Napisal/-a MANTUA » 24.10.2003, 09:27
Pozdravljeni !
Zaenkrat najcenejše dirkanje pri nas je še vedno z modelom MANTUA Rally cross ECO v merilu 1:8 s 3,5ccm motorjem. Za začetnika je najpomembneje, da začne z modelom, ki je primeren njegovemu znanju. Na začetku, ko znanja še nima, je torej najbolj primeren enostaven model s preprostim motorjem, ki se ga bo hitro naučil vzdrževati in za dirko ne zahteva komplicirane priprave.
Modeli Mantua Eco so zgrajeni zelo robustno, njihovo sestavljanje pa je s pomočjo zelo podrobnega slikovnega navodila v Slovenskem jeziku in pomoči, ki jo vedno lahko dobite v trgovini zelo preprosto. Cena modela je 77.700,00 SIT za osnovni komplet, ki vsebuje avto, motor, RV napravo Dash-saber in pribor za vžiganje motorja. Za sodelovanje na tekmovanjih je priporočljiva vgradnja štirikolesnega pogona, ki stane 16.900,00 SIT, torej imamo za manj kot 100.000,00 Sit na cesto postavljen zmogljiv tekmovalni model.
Če je avto pravilno vzdrževan je potrošnega materiala zelo malo. Komplet 4 tekmovalnih termičnih gum, s katerim je možno zvoziti skoraj celo tekmovalno sezono stane 9.000,00 SIT. Če je avto redno čiščen, obrabe delov skorajda ni, saj je zgrajen dovolj robustno, da je z njim možno voziti tudi Off-road. Razumen tekmovalec bo torej v celi sezoni dirkanja porabil zelo malo materiala, natančen strošek pa lahko napiše kdo izmed tekmovalcev, ki s temi modeli uspešno nastopajo na tekmovanjih.
In kakšne rezultate je možno dosegati ?
V pokalnem tekmovanju Mantua ECO nastopajo samo takšni modeli, kar omogoča tekmovalcem enostaven začetek, saj niso že v začetku vrženi v kategorijo med modelarje, ki imajo že več letne izkušnje in zelo izpopolnjene modele. Ta kategorija je preprosta in vsakdo lahko z malo truda v njej precej hitro doseže dobre rezultate. Ker model ustreza tudi pravilom za Rally F2, ki je najštevilčnejša kategorija v Sloveniji, pa se da z njim uspešno nastopati tudi tam.
Kljub temu, da so omejitve v kategoriji Rally F2 takšne, da dopuščajo zelo odprte možnosti avtomobilov in v njej nastopajo tudi zelo dragi modeli, cena modela nima popolnoma ničesar opraviti z rezultatom, ki ga tekmovalec dosega. V letošnji sezoni, kjer je bila kategorija Rally F2 vedno zelo številčna, so se tekmovalci z modeli Mantua ECO redno uvrščali med prve 3, enkrat je tak model celo zmagal in v skupnem točkovanju državnega prvenstva dosegel 2. mesto. Rezultati povedo, kakšne so zmogljivosti modela, če pa primerjate rezultate posameznih dirk po prevoženem številu krogov, boste opazili, da je s tem modelom možno dosegati povsem konkurenčne čase tudi v primerjavi z mnogo zmogljivejšimi modeli.
Največja napaka, ki jo delajo začetniki, pa je, da si kupijo prezahteven avto. Cena osnovnega modela je pri vsem skupaj še najmanj pomembna, saj ti tudi najboljši model na svetu ne bo nič pomagal, če ga ne znaš sestaviti, nastaviti in obvladati moči motorja, ko je na stezi, zato imamo skoraj na vsaki dirki možnost opazovati modelarje z zelo dragimi modeli, ki niso spsobni narediti nikakršnega rezultata, saj svojih modelov ne obvladajo, oziroma jih ne znajo pravilno pripraviti za dirko. Posledica neuspešnosti, pa je da večina ljudi, ki so začeli previsoko preneha z modelarstvom, kar lahko opazujete tudi na našem državnem prvenstvu.