Aguru jeva šola

Vse o avtomobilskem modelarstvu : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: FASTLANE

Aguru jeva šola

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 06.05.2004, 19:29

Pozdravljen modelar

Ker vem, da se vsi dobro počutimo ko želimo neko novost uporabiti na svojem avtomobilu, sem se odločil, da malo prevedem, oziroma napišem tudi kakšno svojo izkušnjo iz področja nastavljanja avtomobila. Moj namen je, kot vidite, približati to področje naših modelov vsem, ki še ne popolnoma razumemo kako se naši modeli obnašajo na progah, (medtem ko jih ne gledamo in obožujemo v boksih ali doma zraven postelje(tudi to nekateri delamo :wink: ))
Se zavedam, da podobnih informacij se na internetu pa tudi v drugačnih oblikah dobi ogromno, ampak pred kratkim sem naletel na serpentovo knjižico »Setup Book«, ki jo verjetno že veliko slovenskih modelarjev ima doma, ki me je zelo navdušila. Na začetku ima ta priročnik nekaj osnovnih razložitev za nastavljanje avtomobila, ki naj bi jih vsi že obvladali (jaz sem med tistimi, ki se še učimo :shock: ), drugi del pa je sestavljen iz zahtevnejših nastavitev optike avtomobila, med katere spet spadajo tudi nastavitve iz osnovnih nastavitev (zato se tudi jaz še vedno učim…hehe). No, da ne bom preveč dolg in da preidemo k zanimivejšim stvarem, ki bi jih rad delil z vami, naj vam še povem, da je na koncu te knjižice tudi zanimiva tabela (no, pa smo že pri zanimivostih), ki nam lahko zelo hitro in enostavno pomaga pri nastavljanju avtomobila, med treningom na parkirišču ali med nestrpno nedeljsko dirko, kjer vsi iščemo tisti magičen oprijem.

:idea: Naj vam povem, da tisti magičen oprijem pravzaprav ni tako magičen kot si ga predstavljamo. Oprijem, ki ga dobimo na sprednjem delu avtomobila z določeno nastavitvijo ni zastonj, ampak je odvzet na zadnjem delu avtomobila!

Lahko se vprašate zakaj sem si zamislil, da vam začnem to pisat, čeprav bo večini to nastalo dolgočasno, ampak upam da bo moje pisanje le koga navdušilo in se bo iz njega lahko kaj naučil. Naj vam povem razlog, ki pa tudi vsaj nekaterim drugim modelarjem ni tuj.
Pri avtomodelarstvu se srečujemo z veliko izzivi, vsak po svoje zahteva določeno mero naše pozornosti in raziskovanja po odgovorih. Najvažnejša povezava pri razumevanju našega modela, pa je: razumevanje (to kar vam bom jaz poskušal predstaviti) nastavitev modela, ter občutek do modela. Če imamo oboje, bomo ob postanku v boks vedeli kako se je avto obnašal na progi in imeli idejo kako zdrs zadnjega dela avtomobila v ovinku odpraviti.
Ker se tudi sam podajam takim izzivom, bi vam rad najprej predstavil tisto prvo pot, ki nas bo vodila do uspeha na dirkah, torej samo razumevanje različnih nastavitev. Za doseg občutka do modela, pa bo potrebno čim več treninga in vožnje z modelom na progi.

Torej to naj bi bil uvod v sklop mojega pisanja do zanimivih stvari s katerimi se srečujemo vedno ko smo v stiku z našim hobijem. Poskušal vam bom predstaviti stvari, ki se meni zdijo zanimive in pomembne. Naslednjič gremo že h Camberju in Toe-Inu, ker so to stvari ki jih najlažje opazimo na avtomobilu :D

Lep pozdrav
matej


Slika
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

OdgovorNapisal/-a Jošt Kozorog » 09.05.2004, 21:59

zelo pohvalno! usec mi je ker poves lepo podomace in ne z nekimi vesolskimi izrazi da laiki nic ne razumemo!!! :D

vsekakor bom spremljal :D

lp, bostjan :D
PES KI LAJA, NI ZADOSTI KUHAN... Kitajski pregovor...
Uporabniški avatar
Jošt Kozorog
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 21.10.2003, 12:11
Kraj: Sežana-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rcman » 02.06.2004, 07:43

Hojla,

Sam imam en problem. Namreč avtu mi na uvinku odnaša zadnji konec.
Tako da bi ga rad uravnotezil.


Imate kakšne predloge za nastavitve?

Trenutne nastavitve (SST99pro):
FRONT:
CAMBER -1°
RIDE HEIGHT 5mm
SPRING YELLOW
OIL 35W
TOE-IN: - 1-2°

REAR
CAMBER -2°
RIDE HEIGHT 5mm
SPRING BLUE
ANTI SQUAT: Ena podlozka spredaj
OIL 35W
TOE-IN: -2°
Uporabniški avatar
rcman
Naš človek :)
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 11.11.2002, 13:40
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a TITan » 02.06.2004, 08:31

Katero karoserijo pa imaš :wink:
Karoserija pri višji brzini daje avtu cca. 70% vsega uprijema. Iz lastnih izkušen lahko povem da je recimo BMW 316i karoserija naredila avto nevozen zaradi premalo zadnega uprijema, GM Alfa je imela dosti sprednega uprijema in malo man zadnega, Dodge Stratus (sp?) je imel dosti uprijema in bil lepo zbalansiran, Mercedes CKL GTR je pa bil zbalansiran z malo več zadnega uprijema, ampak je bil zelo dober za hitre proge.

Povej še pri kateri brzini in v kakih ovinkih ti ga odnaša. In kake gume uporabljaš (pene, slick, profilirane).
Uporabniški avatar
TITan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 116
Pridružen: 12.11.2002, 21:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rcman » 02.06.2004, 10:29

Hojla

Uporabljam pence (37 trdota).
Ima pa STRATUS karoserijo (se mi zdi da HPI).
Avto ima probleme v počasnih ovinkih.


LP
Uporabniški avatar
rcman
Naš človek :)
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 11.11.2002, 13:40
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a TITan » 02.06.2004, 12:15

Probi spredi dat tršo olje. Rumeni (če to misliš šumaherjeve) fedri so mal trdi za 35wt olje. Povej še na kerih luknah maš pritrjene amortizerje.
Uporabniški avatar
TITan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 116
Pridružen: 12.11.2002, 21:12
Kraj: Ljubljana

oprijem

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 02.06.2004, 13:54

Zivjo,

Veliko stvari bi se lahko probalo, ampak najhitrejše bo, če probaš dat zadaj več toein, recimo 2.5. mogoce bi lahko zadaj tudi camber malenkost zmanjšal, na -1.5max. Pri elektro avtomobilih se ponavadi uporablja camber spredaj in zadaj -1.

Ce imas premalo oprijema zadaj, poskusi tudi najprej nizji avto zadaj kot spredaj. (to deluje več ali manj pri vseh avtomobilih, ker znižaš težišče zadnjega dela, kar povzroča večji oprijem. To nastane zaradi premika statične teže avtomobila za malenkost na zadnji del avtomobila, hkrati pa zniža roll center, kar dodatno pomaga pri večjem oprijemu). To je nejhitrejša nastavitev pri avtomobilu in tudi deluje.

Pomembno je to, da delaš postopoma, čeprav tisti avto ni tako delikaten na nastavitve. Največ ti bo pomagal zadnji toe-in in višina!

sporoči kako gre,

lp, matej
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

OdgovorNapisal/-a rcman » 02.06.2004, 14:17

pozdravljeni,

TIT:
Fedre imam na spodnji luknji.


Aguru:

Bom probal pa ti sporočim, ko bom testiral (sobota)

LP
Uporabniški avatar
rcman
Naš človek :)
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 11.11.2002, 13:40
Kraj: Litija

nova št.

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 27.08.2004, 20:46

Zivjo,

KOnčno sem nekaj malega napisal za moj prvi del o osnovnih nastavitvah. Stran si lahko ogledate na naši strani:

http://www.amklub-vrhe.si

ali direktno:

http://www.amklub-vrhe.si/osnove.htm

lep pozdrav,

matejm
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

OdgovorNapisal/-a freestyle » 07.09.2004, 22:35

matej kajti cem rect kul zadeva
sam bom probal nekaj tvojih
nasvetov ker mislim
da sem na zadnji dirki
delal popolnoma napacen setup
in ce ti se to povem kvalifikacije
so mi uspele super nato pred finalom
sem hotel priodobit izgubljene sekunde
proti prvemu uvrscenemu italjanu
in tako ga polomil hvala lepa
v naprej

l.pfreestyle
freestyle
Naš človek :)
 
Prispevkov: 108
Pridružen: 05.03.2004, 21:22

nastavitve

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 09.09.2004, 16:06

Zivjo Marko!

TI kar probaj in sporoči kako se obnese :wink: Kaj pa je bilo narobe na dirki?
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

pdf

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 14.09.2004, 13:08

Če koga zanima še PDF verzija zadnjega prispevka, za printanje:

http://www.amklub-vrhe.si/images/clanki/korozek2.pdf

pozdrav

matej
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

zdravo

OdgovorNapisal/-a miha25 » 05.11.2004, 19:56

Res fajn prispevk... zgoščeno in razumljivo napisano!

Sam ene vprašanje

Kaj nej nardim:
kupm nove navadne ne selektirane celice 3300 ali selektirane in rabljene od tekmovalca kaj je bolje za tekmovanje ( za trening kapiram da je bolje ta nove...



Hvala!
Janez MEDJA,
TOPSPEED racing team
041 723 824 po 13 uri
Janez_medja@yahoo.com
http://topspeed.si
miha25
Forumski veteran
 
Prispevkov: 723
Pridružen: 21.09.2004, 02:13
Kraj: nč več Jesenice, BOHINJ je moj domek!

miha25

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 06.11.2004, 17:58

Zivjo,

Me veseli, da je razumljiv clanek.
Kolikor izkusenj imam z elektro avtomobili, svetujem, da se kupi nove neselektirane celice. Nevem koliko vozite, ampak selektirane celice so predvsem drage in za njih je potrebno veliko negovanja in natancnosti. Ker ponavadi ne vemo kaj prejsnji lastnik dela z njimi in ce mu lahko zaupamo, se vecina odloci za nakup novih(tudi, ker celicam lahko naredimo veliko skode z napacnim pristopom polnjenja, kar se navzven sploh ne pozna :? ). Ce se sele uvajate v ta lep hobij, svetujem, da Kupite navadne neselektirane celice od GP-ja 3300 in se potrudite in jih sami zalotate(ali vam jih kaksen elektricist, da boste sigurni v njegovo delo,ali pa kar pak kupite :wink: ). Danasnje NiMH celice od Gpja so zelo dobre in z njimi ne boste razocarani. Ce ne nameravate resno sodelovati vsak vikend na dirkah v tujini v kategoriji z 12ovojnimi ali manj motorji, se vam definitivno ne splaca kupovati 0.01 volta za 10000sit vec.

Lep pozdrav
matej
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

OdgovorNapisal/-a miha25 » 06.11.2004, 20:14

če sm prov zasledu obstauja tudi neka naprava za optiko in setup ( setup board, tweak master, setup lehre... Kaka slikca bi bla fajn alpa navodila kako to nardit sam ...najenostavneje...saj smo modelarji madonca.... namo vse kupval :)

l.p.
Janez MEDJA,
TOPSPEED racing team
041 723 824 po 13 uri
Janez_medja@yahoo.com
http://topspeed.si
miha25
Forumski veteran
 
Prispevkov: 723
Pridružen: 21.09.2004, 02:13
Kraj: nč več Jesenice, BOHINJ je moj domek!

setup

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 08.11.2004, 01:21

Zivjo,

Nekaj stvari za zacetek je tukaj:
http://www.rccaraction.com/rc/articles/setup.asp

Je opis Hudy setup sistema, ampak hkrati tudi nekaj pove kaj se s cim dela. Tiste sablone se lahko tudi doma naredi.

LP, matej
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

začetek

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 20.11.2004, 19:12

Še nekaj sem vam pripravil, tistim, ki se sprašujete če želite spoznati ta hobij modelarstva....

http://www.amklub-vrhe.si/clanki/gettingintomodelarstvo.pdf

Lep pozdrav
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

test mega picco gaio 30.12.2004

OdgovorNapisal/-a AGuRu » 07.01.2005, 13:44

Test MegaPicco 3,5 Race Gaio (Italija)- 30.12.2004

Pozdravljeni,

Ravno prav, za praznike, so prispeli močno pričakovani motorji Mega Picco 3,5 RACE. Že veliko se je govorilo o teh motorjih, ker naj bi bili nekaj novega. Res so nekaj novega, predvsem zaradi tega, ker je proizvajalcu uspelo narediti motor, ki je v istem rangu kot prejšnji NovaMega MS za polovično ceno. Nova serija picco motorjev za Mego cilja na povečanje entuziazma in zmanjšanje stroškov. Motor sem dobil in se odpravil z Jernejem Vugo in ekipo Mihelič v Gaio v italiji.

Motor mi je Jernej utekel na veternici. To je dobro in priporočljivo predvsem zato, da utečeš motor brez prevelikih napetosti in brez skrbi za napačno nastavljene igle. Motor sorazmeroma hitro utečemo, kar je tudi izpostavljeno v navodilih. Še dodatne 3 tanke goriva sem pri močno odprti zgornji igli vozil na progi.

Zjutraj so bile temperature nizke, zato nismo želeli pretiravati, ampak previdno uteči motor z veliko mazanja, da nebi že na začetku kaj popustilo. Po utekanju, se je motor že zelo hitro izkazal s kratkim sunkovitim pospeškom, ki pa se je iztekel do drugega prenosa. Ključnega pomena je bila nastavitev centax sklopke. Pri zapiranju igle. Se je motor ponovno izkazal pri nizkih vrtljajih, ki so popustili pri srednjih vrtljajih.

Igle v karburatorju imajo bolj fin navoj, zato so nastavitve bolj točne. Skozi celotno utekanje ni bilo nobenih težav z ugašanjem. Le na začetku, pri utekavanju, motor ni držal minimuma. To se je tekom dneva, z usedanjem toleranc v motorju umirilo in motor je imel točen minimum. V primerjavi z prejsnjo NovaMego MS 3.5, so nastavitve spodnje igle manj izrazite. Izdelava motorja je sicer malenkost slabša, ampak pri vožnji, se tega nikakor ne občuti.

Kar se tiče setupa, je na voljo na spodnjem linku. Oprijem ni predstavljal problema, ga je bilo dovolj, le nastavitve sprednjega stabilizatorja, roll centra in amortizerjev so ključnega pomena na ti progi! Poglejte si setup.

Ostali so tudi imeli produktiven dan s setupom in testiranjem nekaj novih nastavitev ter bencina z več procenti ricinusa, ki se je izkazal kot veliko boljši zaradi večjega mazanja elementov motorja.

Hvala Jerneju za vso pomoč z utekanjem in optimiranjem motorja!

Vprašanja vedno dobrodošla

setup:[/url]http://www.amklub-vrhe.si/clanki/setup/gaio_trening.pdf[url]

Lep pozdrav,

Matej m


Slika
AMK vrhe Sežana
http://www.amklub-vrhe.si
Uporabniški avatar
AGuRu
Naš človek :)
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 11.11.2002, 14:19
Kraj: Sezana

OdgovorNapisal/-a grilnet » 07.01.2005, 14:21

Opala nove feltne to je blo pa skor sigurno 1s na krog hitrej!:)



LP
Zadnjič spremenil grilnet, dne 07.01.2005, 17:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
grilnet
Forumski veteran
 
Prispevkov: 716
Pridružen: 22.11.2002, 17:06
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a Čur » 07.01.2005, 17:35

čestitke k novi pridobitvi.
Setup: ali je podatek "Holes in piston" pravilen?
Uporabniški avatar
Čur
Stara sablja
 
Prispevkov: 1062
Pridružen: 11.11.2002, 21:39
Kraj: Novo mesto

Naslednja

Vrni se na Splošno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov