Napisal/-a MANTUA » 27.02.2004, 16:00
Aha, po pričakovanju ste že začeli z dvomi v tole dirko, zato naj povem, kako smo do take ideje sploh prišli, najprej pa bi povprašal vse dvomljivce, ki predlagajo krajšo dirko, kdo sploh so. Ker aktivno namreč ne sledim forumu, ne morem vedti, kdo se skriva za izmišljenimi imeni, ampak poznam le nekaj najbolj pogostih.
Pričakujem namreč, da bi o tej temi imeli nekaj za povedati tekmovalci z vsaj nekaj osnovnega znanja in izkušenj. Med to osnovno znanje naj bi spadalo vsaj to, da ste sposobni pripraviti model avtomobila za vsaj 30 minutno vožnjo, med izkušnje pa naj bi spadalo to, da ste sodelovali na večini tekem v vsaj eni sezoni državnega prvenstva. Vse prevečkrat namreč opažam, da na temle forumu meša meglo vse preveč "virtualnih" strokovnjakov, ki niso sposobni pripraviti modela niti za 15 minut delovanja, kaj šele da bi se kdaj prijavili na kakšno dirko. Mnenja takih ljudi nimajo nobene vrednosti, zato jih ni treba upoštevati. Kot sem že povedal, pa ne poznam vseh modelarjev po nickih in imenih, zato nočem nikomur po nepotrebnem delati krivice.
In zdaj o dirki.
Do ideje o 24 urni dirki je prišlo predvsem zaradi tega, ker gre za zelo ekstremen dogodek. Večina modelov avtomobilov v celi tekmovalni sezoni namreč ne odpelje 24 ur, zato je tako dolga dirka preiskus tehnike, mehanikov in voznikov, ki ga je sposoben le redkokdo. Dirka nikakor ni namenjena širokemu krogu dirkačev, ampak le redkim izbrancem. Pa ne izbrancem, ki si lahko tako dirkanje finančno privoščijo. Ljudi, ki si lahko finančno privoščijo tako tekmovanje, lahko samo med uporabniki tega foruma najdemo vsaj 20. Če ne verjamete, lahko preberete koliko novih avtomobilov z motorji so uporabniki kupovali v preteklem letu in jih še nesestavljene, ali pa komaj kakšno uro rabljene prodajali tudi za 100.000,00 SIT ceneje, kot so zanje plačali, nekateri pa so to počeli celo večkrat zapored ( beri male oglase in podobno... ), torej denar ni problem.
Dejstvo je, da je v Sloveniji zelo malo mehanikov, ki so sposobni pripraviti model avtomobila za tako zahtevno tekmovanje, poleg tega, pa so sposobni hitrega in natančnega servisiranja modela med tekmovanjem, kjer bo včasih treba opraviti tudi večja popravila, ki bodo morala biti izvedena natančno, brezhibno in hitro. Taka dirka je torej odlična priložnost, za vse modelarje, ki zelo radi sestavljajo in nastvaljajo modele, vožnjo pa raje prepustijo drugim. Skrb za avto, ki bo vozil 24 ur, je namreč vrhunski dosežek mehanika, na kar je lahko ponosen vsak modelar.
Tudi vožnja modela na tako dolgi rok je izziv zase. Čeprav so v ekipi štirje vozniki, bo od vseh zahtevana maksimalna koncentracija, vzdržljivost in posebna tehnika vožnje, ki ne bo obremenjevala modela in mu s tem omogočala dolgo življenjsko dobo. Ker je le malo voznikov sposobnih že 10 ali 15 minutne koncentracije, kar lahko opazujemo v 30 minutnih finalnih vožnjah na navadnih tekmovanjih, bo na tem tekmovanju zmagovalec vsak, ki mu bo uspelo dokončati dirko.
Zdi se mi da je to več kot dovolj razlogov zakaj 24 in ne 12, 8, 6 ali 4 ure. Dirka je namenjena izbrancem, ki so se pripravljeni zares potruditi, saj je takih ki jo finančno zmorejo več kot dovolj, čeprav oni ponavadi raje tekmujejo v ceni avtomobila in številu opcijskih delov. Da taka dirka ni neizvedlijva, pa so dokazali že Italijani, ki so že pred leti prirejali takšna tekmovanja.
Vprašanje je torej le, če imamo v Sloveniji dovolj ljudi, ki si želijo sodelovati na takem spektaklu. Kot smo opazili, imamo za enkrat že tri ekipe, ki so odločene sodelovati. Da bo dirka zanimiva, pa potrebujemo vsaj še dve. Kot sem že povedal, bom pomagal tekmovalcem z modeli Mantua na način, ki bo zanje pomenil prihranek denarja, če pa se najde ekipa, ki bi bila pripravljena tekmovati s serijskim modelom MANTUA ECO, jim lahko ponudim še posebno pomoč, saj gre na nek način tudi za reklamiranje podjetja v katerem želim sodelovati.