F5J-7celic

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Robi » 30.08.2004, 12:14

TŠ napisal/-a:Ja na tekmo v Krtini je prišel en tekmovalec z sedmimi celicami in ugotovil, da bo edini in je šel vozit Unlimited ter zasedel 2. mesto


Protestiram pri organizatorju te tekme. Zakaj nisem bil pismeno obveščen o spremembi rezultatov. Pokal za 2. mesto v unlimited imam še vedno doma :D :D :D Letel sem pa z 10 celicami :lol:

Lep pozdrav, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 30.08.2004, 12:25

s 7 celicam je letel Štempihar in bil 4.
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a Robi » 30.08.2004, 12:50

Halo dečki. Po duši sem bil do letošnje modelarske sezone bolj letalec kot graditelj. Sama preprostost modelov F5J kategorije mi je postala izziv, tako da sem se s pomočjo nasvetov ter pomoči Bogdana, Ivana in ostalih (tudi na forumu) podal tudi na konstruktorsko in samograditeljsko pot v modelarstvu. Odkril sem, da sem na moji kar dolgi modelarski poti zelo veliko izgubil s tem, ko sem sestavljal modele iz škatel in se moral pač zadovoljiti s tem kakršni so bili, brez večje možnosti sprememb konstrukcijskih rešitev, ki mi niso bile po misli in zaradi katerih sem bil mnenja, da model ne leti, tako kot bi si sam želel.
Ker sem se odločil za to, da bom sodeloval tudi na tekmah sem se tudi postavil pred dejstvo, da za dirkanje mora biti vse naj, če se hočeš boriti za najvišja mesta. Treba je imeti model, ki odlično leti že sam od sebe, potem ga je treba opremit z najboljšim možnim pogonom in elektrarno za zagotovitev dovolj višine na odklopu motorja (pri sedaj obstoječih pravilih) in na koncu še treba je zanati leteti v vseh pogojih, kar pa se lahko doseže le z veliiiiko treninga in preživetih ur na različnih lokacijah za letenje.
Pri vseh tekmah, kjer je zraven tudi tehnika, je strmnje vseh, da imajo že osnovno orodje za dirkanje kar se da hy, potem pa zraven dodamo še svoj delež v smislu najboljšega izkoriščanja te tehnike, s katero razpolagamo.
Če bi hoteli ustvariti res enotno tekmovalno avio-modelarsko kategorijo, potem je edina varianta, da se nekje najde ali nariše načrt preprostega letala iz balse, klasične gradnje, opremljenega s točno dolečenim motorjem, tipom in številom celic ter regulatorjem. Samo v tem primeru bomo imeli vsi enake izhodišče na začetku tekme in bo o rezultatih odločalo samo znanje letenja, taktika in mogoče tudi kanček sreče (ob pravem trenutku na pravem mestu).
Ob vsem tem kar sem dosedaj naložil in pokazal vam povem, da na tekme še vedno hodim z velikim užitkom, ne glede na dosežen rezultat ali polomljen model. rad se družim z ostalimi modelarji, izmenjujem izkušnje n mnenja, popijem kako pivo in se zdravo pošalim.
Prišel bom na vsako tekmo, če mi bojo zmožnosti dopuščale, tekmoval bom pod vsakimi pogoji (pravila) in vesel bom vsakega dobrega rezultata, po drugi strani pa me slab rezultat ne bo razočaral, nikakor pa za slab rezultat ne mislim kriviti svoje tehnike, temveč samo moje znanje letenja in vloženega truda v to, da bi bolje letel (trening).

HOWG, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a rock » 30.08.2004, 13:43

Intruder napisal/-a:Moje mnenje je, da bi se morala F5J kategorija čim bolj približati letenju za dušo ter letenje + druženje!


Si ne morem pomagat. :D :lol: :D

A ne letimo za dušo + druženje?

Moja duša pač potrebuje tekmovanja. Sem zelo tekmovalen. Zato se v vsaki stvari s katero se ukvarjam potrudim v mejah svojih možnosti.

A vam tekma ni druženje?

Zakaj hudiča pa lahko jaz pridem na tekmo. Včasih zmagam, drugače pa vedno grem domov pijan. :oops: Upam, da ne bom delal slabega vtisa.
Zakaj sem jaz lahko tekmovalen in hkrati zelo družaben.
Velika večina ne more biti niti družabna. Da, bi bila tekmovalna jih nihče ne prosi.

Ko si boste resnično odgovorili, kaj je TEKMOVALNOST in kaj je DRUŽABNOST. Bo vsem lahko. Tudi tekme v tujini so družabne. Daleč bolj kot si mislite. Velika večina jih hodi ven tekmovat samo zaradi druženja. Rezultat pride sam od sebe.

Hudiča. Še na mitingih kjer ni tekmovanja se talajo pokali. Pač kdo izdela lepši model. Če se ne motim spet tekmujejo.

A vam res ni dovolj večkrat izrečenih besed "ultralajta".

Letim za dušo, druženje,.....do tekmovanja mi ni........,in če sem že tak, tekmovalcev ne mislim ovirat, se bom njim prilagodil...

A se sploh zavedate koliko je takšen človek tekmovalcem pomemben. On vedno izumlja kaj novega. Včasih posrečeno, včasih ne. Največkrat pa ravno mi, ki smo zelo tekmovalno usmerjeni potegnemo kaj dobrega iz tega.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 30.08.2004, 13:50

Moje mnenje je, da bi se morala F5J kategorija čim bolj približati letenju za dušo ter letenje + druženje!

Bravo dobra ugotovitev samo trditev je napačna F5J je že od samega začetka letenje za dušo in druženje že dolgo na modelarski sceni ni bilo tako sproščene zabave na vsaki tekmi kot je v letošnji sezoni pri F5J
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 31.08.2004, 08:41

rock napisal/-a:Gospod, ki je izumil in proizvaja komplet Telstar. Najprej se mu lahko vsi zahvalimo, da se je vse skupaj (F5J) začelo v Sloveniji.
Drugače pa. Samo poglejte pravila (slovensko varijanto). V najpomembnejšem detajlu je naredil največjo napako (baje je gospod, ki je izumil telstar prepisal mednarodna pravila). Zelo enostavno je kar prepisal 60sekund za uporabo motorja. Pri tem sploh ni bil pozoren, da je na razpolago delovni čas 60 sekund motorja in da v končni rezultat šteje samo čas dosežen brez uporabe motorja. To velja enako pri vseh podkategorijah.


Za tole sem dolžan eno veliko opravičilo.

Gospod Roman Ložar iz PANoptukUMA ni naredil ničesar narobe. Takrat, kar nekaj let nazaj so bila točno takšna pravila kot jih je prepisal in jih zdaj letimo mi.

Do tega spoznanja sem prišel šele včeraj. Se še enkrat opravičujem. Izgleda me tepe izrazito pomankanje znanja, kot, kaj se je pravzaprav dogajalo v preteklosti.
Zadneje dni vsak dan študiram pravinike (ja res jih ne kar nekaj za F5J) in ugotavljam, da so po vsem svetu prehodili popolnoma enako pot, kot mi v tem letu.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 31.08.2004, 09:05

Rok če študiraš pravilnike kje so pa v tujini sedaj in kdo
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 31.08.2004, 11:10

Ko se mi bo vse razjasnilo bom povedal kako in kaj se dogaja.

Je pa vsa zadeva podobna eni veliki zmedi, ki jo vsak rešuje po svoje.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 13.09.2004, 17:21

Mislim da bi tole debato lahko nadaljevali . Rok nam je dal tono linkov ogledali smo si pravila po svetu, domača poznamo, kaj in kako dalje.

prepovedati reduktor?
dopustiti vse vrste baterij?
kaznovati uporabo motorja?
najti formulo za izračune hendikepov pa naj pelje vsak kar hoče?
pustiti pravila kot so?

moje mnenje dopustiti vse vrste baterij, skrajšati čas ali odšteti čas delovanja motorja natančno definirati pristanke
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 13.09.2004, 17:35

-prepovedati reduktor?

Sem za prepoved :)

-dopustiti vse vrste baterij?

Ja, ob predpostavki, da se uporabnike LiPo/LiIon "hendikepira".

>kaznovati uporabo motorja?

Če prav razumem, dovoliti uporabljati motor izven delovnega časa, vendar z odbitjem določenega št. točk?

Še bolj komplikada..

>najti formulo za izračune hendikepov pa naj pelje vsak kar hoče?

Hmm...

>pustiti pravila kot so?

Tudi to je možnost, vendar kot smo rekli, da bi lahko povabili tuje modelarje, ki sicer nastopajo po drugačnih pravilih.

Saj smo rekli, da bomo pred Madžarsko uskladili skupne SLO interese, da se bo lažje pogovarjati s tujci.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 13.09.2004, 18:30

Če prav razumem, dovoliti uporabljati motor izven delovnega časa, vendar z odbitjem določenega št. točk?


narobe

čas jadranja se prične štopat ko odklopiš motor, kar ti omogoča daljše jadranje in daljše čase, torej končni odklop mora biti kot sedaj po 1 minuti lahko ga pa odklopiš prej in si omogočiš daljši čas jadranja (kot pri F3J)in pridobiš točke za čas

po sedanjem sistemu je maksimalen čas jadranja 9 min po predlogu je možno doseči 9min in x sekund kar prinaša točke drznim. :D
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 13.09.2004, 21:09

Ja, sej to mi je jasno, samo kako potem kaznovati uporabo motorja :?:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 13.09.2004, 21:22

Z macolco :lol:

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 13.09.2004, 22:18

malo neroden izraz kaznovati

pač če si upaš si nagrajen (mogoče boljši termin)

hazardiranje :D :) :D ampak tudi rizik je sestavni del športa mar ne
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

ugasniti ali ne ugasniti....

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 13.09.2004, 22:31

Mislim, da bi jaz ugasnil motor, ko bi bil v kakem dobrem dviganju. To pa ne more biti čisto pri tleh, ker dviganje šele z višino narašča. Torej bi se to zgodilo lahko šele po kakih 15 do 20 sekundah letenja.
Takrat je model kakih 50-80m visoko. Ostali modeli bodo leteli še 40-45 sekund in nabrali veliko višino (250m), ki jo bom sedaj jaz z ugasnjenim motorjem dosegel šele čez recimo dve ali tri minute (naprimer da je dviganje okoli 1m/s). Ali bo dviganje vztrajalo 3 minute???
Če je termika "crknila" kmalu potem ko sem ugasnil motor, so ostali v veliki prednosti, saj bodo nabrali krepkih 100-150 m nad mene, kar pri dobro narejenem modelu v mirni atmosferi pomeni vsaj 200-300 sekund leta (3 -5 minut prednosti)....
Korajžen bo tisti ki bo izklopil motor pred eno minuto...razen če bo vedel kam zapeljati model da bo našel zanesljivo dviganje....tu pa bodo igrale veliko vlogo izkušnje in znanje modelarja samega
Še bo zanimivo!!!!


NAMIG za novo taktiko: zapeljati se nad "korajžnega pilota" ki je predčasno izklopil kajti uleteli bomo v dobro dviganje, ter le nekaj malega sekund ugasnili motor za njim....a tudi na malenkost večji višini in v malenkostno močnejšem dviganju! Dobro! A ne? He, he!

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a belovic » 13.09.2004, 23:24

to se vse pogosteje dela pri joticah (zgodnji odklop) in prav zaradi tega se rezultati merijo na desetinko natacno, in ravno ta desetinka potem odloca o 1. ali 2. mestu... pri tem se zdi nekaj sekund zelooo zelooo velikoooo
:wink:
mislim da je tak pristop pravilen in se bo velikokrat dogajalo da bo zmagovalec ali osmoljenec tisti, ki je bil najvecji ''frajer'' in je imel ''jajca'' za razliko od ''ZIHERASEV''...

Miha na kak nacin bi ''hendikepiral'' LI-PO-jase :?:

vsekakor je treba cim prej dorect pravila, da bomo lahko cez zimo v miru razvijali modele glede na dana pravila :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: ne pa da se nekdo spravi delat avion in vlozi vanj veliko denarja, nakoncu pa ispade da je hendikepiran zaradi spremembe pravil
:!:
sam bom zacel z razvojem novega modela (ce bo potreben :?: ) sele takrat ko bodo pravila jasno definirana in se ne bodo vec spreminjala kakor bo komu pasalo...
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 14.09.2004, 01:28

@ivica
vidiš v temu tiču grmi zajec kar naprej se posluša, da se pravila spreminjajo, pa to sploh ni res skozi vso sezono so enaka (sam sem bil na večini tekem) se pa pogovarjamo že dolgo o tem, da je treba nekaka pravila napisat in reči amen in o tem teče debata ta ista pravila pa bi bilo fino če bi veljala še kje po evropi, da gre lahko kdo ki si želi malo ven pogledat, rasširit konkurenco videt nove ksihte.

@miha
koniončkarji so itak hendikepirani na številu obratov na propu ker imajo napetost kot pri 7 celicah malo jim pomaga sicer teža, ki pa je v nekaterih pogojih spet slabost.

@mitja
saj pravim hazard vendar predstavljaj si občutek ko po 10 minutnem turnusu pri vseh piše 500 do 540 sekund pri tebi pa 570 :shock: oooopa tole se pa dobro sliši :lol:





Modelarji vseh vetrov v tehniki ni rešitve
skozi to sezono sem sam poizkusil štiri (4) različna krila tri(3) različne pogone izumljal toplo vodo pa sem skozi vso sezono dosegal približno enake rezultate torej konstantna forma ja vendar pilota in ne modela ta je bil za vsako tekmo drugačen in niti na eni tekmi nisem imel občutka, da me ven vleče model.

Moj dober prijatelj Kroko s katerim skupaj letava je na začetku sezone upal da bo kdaj v fly-ofu konec sezone pa že kahlje pobira pa na svojem modelu ni spremenil nič razen barve lepilnega traku ki mu drži kabino in večina "strokovnjakov" za F5j meni da ima bistveno pretežak model za kaj resnega odpeljat :shock:




lp milan

ps ne zamert malo pozno je za poste pisat pa polna luna pa ................
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Kroko » 14.09.2004, 08:51

Mislim, da bi LiPo celice morale biti dovoljene in to brez handikapa.

F5J je kategorija jadralnih avijonov in glavni namen je jadranje. Motor služi samo za dvig modela na določeno višino, podobno kot v F3J uporabljajo vitlo. Pri F3J so vitle omejene, saj je v preteklosti, ko še ni bilo omejitve, zmagoval tisti, ki je imel močnejšo drago vitlo. Na kakšen akomulator pa vitlo poganjaš, pa ne igra nobene vloge.

Z 400 motorjem je moč omejena. Ni pomembno, kakšne celice uporabljaš(če so le dovolj dobre in primerne), iz 400 se ne da narediti bogve kaj. Uporaba LiPo celic pa pomeni manjšo težo modela. Letimo pa modele, pri katerem okoli 30% teže pomeni pogon???

Če bi že kaj omejevali, se mi bolj smiselna zdi prepoved reduktorja oziroma omejitev velikosti propelerja.

Sem za to, da se dovoli vse, seveda na 400 motorju.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 14.09.2004, 09:03

Končno...........

Sem pred časom že čisto obupal nad vami. Sem mislil, da ste res samo "zapečkarski modelarji", :lol: :D :lol: :D :lol: :D , ki jim je samo delavnica smisel hobija.

Končno ste začeli razmišljat..... Sploh se ne gre o modelih, akujih, hightech-u.....

Gre se samo za "jajca". Kdo ima večja. To je jadranje, To je jadralni špot. Katerikoli. Voda, zrak ali še kaj. Ena velika partija "šaha".

Vedno z občudovanjem gledam "joti-CARJE", ki po 3 sekundah odklapjajo medele, pa prav vedno pojadrajo čisto s podna. Prav rad bi opazoval še "moto-CARJE", ki ugašajo po 30sekundah.
Ni lepšega, kot opazovati modelarja in model, ki se pobira s podna. Model na 10m in modelajeva mimika obraza, telesa in nezmotljivo delovanje prstkov, to je užitek. Ne pa igračkanje v stratosferi, kjer je vsak heroj.

Modeli, akuji, vse ostale malenkosti....... ostalo bo enako, vsaj še leto mogoče še več. Le tehnika letenja, jadranja bo napredovala.

Čestitam, ste le dojeli.......

lp, rok

Pa sem le dobil tisto nekaj malega volje, da ponovno spravim skupaj model v leteče stanje.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 14.09.2004, 09:52

Kroko napisal/-a:Mislim, da bi LiPo celice morale biti dovoljene in to brez handikapa


In vse ostalo, kar je Kroko napisal, je to, kar bi se vsi morali zavedat.

Kroko, odlično.....

A ja, glede razmirja teže pogon-model.

Pri meni je pogon (zračni vijak, reduktor, motorček, regler, akuji 8celic) 269g
in
model (krilo, trup, dva serva in sprejemnik) 269g

To sem šele sedaj poskusil in me je prav presenetlo da je 50%-50%.

Poskusil sem z akuji KAN650.

Če poskusim z drigimi, ki so 1050 in 8celic je

Pogon 317g
model 269g

to je pa že druga zgodba.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron