Off-road ali Rally Race?

Vse o avtomobilskem modelarstvu : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: FASTLANE

Off-road ali Rally Race?

OdgovorNapisal/-a Smoothy1 » 27.04.2004, 16:05

Ko berem o vaših tekmovanjih, kategorije Off-Road ne najdem (npr. tekma v Tolminu) podobno je tudi s progam. Je potem ta kategorija opuščena ali je samo v Sloveniji tako?
Em...no in potem mi je ob pogledu slike s tekmovanja postalo jasno, da bi bilo tudi to zame preveč umazano.
Zato me zanima, kakšen teren je potem potreben za Rally Race in kako je s preoblikovanjem te vrste modela v vožno Off Road? :?:

Premišljujem o modelu RALLY RACE 4WD in Futuro sport.
Smoothy1
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 23.04.2004, 11:52
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a ELO » 27.04.2004, 17:34

off-road tekmovanje je pri nas res zamrlo, kot si že sam ugotovil!
kaj je vzrok temu jaz osebno ne vem, po moje da ravno umazanija in lenoba tekmovalcev, ki se jim ne da po vsaki, pa naj si bo to samo petminutna vožnja, čistiti avto, orodje, čevlje,...

rally-race oziroma rally kategorija se pri nas vozi po parkiriščih, pistah,... torej teren je asfalt, takšen kot za vse druge cestne (on-road) kategorije, ki se pri nas odvijajo pod okriljem tako državnega kot tudi drugih pokalnih prvenstev ali samo tekem!

načeloma je predelava 1:8 rally modela v off-road povsem tehnično enostavna. avto se dvigne od tal, povečajo se mu hodi rok, amortizerjev in ostalih zadev vzmetenja.

pri nakaterih modelih je potrebna menjava rok in amortizerjev, spet pri drugih zadošča samo menjava karoserije, ki je pri off-road modelih taka, da so kolesa zunaj, kar je v nasprotju z modeli rally in touring.

toliko, če imaš še kakšno vprašanje pa le na dan z njim!

l.p.
de elo
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a HPfreak » 27.04.2004, 17:59

Torej, ce te jaz prav razumem, zelis tekmovati v Rally klasi in pa obcasno za prosti cas vozit off-road? torej priporocam ti, da vzames Rally race-a! -moje mnenje. Iz rally v offraod, pa je tako kot je ELO napisal, model dvignes od tal, das mehke amortizerje, das gume za offroad ter karoserijoin..waiila! no, pa kaksen odbijac tudi. ostalo pa je vse isto.

LPuroš
Uporabniški avatar
HPfreak
Član
 
Prispevkov: 95
Pridružen: 02.04.2003, 13:29
Kraj: (Ljubljana) - Maribor

OdgovorNapisal/-a LukaL » 27.04.2004, 18:28

a iz on-roada ne mors predelat na off-road?
LukaL
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 07.02.2004, 22:06
Kraj: Dol pri Ljubljani

OdgovorNapisal/-a ELO » 27.04.2004, 18:31

iz 1:8 rally, ki je načeloma on-road lahko predelaš na off-road.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Smoothy1 » 27.04.2004, 22:43

"rally-race oziroma rally kategorija se pri nas vozi po parkiriščih, pistah,... torej teren je asfalt"

Samo asfvalt? Ker ko sem se vozil po italiji sem (čisto naklučno) naletel na progo, ki je bila bol makedamska...blizu avtoceste. No, precej majhna, verjetno ne za 1:8 :?:


Po se nekaj primerjanjih sem izpostavil model Serpent 710 in Rally Race 4WD od Mantua model? In sta tadva modela sploh primerna za začetnike v avtomodelarstvu (sem pa pred tremi leti sestavljal model colna od Robbe in ga vozil zgolj ljubiteljsko, bolj sam zase)?

Je dobro kupovati komplete z motorjem in RV napravo?
Smoothy1
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 23.04.2004, 11:52
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a ELO » 27.04.2004, 22:51

rally pri nas samo na asfaltu, za drugje ne vem!

serpent 710 ni primeren za začetnika! je v merilu 1:10, to upam da veš. če te zanima 1:10 avto začni ali s serpentovim impulsom ali protechovim nitro _ _ (poglej v mibomodeli). poglej tudi v topmodeltehniku v novi gorici!

v kompletu kupovati se ponavadi ne splača, saj so tiste komande ki jih zraven dobiš ničvredne, stran vržen denar, če mene vprašaš!

komanda mora imeti vsaj digitalne trime in elektronsko nastavitev končnih točk (levo in desno posebej).

l.p.
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Jaro » 28.04.2004, 08:04

ELO napisal/-a:kaj je vzrok temu jaz osebno ne vem, po moje da ravno umazanija in lenoba tekmovalcev, ki se jim ne da po vsaki, pa naj si bo to samo petminutna vožnja, čistiti avto, orodje, čevlje,...


Ne vem no, ampak jaz osebno za čiščenje off road avta porabim veliko manj časa kot za čiščenje 1:10 Serpenta. Tudi o umazaniji na dirkah bi se dalo govoriti. Tisto, kar se nabira na avtu na cestnih dirkah je prava packarija v primerjavi s prahom iz off roada.

Po mojem je bistven vzrok za zamiranje kategorije pomanjkanje prog, saj teh, vsaj tistih pravih, v Sloveniji praktično ni.
Lep pozdrav,

Jaro
Uporabniški avatar
Jaro
Naš človek :)
 
Prispevkov: 217
Pridružen: 18.02.2003, 12:05
Kraj: Izlake

OdgovorNapisal/-a ELO » 28.04.2004, 08:14

ja ne vem, pravi off-road je zame tak z mokrim blatom, vodo,... tko kot rock otočec :)

čeprav na tem mestu priznam da sam osebno off-roada še nisem vozil, to kar sem povedal sem slišal od drugih.

bom pa kupil off-roada, takoj ko da hudy svojega na tržišče! če bodo materiali po, tako dobri kot so njihovi imbusi bo to zelo trpežen avto!


pist res ni, kar je prav grozno, če pomisliš da je edina investicija, ki jo za tako pisto potrebuješ v bistvu postavitev odra in nabava kosilnice...

bo že...

ne vem pa, kako je sedaj s pisto v hrastniku, to bi lahko ti kaj več vedel, sem prepričan da sta z robijem "na vezi".

l.p.
de elo
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a Jaro » 28.04.2004, 08:43

Na žalost se z Robijem zadnje čase bolj malo slišiva. Kot kaže, ima precej drugih projektov.
Mislim pa, da je zadeva takšna: Kluba v Hrastniku v kratkem ne bo. Ker pa je bil klub pravzaprav nekakšen pogoj za to, da bi bivši kinološki poligon spremenili v off road progo lahko sklepaš, da v kratkem s tem ne bo nič. ŽAL!
Lep pozdrav,

Jaro
Uporabniški avatar
Jaro
Naš človek :)
 
Prispevkov: 217
Pridružen: 18.02.2003, 12:05
Kraj: Izlake

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 28.04.2004, 11:24

Na hitro bom opisal razlike med modeloma Futura sport in Rally race 4WD.

Oba modela sta si zelo podobna in sta namenjena zahtevnejšim začetnikom, ki so se pripravljeni posvetiti sestavljanju, vzdrževanju in vožnji avtomobila, modela pa sta primerna tudi za tekmovalce začetnike, saj povprečen tekmovalec potrebuje vsaj 20 ali 30 ur vožnje, preden je sposoben do konca izkoristiti možnosti, ki jih modela ponujata.

Pri obeh modelih je enaka šasija, nihajne roke, diferenciali in osnovna konstrukcija.

Razlike med njima so:

1.) Vzmeti amortizerjev

Oba modela imata serijsko priložene nastavljive oljne amrotizerje enakih dimenzij. Razlika je le v vzmeteh, ki sd pri Modelu Rally race krajše, trše in progresivno navite, pri modelu Futura sport, pa so daljše in linearno navite.

Cena para vzmeti pri morebitnih predelavah je 1.500,00 SIT

2.) stabilizatorji:

Model Futura sport ima serijsko v kompletu nastavljiv stabilizator zadaj, model Rally race pa ima dva trša stabilizatorja vgrajena sšredaj in zadaj. Cena posameznega stabilizatorja je 3.500,00 SIT

3.) Gume:

Model Futura Sport ima v kompletu terenske, model Rally race pa cestne gume

4.) Karoserija in nosilci karoserije:

Pri modelu Futura je vključena karoserija za model Off-road, ki se namesti na nosilce karoserije, ki so vgrajeni na avtomobilu, poleg tega pa ima model tudi spoiler, ki je namnjen stabiliziranju avtomobila, pri dolgih skokih.

Model Rally race ima v kompletu nosilce za karoserijo, ki jih potrebujete pri asfaltni vožnji in karoserijo avtomobila Mc-laren F1 GTR.

Oba modela imata v kompletu 12V štart box, pribor za vžiganje in RV napravo SANWA Dash Saber, ki je preverjeno uporabna tudi za nastopanje na dirkah o čemer se lahko ob ogledu tekmovanj sami prepričate.

Predelave iz Off-road v model Rally:

Osnovna predelava:

Modelu nastavite primerno višino od tal in zamenjate gume ter karoserijo. Za začetnike in manj zahtevne voznike je ta predelava povsem dovolj za uspešno vožnjo po terenu ali asfaltu.

Zahtevnejša predelava:

Zahtevnejši vozniki, lahko poleg zgoraj opisanih osnovnih predelav zamenjajo še vzmeti na amortizerjih, olje in bate v amortizerjih, masti v diferencialih, stabilizatorje, zobniške prenose in še kaj bi se našlo.

Modelarju, ki razmišlja o tem, da bi večinoma vozil po asfaltu in se udeleževal tekmovanj v kategoriji Rally F2 priporočam za osnovni nakup model Rally Race 4WD, saj je ta model bolj primeren za asfalt, njegove sposobnosti pri terenski vožnji pa so več kot zadovoljive že ob osnovni predelavi

Cena osnovne predelave iz Modela Rally race v Off-road:

Karoserija Magika XS 4.900,00 SIT
Komplet 4 Off-road gum s platišči: 7.000,00 SIT
Skupaj: 11.900,00 SIT

Vse informacije o modelih, pa lahko dobite v trgovini Mantua model.

Janez Nebec


[b]
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

proga

OdgovorNapisal/-a pako » 28.04.2004, 12:11

Nekaj se o postavitvi proge (off road) pogajamo tudi v Sodražici(blizu Ribnice) Prostora je dovolj samo se krampe, lopate, motike v roke pa bo 8) :D
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a LukaL » 28.04.2004, 16:30

LukaL napisal/-a:a iz on-roada ne mors predelat na off-road?


Še enkrat ponavlajm vprašanje in sicer bi dodal še če se da iz 1:24
LukaL
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 07.02.2004, 22:06
Kraj: Dol pri Ljubljani

OdgovorNapisal/-a HPfreak » 29.04.2004, 11:37

MANTUA napisal/-a:2.) stabilizatorji:



Janez, sem videl v trgovini da na avtu nimas stabilizatorjev, jih tudi na tekmi v Tolminu nisi imel? Si jih kaj pogresal? Se je kako drugace avto peljal al je vseeno?

LP uroš
Uporabniški avatar
HPfreak
Član
 
Prispevkov: 95
Pridružen: 02.04.2003, 13:29
Kraj: (Ljubljana) - Maribor

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 29.04.2004, 15:24

HPfreak napisal/-a:Janez, sem videl v trgovini da na avtu nimas stabilizatorjev, jih tudi na tekmi v Tolminu nisi imel? Si jih kaj pogresal? Se je kako drugace avto peljal al je vseeno?


Pozdravljen !

Teorija je eno, praksa pa drugo.

Ker že nekaj let nisem vozil na tekmovanjih, nisem pravi naslov za dajanje nasvetov o nastavljanju dirkalnih avtomobilov, zato sem nastavitev avtomobila za tekmovanje v Tolminu popolnoma prepustil Juretu Tratniku, ki je vrhunski mehanik in že več let skrbi za brezhibno pripravo avtomobila, ki zmaguje na večini tekmovanj.

Moje vozniške sposobnosti so torej še preslabe, da bi lahko ocenjeval dejanski vpliv stabilizatorjev na vožnjo avtomobila, po celodnevnem treningu v torek, ki smo ga z našo ekipo za 24 ur izvedli v Tolminu, pa lahko rečem da se avtomobil tudi na meji svojih zmogljivosti pelje odlično brez stabilizatorjev, podobno mnenje o njem pa imajo tudi Izidor Tratnik, Dušan in Nejc Drole, ki so z modelom dosegali enake čase kot s svojimi tekmovalnimi modeli.

Za hitro vožnjo avtomobila je torej najpomembnejša roka, ki ga pelje, kaj več o nastavitvah podvozja pa bom lahko napisal ob koncu sezone, ko se bom po dirki za 24ur Tolmina udeležil še nekaterih manj zahtevnih tekmovanj z zmogljivejšim modelom.

Janez Nebec
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 29.04.2004, 15:36

HPfreak napisal/-a:
MANTUA napisal/-a:2.) stabilizatorji:



Janez, sem videl v trgovini da na avtu nimas stabilizatorjev, jih tudi na tekmi v Tolminu nisi imel? Si jih kaj pogresal? Se je kako drugace avto peljal al je vseeno?

LP uroš


s stabilizatorji se avto dosti bolj predvidljivo pelje, je manj (ali sploh ni) nagibanja v ovinkih in se zato težje prevrne, notranje kolo ne izgubi stika s podlago,...

stabilizatorji so zelo dober pripomoček za korekcije over in understeera, če pa poznaš še delovanje casterja, potem si sploh na konju!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 29.04.2004, 16:43

Elo je zgoraj lepo razložil teoretičen vpliv stabilizatorjev na vožnjo avtomobila. Vse kar je napisal drži.

Rad pa bi pripomnil, da je tole tema v kateri začetnik sprašuje o nakupu modela, zato bi se lahko držali teme in mu dali uporabne odgovore, za razpravljanje o tehničnih podrobnostih pa je dovolj prostora druge.

Ker je tema namenjena začetnikom je v njej potrebno poudariti, da je pri modelih Rally najpomambnejša pravilna izbira gum, izbira dovolj preprostega motorja, ki je enostaven za nastavljanje in odpušča napake, osnovne nastavitve podvozja pa je moč nastaviti brez kakršnih koli pripomočkov v manj kot 10 minutah.

Tako nastavljen model je dobra osnova za začetek treninga vožnje, vplive stabilizatorjev in podobnih pripomočkov za vožnjo pa lahko povprečen začetnik začne ocenjevati šele po nekaj urah kvalitetnega treninga.

Pripomnil bi še, da kljub teoriji lanskoletni državni prvak in zmagovalec prvih dveh letošnjih dirk v kategoriji Rally F1 Izidor Tratnik vozi avto brez stabilizatorjev, pa ima kljub temu ves čas vsa štiri kolesa na tleh, torej znanje teorije ni najpomembnejše.

Opozoril bi še, da bi bilo na Slovenskem forumo bolj primerno uporabljati Slovenske izraze, kot so prekrmarjenje, podkrmarjenje in predtek, tisti ki jih uporablja v temi, ki je namenjena začetnikom pa bi lahko tudi razložil njihov pomen, saj jih večina uporabnikov ne razume.
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ELO » 29.04.2004, 18:43

MANTUA napisal/-a:Pripomnil bi še, da kljub teoriji lanskoletni državni prvak in zmagovalec prvih dveh letošnjih dirk v kategoriji Rally F1 Izidor Tratnik vozi avto brez stabilizatorjev, pa ima kljub temu ves čas vsa štiri kolesa na tleh, torej znanje teorije ni najpomembnejše.


to ni res!

avto se prevečangiba, rešuje ga samo res dober voznik, anvajen svojega avta!

če bi teorija ne bila pomembna, bi po tej logiki na zadnji premi lahko imeli vsi toe-out, pozitivni camber...... in avto je nevozen!

teorija JE pomembna, je pa odvisno koliko jo je kdo pripravljen sprejeti in koliko jo sploh pozna!

če primerjamo nastavitve tistih, ki so zgoraj omenjenega izidorja t. v letih okrog 2001 puščali za seboj tako po številu prevoženih krogov kot tudi po najhitrejših krogih ugotoviš, da so vozili "trde" avte!

trenutno je izidor št.1, kar pa ne pomeni da so njegove nastavitve oh in sploh! in še zdaleč ne, da so povsem pravilne in da ne bi mogle biti še boljše!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a LukaL » 29.04.2004, 19:49

LukaL napisal/-a:
LukaL napisal/-a:a iz on-roada ne mors predelat na off-road?


Še enkrat ponavlajm vprašanje in sicer bi dodal še če se da iz 1:24


a kdo kej ve o tem???
LukaL
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 07.02.2004, 22:06
Kraj: Dol pri Ljubljani

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 30.04.2004, 11:18

Moj namen ni, da bi se v tejle temi prerekal s tekmovalci, ki v kategoriji Rally ne tekmujejo in v njej nikoli niso dosegali omembe vrednih rezultatov, saj niso usposobljeni za to, da bi ocenjevali nastavitve na modelu državnega prvaka.

Pripomnil bi še, da se na dirkah ne tekmuje v času najhitrejšega kroga, niti v najboljšem štartnem položaju, ali celo v trenutni uvrstitvi po 5 ali 10 minutah tekme, ampak v številu prevoženih krogov v 30 minutah, torej boste morali za posajnila o tem povprašati zmagovalce finalnih voženj, saj tudi sam nisem kvalificiran za dajanje izjav o tem.

Hotel sem le opozoriti, da nepotrebno mešanje megle odvrača začetnike od tekmovanja, ki se ga prikazuje na napačen način s strani virtualnih tekmovalcev, ki tekmujejo predvsem na internetu.

Začetnikom, ki razmišljajo o tekmovanju svetujem, da obiščejo kakšno izmed dirk in na njej najboljše tekmovalce vprašajo za nasvet. Vsi po vrsti so prijazni ljudje, ki radi pomagajo in bodo z veseljem vsakomur razložili na kak način so prišli do zmag, na internetu pa iz znanih razlogov njihovih nasvetov ne boste našli, saj tisti, ki najdejo zadovoljstvo v dirkanju in na dirkah dosegajo dobre rezultate, ne potrebujejo virtualne potrditve.
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

Naslednja

Vrni se na Splošno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron