Servis elektro motorjev

Vse o modelih na elektro pogon ...

Moderator: Scythe

Servis elektro motorjev

OdgovorNapisal/-a GODFATHER » 10.10.2005, 09:34

Ker sem dobil vprašanje enega modelarja kako kaj s servisiranjem elektro motorjev, sem se odločil tako njemu odgovoriti, kakor tudi to dati v javnost, da bodo lahko vsi deležni mojih izkušenj in pravilnega servisiranja elektro motorjev.

1. odpreš motor in ga očistiš, tako ohišje kot zadnji del motorja kot rotor poškropiš s čistilom (jaz uporabljam brakleen ali čistilo za bremse - bremsenreinigung)
2. ohišje in zadnji del motorja (imenujmo ga rit) postaviš na stran in čakaš da se posuši, med tem časom pa postružiš kolektor na stružnici.
3. ko kolektor postružiš, moraš iz treh odprtin na kolektorju odstraniti opilke, ponavadi z olfa nožem ali nekim špičastim delom
4. kolekotor še enkrat očistiš z omenjenim čistilom
5. preveriš lagerje če so še dobri (rotor potisneš v zunanji del ohišja in zavrtiš - rotor se mora lepo vrteti), enako storiš z ritjo - od zunaj s kolektorjem poskušiš kako se vrti
5. ohišje in rit sta se posušila in v notranjosti ohišja na lager daš 3-5 kapljic olja za legerje, enako daš tudi na zunanji del lagerja in enako storiš še na riti.
6. spet pustiš da se posuši
7. pogledaš da nisi dal preveč olja (v notranjosti ohišja in riti) da ni vse razmazano, saj preveč olja potem šprica po celi notranjosti kar spet ni dobro
8. z distancami na sprednjem delu rotorja in na zadnjem distanciraš kje se bodo ščetke brusile na kolektorju. najboljše je čim višje proti riti. drugače pa tako dolgo to probavaš, da ko zapreš motor in ga brez ščetk zavrtiš v prazno in potem ko se zaustavi, ga moraš prijeti za del kjer pride zobnik gor in rotor moraš izvleči, če se da je to super. enako še enkrat zavrtiš in enak del se mora potisniti noter v ohišje, če gre tudi to je potem motor PERFEKTEN (cca. 5 ur je dva motorja obdeloval kolega iz avstrije FINK !!!! jaz se obadam cca. 30 minut! ker nimam motortesterja ne morem vedeti koliko W in obratov sem pridobil....... važno pa mi je da gre rotor tako ven kot noter - pomagaš si lahko tudi z lupo)
9. nato zalotaš gor ščetke če so prejšnje slabe (čim mehkejše - tekmovalne ... cca. 6 eur komplet) in daš gor čim trše fedre (cca. 6 eur komplet). Tako dobiš najboljši izkoristek in najmanjšo porabo kolektorja.
10. ulavfavanje pri 2A tako dolgo dokler ščetke niso popolnoma vsedene na kolektor. lahko tudi probaš s črnim alkoholnim flumastrom da pobarvaš ščetke in ko po 5 minutah ulavfavanja vidiš da je barva izginila, so ščetke ulavfane! za ulavfavanje uporabljam stojalo z ventilatorjem, kjer le ta piha na ohišje in ga s tem hladi. drugače pa moraš po cca. 10 minutah ohladiti motor in nadaljevati ulavfavanje če to še ti perfekt! Caa. 30-60 minut ulavfavam jaz svoje motorje (mehke ščetke)

Drugače pa je še tu timming na modified motorjih. Večji timing in majhni prenosi - zmagovalna kombinacija.

Dobre ščetke (mehke) in dobri fedri (trdi - extreem hart ali hart) dajo pri 2V (če imaš motor run in funkcijo na polnilcu) cca. 6-7A (17T motorji) ali 9-10A pri modofied motorjih!

Lep dan
Dejan Šabeder
041578468
dejan.sabeder@gmail.com

SHEPHERD-NOSRAM-THUNDER TIGER-ASSOCIATED-NOVAROSSI-ENETTI
Uporabniški avatar
GODFATHER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1568
Pridružen: 11.11.2002, 13:21
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Bad-Boy24/7 » 10.10.2005, 13:04

Super!

Hvala!


LP
Uporabniški avatar
Bad-Boy24/7
Naš človek :)
 
Prispevkov: 413
Pridružen: 25.05.2005, 12:43
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a TITan » 11.10.2005, 22:42

Še par dopolnil: Pri utekavanju motorja nastavi timing na 0°. Šele po utekanju nastavi timing (obremeniš motor s zračnim vijakom na tak tok, kot se bo motor uporablal in takrat nastaviš timing po toku in obratih).

Ne vedno uporablati najmehkejših krtačk! Za trening motorje obvezno krtačke z dosti bakra in malo srebra, ker so manj grobe do kolektorja. Enako velja za vožnje po mokrem (nov motor se da v 1 teku uničiti s srebrnimi krtačkami, če pride voda zraven).

Obstaja še par trikov pri motorjih (različni krtački na + in -, trši feder na +...), samo ne delujejo na čisto vseh motorjih.
Uporabniški avatar
TITan
Naš človek :)
 
Prispevkov: 116
Pridružen: 12.11.2002, 21:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a nitro-s » 12.10.2005, 00:34

Nekaj novega sem zvedel. :wink:

Pohvalno. :lol:
LP Stanko

GSM: 070 688-446 ___ E-MAIL: stanislav.kokol@triera.net

XRAY X4 2024 Stock - XRAY X12 2025 - BURI 2.2
Tamiya TT-02 - Tamiya TT-02R 21.5T
SANWA M17, RM MT4
Uporabniški avatar
nitro-s
____________________
____________________
 
Prispevkov: 3323
Pridružen: 15.11.2002, 01:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a GODFATHER » 12.10.2005, 08:40

TITan napisal/-a:Še par dopolnil: Pri utekavanju motorja nastavi timing na 0°. Šele po utekanju nastavi timing (obremeniš motor s zračnim vijakom na tak tok, kot se bo motor uporablal in takrat nastaviš timing po toku in obratih).

SEM POZABIL! BRAVO TIT! TO JE ZELO POMEMBNO! UTEKANJE PRI TEM 0°TIMMINGU! KASNJEJE PA FRIZIRANJE DO ONEMOGLOSTI!

Ne vedno uporablati najmehkejših krtačk! Za trening motorje obvezno krtačke z dosti bakra in malo srebra, ker so manj grobe do kolektorja. Enako velja za vožnje po mokrem (nov motor se da v 1 teku uničiti s srebrnimi krtačkami, če pride voda zraven).

V MOKREM MI JE V 3X5 MINUT ŠČETKE POBRALO DO KONCA! TO JE RES! DRUGAČE PA V VSEH POGOJIH SAM UPORABLJAM NAJMEHKEJŠE ŠČETKE. RES PA JE DA NIČ NE TRENIRAM AMPAK SAMO DIRKAM!

Obstaja še par trikov pri motorjih (različni krtački na + in -, trši feder na +...), samo ne delujejo na čisto vseh motorjih.

TO PA JE SPET NOVA ZNANOST, KJER BREZ MOTORTESTERJA TEGA NE MOREŠ ZVEDET, KAJ SI S TEM PRIDOBIL!

TUDI SAM SEM NEKOČ DAJAL TRŠE FEDRE (EXTRA HART) NA +, ENO STOPNJO MEHKEJŠE (HART) PA NA -. BAJE JE TO VČASIH DOBRO. BOM PA VEDEL ČEZ KAKŠNO LETO KO BOM INVESTIRAL V MOTORTESTER (500-1000 EUR).

http://WWW.ROBITRONIC.COM (EDINI NAJBOLJŠI MOTORTESTER)



ME VESELI, DA TUDI DRUGI DOPOLNJUJETE SVOJE ZNANJE IN DA STROKOVNJAKI KOT STE POVESTE KAJ NEKATERI NE VEMO ALI SMO POZABILI!

LE TAKO NAPREJ!

LEP DAN
Dejan Šabeder
041578468
dejan.sabeder@gmail.com

SHEPHERD-NOSRAM-THUNDER TIGER-ASSOCIATED-NOVAROSSI-ENETTI
Uporabniški avatar
GODFATHER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1568
Pridružen: 11.11.2002, 13:21
Kraj: Maribor


Vrni se na Elektro.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov

cron