..lep pozdrav.
Kaksen motor pravzaprav imas??
Po tvojih besedah sodec zna biti "zgoraj mal moker".
Poizkusi glavno iglo za kaksen zobcek pripreti.
POSTOPEK NASTAVLJANJA
1. Pred zaganjanjem odvijemo glavno iglo v skrajno odprto lego (od 1.5 do 6 obratov, odvisno od proizvajalca). Ko smo motor zagnali in tece pri ukazu polni plin, zacnemo privijati iglo, dokler ne nastopi trenutek, ko so vrtljaji najvecji in bi še nadaljnje zapiranje povzrocilo upadanje obratov. Sedaj malo obogatimo mešanico z odpiranjem za 3 do 4 zobce.
2. Ali smo nastavili dovolj rezerve se prepricamo tako, da damo polni plin in dvignemo model navpicno za 10 s. Ce obrati opazno upadejo, je znak, da je igla prevec zaprta.
3. Nastavimo še preosti tek.
Zmanjšamo obrate na cca 3000 vrt/min in premikamo element za nastavitev prostega teka. Doseci želimo stabilne obrate, da se motor vrti cimbolj “okroglo”, živahno, brez zaganjanja in, da lahko zanesljivo pospeši pri dodajanju plina. Predno zacnemo nastavljati naj bo element za prosti tek v strednji legi. Ce se nam vedno ustavi, odpremo malo glavno šobo (dodamo plin). Ce so obrati previosoki, zmanjšamo plin.
Grobo pravilo za motorje s kratkim hodom bata: najnižji vrtljaji naj bodo 1/4 maksimalnih.
KONTROLE
A. Motorju iz polnega plina (vsaj 30s) zapremo plin do prostega teka in opazujemo 1 do 2 min. Ce motor:
· takoj ali po nekaj sekundah ustavi pomeni, da je mešanica za prosti tek presiromašna. Element za prosti tek premaknemo za 1/4 obrata (a.-privijemo vijak, b.-odvijemo iglo),
· pocasi zmanjšuje obrate in se na koncu ustavi. Mešanica je prebogata (a.-odvijemo vijak, b.-privijemo iglo).
V kolikor nikakor ne uspemo nastaviti stabilnih vrtljajev, motor se po 2 min ustavi, je lahko vec razlogov:
a.) svecka je prehladna,
b.) motor ni dovolj vtecen,
c.) motor je iztrošen,
d.) v gorivu je prevec vlage,
e.) pri igli uhaja dodatni zrak,
f.) rezervoar je nepravilno namešcen.
B. Po dveh minutah delovanja v prostem teku sunkovito dodamo poln plin do konca. Ce motor:
· hitro malo pospeši in se nato takoj ustavi, je to znak, da je mešanica v prostem teku presiromašna (a.-priviješ vijak, b.-odviješ iglo),
· pospešuje in pokašljava, iz izpušnega lonca oddaja veliko dima, je to znak, da je mešanica prebogata (a.-odviješ vijak, b.-priviješ iglo).
Ko smo enkrat uspeli vplinjac dobro nastaviti, ga pustimo pri miru. Zaradi atmosferskih pogojev lahko korigiramo glavno iglo za 1 do 4 zobce. Pri hladnem vremenu rabi motor vec goriva.
PREIZKUS USTREZNOSTI SVECKE
Prikljucimo akumulator na delujoci motor:
· prosti tek: motor deluje bolje - svecka je prehladna,
· polni plin: - obrati se povecajo za 100 do 300 vrt/min - svecka je prehladna,
- obrati se opazno zmanjšajo - svecka je prevroca.
Vse kompletno je pa napisano tukaj
http://mmm.zrcalo.si/forum/viewtopic.ph ... 7c6dbd2eef