Sodobni materiali

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Sodobni materiali

OdgovorNapisal/-a luigidon » 16.06.2004, 22:34

Zivjo!
Vedno bolj opažam, da je veliko govora o steklenkah, karbonu, epoksi smoli itd...

Rad bi kaj več vedel o teh materialih, predvsme kako se dela z njimi itd...Saj vem, da že tule veliko piše o tem, pa tudi na internetu se veliko tega najde, ampak mene pa zanimajo konkretni primeri.

Na forumu je ze objavljeno kako se naredi kalup za trup recimo, ampak kako pa naprej?

Malo sem tudi zmeden glede tega epoksija. Uspel sem ugotovit, da obstaja dvokomponentno lepilo epoksi pa smla epoksi. A je se kaj? In predvsem kaksna je razlika?

Skratka kar bi rad je, da bi nekdo pokazal kaj se naredi po kalupu. Kako potem iz tistega naredis trup. KEr vem, da je tezko slikat in delat se javim, da pridem poslikat, ce bom imel le cas, da bomo dali potem na internet. Tako, da ce je kdo pri volji, da bi to delal, jaz z veseljem poslikam...


POtem druga stvar, ki pa je, so pa zares sodobni materiali. Kateri so ti materiali?

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a Robi » 16.06.2004, 23:04

Matjaž vse je poslikano in tema o izdelavi trupa še ni končana. Tekst je še treba skupaj spravit, ampak sedaj ni časa za to. Obljubim pa, da bom tudi dokončal to, kar sem začel.

Lep pozdrav,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

SODOBNI MATERIALI

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 17.06.2004, 08:00

POtem druga stvar, ki pa je, so pa zares sodobni materiali. Kateri so ti materiali?


Meni se zdi en zelo sodoben material "Prepreg". To je preimpregnirana tkanina, kar pomeni da so steklena, karbonska, kevlarska, (ali kombinacija teh) že tovarniško "namazana" z slojem smole, vse skupaj pa je prevlečeno z zaščitno folijo. Smola je v enem takem stanju, da ni tekoča, zato je zadevo mogoče izredno lepo in natančno rezati na pravilne oblike kosov, obdrži svojo obliko, ter se enostavno vlaga v kalupe. Če primeš v toke tak material v surovem stanju, je na otip nekako takšen kot kaka podloga za rač. miško. Je upogljiva, mehka, a še vedno toliko trdna, da ne gre narasen (kot naprimer sama tkanina, ki jo lahko razvlečeš kamorkoli..)

Vendar se mora prepreg material skladiščiti na hladnem (hladilnik) ker je smola take vrste, da se aktivira šele na neki temperaturi. Običajno se kalup prevleče s folijo, nakar se zadeva da pod vakum in hkrati v ogrevan tunel (peč). Tam se v času cca 4 ure in pri temperaturio okoli 75°C (odvisno od vrste kalupa, velikosti izdelka in tipa preprega) zadeva dokončno utrdi.

V letalstvu uporabljajo prepreg za izdelavo oplate krila (jadralna letala), vendar je oplara narejena iz treh slojev (prepreg/pvc pena/prepreg)

Če hočete najti najsodobnejše materiale, jih ne boste našli v letalski industriji. Tam se morajo materiali certificirati, kar je dolgotrajen in drag postopek, zato v letalstvo ne pridejo takoj v uporabo ti najnovejši materiali in tehnologije.
Najnovejše materiale in tehnologije se prej najde pri proizvajalcih navtične opreme, jaht, gliserjev, kajakov, kanujev... ter seveda pri izdelavi delov za dirkalne avtomobile vseh vrst, še najbolj pa F1.

za nas "hobi proizvajalce za lastno rabo" pa so nažalost ti materiali še nedosegljivi, ker se prodajajo le v večjih količinah...

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 17.06.2004, 08:47

Matjaž,

verjamem, da ti je najlažje če ti mi, ki malo vemo o teh materijalih poslikamo in spišemo, kako je se dela z njimi. Moram pa priznati, da me čas tako omejuje, da si pisarij in podobno enostavno ne morem privoščiti, če želim poleg še kaj narediti.
Predlagam ti, da si resnično sprintaš in prebereš članke z R&G-jeve strani. Članki so v dveh jezikih, angleščini in nemščini. Vse je nazorno razloženo v slikah in skicah. Bolj podrobne razlage kako je s temi materijali ne boš našel nikjer. Tudi mi ti nikoli ne bomo tako podrobno razložili.

Tole je link do R&G strani. Nato klikni na angleško zastavico in prišel boš do R&G Composite Handbook, Edition 8
http://www.r-g.de

Tukaj je resnično razloženo prav vse, kar moraš vedeti. Se moraš pa tudi tukaj zavedati, da je zadeva podobna kot letenje. V teoriji ti je kmalu vse jasno. Samo praksa je pa praksa. Več ko boš s tem delal, bolje bo šlo. Ne pričakuj, da bo prvi izdelek OK.
To knjigo R&G Composite Handbook, Edition 8 se da tudi kupiti. Malo poglej po modelarskih trgovinah čez mejo.

Me je pa Mitja spomnil na PREPREG in podobno. Predvsem me je spomnil, kje se ga največ uporablja.
Naj vam povem kdo je resničen uporabnik najsodobnejših tehnologij in materialov. Ne mislite si, da je to NASA ali ekipe Formule 1. So veliki uporabniki, vendar ne morem reči da so tudi razikovalci. Resnični uporabniki in raziskovalci so, kot je rekel MITJA ljudje iz navtike. V zadnjem desetletju so prav oni potisnile meje nemogočega daleč naprej. In se to. To niso neke velike ladjedelnice ali tovarne. To so čisto navadni ljudje, kot mi. Ponavado je še tako, da nimajo nobene zaposlitve. Delajo čisto sami v domačiha delavnicah.
Tole si poglejte. Jadralce na MINI-jih. Ljudje, ki jih spoštuje ves svet.
http://www.xs4all.nl/~blvrd/
Včasih so čez Atlandik dirkale smo samogradnje. Zdaj je že precej narejenik kitov, vedar zmagujejo še vedno samogradnja. Pa se to. Zakaj so prav oni tisti ki potiskajo meje mogočega napraj. Zaradi pravil. Vse kar je omejitev je nekakšen navidezni zaboj v katrega mora iti jadrnica. Vse ostalo je prepuščeno domišliji vpletenih ljudi.
Imamo pa tudi slovenska predstavnika. To sta Andarž Mihelin in Kristian Hanjšek. Tole je njihova starn.
http://www.4ocean.si/
Mislim, da vam to kako so poimenivali svojo delavnico pove vse 4ocean Skunk Works . Vsaj tisti, ki veste kdo skrbi za letalski napredek bi oddelek Skunk Works morali poznati.
Če koga zadeva zelo zanima lahko gremo pogledat.

Sem skoraj pozabil dodati še tole:
http://www.therace.org/
Tole se pa grejo tisti, ki v svojem življenju ne poznajo ovir in omejitev. Pravila so zelo enostavan. Brez omejetive.
Štar prve dirke sem si šel pogledat v živo. Tudi tak "lojzek", kot sem sam sem bil dobrodošel. To so resnično čudoviti ljudje.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a luigidon » 17.06.2004, 10:26

JA sej vem, da je pomanjkanje casa najvecji problem:)

Ampak vseeno, ce bo kdo delal s tem v prihodnosti naj mi pove, pa pridem in poslikam:)PO možnosti si še zapisujem oz. še bolje, snemam razlago:))Pa potem objavim na netu...

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a TheEdge » 17.06.2004, 11:30

Jst bi se pridružil temu dogodku, če bi bilo možno, ker tudi sam mislim malo v tej smeri delat. Balzo je že izpodrinil pohod umetnih materialov. Zdaj bi lahko trgovci znižali cene balze. :lol: Potem bi mogoče kdo še kupil kako plato ali dve. :D :D

Ko bote delali dokumentarec, bi se priporočal.Če ne drugega, lahko sem zapisnikar. :D

sporočite mi na 031241007

Lep pozdrav
Gašper
paragliding.....
Uporabniški avatar
TheEdge
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 01.06.2004, 17:29
Kraj: Senovo

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.06.2004, 15:58

Dyneema http://www.dsm.com/en_US/html/hpf/home_dyneema.htm

A 1mm diameter rope of Dyneema SK60 can bear up to a 240 kg-weight load.

Dobavljivo pri R/G v tkanini s karbonom:
Slika
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 18.06.2004, 16:10

Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Zupančič » 18.06.2004, 17:00

V TIM-u je bila na podobno temo serija člankov, podkrepljena s skicami.
Zupančič
Novinec
 
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.08.2003, 17:50


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron