Napisal/-a MANTUA » 24.03.2004, 14:47
No, očitno mi je uspelo organizirati najbolj popljuvano dirko v zgodovini Slovenskega avtomodelarstva. Pri vsem skupaj me čudi le, da so pritožbe tistih, ki sploh niso tekmovali mnogo bolj kritične od pritožb tekmovalcev, največ pa imajo za povedati tisti, ki sploh še nikoli niso sodelovali na dirki.
Poskusil bom pojasniti nekaj stvari, sicer pa ne maram takega nivoja debate. Nestrpnost v modelarstvu je eden izmed glavnih razlogov za zmanjšanje števila tekmovalcev, ki ga obdelujemo v neki drugi temi.
Za začetek naj pripomnim, da se je letošnje prve dirke udeležilo komaj polovica tekmovalcev iz prejšnje sezone. Začetnikov skorajda ni, s tekmovanjem pa je prenehalo mnogo tekmovalcev iz prejšnje sezone. Razlogi za to so vsem na očeh, vendar kot trgovec nisem poklican, da o njih razpravljam, čeprav lahko z matematično natančnostjo predvidim udeležbo na prihodnjih dirkah za letošnje državno prvenstvo...
Zdaj pa k pritožbam:
Late, ki lomijo avtomobile
Največ pripopmb je bilo na deske, ki omejujejo progo. V Ljubljani imamo deske za omejitev proge že več kot 4 leta. Imeli smo jih že na stari progi (IMP Promont) in tudi v prejšnjih dveh sezonah na progi KTL. Vsi tekmovalci so bili seznanjeni z načinom omejitve proge, pa v preteklih sezonah ni bilo veliko pritožb. Nasprotno. V preteklih sezonah je bila dirka v Ljubljani večkrat pohvaljena.
Na prostoru, ki je zelo majhen so deske edina možna pregrada, ki preprečuje sekanje ovinkov. Po deskah ni treba voziti in vanje se ni treba zaletavati. To so dokazali najboljši tekmovalci, ki so brez zaletavanja prevozili celo progo. Res pa je, da avtomobili Rally lažje prenesejo trčenje z desko, kot avtomobili v merilu 1:10. Proga v Ljubljani je za modele v merilu 1:10 in za modele kategorije C popolnoma neprimerna, saj so ti modeli namenjeni za vožnjo po urejenih stezah, kakršna je edino v Tolminu.
Tekmovalci se boste morali odločiti, ali boste vse dirke državnega prvenstva in vse dirke v Sloveniji sploh vozili v Tolminu, saj nobeno parkirišče ne more zagotoviti takih pogojev. Če boste hoteli dirkati na domačem dvorišču, pa se boste morali sprijazniti s progami slabše kvalitete in po njih voziti z za to primernimi modeli.
Tekmovanje z modeli Rally izvira iz Italije, kjer ima dirkanje z modeli avtomobilov najdaljšo tradicijo. Razlogi za to so bili v tem, da so avtomobili kategorije C postajali predragi in prezahtevni za vzdrževanje, vozili pa so lahko le po posebej za to namenjenih stezah, ki jih tudi v Italiji nima vsaka vas. Zaradi želje tekmovalcev po poceni in preprostem dirkanju, so s predelanimi avtomobili kategorije Off-road začeli drikati po parkiriščih, ki ne zahtevajo posebej zahtevne priprave proge in modela. Zaradi vseh teh razlogov je kategorija Rally najprimernejša za vse, ki si želijo preprostega dirkanja v nezahtevnih pogojih.
Kategorije na dirki in velikost pokalov
Organizator dirke za državno prvenstvo mora organizirati vse kategorije iz pravilnika za državno prvenstvo! Čeprav že leta zagovarjam pravico organizatorja, da organizira kategorije, ki jih želi in ki jih je sposoben izpeljati, saj se zavedam da v Ljubljani ne morem pripraviti proge, ki bi ustrezala kategorijam 1:10 in 1:8 C, večina predstavnikov klubov na sestankih ob začetku sezone vedno izglasuje to, da organizator mora razpisati vse kategorije.
To pomeni, da mora organizator pred začetkom dirke pripraviti tudi vse komplete pokalov, ki jih je seveda treba plačati. To pomeni nakup 8 kompletov pokalov. Ker je bilo za pričakovati, da vseh kategorij ne bo na tekmovanje sem se odločil za nakup manjših pokalov, ki kljub temu niso zastonj.
Čudi me, da se nihče ne pritožuje nad velikostjo pokalov, ki so bili podeljeni za končno uvrstitev na državnem prvenstvu v sezoni 2002 ? Čudi me tudi, da nihče ni opazil, da so bili pokali za končno uvrstitevv sezoni 2003, spet primerne velikosti ? Kaj mislite, da jih je plačala ZOTK ?
Dobiček organizatorja
Marsikdo omenja dobiček, ki naj bi ga organizator imel pri organizaciji tekmovanja. Večina izmed najbolj glasnih, seveda še nikoli ni sodelovala pri organizaciji kakršnekoli dirke in se z vsemi štirimi otepajo kakršnega koli sodelovanja pri tem.
Vse, ki očitate organizatorju, da organizira dirko zaradi dobička, pozivam, da sami organizirate dirko. Pri tem vam ponujam pomoč.
Vsakomur, ki je pripravljen organizirati dirko radijsko vodenih modelov avtomobilov v Ljubljani, kjer bo razpisana tudi kategorija Rally, dam v brezplačno uporabo sistem za merjenje časov in ozbočenje ter ga usposobim za delo z njim !
Izjema med ljudmi, ki mi očitajo, da organiziram dirke zaradi dobička in sami niso sposobni organizacije je Danilo. Danilo je sposoben organizator, ki je pripravljen organizirati kvalitetno dirko tudi za mnogo manj tekmovalcev, hkrati pa je edini človek v Sloveniji, ki je zbral dovolj sredstev in poguma za postavitev edinega modelarskega poligona, zato so njegove kritike upravičene. Svoje delo opravlja neprofitno in zaradi ljuniteljstva.
Za Danila in za Modelarsko društvo Nova Gorica, pa imam le eno vprašanje:
Dirka za državno prvenstvo Slovenije, ki jo organizira MD Nova Gorica 18. 4. 2004 je na avtodromu Gaio v Italiji, ki je za večino tekmovalcev iz Slovenije še bolj oddaljen od Tolmina (vsaj eno uro vožnje več!). Zanima me zakaj ? Steza v Tolminu je zelo blizu Nove Gorice in s tem na nek način predstavlja "domačo" stezo tamkajšnjih modelarjev. Vsi se boste strinjali s tem, da je steza v Tolminu bolje tehnično opremljena in s tem bolj primerna za izvedbo dirke državnega prvenstva in da ni nobene potrebe po organizaciji dirk v tujini.
Mi, lahko torej kdo odgovori na zgornje vprašanje ? Oddaljenost dirk je namreč eden (vendar ne glavni!) od razlogov za upadanje števila tekmovalcev na dirkah.
Za zaključek
Zaradi številnih pritožb na organizacijo, ki jih v preteklih letih, kljub podobnem načinu organizacije ni bilo, se ne čutim več sposobnega organizirati dirke za Državno prvenstvo Slovenije v pogojih kakršni so sedaj. Organizacija dirk je naloga društev in ne trgovcev, večina društev pa si ob zahtevah, ki so iz leta v leto bolj zahtevne, finančno ne bo uspelo privoščiti organizacije tekmovanj.
O rezultatih takšne politike in prihodnosti tekmovanj z avtomobili v Sloveniji ne nameravam razpravljati, saj kot trgovec nisem poklican zato da bi solil pamet vsem po vrsti in opravljal naloge, ki jih morajo opravljati modelarska društva in ZOTK, zato lahko v prihodnje le zagotovim, da bom poskrbel za organizacijo tekmovanj za vse voznike z modeli MANTUA, ki si bodo želeli dirkati z majhnimi stroški, od sodelovanja pri državnem prvenstvu in njegovega "napredka" pa se do nadaljnega umikam, saj nisem pripravljen prevzeti odgovornosti za dogodke, ki se bodo dogajali v preostanku letošnje sezone.
Janez Nebec