F5J-7celic

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5J-7celic

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 28.08.2004, 22:36

Dlje časa že razmišljam o tem, da 2/3 tekmovalcev oz. skoraj vsi, ki letijo s konkurenčnimi modeli letijo na 7 celic, zraven pa se mučimo z motorji 400. Mislim, da bi bilo bolje razmišljati v smer kategorije 7 celic oz. 2 LiPO, brez omejitve motorja, saj bi na ta način lahko na tekmah leteli še s čim drugim, razen z 2m lesenjačami (brez zamera, tudi sam letim s tako), ki jih prvi manjši vetrič odnese bog ve kam. Kaj si drugi mislite o tem?
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a Intruder » 28.08.2004, 23:20

Predlagam odtvoritev nove kategorije! Vsekakor se mi ne zdi vredu, da bi silili k F5J tekmi še kaj takega!


Lep pozdrav!
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rock » 29.08.2004, 00:26

Kaj si drugi mislimo o F5J-7celic?

Kaj pa vem. O "štromu" nimam pojma. Letos mi je uspelo naštudirati vsaj stvari, ki so potrebne za F5J-400. Tako, da se samih tehničnih stvari ne bom dotikal

Drugače pa:

F5J-400 Izgleda, da je najenostavnejša in daleč najcenejša kategorija. Vse kaže, da bo še cenejša. V prihodnosti se kaže, da uporaba reduktorjev ne bo več potrebna. Večje število servov tudi ne. Modeli še enostavnejši. Vse kaže, da bo šlo v smer "majhno in super lahko".

F5J-7celic Zaradi občutka, da je kategorija 400 vsaj kar se motorja tiče cenejša, se pri nas ni prijela. Kaj bo pokazala prihodnost ne vem. Če bo interes in bo imale privržence naj se razvija.
Moje mnenje. Ko si je le nebi izmislili. Na jadralni model motor nikakor ne sodi in še slabše jadralni model se koristi za tekmovanje motorjev med seboj vsaj v delovnem času 40sekund. Katastrofa.

F5J - Unlimited V svetu ima veliko privržencev. Pri nas tako, tako. Kar se pri nas dela v tej kategoriji je že od samega starta na napačni poti. Jo pa prihodnost nujno potrebuje. Kaj si morem. Del modelarjav nujno potrebuje motor na jadralnem letalu. Zarado elektro motorjav se sploh ukvarjajo z modelarstvom. Naj imajo svojo kategorijo. Naj se preizkušajo. So jim dobro omejili uporabo motorja na 20sekund. Tukaj jim brez problema pogledam skozi prste. In vsa čast tistemu, ki ga koristi 5 sekund.


Je pa vse skupaj en velik problem same F5J kategorije. Nenavadno je da so spomnili na podkategorije. Pogledano iz en starni je lahko vse skupaj zaradi tega obsojeno na propad.


lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 29.08.2004, 09:01

rock napisal/-a: Nenavadno je da so spomnili na podkategorije. Pogledano iz en starni je lahko vse skupaj zaradi tega obsojeno na propad.
lp, rok


Popolnoma se strinjam s tabo Rok.

Slovenčki pa ne bi bili Slovenčki, če ne bi še v že obstoječih kategorijah poizkušali pravila prilagajati svojim zmožnostim in potrebam.
Upam, da se bo čimprej izoblikoval enoten pravilnik za F5J kategorijo in vse njejne podkategorije v evropskem ali celo svetovnem okviru (FAI), tako da bomo lahko nehali fantazirati in se bolj posvetili samemu treningu letenja.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 29.08.2004, 09:17

točno tako Robi
Pa sej ni kaj dosti izumljat
F5j 400 dovoljena uporaba nicd in nimh max 8c lipo ipd 2c
F5j 7c dovoljena uporabo nimh in nicd max 7c
ostala pravila so pa itak klasika jadralnegašporta

Res da bi vsak slovenček rad po lastnem modelu napisal pravila ampak to je za to ker svojega modela pač ne vidi v obstoječih praviljih kot zmagovalca :shock: če pa ni viner je pa brez veze na tekmo hodit kajti tam se ne da nič naučit in ni možno nič novega videt :) :) :)
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 29.08.2004, 19:34

Moj post ni bil misljen kot izumljanje nove kategorije, vsi pa tarnamo nad katastrofalnimi lastnostmi (letalnimi) svojih modelov. Pac modeli, s katerimi letimo (povečani HLG-ji) niso mišljeni za letenje na višini 200+ metrov, ampak kolikor ga pač z roke ali pa gumice lahko v luft spraviš. O tej kategoriji pa sem sprožil vprašanje zato, ker mislim da v idealnih pogojih lahko lahek model s 400 bolje odleti kot pa neka full karbon zverina z ne vem kakšnim motorjem. Veliko nas tudi trdi, da ne potrebujemo 60s časa za štart modelov, ki jih uporabljamo. Zato se mi zdi izjava
Moje mnenje. Ko si je le nebi izmislili. Na jadralni model motor nikakor ne sodi in še slabše jadralni model se koristi za tekmovanje motorjev med seboj vsaj v delovnem času 40sekund. Katastrofa.
malo pretirana. Me pa zanima, koliko bi bilo interesentov na taki tekmi. Pa še
Izgleda, da je najenostavnejša in daleč najcenejša kategorija.
gotovo ne vzdrži. Brushles outruner s primerno eliso je zagotovo cenejši kot 400 z reduktorjem.
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a Mr.Bostjan » 29.08.2004, 19:51

rock napisal/-a:Na jadralni model motor nikakor ne sodi in še slabše jadralni model se koristi za tekmovanje motorjev med seboj vsaj v delovnem času 40sekund. Katastrofa.

lp, rok


Mar je potem F3J dejansko tekmovanje v vlečenju modela? :wink: Po moje je v vsakem primeru prisoten kakšen dodaten "faktor", ki posredno vpliva na končni rezultat ...
Lep podzrav,
Boštjan Perdan
DMA Modra ptica
Uporabniški avatar
Mr.Bostjan
Član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18.04.2004, 22:42
Kraj: Šenčur

OdgovorNapisal/-a » 29.08.2004, 19:56

Kaj hočeš koga pripraviti, da bi organiziral tekmo?

Če si že tako zainteresiran za to kategorijo, pa organiziraj tekmo, pa bomo videli, koliko jih bo.

Le na prvi tekmi v Krtini je bila razpisana kategorija F5J 7 celic, pa ni bilo niti enega prijavljenega. V vseh naslednjih tekmah pa tudi unlimited kategorije ni bilo (razen na Blokah, kjer je bila ta kategorija zgolj za show).
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 29.08.2004, 20:16

Tekmo razpisat ni tako velik problem. Zanima me predvsem kakšen je interes. Na zadevo poiskušam gledat širše. V Sloveniji je veliko modelov, ki jih lahko kupiš v modelarski trgovini in z njimi leti veliko ljudi. Večina teh modelov leti na večje motorje kot je 400. Specialke, s katerimi letimo na F5J-400 tekmah, so večinoma plod zananja in izkušenj posameznikov.
V Krtini je bila kategorija razpisana in na tekmo je prišel en tekmovalec z modelom 7-celic. Takrat smo vsi imeli v modelu 8 celic. Danes, 4 mesece kasneje, večina vozi 7 celic. Torej modele že imamo, pojavljali pa se bodo še novi, večji, boljši (morda)
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 29.08.2004, 20:43

A bi prosim pod
to gotovo ne vzdrži. Brushles outruner s primerno eliso je zagotovo cenejši kot 400 z reduktorjem
.izjavo dodal podnapis z obrazložitvijo kajti sliši se ...........
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 29.08.2004, 20:46

ZZ-Top napisal/-a:Tekmo razpisat ni tako velik problem. Zanima me predvsem kakšen je interes. Na zadevo poiskušam gledat širše. V Sloveniji je veliko modelov, ki jih lahko kupiš v modelarski trgovini in z njimi leti veliko ljudi. Večina teh modelov leti na večje motorje kot je 400. Specialke, s katerimi letimo na F5J-400 tekmah, so večinoma plod zananja in izkušenj posameznikov.
V Krtini je bila kategorija razpisana in na tekmo je prišel en tekmovalec z modelom 7-celic. Takrat smo vsi imeli v modelu 8 celic. Danes, 4 mesece kasneje, večina vozi 7 celic. Torej modele že imamo, pojavljali pa se bodo še novi, večji, boljši (morda)

ni mi povsem jasno kaj bi rad saj tekma (klasa ) za 7 celic je raspisana na vsaki F5J tekmi samo nihče se ne prijavi :?:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a » 29.08.2004, 21:48

Tekmo razpisat res ni problem, problem jo je izpeljat.

Letos je prišlo do nasičenja tekem in to je vidno v upadu števila tekmovalcev na zadnjih dveh tekmah.

Ja na tekmo v Krtini je prišel en tekmovalec z sedmimi celicami in ugotovil, da bo edini in je šel vozit Unlimited ter zasedel 2. mesto.

Ne razumem pa: Po eni strani hočeš prilagoditi kategorijo, tistim, ki kupijo model v trgovini. Po drugi strani pa praviš, da so BK idealna izbira. Daj malo razloži.

speed 400 6V + reduktor MM 3.84:1, regler SUN1000 in celice 8N KAN 1050 - - - - - cena skupaj okoli 25k

mini AC + reduktor MM 3.84:1, regler MGM 25A PL in dve celice KONION - - - - - cena skupaj okoli 45k

F5J 400 je bila mišljena kot neka "cenovno ugodna" varianta tekmovanja. Z unlimited smo probali in ugotovili, da zanimanja ni, da o F5J 7-celic sploh ne govorimo.
- - - - - - -

Če bi rad tekmoval imaš na izbiro kategorijo F5J 400, ki je ta trenutek zelo aktualna, če pa bi rad le na lahek način prišel do zmage pa lahko narediš tekmo po tvoji meri, da boš zmagal. Način tekmovanja se ne bo prilagodil tebi, vendar se moraš ti prilagoditi načinu tekmovanja.

- - - - - -

Sicer pa tako ali tako iz te muhe ne bo kruha, tako, da je brezveze, da se sploh menimo.
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a rock » 29.08.2004, 22:21

Na vse skupaj bom še enkrat odgovoril in mogoče koga užalil hkrati pa pohvalil.

Gospod, ki je izumil in proizvaja komplet Telstar. Najprej se mu lahko vsi zahvalimo, da se je vse skupaj (F5J) začelo v Sloveniji.

Drugače pa. Samo poglejte pravila (slovensko varijanto). V najpomembnejšem detajlu je naredil največjo napako (baje je gospod, ki je izumil telstar prepisal mednarodna pravila). Zelo enostavno je kar prepisal 60sekund za uporabo motorja. Pri tem sploh ni bil pozoren, da je na razpolago delovni čas 60 sekund motorja in da v končni rezultat šteje samo čas dosežen brez uporabe motorja. To velja enako pri vseh podkategorijah.
Samo poglejte, kaj je verjamem, da popolnoma nehote naredil.
Tisti, ki imamo možnost smo že v prvih štirinajsih dneh dokazali, da v kategoriji nekaj zelo smrdi. Nekaj je bilo zelo narobe. Jaz popoln laik v elekto modelarstvu sem model spravil v 60s čez 200m. Nato sem hotel vsem pokazat, da model odleti brez moje pomoči nadalnjih 9 minut 30 sekund.
Vse skupaj samo zaradi napačno prepisanih pravil.
Ta napačno prepisana pravila so modelarje usmerjala popolnoma na napačno pot. Modeli so začeli dobivati nenormalono velike zračne vijake, prenose in vse je še samo povečevalo storške in nenazadnje težo končnega modela. Tudi nenormalne težave s težiščem so se začele pojavljati. Model enostavno ni več jadralni model ampak ??????
A se sploh zavedate, da smo se ukvarjali in se še ukvarjamo z največjo polomijo leta. Vsaj kar se pravil tiče in posledic le teh. Tole izjavo izrekam s cmokom vendar jo moram, da se kaj podobnega ne bo ponovilo.

Pri vsem skupaj je pa obstajal modelar Jože Zupan. Na tekmo je prišel z zelo preprostim modelom Telstar. Prvič ko je vrgel model sem gledal dobesedno v "raketo". Kar nisem mogel verjet svojim očem. Ampak, bilo je resnično. Zadevo je ponavlajal iz tekme v tekmo, neglede na to kaj smo mi privlekli novega na tekmo. Naše nove stvari so bile same dodatne teže na modelu. On pa je vsakič znova pokazal, da ima "raketo".

In ta raketa "ZupJo" bo v prihodnosti služila za koncept pravega F5J-400 modela. Seveda je pogoj upoštevanje mednarodnih pravil, ki pa roko na srce predstavljajo edino pravo pot, da je še smiselno ukvarjati se s kategorijo F5J. Vsaj zame, da ne bo spet vik in krik.
Zakaj ob upoštevanju mednarodnih pravil? Odgovorite si sami. Saj ste brihtni modelarji.

Poglejete samo izziv, da boste namesto 60sekund koristili motor 20sekund..

Še malo. Ker vas veliko meni da pretiravam. A res potrebujete v jadralnem modelastvi še tekmo z elekto motorji. Če to strast resnično potrebujete, vam je na razpolago F5B, Pilon in vse temu podobno. Dirkajte. Dirkajte kolikor vas je volja.
Samo prosim vas ne trudite se uničiti, kar si je človek vedno želel. Jadrati kot prica. Pojadrati kot ptica. Ptica uporablja svoje znanje, svoje telo, svojo moč.

F5J-400 naj ostane taka kot je. Motor je določen. Vse ostalo naj modelar izumlja. Kategorija bo imela privržence ki ne morejo sami metati HLG oziroma se vedno čutijo "hendikepirane" zaradi svoje manjše telesne moči. Vsekakor bo poceni. Potreboval boš samo elektro motor tipa 400, zračni vijak, dva so tri servo motorje, akuje in zelo enostaven in poceni model tipa HLG.

F5J - umlimited Mora obstajati. Skoraj vsak človek je odvisen od raziskovanja. Naj mu bo omogočena kategorija, kjer se bo lahko preizkušal brez omejitev.

F5J-7celic. Poiskusite. Naredite tekmo, eno dve ali tri. Ocenite interes. ZZ-Top popolnoma te razumem. Pravilno "široko" gledaš na zadevo. Ampak, kako zadevo speljati- Ne počnite napak iz preteklosti. Ne organizirajte tekmovanja v vseh kategorijah na isti dan. Tako ne gre.


Mr.Bostjan. Hvala za primerno opazko. Ja, res je pri vsem skupaj je en dodaten faktor za uspeh.
Samo sem pristaš uporabe lastnih moči in izločitev vseh nepotrebnih zadev na modelu.
F3J zdaj potrebuje za štart nekej malega sekund. Ponavadi 3,4,5. Nato jadraš sam s svojim znanjem. Na modelu pa ni prav zares grdega zračnega vijaka in vseh dodatnih mas. Kdaj bom dočakal podobno pri uporabi elektro motorja?
Obstaja še F3K ali HLG. Prav zares uporabiš samo svojo moč in lasnosti modela. Kategoroja je prava mini formula 1. In, kakšen je interes???

Naj zaključim, nikomur ne vsiljujem svojega mnenja. Tako razmišljam in lepo mi je pri srcu. Ko pa letim si pa želim, da okoli mene ne bi brnelo.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Intruder » 29.08.2004, 23:03

Obstaja še F3K ali HLG. Prav zares uporabiš samo svojo moč in lasnosti modela. Kategoroja je prava mini formula 1. In, kakšen je interes???



Interes je žal takšen, da so se na tekmo, ki jo organizira MD Albatros Maribor prijavili le lastni člani!


Srednjeveška žalost!



Lep pozdrav!


Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 29.08.2004, 23:26

Sej se bo razvilo .... počasi !
Ne prehitevajte.

Ko bo na F5J-400 tekmi 40-50 tekmovalcev, bo hec. V vsakem primeru pa mi niso všeč razne variacije glede pravilnika. Mislim, da je pošteno, da se za drugo leto poenotimo in res celo sezono tekmujemo po vnaprej dogovorjenem pravilniku. Naj se odloči demokratično, torej glasovano. Kako je lahko glasovano (internet, sestanek, ..., vleči slamico) lahko pa glasujemo ! :lol:

Skratka. Razcepljanje podkategorij F5J se mi zdi nesmiselno. Da nebi podlegli razpadu F5J zaradi prehitrega razvoja, tu ciljam na akuje, bi resnično morali pred novo sezono določit fiksen pravilnik, seveda na podlagi mednarodnega pravilnika in definitivno onemogočit spremembo pravilnika sredi sezone.
Torej, če se bo odločilo, da se lahko uporabljajo katerikoli akumulatorji, zato ne bomo razcepili kategorije ampak pač vrgli vse v en koš. Resda, da 2 koniona staneta skoraj enako kot 8xKan-1050.
To je moje mnenje.

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 29.08.2004, 23:30

Andrej, popolnoma se strinjam z tvojo izjavo, vendar tu bi še pa nekaj dodal!

Resda, da 2 koniona staneta skoraj enako kot 8xKan-1050.




Res da, to kaj si napisal, drži, vendar ne pozabi, da je celice treba tudi napolniti, in verjamem da ima mogoče 10% vseh SLO modelarjev polnilec z možnostjo polnjenja Li-ion/Li-poly celic. Pol se pa že pojavijo pomisleki, če se jim to splača, ali si res tako močno želijo tekmovati v tej kategoriji in "zakaj pa ne bi letel za dušo"!

Moje mnenje je, da bi se morala F5J kategorija čim bolj približati letenju za dušo ter letenje + druženje!


Lep pozdrav!

Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.08.2004, 10:42

MC GAYVER napisal/-a:A bi prosim pod
to gotovo ne vzdrži. Brushles outruner s primerno eliso je zagotovo cenejši kot 400 z reduktorjem
.izjavo dodal podnapis z obrazložitvijo kajti sliši se ...........


Milan, se pa jaz podpišem! Je res ZELO blizu.

Kontronik Dancer je pri MIBO 14.160 SIT oz 12.744 SIT, če ga vzameš skupaj s krmilnikom.

Pri nas je najboljši planetni prenos Model Motors pri MIBO 11.008 SIT + Motor Speed 400 1720 SIT = 12728 SIT

Razlika je torej res zanemarljiva.


Regulator pa takole (MIBO):

SUN 1000
6.498,00 SIT

SWING 1000
16.776,00 SIT oz 15098 SIT po popustu.

razlika je 8600 SIT.

Letiš pa namesto s tremi servoti z dvema, pa kdaj kakšno pivce manj pa smo skoraj na istem.

:wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.08.2004, 10:51

Rok!

>
F5J-400 naj ostane taka kot je. Motor je določen. Vse ostalo naj modelar izumlja. Kategorija bo imela privržence ki ne morejo sami metati HLG oziroma se vedno čutijo "hendikepirane" zaradi svoje manjše telesne moči. Vsekakor bo poceni. Potreboval boš samo elektro motor tipa 400, zračni vijak, dva so tri servo motorje, akuje in zelo enostaven in poceni model tipa HLG.
>

Ja, iz računa ven vzeti prenos, ki največ stane pa še pokvari se lahko.

Direkten prenos in predpisana komercialna elisa brez predelav, da ne bomo začeli še pri propih izumljati specialke.

Telstarji postanejo zopet zanimivi !


F5J - 7

naj bo to kot sedanja F5J 400. Skoraj vsi imamo 7 celic, max 40 sekund motorja je več kot dovolj, da se pokažejo jadralne sposobnosti modelarja in modela.

Ne bi rad motovilil, ampak samo za razmislek: Uporaba krtačnega speed 400 motorčka prinese v tej kategoriji avtomatsko neke olajševalne + točke proti onim z BK motorji.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Kroko » 30.08.2004, 11:15

mihah napisal/-a:F5J-400 naj ostane taka kot je.


+ dovoljeni konioni
+ šteje samo čas brez uporabe motorja

Andrej
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 30.08.2004, 11:44

Kroko napisal/-a:
mihah napisal/-a:F5J-400 naj ostane taka kot je.


+ dovoljeni konioni
+ šteje samo čas brez uporabe motorja

Andrej


Ja, točno. Samo v tem primeru se še poceni in še poenostavi trenutni F5J-400.

lp,rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron