Brezkrtačnik+getribe

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Brezkrtačnik+getribe

OdgovorNapisal/-a elipsoid » 11.11.2004, 14:05

Zdravo! :D
Gledal sem brezkrtačni motor HACKER C50-13L+3,7 kateri ima vgrajene getribe. Porabo ima od 32-50A. Če prav zastopim je povprečje porabe 40A potem bi moral za 10 min leta imeti bat kapacitete nekje 6500 mAh.

Kaj pa pomeni če so vgrajene getribe? Ali traja let dlje ali se zaradi možnosti namestitve večjega koraka elise letalo hitreje in močneje dviguje? :?:

Ali je primerno na tak motor vezati LI-Po celice al kar navadne, namreč takšne LI-Po so drage. :?:

Hvala za odgovore.
Lp, Klemen
elipsoid
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 09.10.2003, 18:56
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 14:40

Živjo Klemen,

mi je kar všeč, ko takole kar eden iz nekje nekaj takega "povleče" ;)

Osnova prenosov je mislim da bila zelo dobro razložena pri F5J tematiki. Na kratko: Večji prop, več vleka, manjša poraba!

Tak motor so samo 1 leto nazaj večinoma vozili na NiMH. Poglej na Hackerjevo stran, verjetno so tam še vedno priporočila kakšen model, koliko akujev, kakšen prop in točno kateri motor pa regulator.


Čas letenja bo jasno poled akujev odvisen od modela in tvojega načina letenja. Tudi z NiMH (3300) se lahko pelje 10 minut in več.

Poraba toka lahko zelo niha, tokovne špice preko 100 A (zato tudi malo več tokovne rezerve pri krmilniku), realno pa je povprečeje lahko tudi za 5 do 6x nižje!

Kaj misliš kakšnega 2 x 2 metraša eliktrificirat?

Če smo pri Hackerju:


Slika

http://www.hacker-motor.com/deutsch/mod ... na140.html

:mrgreen:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 14:42

tabela

Slika
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a elipsoid » 11.11.2004, 15:21

Ja nekaj bo nastalo v taki velikosti, stem da bom imel dva motorja na krilih.
Lp, Klemen
elipsoid
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 09.10.2003, 18:56
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 15:38

Opa! Dve mašinki? To bo verjetno ranga 2.5 m. Mala "elektrarna" ;)

Si kje videl to v akciji ali na slikah,strani ? Kar tako ne more pridet.

To bo verjetno največji leteči (nasploh?!) elektro projekt v SLO ta trenutek (kolikor jaz poznam zadeve...) . Lahko se tudi motim. Če se, me popravite.

Stavim, da se da več podobnih projektov najdi na rcgroupsih. Search "twin" med sport aeroplanes. ;)


Edit: Moj dream twin (nisem edini tule na forumu) je tole:

Slika

Slika

Ustrezno eliktrificiran seveda. Unlimited vertical in 150+ km/h so pogoji. S temi Hackerji ne bi bil problem. Lipoji pa bi bili na feeling kar obvezni.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a elipsoid » 11.11.2004, 17:03

Ja bo kar ena mala elektrarna :wink: .
Načrte mi je prinesel kolega za katerega bo to letalo oz. ga tudi financira in je hkrati njegova lastna konstrukcija oz. zamisel in načrt. Sicer še tako velikega letala sam nisem delu za sebe ampak v ta projekt verjamem, ker so načrte risali strokovnjaki na tem področju in mislim, da bo zadevca uspešno poletela nekje maja prihodnje leto.
Je pa zelo velik dela vendar uživam v tem tak da ni problema delat popoldne po službi do 22 ure. :wink: Pol pa še na pivo in spat :wink:

Bom pa, ko bo letalo končano slikal in poslal na forum.
Lp, Klemen
elipsoid
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 09.10.2003, 18:56
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 17:11

Klemen, še bolj zanimivo bo, če boš imel fotiča pri roki, ko boš zadevo gradil. In boš potem še po pivci kej vrgel gor na forum ;)

Vem, da so mnogi na oni strani vključno z mano zelo radovedni!
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a elipsoid » 11.11.2004, 17:27

Ok :wink:
Bom kej dal gor po pivici :wink:
Lp, Klemen
elipsoid
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 09.10.2003, 18:56
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a brane » 11.11.2004, 17:30

En tak motor, z getribami 6,7:1 se pogosto uporablja kot pogon za F3A modele, z razponom kril malo pod dva metra in teže malo pod 5 kil. Cena enega elektro kompleta (motor, regulator in Lipo- ti za tak model, je 1169 eur :shock: :shock: :shock: ), če prištejemo še propeler zraven, pridemo na več kot 1200eur, v tvojem primeru krat 2 :oops: sem pa mislil, da jaz veliko zapravim za modelarstvo :oops: .
Kakšen model pa misliš elektrificirati s temi motorji.
Kar se tiče getrib je tako, da je enak motor lahko uporaben za različne namene, v odvisnosti od tega kaj od njega zahtevamo. Direkt se motorji uporabljajo takrat ko si želimo visoko hitrost, poteg pa ni tako pomemben, za modele kjer želimo večji poteg pa je potrebno vgraditi večji propeler, in da ga motor zmore sukati se vgradijo getribe, v manjšem ali večjem razmerju, odvisno od namena, vendar tak model ne dosega (in običajno niti ne rabi) tako visoke hitrosti.
To je zelo na grobo, ker potem je hitrost odvisna tudi od koraka propelerja in še marsičesa, bistveno je pa, da je pogon primeren in prilagojen modelu, ker samo na ta način uspešno opravlja svojo nalogo.
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 17:51

Večinoma se večji inrunner BK motorji več ne uporabljajo v direktnem prenosu pri modelih letal. Največje kar sem zasledil direta 2polni Hackerček so bili 12 celični (4 lipo) Reno racerji. Mal več ovojni motorčki pa elise ranga 7x7 ipd.

Če se že gre mimo (dragih prenosov) je edina rešitev outrunner - zunanje vrteči motor. Pred tako investicijo se splača malo raziskati. Sam lahko recimo pomagam s temlem linkom (jao, je forum nepregleden...):

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... ght=modell


Se pravi kakšen Axi 4120 , 4130 ali pa celo najnovejša F3A makina, serija 53; 5320, 5330, bi prišlo kar nekaj ceneje.

Dražja, vendar res top quality opcija je Pletti.
Razen če je problem pri montaži motorjev, ker imajo nekoliko večji premer ali pa je masa kritična (težišče).

Če bo večinoma model letel pri delnem plinu se splača razmisliti o outrunnerjih ali pa kot prestižna alternativa Lehner.

O vsem tem so lepi testi na zgornjem linku in se da nekaj pametnega ven potegnit.

Če pa bi nam malo zaupal podatke o modelu in zahteve, pa bomo s skupnimi močmi malo z motocalcom malo po občutku že nekako dobili:

-Cenovno ugoden set
- Solidne performanse/cena
- Dober "prestižni" set

V vsakem primeru bo tole zanimivo in se bomo skupaj vsi nekaj naučili :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.11.2004, 20:50

Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 11.11.2004, 22:29

Zanimivo da sta Turbo Raven, pa Rutanov Pond Racer bila oba narejena le v enem primerku, ter oba nesrecno koncala, vendar v svojem kratkem zivljenju le toliko zablestela, da sta tudi sedaj pogosto "reinkarnirana" v RC modelih.

Mislim da nekaj popularnosti izhaja tudi iz samega dizajna letal....sveze in zanimive oblike...
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 11.11.2004, 22:45

A ni C50-13L malo premajhen za F3A? Tak motor je primeren za modele "velikosti" .40 (Funtana tamičkena npr.) ali kaj manj divjega .60
Drugo je XL !
Tak pogon rabi večje razmerje, ampak odvisno od modela.
Kaj bi pa naj gnal ?
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a brane » 11.11.2004, 22:57

Ja res je za F3A se uporablja Hacker B50 -13XL z 6,7:1 getribami :oops: malo sem prepovršno pogledal :wink:
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a elipsoid » 12.11.2004, 18:20

Zdravo fantje !
Mal nisem spremlu foruma pa ste se kar dobro razpisali. Seveda mi je to všeč ko ste tako pripravljeni pomagat, saj navsezadnje smo vsi ki se ukvarjamo z modelarstvom na istem-vedno je nekaj novega na čemer se učimo in si postavljamo vprašanja kaj pa če bi to ali to.
No zato je forum da se mal pomenimo in kaj kateri ve oz. ima že iskušnje.
Ja takole je to: letalo ima cca. 2,3m razpona, dolžina je 1,6m ima predvidena dva motorja katera sta pritrjena na krilih in se prižigata vsak posebej-se pravi opcija da lahko med letom vsakega posebej ogasneš in letiš z levim ali desnim-tko mal za ekspert :)
Teža letala je nekako predvidena do 5kg več nebi smel imeti. Je pa gradnja plastičen trup iz tkanine ter smole krila pa so sendvič konstrukcije.
Letalo naj bi letelo nekje z hitrostjo 120kmh. Seveda bo pa je tudi vlačljivo podvozje na luft.
Lp, Klemen
elipsoid
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 09.10.2003, 18:56
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 12.11.2004, 18:30

Klemen, hja, podatki in cifre so nekaj, kaj pa kakšna slika, skica? :D

Ma, po mojem filingu bo tole prvovrstna mojstrovina, če bo SAMO pripravljeno za letenje 5 kg pri dveh motorjih in 2.3 m razpetini :shock:

Na uč bi prej rekel kakih dobrih 6, 7 kilc. Razen če je model absolutno nekaj strogo letalnega - namenskega, nič scale in ostale šare. Dva motorja na velikem pylonu/hotlinerju? :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a brane » 12.11.2004, 19:21

S tole opcijo okrog letenja s samo enim motorjem je treba biti previden. Največja težava modelov ki so gnani z dvema ali več motorji v krilih, je enakomernost vleka oz. potega. Elektro modeli so zaradi tega pred bencinarji v veliki prednosti, ker je lažje doseči enakomeren vlek levega in desnega motorja. Samo majhna razlika pri vleku levega in desnega motorja, povzroča velike težave in potrebo po dodajanju smernega krmila, vse skupaj pa za sabo vleče še kup drugih momentov, ki jih mora modelar popravljati zaradi neenakomernega vleka. Popoln izpad enega od dveh motorjev, je najpogostejši vzrok za kreše dvomotornih modelov.
Nekoliko na boljšem so modeli ki imajo motorje trdo ob trupu (modeli reaktivnih letal z motorji v repu), pri normalnih dvomotornih modelih letal z motorji v gondolah v krilih, pa običajno smerno krmilo ne zadostuje (pa še dodatno zavira model), da bi, ob izpadu enega motorja, drugi lahko deloval s polno močjo. Ostane samo zmanjšanje moči, ali izklop tudi drugega motorja in pristanek, če se to da.
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron