Stran 1 od 1

Vzdrževanje ležajev na RC avtomodelih

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 00:32
Napisal/-a nitro-s
Mene zanima, kako vzdržujete ležaje na RC modelih :?: :roll:

- kdaj ležaj odpreti (stransko zaščito)
- katere odpiramo
- z čim očistiti
- kdaj ležaj namazati
- če ga mažemo - z mastjo ali oljem
- z kakšno mastjo ali oljem
- koliko ga damo v ležaj
- kdaj ležaj zamenjati

Prosim, če opišete za vsako vrsto posebaj - HVALA :wink:

1. ležaji na oseh - Ballbearing HS Purple
Slika
Slika

2. ležaji na oseh - Ballbearing Metal
Slika

3. ležaji na osi motorja (sklopka) - Ballbearings
Slika

4. pritisni ležaji (sklopka) - Thrust-bearing
Slika

5. enosmerni ležaj - One-way bearings
Slika

6. ležaji v motorju - Front bearing, Main ball-bearing
Slika

Slika

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 08:33
Napisal/-a grilnet
Stane ti preveč kompliciraš. Meni zdržijo vsi eno sezono. Razen potisni ležaj sklopke mažem vsake 30 min vožnje.





LP

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 09:08
Napisal/-a ELO
gril, ne bluzi!

za ležaje 1-3 velja:

z gumo zaprte ležaje je enostavno odpirati in jih jaz odpiram in čistim na dve tekmi!
čistim ga v bencinu (operem), namažem pa odvisno od prihajajoče tekme. če se gre na nož je potem to lahkotekoče olje (trinity, tornado,...), sicer pa novarossijeva mast, ki ima malce večji kotalni upor!
sam ne priporočam grafitne masti, ki na kotalne elemente deluje abrazivno!

odpiram in čistim vse ležaje, razen tistega na glavni gredi (menjalniku), do katerega pa tudi umazanija težko pride, ga pa sicer mažem!

s kovino zaprte ležaje ne odpiram, jih pa podmazujem s trinity oljem pred vsako tekmo. čistim jih pa s serpentovo gumo za čiščenje.

ležaj menjam, če in ko s ev njemu pojavi velik kotalni upor zaradi umazanije, ki zaide v notranjost!

ležaj 4 (potisni ležaj)
namažem ga pred vsako vožnjo posebej (kvalifikacije, polfinale, finale)
uporabljam novarossijevo mast, rjavo!

ležaj 5 (sprednji enosmerni)
načeloma čistim tudi vsake dve tekmi, sicer pa na vsako vožnjo dodam kapljico one-way ljuba od serpenta. za dodajnaje uporabljam brizgo, ki jo je nek đanki odvrgel na otroškem igrišču ;) (glej spodnjo sliko, rdeča vsebina)

ležaj 6:
ima mazanje zagotovljeno od motorja! sicer pa vsake toliko časa dodajam posebno olje za motorne ležaje, ki se veže na kovinske elemente in je vodoodbojno (glej vsebino zelene brizge na spodnji sliki), menjam pa ga ko se ga sliši!

za dodatne skrivnosti pa le vprašaj, rade volje odgovorim!

slika:
moj avto ob vzdrževalnem servisu po tolminski tekmi;

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 10:16
Napisal/-a grilnet
Opala Elči tole je pa lepo vendar čudno za videt. Odkar maš Serpentovo "magic" čistilno gumo pa celo avto spucaš. Zgleda da nate blagodejno vpliva guma ki je v roku na občutek kot srednje oveneli cizek.



LP

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 10:29
Napisal/-a ELO
grilnet napisal/-a:Zgleda da nate blagodejno vpliva guma ki je v roku na občutek kot srednje oveneli cizek.



LP


bolj me spominja na čvrste jedre joškice mladoletnic ;)

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 10:31
Napisal/-a grilnet
Jao pa veš da maš prov. Je pa taprav občutek. 8)



LP

OdgovorObjavljeno: 26.08.2004, 23:57
Napisal/-a nitro-s
Hvala Gregor za koristne odgovore in upam, da so tudi komu drugemu koristili. :lol:

Aljoša ti pa prej model prodaš, ko bi trebalo ležaje namazati ali zamenjati. 8)

Kaj delate z modeli - ležaji po končani DEŽNI dirki. :?:

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 00:28
Napisal/-a mihah
Ola Stane,

- kdaj ležaj odpreti (stransko zaščito)

Ko ležaj začne "škrtati".

- katere odpiramo

Če ni potrebe nobenih, če pa potem pa vse.

- z čim očistiti

Optimalno v aceton in kadičko ter v ultrazvočnim čistilcem:

Slika


- kdaj ležaj namazati

Če ga ne odpremo oz. ni potrebe - nikoli!

- če ga mažemo - z mastjo ali oljem

Bolje čisto malo masti kot olje. Masti, ki jih uporabljajo proizvajalci ležajev so posebno prirejene za velikost, obliko, namembnost in material ležajev.
Vendar naredimo več škode kot koristi, če stare masti ne odstranimo popolnoma - to omogoča ultrazvožno čisčenje.

- z kakšno mastjo ali oljem

Vsekakor tako mastjo, ki je zelo kvalitetna. Večinoma boljši proizvajalci uporabljajo različne masti za različne ležaje.

- koliko ga damo v ležaj

Teoretično je zadosti 1 molekularna plast, torej zelo malo. Kar je več je že upor. Torej malo, manj kot nam veleva zdrava pamet.

- kdaj ležaj zamenjati

Ko so kroglice izrabljene oz niso več okrogle. Ležaj ima zrak in ne teče več lepo.

Se pa splača vsakič oščetkati drobne delce iz površine ležajev. Pri čiščenju s stisnjemin zrakom pa ne pihat direktno v ležaje. Naknadno oljenje in mastenje samo pritegne več svinjarije.

>Kaj delate z modeli - ležaji po končani DEŽNI dirki.

Podoben primer je pri modelih čolnov v primeru potopa modela pod vodo, ko motor še veselo deluje... oziroma pri uporabi ležajev v oseh.

Pravzaprav nič, mogoče le uporabi izopropilni alkohol. Alkohol ne bo odstranil masti.

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 11:56
Napisal/-a ELO
z vsebino zadnjega posta se ne strinjam v celoti!

če prebereš priporočila in tudi nasvete drugih vidiš, da vsi odvetujejo čiščenje v acetonu ali podobnih čistilih.
določenih masti za ležaje pa aceton itak sploh ne odstrani, medtem ko se je bencin ali čistilni bencin še vseh prijel....

miha, me zanima koliko imaš ti izkušenj z nitro avti, konkretno s serpenti?
če bi peljal katerega izmed njih bi vedel, da se blago škrtanje v ležaju pojavi takoj ko avto pelješ vsaj 10 minut, saj podtlak karoserije in zračni tok povzročita sesanje prahu , ki skozi neidealno tesnenje ležaja preide v njegovo notranjost!


tudi če proga ni prašna oziroma če je idealno čista v notranjost ležaja pridejo "opilki" pene, ki povzročajo neenakomerno vrtenje oz. upor, čeprav ni škrtanja, saj je "tujek" mehak!

zaradi tega je treba ležaje redno čistiti, nekateri to počnemo na dve tekmi, drugi na eno tekmo, spet nekateri profiji pa imajo za vsak set voženj nove ali očiščene ležaje!

prav tako se v ležajih takoj pojavi rja, če se ti peljejo v dežni tekmi in se potem na poti domov posušijo! kroglica prirjavi na kletko in ležaj je praktično zariban, čeprav bi teoretično morala biti prisotna ena plast masti!
sam namočene ležaje na tekmi namažem z oljem, avto malce porinem da se olje vpije in nastane neka spredačina oz. emulzija, takoj doma pa avto razdrem (do ležajev), jih odprem, namočim v bencin za kak dan (itak se mi po tekmi ne da kaj dosti) in anto očistim!

ker je z avtom veliko dela po dežni temi, v takih pogojih, ko voda ves čas brizga po avtu oz. jo odmetava s koles, vozim z zelo težkim srcem!

no ja, tolko zaenkrat...

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:19
Napisal/-a TomyBoy
Elo, da te še jaz nekaj vprašam, ker vidim da imaš med drugim tudi doktorat iz ležajev. :)

-Kaj praviš o teh keramičnih ležajih ?
-Koliko so dražji in ali se izplača zadeva ?
-Kakšno je čišenje le teh ?

-Jaz imam trenutno na malem Surpentu še navadne ležaje, brez gumjastih tesnil. Po vsaki dirki, jih najprej očistim z tistim belim CROWN sprejem, nato pa jih lepo namažem z Serpent oljem za ležaje. Jih ne odpiram. Ravnam pravilno ?
Do sedaj še letos ni bilo problemov, ni bilo potrebno zamenjati niti enega ležaja.

-V večjem avtomobilu pa imam ležaje z gumjastim tesnilom. Odpirem jih po vsaki drugi dirki in očistim na isti način z istim sprejem, nato pa zopet namažem z oljem. Ravnam pravilno ?
Tudi v tem primeru zaenkrat ni bilo problem. Bi moral mazati z mastjo ali lahko z oljem ?

Hvala

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:30
Napisal/-a A.D.P.
Določenih kovinskih ležajev pri serpentovih modelih se ne da odpirati nekaterim pa se da odstraniti kovinsko steno, ko z iglo odstraniš zaskočko ga normalno opereš kot so navedli zgoraj..
Če jih čistiš samo od zunaj itak dejansko ne narediš nič samo še tisto svinarijo zunaj potisneš v ležaj...

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:32
Napisal/-a ELO
doktorata iz ležajev nimam, sem pa že enkrat držal čisto tapravi ležaj v rokah! ;)

keramične ležaje imam samo za motor, kupljene, zmontiral jih pa še nisem, tako da izkušenj nimam!

naročil sem jih iz amerike (boca bearings) in so bili cenejši kot originalni motorni kupljeni pri seprent.at

načeloma naj bi se lažje vrteli in imeli manjšo obrabo, bomo videli!

navadni ležaj; s tem misliš zatesnjeni s kovino? tudi sam teh ne odpiram, saj se tesnilo poškoduje in ga je nemogoče ponovno lepo namestiti!
če ti ni bilo treba nič zamenjati potem definitivno delaš prav! ;)
je pa najbolje z ležajev najprej s krpo ali čistilno gumo odstraniti trde delce oziroma večino njih, saj potem ti raznimi spreji in kompr. zrakom lahko pridejo v notranjost kletke.

če odpiraš ležaje po vsaki tekmi je celo boljše mazanje z oljem, saj povzroča dosti manj trenja kot mast!

torej, spet ravnaš pravilno! ;)

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:33
Napisal/-a ELO
A.D.P. napisal/-a:Določenih kovinskih ležajev pri serpentovih modelih se ne da odpirati nekaterim pa se da odstraniti kovinsko steno, ko z iglo odstraniš zaskočko ga normalno opereš kot so navedli zgoraj..
Če jih čistiš samo od zunaj itak dejansko ne narediš nič samo še tisto svinarijo zunaj potisneš v ležaj...


aja, a z iglo da se da?
jaz sem vedno z macolo to delal in očitno zato nimam uspeha s kovinskimi tesnili.

a moraš imeti tudi kaj potrpljenja?

jebiga!

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:34
Napisal/-a ELO
tommyboy, uporabi iglo, pa boš lahko še s kovino tesnjene ležaje čistil od znotraj!

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 12:35
Napisal/-a A.D.P.
Itak samo moraš paziti, da ne uporabljaš iste igle kot drugi modelarji...Preventiva!!!

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 14:06
Napisal/-a TomyBoy
Hvala
Z navadnimi ležaji se ne bom ubadal in jih odprial. Če je šlo do sedaj, bo še v naprej. Če pa ne, pa tudi ne bo konec sveta. Lahko si samo rečem, da so lepo so odslužil. :)
Novi Serpent avtomobili, imajo itak vsi ležaje z gumjastim tesnilom, tako da v naprej ni panike.
Elo, koliko časa lahko uporabljaš to CLEANING GUMO?
Ker 25 Eur ni malo, pa še v akciji naj bi bilo.
Kako se poslužuješ tistih pripomočkov, ki so na sliki ob sami škatli? www/serpent.at

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 16:00
Napisal/-a mihah
ELO napisal/-a:
miha, me zanima koliko imaš ti izkušenj z nitro avti, konkretno s serpenti?


Gregor, preprosto povedano nič.

Vprašanje se ni nanašalo konkretno na nitro avte, še manj pa serpente ampak nasplošno - RC modele.

Si pa me konkretno dopolnil s svojimi izkušnjami in verjamem, da bo to marsikomu v pomoč.

OdgovorObjavljeno: 27.08.2004, 20:10
Napisal/-a ELO
miha, sej je v redu, edino preveč si nas splašil, da je čiščenje in razdiranje prej izjema kot pravilo!

žal je tako, da je v naši sceni to pravilo, in tisti, ki se mu ne da tega delati... no ja, odločitev prepuščam posameznikom!

l.p.
de elo