalnih krogih, mora tekmovalec pri prijavi navesti dva delovna kanala radijske naprave v minimalni oddaljenosti 20 kHz. Tekmovalec je lahko poklican k uporabi kateregakoli od teh dveh kanalov minimalno pol ure pred začetkom aktualnega kroga. Obveščen je lahko tudi vodja ekipe, če obstaja.

j) balast za obtežbo modela mora biti varno pritrjen v modelu brez ohlapnosti

1.4 Razdelitev po motorju

1.4.1 F5J-400

Za pogon se lahko uporablja krtačni elektromotor tipa 400. Baterija, ki poganja elektromotor je lahko sestavljena iz največ 8 členov NiCd, NiMH baterij ali največ 2 členov Li-Ion, Li-Po baterij. Časa za uporabo motorja je 60 sekund.

1.4.2 F5J-7

Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor je lahko iz največ 7 členov NiCd ali NiMH baterij. Časa za uporabo motorja je 40 sekund.

1.4.3. F5J-Unlimited

Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor nima omejitev. Časa za uporabo motorja je 20 sekund.

1.5. Tekmovalec in pomočnik

a) tekmovalec mora upravljati model sam

b) tekmovalec lahko ima največ enega pomočnika

2. Prostor tekmovanja (letališče, travnik,………)

2.1.Prostor, okolica tekmovanja mora biti na razumljivo ravnih tleh, tako da se možnost jadranja na pobočju oziroma na valovih zmanjša.

2.2
Tekmovalni prostor mora biti urejen z varnostnim koridorjem in točkami za pristanek. Na vsakega tekmovalca v skupini mora biti zagotovljena ena točka.

2.3.Točke za pristanek morajo biti med letom skupine fiksne in opremljene z merilno napravo

2.4. Varnostna pravila

a) model ne sme pristati ali se ustaviti v varnostnem koridorju. Šteje vsak del modela, ki posega v območje varnostnega koridorja

b) model ne sme preleteti varnostnega koridorja nižje kot 3m

c) model ne sme preleteti območje, ki ga organizator pripravi za tekmovalce ( parkirišče, vodstvo tekmovanja, prostor gledalcev, prostor tekmovalcev) nižje kot 3m

d) vsak prekršek varnostnih pravil se kaznuje z odbitkom 100 točk od tekmovalčevih končnih točk. Kazenske točke morajo biti obračunane in vidne iz rezultatov leta v katerem se je zgodil prekršek.

3. Tekmovalni leti

a) izvedeni morajo biti najmanj štirje (4) kvalifikacijski leti po 10 minut. En najslabši let se briše. Za želena je organizacija čim večjega števila kvalifikacijskih letov

b) izvedena morata biti najmanj dva (2) finalna leta po 15 minut.

c) tekmovalec ima za vsak tekmovalni let na voljo dva poizkusa

d) pred ponavljanjem lahko tekmovalec odpravi poškodbo na modelu, če je do nje prišlo

e) za ponavljanje se šteje, ko model zapusti roko tekmovalca ali pomočnika ali če tekmovalec še vedno leti in pove da bo izvedel ponovni start in vključi motor

f) v primeru, da tekmovalec ne javi ponovne vključitve motorja. Čas leta se ustavi ob vklopu motorja, pristanek je vreden nič točk

g) v primeru ponavljanja, čas dosežen v drugem poizkusu šteje k rezultatu

h) vsak let mora biti merjen z dvema urama. Če nobena ura ne deluje mora ponavljati vsa skupina

4. Ponavljanje

Tekmovalec je upravičen do ponovnega delovnega časa

a) v primeru trka z drugim modelom v zraku
b) če njegov poskus ni bil merjen z uradnim sodnikom
c) če je bil let oviral ali onemogočil nepričakovan dogodek brez tekmovalčevega vpliva

Nov delovni čas se omogoči na načine po naslednjem vrstnem redu:

1) v nepopolni skupini ali v skupini kateri se doda dodatna točka za pristanek
2) če to ni možno, v novi skupini z najmanj štirimi (4) tekmovalci ponavljalci
3) če tudi to ni možno, pa z isto skupina v kateri se je pripetil dogodek.

V primeru ponavljanja po tretji (3) metodi. Tekmovalcu ponavljalcu se štejejo točke, ki jih je dosegel s časom ponavljalnega leta. Ostalim tekmovalcem, ki so bili dodeljeni skupini, šteje boljši izmed doseženih rezultatov.
Upoštevati je potrebno, da je tekmovalec, ki je nadaljeval s startom ali ponovil start preden so se razčistile okoliščine motenj njegovega leta, izkoristil možnost novega leta.

5. Brisanje leta in/ali diskvalifikacija

a) Let je vreden nič točk, če tekmovalec krši pravila iz 1. poglavja. V primeru hujše kršitve pravil je organizator dolžan diskvalificirati tekmovalca

b) Let je vreden nič točk, če je model med letom izgubil katerikoli del. Ne velja če je prišlo do trčenja z drugim modelom

c) Izguba katerega koli dela med pristajanjem ob dotiku s tlem, ne pomeni kazen nič točk

d) Let je vreden nič točk, če noben del modela po pristanku ne sega vsaj 75 m od pristajalne točke tega tekmovalca

e) let je vreden nič točk, če modela ni upravljal tekmovalec

6. Organizacija letenja

6.1. Leti (turnusi) in skupine

a) v predtekmovalnih letih mora biti razporeditev tekmovalcev taka, da glede na frekvence naprav omogoča večje število tekmovalcev v eni skupini. V skupini naj bo najmanj 6 tekmovalcev. Priporočljivo je 8 do 10 tekmovalcev

b) letalni razpored je razdeljen v turnuse, ki se delijo na skupine

c) k razvrščanju tekmovalcev služi tabela (matrika, dodatek na koncu), ki zmanjšuje možnost istočasnega letenja posameznih tekmovalcev

6.2. Letenje v skupinah

a) tekmovalec ima pravico do 5 minut pripravljalnega časa, ki se šteje od trenutka, ko je bila njegova skupina poklicana na startna mesta in do starta delovnega časa

b) delovni čas, ki je dodeljen vsakemu tekmovalcu v skupini, mora v kvalifikacijskih letih trajati točno 10 minut, v finalnih letih točno 15 minut

c) organizator mora zelo razločno slišno in vidno označiti začetek delovnega časa

d) po poteku 8. minut delovnega časa mora biti dan slušni in vizualni signal

e) konec kot tidi začetek delovnega časa morata biti podana slišno in vidno

f) modeli, ki se po izteku delovnega časa nahajajo v zraku, morajo čimprej pristati

7. Kontrola nad oddajniki

a) vodja tekmovanja ne začne tekmovanja, dokler niso vsi tekmovalci predali oddajnikov organizatorju

b) ne spoštovanje oddaje oddajnika se sankcionira s prepovedjo nastopa v sledečem letu

c) vsak vklop oddajnika med tekmovanjem brez dovoljenja vodje tekmovanja se lahko sankcionira z diskvalifikacijo

d) tekmovalci morajo oddati oddajnike osebi oziroma na mesto, ki jih določi organizator. Čimprej po zaključku leta

8. Start, vzlet

8.1. Model mora vedno poleteti pred startno linijo, proti vetru

8.2. Startni prostor določi vodja tekmovanja. Osebe ki startajo model morajo uporabljati samo ta prostor

8.3. Vsak model, ki je poletel pred znakom začetka delovnega časa, mora čimprej pristati. Vsako nadaljevanje leta v primeru predčasnega starta je vredno nič točk

9. Čas delovanja motorja

9.1. Prvi poskus

a) na razpolago je 60, 40, 20 sekund za uporabo motorja. Tekmovalec lahko vklopi ali izklopi motor kolikokrat hoče v tem času. V tem času lahko tudi poleti kadarkoli oziroma kolikokrat hoče

b) merilec časa je dolžan odštevati zadnjih 10 sekund časa namenjenega delovanju motorja

9.2. V primeru ponavljanja.

a) čas delovanja motorja se ne meri. Šteje samo dosežen čas po izklopu motorja.

b) tekmovalec je dolžan sporočiti izklop motorja sodniku oziroma merilcu časa

10. Pristajanje

10.1. Pred tekmovanjem mora organizator določiti vsakemu tekmovalci njegovo pristajalno točko. Za uporabo pravilne oziroma določene pristajalne točke je odgovoren tekmovalec sam

10.2. Med pristajanjem mora merilec časa ostati za startno linijo. Tekmovalec in njegov pomočnik sta edina lahko v pristajalnem krogu polmera 15 metrov

10.3. Po pristanku lahko tekmovalec vzame svoj model še pred potekom delovnega časa, če pri tem ne ovira drugih tekmovalcev v skupini in če je pristanek že bil izmerjen s strani sodnika

11. Točkovanje

11.1. Tekmovalčev čas se začne meriti od signala začetka delovnega časa,
a) do trenutka ko se model dotakne tal
b) do trenutka ko se model dotakne česarkoli, kar je v kontaktu s tlemi
c) do signala, ki označuje konec delovnega časa

11.2. V primeru ponavljanja, se začne meriti čas po izklopu motorja,
a) do trenutka ko se model dotakne tal
b) do trenutka ko se model dotakne česarkoli, kar je v kontaktu s tlemi
c) do signala, ki označuje konec delovnega časa

11.3. Čas mora biti merjen v sekundah na desetinko natančno

11.4. Vsaka sekunda je vredna eno točko

11.5. Če tekmovalec prekorači delovni čas skupine do 1 minute, se mu od njegovega časa odšteje 30 sekund oziroma 30 točk kazni

11.6. Če tekmovalec leti več kot 1 minuto po izteku delovnega časa je let vreden nič točk

11.7. Doseženemu rezultatu se prištejejo še točke za razdaljo od mesta pristanka oziroma ustavitve modela do središča pristajalne točke, ki jo določi organizator in to po sledeči tabeli

0 do 1m = 100 točk
1 do 2m = 95 točk
2 do 3m = 90točk
3 do 4m = 85 točk
4 do 5m = 80 točk
5 do 6m = 75 točk
6 do 7m = 70 točk
7 do 8m = 65 točk
8 do 9m = 60 točk
9 do 10m = 55 točk
10 do 11m = 50 točk
11 do 12m = 45 točk
12 do 13m = 40 točk
13 do 14m = 35 točk
14 do 15m = 30 točk
od 15m naprej ni dodatnih točk za pristanek

11.8. Oddaljenost pristanka se meri vedno od nosu modela do središča pristajalne točke, ki je določena tekmovalcu in jo določi organizator

11.9. V primeru, da model pristane po izteku delovnega časa, se točke za pristanek ne štejejo

11.10. V primeru, da se model pri pristanki dotakne tekmovalca ali pomočnika, se točke za pristanek ne štejejo

11.11. Tekmovalec, ki dobi največje število točk, to je čas letenja plus število točk za pristane in minus morebitne kazenske točke, je zmagovalec skupine in dobi 1000 točk

11.12. Ostali tekmovalci v skupini dobijo korigiran rezultat, ki je odvisen od procentualnega zaostanka glede na zmagovalca skupine pred korekcijo po sledeči formuli:

rezultat tekmovalca x 1000
------------------------------------- = točke tekmovalca
rezultat zmagovalca

12. Končna razvrstitev

12.1.

a) če se leti manj kot 3 lete v predtekmovanju, štejejo vsi. Če se leti 4 ali več letov v predtekmovanju, se najslabši tekmovalčev let briše
b) po končanih kvalifikacijskih letih se sestavi ena skupina z najmanj osem tekmovalcev, kateri so dosegli največje število točk v kvalifikacijskih letih. Ta skupina nadaljuje dva finalna leta.

12.2. delovni čas finalne skupine je 15 minut. Organizator mora z vidnim in zvočnim signalom označiti začetek delovnega časa, pretečenih točno 13 minut in konec delovnega časa

12.3. Rezultati finalnih letov se računajo po odstavku 11. Točkovanje

12.3. Za končno razvrstitev tekmovalcev, ki so leteli v finalu, se seštejeta rezultata obeh finalnih letov. Rezultati kvalifikacij se ne štejejo

13. Pomožne informacije

13.1. Organizacijska priporočila

a) organizator mora poskrbeti, da tekmovalec ne bi podvomil o točnem začetku ali koncu delovnega časa

b) vidna signalizacija mora biti dana z zastavo ali obarvano tablo v bližini kontrole tekmovanja

c) zvočna signalizacija je lahko dana z avtomobilsko hupo, ozvočenjem, zvoncem, itd..Potrebno je upoštevati, da se zvok proti vetru slabo širi in je zato potrebna premišljeno postaviti mesto zvočnega vira

d) da bi bilo tekmovanje pošteno, je minimalno število tekmovalcev v skupini 4. Med potekom tekmovanja se lahko zgodi, da nekateri tekmovalci iz različnih vzrokov odstopijo. Če ostanejo v skupini trije ali manj, mora organizator dodati tekmovalca iz prejšnje skupine, če kanali to dopuščajo in da ni tekmovalec že letel proti tem tekmovalcem

13.2. Dolžnost merilcev časa

a) organizator mora zagotoviti, da se sodniki zavedajo svoje odgovornosti, da poznajo pravila, posebej tista, ki zahtevajo hitre odločitve in da nebi kakorkoli oškodovali tekmovalca

b) organizator mora imenovati osebo, ki si zapiše vsakega tekmovalca, ki prekorači delovni čas skupine in izmeri prekoračeni čas

13.3. Tabele – matrice

a) tabelo uporablja organizator za zagotovitev poštenega tekmovanja, da se vsak tekmovalec pomeri z vsakim in da se isti tekmovalci srečujejo čim manj v istih skupinah.

b) način določanja startne številke tekmovalcem si izbere organizator

c) po začetku tekmovanja se ne sem menjati matrica in startne številke tekmovalcev

d) da se skrajša čas tekmovanja, je potrebno izbrati tabelo, ki daje najmanjše število skupin s čimveč tekmovalci, upoštevaje ferkvenčni faktor

13.3. Ferkvenčne skupine

a) odvisno od števila tekmovalcev in kanalov, ki so na voljo, nora organizator izbrati tabelo in razporediti tekmovalce v skupine z enakim obsegom ferkvenc. Na tej stopnji se lahko v tabeli pustijo prazna mesta . Kvarčna skupina lahko obsega nekaj sosednjih kanalov, tako da se kvarz pojavi samo enkrat v skupini. Te skupine so v matrici označene z A,B,C,…. V tem primeru morajo tekmovalci menjati kristale, da lahko tekmovali v skupini

b) organizator dodeli vsakemu tekmovalcu startno številko iz tabele za prvi krog. Tekmovalci imajo to številko skozi celo tekmovanje.
Primer: Pri tekmovanju 36 tekmovalcev bo ob uporabi tabele (b) tekmovalec vključen v ferkvenčno skupino B un mu bo dodeljena startna številka 8

14. Matrice (priloge)
Zadnjič spremenil rock, dne 30.09.2004, 10:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 29.09.2004, 06:40

Rok lepo narejeno

vprašanje: #########
9.2. V primeru ponavljanja.

a) čas delovanja motorja se ne meri. Šteje samo dosežen čas po izklopu motorja.
#######
Ali ni tekmovalec z takim načinom merjenja v drugem poiskusu v neenakem položaju, kajti pri prvemu poiskusu se šteje tudi čas motorja.

predlog: #######
b) po končanih kvalifikacijskih letih se sestavi ena skupina z najmanj osem tekmovalcev, kateri so dosegli največje število točk v kvalifikacijskih letih. Ta skupina nadaljuje dva finalna leta.
#########

pri temu členu se mi ne zdi vredu fiksiranje števila tekmovalcev
Število tekmovalcev mora biti odvisno od števila udeleženih na tekmi
omeji se spodnje (6) in zgornje (10-12) število tekmovalcev za izračun se uporabi procentni račun (npr 30% prijavljenih na tekmo)
Gre namreč zaradi seštevanja točk v raznih skupnih razvrstitvah (pokal SLO ali DP) kajti če je na tekmi prijavljenih samo 15 tekmovalcev je pri fiksnem številu nastopajočih v flay-offu uvrstitev bistveno lažja
Na drugi strani pa na tekmi z veliko prijavljenih (30+) samo 8 finalistov :?:

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 29.09.2004, 07:54

Rok!
Vse pohvale, se pa gle flyoffa strinjam z Milanom.
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 29.09.2004, 07:56

Zdravo.

Se strinjam z zgoraj napisanimi predlogi.

Na kratko:4 turnusi, 2 finalna leta po 15min, štetje časa od izklopa motorja, pristanki se točkujejo po 1m, meri se vedno od nosa modela, ponavljanje leta......

Sam dejmo res mičkeno pazit, da bo kategorija ostala zanimiva začetnikom.

LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a mihah » 29.09.2004, 08:54

Rok, vse pohvale in kapo dol.

Med prebiranjem je sem in tu še kaj za predebatirati in dodati.

Zadeva je zrela do te mere, da se dobimo, vsedemo dol, da ima vsak pred seboj svojo kopijo teh predlogov in gremo od vrstice do vrstice.

Ko pa sem takole malo na vse skupaj genarealno pogledal, pa so pravila glede obsega in nekaterih porbonosti že kar "strašljiva". Še sploh za začetnike. Kaj si naj misli recimo začetnik pod "Polnjenje baterij med letom s pomočjo sončnih celic je dovoljeno.", recimo? :?

Moj predlog k "rešitvi tega problema" je mogoče to, da se naredi zelo skoncentriran povzetek pravil. Za razlago se da v pravilnik kontakte do določenih oseb. Na forumu pa se naredi povzetek letošnjega leta uspešnejših modelarjev in njihovih modelov.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron