Kateri elektro motor?

Vse o modelih na elektro pogon ...

Moderator: Scythe

Kateri elektro motor?

OdgovorNapisal/-a mato » 25.11.2004, 12:36

Kateri elektro motor je ekvivalenten po moči 3,5 ccm metanolcem?
Torej po moči nekje okrog 3 Hp in od 20.000 do 40.000 o/min.

Predvsem bi rad motor, ki spravi 3 Hp skupaj, lahko tudi več.
Ali obstaja kaj takega in kakšen regler paše zraven.

Če ne bom prodal Golda (1:8 teže okrog 3,5 kg), ga bom predelal in razmišljam, če bi mu zamenjal motor z električnim.

Hvala za odgovore!
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a DMX » 25.11.2004, 15:21

Uporabniški avatar
DMX
Forumski veteran
 
Prispevkov: 708
Pridružen: 29.03.2004, 12:08
Kraj: Rečica ob Savinji

OdgovorNapisal/-a mato » 25.11.2004, 15:28

Hvala, sem videl. Me pa ni prepričalo. Se mi zdi, da mu manjka kar nekaj moči, ker dobrega metanolca kar izstreli. Pa nikjer mi ni uspelo zaslediti podatka o Hp ali W, da bi lahko delal konkretno primerjavo. Ali obstaja kaj večjega od 700-ke oz. ali obstaja brezkrtačni motor 700 oz. ekvivalent temu?

Rado, a ste kdaj primerjali elektro čolne z metanolci oz. ali obstaja el. klasa, ki je enaka, kot tista, kjer vozite 15 ccm metanolce?
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 25.11.2004, 16:32

mato napisal/-a:Hvala, sem videl. Me pa ni prepričalo. Se mi zdi, da mu manjka kar nekaj moči, ker dobrega metanolca kar izstreli. Pa nikjer mi ni uspelo zaslediti podatka o Hp ali W, da bi lahko delal konkretno primerjavo. Ali obstaja kaj večjega od 700-ke oz. ali obstaja brezkrtačni motor 700 oz. ekvivalent temu?

Rado, a ste kdaj primerjali elektro čolne z metanolci oz. ali obstaja el. klasa, ki je enaka, kot tista, kjer vozite 15 ccm metanolce?


primerjave konkretno ni, sploh ne v HPjih ...

obstaja marsikaj in avto se da z elektriko "posilit" do meje, da razpade, ampak je vprašanje kolk šuškov boš dal za to. Tisti moj Speed 700 stane 5 jurjev, pa rezultat ni bil slab za začetek.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mato » 25.11.2004, 17:02

Hvala za info.

Vmes sem malo bral stare teme in zasledil enega brezkrtačnika, ki razvije 1800 W, kar znese že skoraj 2,4 Hp. To se mi zdi že kar ugodno.

Andrej - Drugače nisem hotel nič rečt čez tvoj avto. Za toliko denarja je super. Samo meni je bil že metanolec skoraj premalo, zato bi rabil toliko ali več in ne manj. Za manj me ne mika predelava.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a RokyLuk » 25.11.2004, 20:12

A brezkrtačni motorji za avtomobile že obtajajo?
Uporabniški avatar
RokyLuk
Naš človek :)
 
Prispevkov: 267
Pridružen: 05.09.2004, 16:43
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.11.2004, 00:32

Ne boš verjel, na forumu sem pisal take monologe, da je nekatere že glava pekla :twisted:


http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=347

Novejša frišna stvar...
http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=4655


(malo poglej po ostalih straneh, se najde marsikaj zanimivega, ni samo prva stran!)


BK motorji za modele avtomobilov obstajajo od takrat, ko je na tržišče prišel prvi BK motor za RC modele (okoli 10 let nazaj).

BK krmilniki za avtomobile pa so izpopolnili v zadnjih dveh letih. Sedaj ni več dileme! :D Vse dela kot mora


RC Zone debata samo na temo BK (aktivno sodeluje okoli 10 modelarjev, ki imajo res VELIKO izkušenj z BK v avtih!!!). Za ogled slik je potrebno biti prijavljen....

http://forums.radiocontrolzone.com/foru ... .php?f=335



ONTOPIC:

Povej točne zahteve (model, časi vožnje, zmogljivosti, podlaga, ...).
Miha ti svetuje - strese iz rokava! ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.11.2004, 00:39

Mnja, mojega HPIja pa sem čist pozabu ... ma je v omari že od tiste vožnje :?

Čakam na boljše čase - urejeno podlago v okolici LJ ;)

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... =super+hpi

Slika


Notri bo pa potem po vsej verjetnosti Li-Ion. To bo sekalo, da bo veselje ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.11.2004, 01:19

Matej, najprej je potrebno razjasniti, da ni potrebno iskati elektromotorja, ki bo spravil skupaj 3 konjske sile (2237 vatov) trajno.

A zakaj vprašaš? Ker se, kot je že Rado povedal, karakteristike elektromotorjev zelo razlikujejo od njihovih eksplodirajočih bratcev.

Elektromotor v mirovanju že takoj razvije največji navor. Govoriva pri št. obratov 0. Eksplodirajoči pa potrebuje zato sklopko, da doseže določeno število obratov in s tem nek minimalni navor, ki se povečuje skupaj z večanjem obratov motorja...

Zato so po tej idejni osnovi elektromotorji zelo primerni za avtomobile. Ampak, jasno se zatakne pri napajanju. Župco dajejo tu akuji, ki pa imajo svoje težave, kajti za veliko energije okrog vlačit je potrebno veliko akujev in s tem se poveča tudi masa modela....

Ampak, na srečo, smo elektro modelarji vedno bolj v "sedmih" nebesih in tu nam pomaga tehnologija na osnovi litija.

In lahko se dobi superiorne bolide ali pa modele, ki se bodo spodobno peljati, 20, 30, 40, minut ali celo preko 1 ure neprestanoma!

Pri še vedno NiMH tehnologiji:
Pri modelih čolnov smo že na 230 km/h, verjetno bi šlo tudi precej več, letala preko 300, avti pri 180 ... pospeški so tudi "ubijalski"....



Hitro pa nam cena pristriže krila ... dobri akuji predstavljajo danes res največji strošek. Na srečo pa gre razvoj skokovito naprej (še hitreje kot pri računalnikih...), sploh recimo ne vemo kaj nas vse čaka v naslednjem letu ;)


Torej uvod sem naredil, sedaj pa akcija.

Na RC Zone (link sem napisal) je mnogo modelarjev naredilo zelo zanimive predelave 1/8 modelov.

1. ZELO (poudarjam) ZELO je pomembna masa. Na prvem mestu! Vse res čim lažje (kar ne pomeni vse ošibiti, ampak pametno modificirati ali drugače narediti - zasnova/material).


2. Za 1/8 modele je izbira BK motorčkov ZELO pestra. Od nekje 50 pa do 250, 300 Eurov. Ni nujno, da je ta narbolj poceni tudi najslabši in obratno.

Pomembno je, da v prvem planu veš kaj boš počel, v drugem pa kaj hočeš - pocen varianto, najboljše razmerje performanse/cena ali pa elitno klaso.

3. Izbira krmilnika. Težji modeli zahtevajo boljši krmilnik (tokovno bolj zmogljiv). Ni pa nujno, beri spodaj.


4. Akumulatorji. Tu se pravzaprav vse začne. Koliko je dejansko prostora v modelu? Kako jih razporediti, da bo skupaj z motorjem in krmilnikom, ter elektroniko masa dobro razporejena? Ali je denar za LiPo, ali se gre na ziher - GP3300 NiMH oz GP2200, oziroma celo GP1100 ! :shock:

Modelarji so povsod ugotovili (čolni, letala, heliji in sedaj tudi avti), da se splača moč dobiti z napetostjo in ne tokom!

Učili so nas

P = U × I

in pa

U = R × I

Torej če se združi obe formuli se vidi, da se "magična abrakadabra formula" glasi:

Čim višja napetost, čim manjši tok!


Če se najde in naredi dober kompromis pri pogonu, zadeva lahko odlično
funkcionira v 1/8 in še zelo zabavno je ;)


Da ne boš rekel, da te žejnega peljem preko vode, naj dam recimo video preproste predelave 1/8 buggyja na 12 celic GP3300, zelo soliden motor in pa tudi krmilnik:

http://62.2.107.106/~beat/Dateien/BLMP7.5.mpg


16 mega je...
_____________________


Če hočeš izvedeti kaj več o akumulatorjih in dobiti "info dozo", si vabljen danes na predavanje:


http://modelarji.com/forum/viewforum.php?f=16
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mato » 26.11.2004, 10:00

Miha, hvala za odgovor.
Pri meni je takole. Imam Golda, ki je z metanolcem težak 3,5 kg. Na njega bom dal gume BigFoot, temu bo primerno tudi vzmetenje. Avto ne bom nič lajšal, ker bo zaradi večjih gum bolj obremenjen. Torej bo verjetno teža avtomobila enaka, kot teža z metanolcem, ali še malo več. Najbolše, če se računa 4 kg. Bolj kot obrati, bo pomemben moment - navor. Zato tudi razmišljam o el. pogonu. Rad bi se znebil enega serva, zato mora biti bremza na el. motorju. Kar se pa cene tiče, pa bi rad videl, da ne pride (motor, regler in baterije) več kot metanolc. Najrajši nekje okrog 50.000,00 SIT s korekcijami (+- 30%).

Evo, mislim, da je dovolj podatkov.
Če mi predlagaš en setup po teh kriterijih, ti bom zelo hvaležen.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.11.2004, 10:49

Aha... dal si pa kar zahtevno nalogo za tak denar skupaj dat.

Prvo kar mi šine na pamet - krtačni motor velikosti 900 in dober krmilnik za avte za višje št. akujev (do 16). Sedajle iz glave se ne spomnim, če kaj takega obstaja za "kultrno" ceno. Rabljene GP3300 akuje - 14 recimo (hint - jih prodajam :) ).

Za BK pa bo žal premalo. Z motorjem ne bi bilo problemov, se pride poceni skozi (do 100 €), ampak za avtomobilski BK krmilnik je pa potrebno kar lepo seči v žep (250 do 350 €). Potem pa še akuji.

Toliko za okvirno predstavo.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a RokyLuk » 26.11.2004, 10:57

kje pa vi potem kopujete brez krtačne motorje za avtomobile ?Ma mogoče kdo kkašno sliko, link kjer jih prodajajo?
Uporabniški avatar
RokyLuk
Naš človek :)
 
Prispevkov: 267
Pridružen: 05.09.2004, 16:43
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.11.2004, 11:28

Roky, sej sva skoraj soseda! Midva pa bova po netu sedaj :?

Dej oglasi se kej čez vikend! Z veseljem ti bom predstavil kako in kaj!

Več preko PM.

No tudi Mateju sem pisal... sami sosedje. Ma bi lahko kar mini predavanje naredil :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mato » 26.11.2004, 20:16

Hvala Miha, tudi sam sem razmišljal o eni 900-ki, pa ne vem, če obstaja. Če ima kdo kakšne informacije, so dobrodošle.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a RokyLuk » 26.11.2004, 22:11

Uporabniški avatar
RokyLuk
Naš človek :)
 
Prispevkov: 267
Pridružen: 05.09.2004, 16:43
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.11.2004, 00:55

je več tipov 900 motorjev. Sedajle ne vem iz glave, možno je, da je samo dobavljiv zgoraj navedeni motor na linku. Sigurno pa je nekaj zanimivih motorjev z "800" klase, ker vem, da so fantje dobro gonili v čolnih in je šlo fletno. Če gre v čolnu fletno zna v avtu "dobro gate trgat".

Kot sem že omenil se zatakne pri avto krmilniku za višje napetosti, ampak je mnogo ceneje tako, kot je naredil Andrej! Letalski regler, pa še žegnaš tisti servo zraven za zavoro. 820 motor mislim da mora biti že sam po sebi okoli 400 g...

Miha
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mato » 27.11.2004, 20:22

Hvala za info. Mislim, da bo 900-ka kar prava. KAr se pa tiče letalskega krmilnika, je pa problem v tem, ker nima vzvratne prestave, ki je pa pri izživljanju zelo dobrodošla.

Miha, kako pa je s tem, da bi zvezal skupaj dva motorja 400 na en regler. Ker tak regler (če je lahko običajen) ni drag, motorja pa tudi ne. Verjetno se potem čas vožnje razpolovi.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.11.2004, 20:36

Dva 550 motorja uporablja Emaxx. Modelarji so kasneje ta princip uporabljaji tudi pri drugih modelih in BK pogonih ampak se ne izplača. Večja masa, manjši skupni izkoristek pa še veliko dražje. Raje en motor, pa ta ustrezno večji in zmogljivejši.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš


Vrni se na Elektro.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov

cron