ALU modeli letal

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

ALU modeli letal

OdgovorNapisal/-a MarE69 » 11.01.2005, 08:55

Mogoče je vprašanje butasto, ampak me zanima naslednje:

ali se pri izdelavi modelov letal uporablja tudi aluminij in CNC obdelava?
Uporabniški avatar
MarE69
Naš človek :)
 
Prispevkov: 136
Pridružen: 07.12.2004, 12:44
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a rock » 11.01.2005, 09:25

Seveda se.

Mogoče je samo s to razliko da se aluminija za izdelavo orodja (pramodela, pozitiv ali negativ) uporablja vse manj. Materiali kot so "epowood" in podobno so veliko bolj "prijazni"..... user frendly

nekaj slik na tvoje vprašanje..... tisto "rjavo" pod frezerjem je "epowood", lahko bi bil tudi aluminij

Slika
Slika

Kaj te točno zanima?

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 11.01.2005, 11:33

rock napisal/-a:
nekaj slik na tvoje vprašanje..... tisto "rjavo" pod frezerjem je "epowood", lahko bi bil tudi aluminij




Tudi po imenom CIBATOOL se ta zadeva pozna

http://www.camtech.de/support/sup_ciba.htm

Jih je več vrst vse do "ta zelene", ki nadomešča aluminij pri izdelavi kalupov ozrima bolje rečeno pozitiviv na katere se potem delajo kalupi.

Material je možno dobiti tudi v Sloveniji.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a MarE69 » 11.01.2005, 23:41

No, jaz sem imel bolj v mislih model, ki bi dejansko letel, ne kalup ali mold master. Sicer ne vem, zakaj bi bilo to dobro, ampak modelček bi bil pomanjšava dejanskega letala. Cene seveda nisem postavljal v ospredje, ker v primeru CNC izdelave vseh reber in ostalih delov verjetno nebi bila majhna.
Uporabniški avatar
MarE69
Naš človek :)
 
Prispevkov: 136
Pridružen: 07.12.2004, 12:44
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a EXTREMIST » 11.01.2005, 23:52

Tista freza k je na sliki ali je CNC malo starinska se mi zdi?
apn
Uporabniški avatar
EXTREMIST
Naš človek :)
 
Prispevkov: 100
Pridružen: 04.02.2004, 21:54
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 12.01.2005, 09:25

Mislim da je razmerje med maso in trdnostjo ter občutljivost na deformacije prevelika, da bi se dalo narediti zares dober letalski model.
Izjemoma bi se dalo narediti, če bi že sama oblika letala »vabila« k uporabi aluminija.

Slišal sem da je Rolbi naredil uspešen model iz aluminija in še vedno leti z njim.

Jaz sem pa razmišljal o preizkusu aluminijastega torzijskega nosilca za jadralni model in sicer tako, da bi bil prednji del profila izrezan iz stiropora ali stirodura, čez pa bi za oplato bila nalepljena tanka aluminijasta pločevina debeline 0,1mm (380 g/m2) kot jo uporabljajo tiskarji za matrice na tiskalnem stroju.

Vendar sem se premislil, saj bi na takem torzijskem nosu hitro nastale male vdolbine od udarcev v ovire na pristankih, pa seveda masa je neprimerno večja od mase enakega nosu iz karbona.

Razmišljal sem tudi o izdelavi enakih reberc za krilo. Iz debelejše pločevine bi dal na laserski stroj izrezati orodje za izdelavo alu reberc. V mislih sem imel podobno krilo kot je na mojem Paličnjaku F5J, tako da ima vsako rebro luknjo ki se natakne na karbonsko cevko-nosilec krila. In kako bi taka rebra bila narejena? Njprej bi iz zgoraj omenjene pločevine s škarjami izrezal rebra, ki bi po obodu bila kake 2 do 4 mm večja. Nato bi vstavil pločevino v orodje in v primitivni doma narejeni stiskalnici na vzvod, vtisnil pločevino v orodju. Rob rebrca bi se skrivil za 90° in luknja za nosilec bi se znotraj tudi zarobila za 90°. Tako bi dobil presek rebra v obliki »oglate« črke C. Tako rebro bi bilo lahko a precej močno, ter imelo bi zadosti naležne površine za oplato, ter znotraj za leplenje na karbonski nosilec.

Vendar po tehtnem premisleku kaj kmalu ugotoviš, da je še vedno najbolje držati ustaljenih in preizkušenih načinov gradnje, ki omogočajo enostavna popravila modela.

Edino uporabno se mi pa zdi, o tem veliko razmišljam, da bi uporabil aluminij pri gradnji modela ki mi ga bo poganjal pulzoreakcijski motor. Predvsem je pri tem modelu problem toplota ki jo seva razgret motor na model takrat ko še miruje na tleh in ni obtekajočega zračnega toka, ki bi hladil konstrukcijo modela. Tu mislim da bi se trup narejen iz aluminija kar obnesel. Sam trup bi bil narejen iz štirih vzdolžnic iz aluminijastega kotnika, ki bi objemale nekaj aluminijastih reber iz cc. 1 mm debele pločevine. Zdeva bi bila skovičena z malimi blok zakovicami (predvsem na predelih kjer bi bilo vroče) drugje na manj obremenjenih delih pa bi uporabil epoksi, loctite ali kako podobno lepilo za kovine. Celotna konstrukcija modela bi bila pokrita z 0,1 mm debelo aluminijasto pločevino.
Krilo bi bilo narejeno podobno. Nosilec krila bi bila tankostenska aluminijasta cev, na njo bi bila nanizana rebra iz aviošpera in morda tudi kako rebro iz aluminija. Oplata bi lahko bila balza, aluminij, aviošper ali kombinacija vseh…
Seveda so to zaenkrat smo razmišljanja, saj je treba najprej spraviti v pogon moj motor. http://mdm.zrcalo.si./forum/viewtopic.p ... 0d4f47f704

Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 12.01.2005, 09:41

Tole je pa vredno ogleda!

http://www.craftsmanshipmuseum.com/Park.htm

En tip iz Honoluluja, ki izdeluje pomanjsane makete lovcev iz 2 svetovne vojen in poizkusa do najmanjse podrobnosti ponazoriti dejansko konstrukcijo pravega letala z interierjem vred. Modeli so narejeni iz aluminijaste plocevine!

Kar ne mores verjeti, da se lahko kaj takega naredi...z rokami

Mitja
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov

cron