Napisal/-a AGuRu » 02.06.2004, 13:19
zivjo,
Za najboljšo izbiro svečke, je najboljše in predvsem najlažje, če vemo kako deluje. Problem pri teh oznakah je ta, da pri hitrem pogledu na oznako smo takoj zmedeni in ne vemo za kaj jo uporabljati.
Kako si najlažje predstavljat katero svečko izbrati?
Svečka je narejena iz ohišja v katerem je žička podobna vzmeti, ki je pritrjena na ohišje. Ker predstavlja ta elementek svečke pomembno vlogo pri delovanju motorja, lahko izbiramo med svečkami z debelejšo žičko ali tanjšo. Logično lahko sklepamo, da bo tanka žička bolj gorela kot debelejša, kar pomeni, da bo bolj primerna za hladno vreme in obratno za toplejše temperature okolja. Iz tega pridejo ven oznake COLD plug, ki je torej svečka z debelejšo žičko namenjena toplejšim temperaturam in HOT plug, ki je svečka s tanjšo žičko namenjena hladnejšim temperaturam. Če se držiš tabel, kot je zgornja, ni problema v razumevanju, ampak če pomisliš kaj piše na oznaki, te hitro zmede (cold ni svečla za hladne temp, in hot ni svečka za vroče temp, da ne bo pomote!!). Priporočila proizvajalcev so pravilna, ampak le za poenostavitev njihovih oznak, hkrati pa spet ne povedo bistva svečke: piše, da je hot za boljše nastavljanje pri nizkih RPM in cold obratno, kar je popolnoma res, ampak svečke ne moreš dejansko po tem izbirat, ker rabiš samo eno in je ta info brez veze. V tem primeru mislijo pri novarossiju na to, da hot svečka bolj zari, (zaradi tanjše žičke) zato je lažje najstalvjanje motorja, ker je temperatura bolj konstantna.To sicer piše tudi pod zgornjem linkom, ampak samo tako, da sem prevedel za ostale. Če nadaljujem, nam svetujejo tudi, da izbiramo svečko glede na obnašanje pri nizkih obratih in visokih.....
Pri izbiri svečke, ne moremo gledati na izboljšanje performans hitrosti motorja. Svečka je definirana glede na delavno temperaturo motorja, ki je istočasno povezana z temperaturo okolja. Izbira svečke se tako zakomplicira še pri različnih vlažnostih itd... priporočam, da glede na original svečko v vašem avtomobilu zamenjate svečko za eno stopnjo gor ali dol glede na temperaturo(colder za toplejso, hotter za hladnejso), ter pri večjih spremembah benzina, COLDER za višje %nitrometana in HOTER za nižje %nitrometana.
upam da bo še komu drugemu bolj jasno izbirati svečke, drugače pa lahko še kaj razložim bolj podrobno.
torej, ker se bliža poletje, najboljše, da uporabite eno stopnjo svečke bolj COLD in ustrezno nastavljate motor glede na druge vremenske razmere.
lp, matej