Prvič po desetih letih ...

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Prvič po desetih letih ...

OdgovorNapisal/-a mato » 22.08.2004, 19:56

Danes v lepem sončnem vremenu sem prvič po desetih letih zopet letel...
in letalo je še vedno v enem kosu :lol:

Hvala trem modelarjem (letel sem pri Križu), ki so mi pomagali iskati letalo, ko sem prvič pristal na koruzi (prevelik štantgas).

Moram pa rečt, da brez simulatorja bi bil samostojen začetek verjeto usoden - priporočam 8)

Ali se komu sanja, zakaj motor ugasne, če nekaj časa letim pod malimi obrati, nato pa mu dodam gas oz. kako bi to rešil? Predvidevam, da se preveč shladi in ga potem zalije, ker drugače motorček dela BP.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 22.08.2004, 20:22

prehitro odpreš gas
Ko nekaj časa vozimo pod prostim tekom se motor nekoliko res ohladi
ni pa to poglavitni razlog spodnja igla je verjetno nekoliko preveč odprta in se naredijo "zaloge " in ko na hitro pohodiš ga zaduši ko boš naslednjič nastavljal motorček malo zapri spodnjo iglo, preiskusiš pa tako, da pustiš motorček 20sek na prostem teku na kar pohodiš gas hitro do konca motor mora enakomerno pridobivati obrate od 2000 do 13000
Če ti kje pri takem testu motorček zatrokira veš kje to je (spodaj zgoraj sredina) in lahko popedenaš
test deli na tleh

lp

a da ne pozabim lahko je tudi neprimeren prop
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a miskolin » 22.08.2004, 20:27

..lep pozdrav.
Kaksen motor pravzaprav imas??
Po tvojih besedah sodec zna biti "zgoraj mal moker". :wink:
Poizkusi glavno iglo za kaksen zobcek pripreti.

POSTOPEK NASTAVLJANJA
1. Pred zaganjanjem odvijemo glavno iglo v skrajno odprto lego (od 1.5 do 6 obratov, odvisno od proizvajalca). Ko smo motor zagnali in tece pri ukazu polni plin, zacnemo privijati iglo, dokler ne nastopi trenutek, ko so vrtljaji najvecji in bi še nadaljnje zapiranje povzrocilo upadanje obratov. Sedaj malo obogatimo mešanico z odpiranjem za 3 do 4 zobce.
2. Ali smo nastavili dovolj rezerve se prepricamo tako, da damo polni plin in dvignemo model navpicno za 10 s. Ce obrati opazno upadejo, je znak, da je igla prevec zaprta.
3. Nastavimo še preosti tek.
Zmanjšamo obrate na cca 3000 vrt/min in premikamo element za nastavitev prostega teka. Doseci želimo stabilne obrate, da se motor vrti cimbolj “okroglo”, živahno, brez zaganjanja in, da lahko zanesljivo pospeši pri dodajanju plina. Predno zacnemo nastavljati naj bo element za prosti tek v strednji legi. Ce se nam vedno ustavi, odpremo malo glavno šobo (dodamo plin). Ce so obrati previosoki, zmanjšamo plin.
Grobo pravilo za motorje s kratkim hodom bata: najnižji vrtljaji naj bodo 1/4 maksimalnih.
KONTROLE
A. Motorju iz polnega plina (vsaj 30s) zapremo plin do prostega teka in opazujemo 1 do 2 min. Ce motor:
· takoj ali po nekaj sekundah ustavi pomeni, da je mešanica za prosti tek presiromašna. Element za prosti tek premaknemo za 1/4 obrata (a.-privijemo vijak, b.-odvijemo iglo),
· pocasi zmanjšuje obrate in se na koncu ustavi. Mešanica je prebogata (a.-odvijemo vijak, b.-privijemo iglo).
V kolikor nikakor ne uspemo nastaviti stabilnih vrtljajev, motor se po 2 min ustavi, je lahko vec razlogov:
a.) svecka je prehladna,
b.) motor ni dovolj vtecen,
c.) motor je iztrošen,
d.) v gorivu je prevec vlage,
e.) pri igli uhaja dodatni zrak,
f.) rezervoar je nepravilno namešcen.
B. Po dveh minutah delovanja v prostem teku sunkovito dodamo poln plin do konca. Ce motor:
· hitro malo pospeši in se nato takoj ustavi, je to znak, da je mešanica v prostem teku presiromašna (a.-priviješ vijak, b.-odviješ iglo),
· pospešuje in pokašljava, iz izpušnega lonca oddaja veliko dima, je to znak, da je mešanica prebogata (a.-odviješ vijak, b.-priviješ iglo).
Ko smo enkrat uspeli vplinjac dobro nastaviti, ga pustimo pri miru. Zaradi atmosferskih pogojev lahko korigiramo glavno iglo za 1 do 4 zobce. Pri hladnem vremenu rabi motor vec goriva.
PREIZKUS USTREZNOSTI SVECKE
Prikljucimo akumulator na delujoci motor:
· prosti tek: motor deluje bolje - svecka je prehladna,
· polni plin: - obrati se povecajo za 100 do 300 vrt/min - svecka je prehladna,
- obrati se opazno zmanjšajo - svecka je prevroca.
Vse kompletno je pa napisano tukaj http://mmm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... 7c6dbd2eef
miskolin
Naš človek :)
 
Prispevkov: 227
Pridružen: 10.02.2004, 13:07
Kraj: Bled

OdgovorNapisal/-a mato » 23.08.2004, 08:32

Hvala obema za odgovor, mi bo prišel zelo prav.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Naš človek :)
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 06.08.2003, 09:26
Kraj: Slovenj Gradec


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron