Poročilo ekipe MANTUA MODEL SLOVEINJA iz dirke 24ur Tolmina

Tekmovanja, srečanja ...

Moderator: Jetforce

Poročilo ekipe MANTUA MODEL SLOVEINJA iz dirke 24ur Tolmina

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 26.05.2004, 15:04

Poročilo ekipe MANTUA MODEL SLOVENIJA z dirke za 24-ur Tolmina

Ko smo se nekega še zimskega dne z Jožetom Murnom (Čur) in Gregorjem Koritnikom (Elo), pogovarjali o 24-urni dirki modelov Rally v merilu 1:8, se nikomur ni niti približno sanjalo, kakšen spektakel bo iz tega nastal. Vsi smo si želeli preiskusiti, koliko sploh zdržijo modeli Rally, saj takšne dirke za to kategorijo še ni bilo nikjer na svetu. Ker je avtodrom v Tolminu edini primeren za izvedbo takšnega tekmovanja, smo nagovorili Danila Mlekuža, naj prevzame organizacijo, ki je bila tudi brezhibno izvedena.

Po odločitvi za dirko so se začele priprave, ki jih bom na kratko opisal, z veseljem pa bom odgovoril na vsa vprašanja o podrobnostih, ki bodo zanimala kogarkoli.

1. Ekipa

Zmagovalne ekipe ni težko sestaviti, če v njej želijo sodelovati vsi izbranci. Imel sem srečo, da so vsi tekmovalci in mehaniki želeli sodelovati, zato sem imel pri sestavi proste roke. Ekipa je delovala brezhibno in dosegla pričakovan rezultat.

1.1 Vozniki

Izidor Tratnik je glavni voznik v naši ekipi. V pretekli tekmovalni sezoni je z zmagami na vseh tekmah kategorije RALLY F1 osvojil naslov državnega prvaka, zmagal je tudi na prvih dveh letošnjih tekmovanjih, aktivno pa tekmuje že več let. Kadar je potrebno zna voziti zelo hitro, zna pa tudi voziti z majhno obremenitvijo modela in motorja, kar je na vzdržljivostni dirki še zlasti pomembno. Že pred začetkom vožnje sem vedel, da je od Izidorja v največji meri odvisen uspeh ekipe in da nas bo reševal v kritičnih trenutkih.

Nejc Drole je mlad voznik, ki je na vsaki dirki boljši in hitrejši. V pretekli sezoni je osvojil naslov državnega prvaka v kategoriji MANTUA ECO, z istim avtomobilom pa je osvojil skupno drugo mesto v kategoriji RALLY F2, kjer je večina tekmovalcev nastopala z mnogo zmogljivejšimi in dražjimi modeli. S svojo vožnjo se Nejc lahko kosa z najboljšimi, kar je dokazal na tekmovanjih v kategoriji RALLY F1, v letošnji sezoni, zato je zagotovo ena izmed najboljših izbir.

Dušan Drole je izkušen tekmovalec, ki zna voziti zanesljivo in hitro, kar je dokazal s skupnim 5. mestom v lanskoletnem državnem prvenstvu kategorije RALLY F1.

Jaz sem edini »voznik z napako« v ekipi, saj že nekaj let nisem tekmoval in s svojo vožnjo ne morem slediti najhitrejšim, zato sem si na nek način kupil sedež v ekipi, vendar pri tako dobrih voznikih in v takšni konkurenci lahko ekpia prenese tudi enega slabšega voznika.

1.2 Mehaniki

Tudi najboljši voznik ne more narediti rezultata, če ni model avtomobila za tekmovanje ustrezno pripravljen, zato sem izbral najboljše mehanike, kar jih poznam in model je celo dirko deloval brezhibno.

Jure Tratnik je naš glavni mehanik. Avtomobil je v celoti njegov izdelek. Ker se v zadnjih dveh letih in pol ne spominjam, da bi avto, ki ga je priravil Jure, kadarkoli odstopil zaradi tehničnih težav, je on zagotovo najboljši človek za pripravo modela. Potrebne izkušnje je pridobil v več letih tekmovanja, zato je imel pri pripravi modela povsem proste roke. Jure je celih 24 ur, brez odmora v boksih budno bdel nad modelom in si ni oddahnil vse do konca.

Dušan Drole je izkušen mehanik, ki modele MANTUA zelo dobro pozna, zato skupaj z Juretom delujeta povsem usklajeno in se jima med popravljanjem avtomobila sploh ni treba pogovarjati. Vsa elektronika, ki je ves čas dirke delovala brezhibno je Dušanovo delo, med dirko pa je skrbel tudi za polnjenje baterij.

Primož Lavrenčič je več let uspešno pripravljal modele za tekmovanja, zato nam je njegova pomoč v boksih prišla zelo prav.

Igor Sirk ima večletne izkušnje z modeli, in ve vse kar mora vedeti dober mehanik, skupaj z Juretom pa je bil prisoten v boksih celih 24 ur, brez odmora.

Blaž Sirk je bil nekaj let uspešen in aktiven tekmovalec, zato nam je kot mehanik prišel zelo prav.

Jure Tratnik (mlajši) je prav tako nekaj časa aktivno nastopal, zato ve kaj je pomembno za uspešno tekmovanje.

Zelo moram pohvaliti vse, pobiralce (predvsem Blaža Sirka in Jureta Tratnika), saj so vedno budno spremljali avtomobil in ga z bliskovito hitrostjo postavili na progo, če se je ustavil ob njej ali če mu je ugasnil motor.

2. Model

Ker še nihče ni tekmoval na tako zahtevnem tekmovanju, smo se odločili, da bomo sestavili model, ki ga vsi dobro poznamo in da vanj ne bomo vlagali veliko denarja, zato smo uporabili večinoma stare dele modelov, ki smo jih imeli doma.

2.1 Avto

Za osnovo je služila moja Futura iz leta 1997, veliko delov pa smo pobrali iz odsluženega Golda, ki je bil najprej v Čurjevi lasti, kasneje pa je z njim tekmoval Bizjak, na koncu je končal v moji delavnici, kot rabljen model pri nakupu »staro za novo«, poleg teh dveh modelov sem uporabil še staro na pol podrto Futuro, ki je prav tako čakala na razkosanje v moji delavnici. Iz vsega skupaj smo zbrali dovolj delov za dva kompletna avtomobila in ju sestavili. Enega smo pripravili za vožnjo, iz drugega pa smo naredili posamezne sklope, ki so bili pripravljeni na menjavo. Avto je v celoti izdelek Jureta Tratnika, zato smo mu 100% zaupali. Končni izdelek je bil še najbolj podoben staremu Goldu EVO 2. Ker smo pravilno ocenili potek dirke je bil tak model popolnoma primeren za tekmovanje.

V primeru poškodb smo imeli pripravljene sestavljene sklope enakega modela, ki so omogočali najhitrejšo zamenjavo, zato ob poškodbah nismo menjali posameznih delov, ampak smo zamenjali cel sklop, kasneje pa smo v miru zamenjali poškodovan del.

Sklopi, ki smo jih imeli pripravljene so bili:

-Prednja prema z diferencialom in amortizerji

Za menjavo prednje preme je potrebno odviti osem vijakov na podvozju, sneti pogon volana in odviti tri vijake, ki držijo zgornjo ojačitveno ploščo pri modelu MANTUA GOLD. Uigrana ekipa mehanikov zamenja sprednjo premo v manj kot 10 minutah.

-Zadnja prema z diferencialom in amortizerji

Menjava zadnje preme je še nekoliko hitrejša od prednje, saj je poleg osmih vijakov na podvozju potrebno privijačiti le še zgornjo centralno ojačitev, ki je na enem samem vijaku.

-Sprednja zgornja ojačitev z rezervoarjem

V primeru razbitega rezervoarja smo imeli pripravljeno centralno ojačitev s prirejenimi nosilci rezervoarja in vgrajenim rezervoarjem, ki omogoča menjavo v manj kot 5 minutah.

-Centralni prenos z zobnikom in zavoro

V primeru poškodbe zobnika, zavore ali centralnega pogona smo imeli pripravljen nov centralni del, za menjavo pa porabimo približno 10 minut.

-Motor, sklopka in resonančna cev

V primeru okvare motorja ali sklopke smo imeli pripravljen rezervni motor z resnonačno cevjo, zato nam menjava motorja vzame manj kot 5 minut časa.

-Plošča za RV napravo

Plošča za RV napravo je bila sestavljena v enem kosu z sprejemnikom, servo motorji in akumulatorjem, zato smo ob sumu napake na RV napravi lahko v manj kot 5 minutah zamenjali celoten sklop.

Vse na modelu je bilo torej pripravljeno tako, da je omogočalo menjavo v manj kot 15 minutah, kar je odločilnega pomena za nemoten potek dirke.

Vsi sklopi na modelu so bili sestavljeni iz rabljenih modelov, zato lahko skupno vrednost obeh avtomobilov z vsemi rezervnimi deli ocenim na 150.000,00 SIT in dodam približno 50.000,00 SIT za nove dele, ki smo jih vgradili ( ležaji, prirobnice, polosi, zavore).

2.2 RV naprava

Vsak od tekmovalcev je uporabljal svoj oddajnik. Jaz in Izidor SANWA EXZES, Dušan FUTABO Megatech PCM in Nejc GRAUPNER XR-3.

V osnovni plošči za RV napravo sta bila vgrajena 2 servo motorja SANWA ERG-VB s 120 Ncm navora in sprejemnik SANWA RX-311 FM. Za akumulator smo uporabili celice GP NiMh 2300 mAh v velikosti AA, ki so nam zagotavljale več kot 3 ure zanesljivega delovanja. Vsa elektronika in njena priprava za dirkanje v dežju je delo Dušana Droleta, ki bo v tej temi še podrobno opisal pripravo modela za dirkanje v dežju.

2.3 Motor

Pred dirko smo iz tovarne MANTUA dobili dva posebej pripravljena motorja OPS. Oba sta imela ležaje, ojnico in delovno garnituro obdelano s keramiko, za večjo vzdržljivost motorja. Takšni motorji so po naročilu dobavljivi in jih lahko kupi vsak, ki si jih želi. Ker smo motorja dobili prepozno, jih nismo uspeli pravočasno pripraviti, zato jih na tekmovanju nismo uporabili, ampak smo štartali z dve leti starim serijskim motorjem OPS Rally, ki je bil utečen in nastavljen. Za rezervo smo imeli Enak motor, ki je imel za seboj že mnogo delovnih ur in zmag na avtomobilu Izidorja Tratnika.

Uporabili smo klasično resonančno cev, ki je priložena motorju OPS MANTUA 087.

Cena novega motorja z resonančno cevjo je 86.600,00 SIT.

Za gorivo smo uporabili nekoliko bolj mastno mešanico z 12% ricinovega olja in 20% nitrometana.

3. Potek tekmovanja in poškodbe modela.

Že v sredo je bilo jasno, da bo velik del dirke potekal v dežju, zato smo se posebej temeljito pripravili na dežno dirko, čeprav nam je zmanjkalo časa za pripravo ustreznega zračnega filtra, ki bi omogočal normalno delovanje motorja.

Ko je že izgledalo, kot da bo start v suhem vremenu, smo vsi tekmovalci z ogretimi motorji in gumami za suho stezo čakali na začetek je začelo deževati. Ker ni bilo časa za eksperimentiranje smo na hitro namestili navadne Off-road gume MANTUA in z njimi začeli dirko.

Začetek je bil razburljiv, vsem tekmovalcem pa je bilo jasno da po prvih nekaj urah ni še nič odločenega. Večino prvih ur dirke smo imeli težave z neprimerno pripravljenim zračnim filtrom, ki se je napil vode in onemogočal polno moč motorja, ki je na srečo nismo potrebovali, saj je bilo za normalno dirkanje v takšnih razmerah povsem dovolj že manj kot ¼ plina. Izogibali smo se vožnji skozi luže, ki so včasih tako zalile filter, da je motor ugasnil, vendar nismo izgubljali veliko in počasi nabirali kroge, ki nam bodo močno koristili v prihodnosti. V prvem delu dirke so o rezultatu odločale le gume, saj so tisti z boljšim oprijemom lahko delali hitrejše kroge. Mantuine Off-road gume so se izkazale za dobro izbiro, bile pa so tudi precej vzdržljive, saj smo prvi komplet zamenjali šele po treh urah in pol, drugega pa smo vozili celih 6 ur in pol do 24. ure.

V drugi uri vožnje se je zgodila nepričakovana napaka. Po manjšem trku smo ostali brez sprednjega pogona, zato smo morali v boks zamenjati prednji del. Izgubili smo skoraj 20 krogov in se vrnili na dirko. Po pregledu prednje preme sem ugotovil, da se je zlomila izhodna gred na diferencialu. Glede na to, da gre za diferencial, ki je star že 7 let in ima za seboj precej dirk Rally in Off-road, tej napaki nisem pripisoval velikega pomena. Pri tako obrabljenih delih je take napake moč pričakovati. Prednji del avtomobila, ki smo ga vgradili je brezhibno deloval do konca dirke (22 ur), po končani dirki pa so obrabe delov na njem zanemarljivo majhne.

Ko se je spustila noč smo počasi pridobivali majhno prednost pred ekipo MSM Maribor, ki nam je bila ves čas dirke tesno za petami.

Nekje okrog 7. ure tekmovanja se je pojavil sum težav z RV napravo, zato smo ustavili avto in zamenjali kompletno ploščo z RV napravo, ter nadaljevali dirko. Izgubili smo nekaj prednosti in se spet lotili pridobivanja krogov. Na servo motorjih in sprejemniku nismo našli nobene napake, torej je šlo za lažni preplah, zato smo ploščo spet sestavili in jo pripravili za rezervo.

Želel sem si, da bi si nabrali dovolj prednosti, ki bi nam omogočala mirno vožnjo in dopuščala možnost menajve delov, vendar smo opolnoči, po 10 urah dirkanja v dežju imeli samo 37 krogov prednosti pred Mariborsko ekipo. Takšna prednost pa se ob nepredvideni poškodbi lahko hitro izgubi in zelo težko bi jo nadoknadili.
Po 10 urah je bil čas za prvo oceno položaja. Povsem jasno je bilo, da bo dirka postala dirka dveh ekip z modeli MANTUA. Kot zastopniku te blagovne znamke mi je to bilo všeč, kot vodja svoje ekipe, pa sem bil nekoliko zaskrbljen, saj so Mariborčani imeli dobre voznike in zanesljiv avto podoben našemu, zato sem vedel, da je verjetnost okvare pri njih popolnoma enaka, kot pri nas.

Zaradi velike prednosti, ki smo jo imeli smo popolnoma nehali spremljati vse ostale ekipe in se posvetili zgolj Mariborski ekipi. Avtomobilom ostalih ekip, ki so dirkali s polno obremenitvijo smo se umikali in jih spuščali naprej, saj niso ogrožali našega položaja, zato bi nepotrebni boji z njimi predstavljali le večjo možnost trkov in poškodb, ter povzročali nepotrebno izgubljanje časa. Kot voznik sem lahko v naši ekipi kvečjemu obdržal rezultat. Kadar je pri Mariborčanih vozil Tomaž sva lahko vsaj dirkala, ko so vozili vsi ostali pa so me hitreje ali počasneje prehitevali, zato je bilo večkrat treba vploklicati Izidorja, ki je znal ohranjati in povečevati prednst, ter Nejca ki je prav tako vozil zelo hitro in je poleg Izidorja edini lahko sledil tempu, ki ga je določal Zdenko. Na ta način smo skozi noč uspeli ohranjati prednost in jo povečati na nekaj več kot 40 krogov, šele ko se je Mariborska ekipa po odpovedi sprejemnika odpravila v boks na daljše potrdilo, smo si lahko nabrali približno 100 krogov prednosti in začeli dirkati bolj umirjeno.

Okrog polnoči je dež oslabel in voda na stezi se je pomešala z oljem iz izpuhov in proga je postala zelo drseča. Mantuine Off-road gume niso več zagotavljale dobrega oprijema, zato smo na model nataknili že nekoliko obrabljne stare Mantuine Off-road gume Bandit, ki so zdržale približno dve uri, za tem pa smo namestili že tudi nekoliko obrabljen komplet Off-road gum Bulldog, ki je zdržal do približno 7. ure zjutraj, ko se je steza začela sušiti.

Do jutra smo z normalno vožnjo počasi povečevali prednost in do 6. ure dosegli 134 krogov prednosti pred Mariborsko ekipo, ki je spet vozila brez napake. Okrog 7. ure zjutraj je bila steza že delno posušena, zunanja temperatura pa okrog 7 stopinj, zato smo se odločili za namestitev Mantuinih zimskih gum, ki so se izkazale za najboljšo izbiro v teh pogojih. Takoj za nami so enake gume namestili tudi Mariborčani, zato niso predstavljale nikakršne prednosti in dirka je tekla naprej. Čeprav so pogoji na progi kmalu postali usrezni za termične gume A in B, kakršne ponavadi vozimo na dirkah državnega prvenstva, smo do konca dirke vozili na zimskih gumah, ki so še po skoraj sedmih urah vožnje na sebi imele nekaj profila, avtomobil pa je kljub neprimernosti gum še vedno delal zadovoljive rezultate.

Ko se je že zdanilo se je spet pojavila težava z RV napravo. Ker smo imeli dovolj prednosti smo si lahko privoščili mirno menjavo plošče s sprejemnikom in servo motorji, ter nazaj namestili prvo s katero smo začeli dirko. Ker tudi tokrat nismo odkrili napake, smo razmišljali o napaki na enem izmed oddajnikov in kmalu odkrili, da Nejčev oddajnik ( Graupner XR-3 ) ne deluje pravilno, zato je Nejc odtlej dirkal z Dušanovo FUTABO MEGATECH. Izgubili smo še nekaj dragocene prednosti, zato je dirka na novo zaživela.

Kar naenkrat je Zdenko Gačar »podivjal« in po več kot 17 urah dirke začel dirkati na polno, kot to počne v 30 minutnih finalnih vožnjah. Nihče razen Izidorja Tratnika ga ni mogel prehiteti, Nejc Drole pa je uspel držati korak z njim, zato sta od 8. ure zjutraj v naši ekipi vozila večinoma le še ona dva. S tempom, kakršnega gledamo na dirkah državnega prvenstva smo dirkali kar nekaj časa, ko se je dirka že bližala koncu, pa se nam je nekoliko več kot dve uri pred koncem odlomil sprednji konec gredi na motorju, ki je sicer deloval brezhibno. Odlomljeni košček gredi je polomil sklopko, zobnik na njej in iglični ležaj, uničen pa je bil tudi centralni pogonski zobnik. V boksih smo zamenjali kompleten motor in sredinski del, kar nam je vzelo precej časa in povzročilo zmanjšanje naše prednosti. Po pregledu motorja ob koncu tekme smo ugotovili, da je popolnoma brezhiben, brez vidne obrabe in da bi brez težav preživel vsaj še enkrat toliko. Majhna obraba motorja na dirki je razumljiva, saj so razmere na stezi komaj kakšnih 6 ali 7 ur dopuščale polno obremenitev motorjev, vožnja v dežju s komaj četrtino plina pa za noben motor ni predstavljala nikakršne obremenitve.

Po slabi uri vožnje smo še enkrat uničili glavni sredinski zobnik, saj med menjavo motorja nismo pravilno nastavili, zato smo izgubili še nekaj dragocenega časa in zmanjšali svojo prednost na komaj 40 krogov. Do konca dirke si nismo smeli dovoliti nobene napake več, Mariborčani pa so dirkali na polno. Šele uro pred koncem dirke se je tempo umiril in spet smo lahko dirkali bolj mirno, oddahnili pa smo si šele 15 minut pred ciljem, ko smo imeli dovolj prednosti za zmago. Takrat sva še jaz in Dušan vsak za 5 minut prijela oddajnik v roke in opeljala nekaj krogov po stezi.

Po zmagi smo bili vsi člani ekipe zadovoljni in navdušeni, zavedali pa smo se da nam je bila ekipa MSM Maribor ves čas dirke tesno za petami in da bi ena ali dve nepremišljeni napaki lahko povzročili izgubo prvega mesta.

4. Stroški dirke

4.1 Potrošni material

Gume na dirki so bile sponzorirane s strani tovarne MANTUA MODEL in smo jih plačevali po 2.000,00 SIT za par.

Porabili smo:

4 pare gum MANTUA OFF-ROAD
2 para rabljenih gum MANTUA BANDIT ( Stare Off-road gume )
2 para rabljenih gum BULLDOG
2 para gum MANTUA RALLY V2

Skupni strošek novih gum: 12.000,00 SIT

Gorivo je bilo sponzorirano s strani MANTUA MODEL LJUBLJANA in smo ga plačevali po 900,00 SIT za liter.

V seli dirki smo zaradi zelo skromne porabe v času dežja porabili dobrih 20 litrov goriva.

Skupni strošek goriva: 18.000,00 SIT

Poleg goriva in gum smo na dirki porabili ali še naslednji material:

Svečka Turbo št. 7 1.800,00 SIT 2x

Skupna cena potrošnega materiala: 33.600,00 SIT

4.2 Poškodovani in uničeni deli

Na modelu smo med dirko poškodovali ali uničili naslednje stvari:

Pogonska os diferenciala 2.500,00 SIT 1x
Glavna gred motorja 22.200,00 SIT 1x
Iglični ležaj 950,00 SIT 1x
Sklopka 7.500,00 SIT 1x
Zobnik za sklopko Z16 1.600,00 SIT 1x
Glavni zobnik Z 53 1.200,00 SIT 2x

Skupna vrednost poškodovanih delov: 37.150,00 SIT

4.3 Ocena celotnega stroška dirkanja

Kot sem že omenil smo za dirkanje porabili dva rabljena avtomobila, katerih vrednost lahko za oba skupaj ocenim na približno 150.000,00 SIT. Ker obrabe na njunih delih skorajda ni in sta oba avta sposoba še vsaj ene sezone dirkanja v kategoriji F2, lahko kot strošek upoštevam približno 50.000,00 SIT, klikor smo vložili v zamenjavo krogličnih ležajev, polosi in prirobnic na osnovnem modelu. Motor, ki ne kaže vidnih znakov obrabe pa skupaj z resonančno cevjo stane 86.600,00 SIT. Ker smo za rezervne dele imeli na voljo svoje dele in ker je MANTUA MODEL imela na dirkališču na zalogi vse potrebne dele, ki so bili na voljo vsem tekmovalcem je bil strošek dirkanja, glede na dosežen rezultat popolnoma sprejemljiv.

Skupni stroški:

Obnova starega modela avtomobila 50.000,00 SIT
Motor OPS Rally z resonančno cevjo 86.600,00 SIT
Potrošni material: 33.600,00 SIT
Poškodovani deli: 37.150,00 SIT

Skupen strošek tekmovanja: 207.350,00 SIT

5. Zaključek

Na dirki smo dobili ogromno izkušenj in predvsem dokazali, da je možno 24 ur vztrajati na stezi v kakršnihkoli vremenskih razmerah.

Še enkrat se zahvaljujem ekipi za brezhibno delovanje in jim čestitam za izreden dosežek, ki so ga dosegli na prvem tekmovanju te vrste v svetu. Po analizi tekmovanja smo ugotovili, da smo dvakrat po nepotrebnem menjali RV napravo in medtem izgubili približno 40 krogov, da smo zaradi nepazljivosti pri menjavi motorja in nastavitve napačnega razmika med zobniki morali po nepotrebnem menjati še en sredinski zobnik, kar nas je stalo nadaljnih 20 krogov in da bi z boljšo organizacijo mehanikov, lahko skupno prihranili vsaj 10 minut. Izkušenj za prihodnje leto je dovolj, zato se že veselimo sestave še boljše ekipe za prihodnje tekmovanje.

Presenečen sem nad vzdržljivostjo modela, saj kljub temu, da smo bili na progi približno 23 ur, na nobenem izmed delov ni omembe vredne obrabe. Na nek način je to razumljivo, saj pri vožnji v dežju model in motor nista obremenjena, pogoji za voženje pod polno obremenitvijo pa so bili le dobrih 7 ur, ko smo imeli že dovolj prednosti, da nam ni bilo treba voziti pod polno obremenitvijo.

V imenu tovarne MANTUA MODEL čestitam ekipi MSM MARIBOR, ki je skupaj z našo poskrbela za prepričljivo zmago MANTUE na tem zahtevnem tekmovanju, čestitke gredo tudi ekipi ECO++, ki je dokazala da je tudi z modelom MANTUA RALLY CROSS ECO mogoče sodelovati na tekmovanju te vrste.

Čestitke pa gredo tudi vsem ostalim ekipam, ki so vztrajale na progi in ob prog ves čas tekmovanja, ter se borile do konca, seveda pa ne smem pozabiti Danila Mlekuža, ki je poskrbel za brezhibno organizacijo dogodka.

Upam, da se prihodnje leto spet pomerimo na takem tekmovanju, ki je že vzbudilo zanimanje pri tekmovalcih v tujini, zlasti v Italiji, ki je domovina kategorije Rally 1:8.

6. Informacije za tekmovalce

Vsi člani naše ekipe so izkušeni tekmovalci in mehaniki, ki že vrsto let zmagujejo ne razlilčnih tekmovanjih, zato jih lahko vedno povprašate za nasvet o čemerkoli in z veseljem vam bodo svetovali o vsem kar vas zanima. Ker večina izmed njih na tem forumu ne sodeluje, lahko v kontakt z njimi pridete preko mene, ali pa na tekmovanjih z modeli avtomobilov. Vse informacije o modelih MANTUA in o možnostih sponzoriranja za prihodnja tekmovanja te vrste pa dobite v trgovini na C. Andreja Bitenca 36 v Ljubljani ali po telefonu 01/512-0320


Janez Nebec

Kasneje bom objavil še nekaj zanimivih fotografij, vsi ki vas karkoli zanima pa lahko vprašate !
[b]
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a dušan » 27.05.2004, 09:58

Naj še jaz opišem v parih stavkih kako sem pripravil elektroniko v avtomobilu na dirko 24 ur Tolmina.Spodaj opisano bo prekaljenim dirkačem vse kristalno jasno, mogoče pa bo kaj koristnega potegnil iz vsega tega kakšen mlad neizkušan modelar.
Servo motorji Sanwa ERG-VB so že v osnovi vodo odporni.Najprej sem jih z alkoholom temeljito razmastil. Na vseh spojih in vseh vijakih sem jih dodatno zaščitil s tekočo gumo. Na mestu, kjer pride osovina iz samega ohišja pa sem temeljito namazal z mastjo. Ko sem servo motorje pritrdil na nosilno ploščo, pa sem jih dodatno pošprical s silikon sprejom. To bi bilo pri pripravi servo motorjev vse.
Priprava sprejemnika pa je potekala po sledečem postopku.
Sanwa sprejemnik RX-311FM sem najprej z alkoholom razmastil.S tekočo gumo sem najprej zalil vse spoje na sprejemniku in liknje okrog quartza. Ko sem vključil vse konektorje sem tudi tu vse zalils tekočo gumo. Ko se je to posušilo sem okrog sprejemnika zalimal vrečko s silikagelom, ki bi absorbiral morebitni kondenz, ki bi se ustvaril v neprodušno zaprtem prostoru (mrzlo okolje - topol sprejemnik).Vse to skupaj sem na koncu dal v balon za napihnit z debelimi stenami, da se me bi takoj strgal. Na delu kjer so kabli prišli iz balona sem močno stisnil z vezico in spet zalil s tekočo gumo. Tudi mesto kjer iz balona pride žica za anteno je vse zalito z gumo. Po montaži na nosilno ploščo sem tudi to pošprical s silikon sprejom.
To bi bilo na kratko vse o pripravi elektronike na avtu na dežno dirko. Je pa pri vsem tem treba imeti zvrhano mero potrpljenja in natančnosti.
Naj še omenim, da sem po končanem tekmovanju razdral sprejemnik in servo motorje in je bilo vse popolnoma suho.

Dr.Ole
Uporabniški avatar
dušan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 103
Pridružen: 14.11.2002, 23:56
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a HPfreak » 28.05.2004, 14:10

Janez cestitam za lepo poročilo, bilo mi je v veselje brati.
Me pa zanima stvar ko si omenil, da ste slabo namestili motor in s tem unicili centralni veliki zobnik, kaj ste to prevec stisnili zvoncek k zobniku ali premalo?

Hvala za odg.!

LP uroš
Uporabniški avatar
HPfreak
Član
 
Prispevkov: 95
Pridružen: 02.04.2003, 13:29
Kraj: (Ljubljana) - Maribor

OdgovorNapisal/-a dušan » 28.05.2004, 15:39

V bistvu ne vemo, je pa rezultat isti - menjava zobnika.

Dr.Ole
Uporabniški avatar
dušan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 103
Pridružen: 14.11.2002, 23:56
Kraj: Ljubljana


Vrni se na Prireditve.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov

cron