Polnjenje na terenu

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Polnjenje na terenu

OdgovorNapisal/-a » 22.04.2004, 15:35

Nikoli nisem polnil akkujev na terenu. Vedno sem nafilal baterije in odsel nato letet. Pa me zanima kako je najpametneje to polnit.

Verjetno polnilec priklopit na vhod za vzigalnik v avtomobilu ni pametno - ali pac. Dejte mal povedat.

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Bor » 22.04.2004, 16:03

Graupnerjevi Ultramati (vsaj 4 in 5) imajo 'uradno' samo to možnost napajanja (gor je že kar ta cigaretni vtikač).

Avto mora bit ugasnjen, pa dela čist lepo.
Včasih je bolje imeti mir, kot pa imeti prav!
Uporabniški avatar
Bor
Naš človek :)
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 02.09.2003, 14:03
Kraj: Ljubljana / Velenje

OdgovorNapisal/-a NightBird » 22.04.2004, 16:22

Vsekakor ne priporočam polnjenja preko vhoda za vžigalnik.
In to predvsem zaradi:
    Nekateri avtomobili imajo tam napetost samo v primeru, da je ključ ustrezno zasukan (II. faza), kar pa pomeni, da imaš vso možnost, da pri kakšnem ekstremno starem avtomobilu tudi kaj zakuriš (n.pr. vžigalno tuljavo).
    Inštalacija do vžigalnika ni dimenzionirana za takšen namen. Boljši polnilci z DC/DC pretvornikom znajo kar pošteno oznojiti akumulator. Jasno odvisno tudi od števila celic in kapacitete.
Običajno priklapljamo polnilec kar neposredno na klemeni akumulatorja.
Vem, da nič ne vem.
Uporabniški avatar
NightBird
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 12.04.2004, 21:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a steem » 22.04.2004, 16:58

jaz uporabljam notranjo vtičnico ko polnim 500AR celice ... torej obremenitev ni večja od 5A ... kar je maximum trajne obremenitve za te vtičnice. Torej če polniš 8 celic 500ar kan 650 ali kan 1050 ... je vtičnica idealna ... če pa polniš celice SC velikosti pa je bolše uporabit krokodilčke in direktno na avto akomulator.

Sam se znajdem tako, da dam polnit celice že ko se vozim na teren ... in tako izkoristim čas vožnje za polnjenje akujev ... ponavadi je tak, da so napolnjene ravno takrat ko na terenu sestavim model :)

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 23.04.2004, 07:57

že NightBird je rekel in tudi jast mislim tako večina avtomobilov nima inštalacije ki bi bila primerna za naša polnjenja akujev na terenu pa tudi dolžina kablovja med avto akujem in polnilcem ima svoje težave
zato je najbolje uporabljat krokodilčke in direktno povezavo z akumulatorjem (najmanj izgub najbol ziher za avto)


lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mucek » 23.04.2004, 20:15

Zanimivo varianto sem videl pri g. Cesarju, ki ima iz akumulatorja speljan kabel 2x4mm v prtljažnik in tam vgrajene MC4 ženske priključke, na katere priključi polnilec.
Tudi sam nameravam v prihodnosti nekaj podobnega naredit, da ne bo potrebno imet odprte havbe pa pazit, kam postavljam polnilc pa celice da ne padejo v mašino... :(

LP, Grega
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a mihah » 23.04.2004, 21:41

Sem tudi na začetku razmišljal o tem, da bi si speljal kable. Pa bi verjetno bil akumulator kaj hitro prazen, oziroma bi bil padec napetosti prevelik :) Polnim namreč 7, 12 in 20 celic več paketov, dva polnilca.

Zato pa imam dva svinčeva akuja paralelno, nazivne je sicer 170 Ah, ven dobim recimo uporabne pol toliko. Če je res huda zahteva greda pa še dva Zonenšajna po 30 Ah v paralelo, kar skupaj potem nanese 230 Ah :D

Seveda se potem lahko obesijo gor vsi moji timski kolegi 8)

Če bodo potrebe še večje bo pa počas treba razmišljat o agregatu :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 24.04.2004, 17:56

Zanima me še to:

Kadar/če bi polnil celice na terenu bi šlo to za celice 1000mAh in navzdol od 4-7 celic. Zanima pa me sledeče kakšen akku (verjetno svinčev) bi bil primeren in kolk to okvirno stane (po možnosti tudi kje se najbolj splača).

Imam turbomat 7+ kar pomeni, da ima izhod za 230v in pa "izhod za vžigalnik" ali kakorkoli naj bi se temu reklo. Kako zdaj to najbolj elegantno povežem na (svinčev) akku.
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mucek » 24.04.2004, 20:16

Izhod... Verjetno vhod... ;)
Glede na celice, ki jih boš polnil, bo tudi priklop na cigaretni vtikač OK. Sicer pa ga odcvikaj stran in namesto njega pricini gor krokodilčke za nea akumulator.

LP
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a Lupek » 24.04.2004, 22:58

Mislim da se ni potrebno obremenjevati z takimi stvarmi. Konstruktorji ki so izdelek zasnovali že vedo ali so primerni konektorji "za vžigalnik" ali pa morajo biti krokodilčki.
Kdor vpraša je butelj za pet minut, kdor pa ne vpraša ostane butelj za vedno.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a NightBird » 24.04.2004, 23:52

Konstruktorji ki so izdelek zasnovali že vedo ali so primerni konektorji

No ja, konstruktorji imajo s tem bolj malo povezave. Jaz bi prej rekel, da gre tukaj za različne tržne niše posameznih izdelkov.

Tržna niša polnilca ULTRAMAT 5 definitivno niso resni modelarji, ki dnevno frčijo na elektro pogon.

Polnilci, ki so prej namenjeni igračam, kot pa resni modelarski opremi, imajo temu primerno pripravljene tudi priključke, da se atiji ne umažejo, ko peljejo nadobudnega sina na najbližji travnik.
Vem, da nič ne vem.
Uporabniški avatar
NightBird
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 12.04.2004, 21:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a » 25.04.2004, 09:26

mucek napisal/-a:Izhod... Verjetno vhod... ;)


Ja, pardon. :oops:

No, torej nekako najboljša možnost je, da odstranim ta vhod "za vžigalnik" in dam gor krokodilčke ter polnim na svinčevem akkuju??

Kje ste kupili svinčeve akkuje in kje se najbolj splača. Kakšna kapaciteta bi bila primerna v mojem primeru.

Zanima pa me še to: Če polnim celice v avtu (Opel Astra) moram dati najprej kontakt in nato lahko šele polnim. Torej vprašanje je: Po kolikih polnjenjih nekako spraznim akku od avta in ga s tem onesposobim za vžig?

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mucek » 25.04.2004, 21:17

LP!
Svinčevega akuja ne rabiš kupovat, uporabiš avtomobilskega.
Pri polnjenju 7 celic s kapaciteto 1000 mAh akumulatorja ne boš kmalu spraznil. Najmanj zmogljiv akumulator v avtomobilih je 55 Ah, kar teoretično znese 55 nafilanih akumulatorjev, preden je akumulator prazen. Toliko pa po moje ne boš letel. Glede preizpraznjenosti še to - večina polnilcev ima zaščito pred preizpraznjenostjo akumulatorja.
avtomobila tako ne rabiš laufat ko polniš akumulatorje, pravzaprav je to zaradi negladke napetosti to celo škodljivo (v navodilih za Ultramat 5 je to izrecno napisano).
Na tvojem mestu bi odcvikal konektor za cigaretni vžigalnik dol in dal na kabel navadne krokodilčke. In potem filal brez problemov... ;)
Sicer pa, morda kot zanimivost, jaz uporabljam še en majhen, 10Ah Pb-gel akumulator v primeru, da grem na pot z biciklom. Zadostuje za dovolj nafilanih akujev, da je moj modelarski libido potešen ;)...

LP, Grega
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a » 25.04.2004, 21:31

mucek napisal/-a:LP!
Svinčevega akuja ne rabiš kupovat, uporabiš avtomobilskega.
Pri polnjenju 7 celic s kapaciteto 1000 mAh akumulatorja ne boš kmalu spraznil. Najmanj zmogljiv akumulator v avtomobilih je 55 Ah, kar teoretično znese 55 nafilanih akumulatorjev, preden je akumulator prazen. Toliko pa po moje ne boš letel. Glede preizpraznjenosti še to - večina polnilcev ima zaščito pred preizpraznjenostjo akumulatorja.
avtomobila tako ne rabiš laufat ko polniš akumulatorje, pravzaprav je to zaradi negladke napetosti to celo škodljivo (v navodilih za Ultramat 5 je to izrecno napisano).
Na tvojem mestu bi odcvikal konektor za cigaretni vžigalnik dol in dal na kabel navadne krokodilčke. In potem filal brez problemov... ;)
Sicer pa, morda kot zanimivost, jaz uporabljam še en majhen, 10Ah Pb-gel akumulator v primeru, da grem na pot z biciklom. Zadostuje za dovolj nafilanih akujev, da je moj modelarski libido potešen ;)...

LP, Grega


Resnično najbolj popoln odgovor kar sem jih dobil na tem forumu.

Najlepša hvala

lp

p.s. z biciklom?? - š čem pa to letiš (že komande nest na biciklu je problem
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a brane » 26.04.2004, 07:26

[quote="mucek"]LP!
Svinčevega akuja ne rabiš kupovat, uporabiš avtomobilskega.
Pri polnjenju 7 celic s kapaciteto 1000 mAh akumulatorja ne boš kmalu spraznil. Najmanj zmogljiv akumulator v avtomobilih je 55 Ah, kar teoretično znese 55 nafilanih akumulatorjev, preden je akumulator prazen. Toliko pa po moje ne boš letel. Glede preizpraznjenosti še to - večina polnilcev ima zaščito pred preizpraznjenostjo akumulatorja.
avtomobila tako ne rabiš laufat

Tale teorija niti približno ne drži :roll: v kombiju imam nov 120A akomulator, res je , da nisem polnil 7 1000A celic, ampak 20 celic 2400 in to nekajkrat zapored, rekel bi da največ petkrat, tako da se tisto kar sem potegnil ven niti približno ni približalo meji kapacitete polnilnega akomulatorja v kombiju, a kombi ni hotel več vžgati. Polnilec ima zaščito pred preglobokim izpraznjenjem akomulatorja, a takrat ko ta prekine polnjenje polnjenje je akomulator popolnoma prazen. Vsak avto pa rabi za vžig še kar nekaj energije, eni malo več eni malo manj, a če se hočemo sigurno odpeljati z njim domov, moramo preizkusiti, koliko polnjenja si lahko privoščimo.
Drugi primer z 65A pet let starim, sigurno ne povsem zdravim akomulatorjrm v osebnem avtu, s katerim nisem imel še nobenih problemov z vžiganjem, ne pozimi ne poleti, tudi ko se občasno v os. avto ne vsedem tudi po 14 dni ne. Ko sem na letališču napolnil 3 10celične paklce 2400-tk, avto ni več vžgal :?
Najbolje je imeti en akomulator v prtljažniku, ki ga lahko pocuzamo do konca, dokler to dopušča polnilec, doma ga pa napolnimo, če pa nimamo dosti, pa malo ukrademo še avtomobilskemu akomulatorju, a na ta način pridemo večinoma brez problemov domov.
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 26.04.2004, 10:56

ja brane prav imaš avtomobilski akumulatorji imajo raje velike šuse kot pa majhen konstanten tok ki ga mi rabimo za filanje

v prtljažniku če že je najbolje imeti gelski aku od kakih UPSov ali kaj takega le tej dajo pri naših porabah res vse od sebe


.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mucek » 26.04.2004, 18:24

TŠ napisal/-a:p.s. z biciklom?? - š čem pa to letiš (že komande nest na biciklu je problem


:D :D :D
Z biciklom se odpeljem do travnika, kjer imamo "letališče"... :D :D :D

Sicer pa je mogoče za resnega modelarja še res najboljša varianta še en akumulator v prtljažniku. Samo potem je spet problem s filanjem tega akumulatorja (ne moreš ga kar povezati na avtomobilskega, ker bi bil tok polnjenja prevelik (prevelika razloka med polnim (avtomobilskim) in praznim ("modelarskim") akumulatorjem)). Druga varianta bi bilo polnenje doma z namenskim polnilcem na 220V. Samo to se mi zdi pa nepraktično.
Sicer se mi pa za "normalne" potrebe še vedno zdi noramalen avtomobilski akumulator dovolj zmogljiv. Vsaj za povprečnega modelarja, ki ni vzraku cel dan. Sicer pa vmes za pol ure avto vklopiš, pa je.
Gel akumulatorji se mi zdijo precej dragi, sploh višje kapacitete, zato bi se jaz načeloma prej odločil za klasični akumulator.


LP, Grega

p.s. Daljinsko vodenih biciklov pa res še nisem videl. Bo treba enkrat enga narest... ;) Sam problem bo težišče tolk dol spravit, pri motorjih se to še da, tle pa že težko...
Uporabniški avatar
mucek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 10.07.2003, 13:25
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a Icoman » 27.04.2004, 00:08

O ja bicikel na dalinsko smo pa že zdavnaj vidl
kakih 20 let nazaj je imel nekdo smrkca=štrumfa na letečem krilu ki je gonil pedale k utrgan
tam kjer je gonilka je imel nalimane na 1/4 razrezane pingpong žogice
ki so zajemale zrak in pol se je to vrtelo k 100 hudičev
... mogoče to lahko še kdo potrdi

zdaj pa še eno uprašanje:
Je kdo mogoče že polnil 7 ali 8 celic Kan 1050 mAh
z polnilcem Protech MEGA peak3000 ?
pa tudi kako se zadeva obnaša na terenu?
Uporabniški avatar
Icoman
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 21.02.2004, 11:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a » 29.04.2004, 18:15

Glede akkuja me zanima kakšnega je pametno kupit in kje ga je pametno kupit? Kaj moram pazit. Verjetno mora bit 12v in pa okol 10Ah???

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 07:29

Dokaj poceni so 7,2 Ah, 12 V.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov

cron