Matej, najprej je potrebno razjasniti, da ni potrebno iskati elektromotorja, ki bo spravil skupaj 3 konjske sile (2237 vatov) trajno.
A zakaj vprašaš? Ker se, kot je že Rado povedal, karakteristike elektromotorjev zelo razlikujejo od njihovih eksplodirajočih bratcev.
Elektromotor v mirovanju že takoj razvije največji navor. Govoriva pri št. obratov 0. Eksplodirajoči pa potrebuje zato sklopko, da doseže določeno število obratov in s tem nek minimalni navor, ki se povečuje skupaj z večanjem obratov motorja...
Zato so po tej idejni osnovi elektromotorji zelo primerni za avtomobile. Ampak, jasno se zatakne pri napajanju. Župco dajejo tu akuji, ki pa imajo svoje težave, kajti za veliko energije okrog vlačit je potrebno veliko akujev in s tem se poveča tudi masa modela....
Ampak, na srečo, smo elektro modelarji vedno bolj v "sedmih" nebesih in tu nam pomaga tehnologija na osnovi litija.
In lahko se dobi superiorne bolide ali pa modele, ki se bodo spodobno peljati, 20, 30, 40, minut ali celo preko 1 ure neprestanoma!
Pri še vedno NiMH tehnologiji:
Pri modelih čolnov smo že na 230 km/h, verjetno bi šlo tudi precej več, letala preko 300, avti pri 180 ... pospeški so tudi "ubijalski"....
Hitro pa nam cena pristriže krila ... dobri akuji predstavljajo danes res največji strošek. Na srečo pa gre razvoj skokovito naprej (še hitreje kot pri računalnikih...), sploh recimo ne vemo kaj nas vse čaka v naslednjem letu
Torej uvod sem naredil, sedaj pa akcija.
Na RC Zone (link sem napisal) je mnogo modelarjev naredilo zelo zanimive predelave 1/8 modelov.
1. ZELO (poudarjam) ZELO je pomembna masa. Na prvem mestu! Vse res čim lažje (kar ne pomeni vse ošibiti, ampak pametno modificirati ali drugače narediti - zasnova/material).
2. Za 1/8 modele je izbira BK motorčkov ZELO pestra. Od nekje 50 pa do 250, 300 Eurov. Ni nujno, da je ta narbolj poceni tudi najslabši in obratno.
Pomembno je, da v prvem planu veš kaj boš počel, v drugem pa kaj hočeš - pocen varianto, najboljše razmerje performanse/cena ali pa elitno klaso.
3. Izbira krmilnika. Težji modeli zahtevajo boljši krmilnik (tokovno bolj zmogljiv). Ni pa nujno, beri spodaj.
4. Akumulatorji. Tu se pravzaprav vse začne. Koliko je dejansko prostora v modelu? Kako jih razporediti, da bo skupaj z motorjem in krmilnikom, ter elektroniko masa dobro razporejena? Ali je denar za LiPo, ali se gre na ziher - GP3300 NiMH oz GP2200, oziroma celo GP1100 !
Modelarji so povsod ugotovili (čolni, letala, heliji in sedaj tudi avti), da se splača moč dobiti z napetostjo in ne tokom!
Učili so nas
P = U × I
in pa
U = R × I
Torej če se združi obe formuli se vidi, da se "magična abrakadabra formula" glasi:
Čim višja napetost, čim manjši tok!
Če se najde in naredi dober kompromis pri pogonu, zadeva lahko odlično
funkcionira v 1/8 in še zelo zabavno je
Da ne boš rekel, da te žejnega peljem preko vode, naj dam recimo video preproste predelave 1/8 buggyja na 12 celic GP3300, zelo soliden motor in pa tudi krmilnik:
http://62.2.107.106/~beat/Dateien/BLMP7.5.mpg
16 mega je...
_____________________
Če hočeš izvedeti kaj več o akumulatorjih in dobiti "info dozo", si vabljen danes na predavanje:
http://modelarji.com/forum/viewforum.php?f=16
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...